Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juni 2009

Av Carro - 8 juni 2009 15:46

Hejsan på er!


Sitter nu i sängen och chattar lite och väntar på att Malin ska komma. Hon ringde och frågade om hon kan komma hit en stund för hon har inget att göra hemma :D



Idag har vi städat för fullt i köket. Tommy, läraren Marcus och jag var det som städade köket.. Tja, vi städade det vi skulle, men vi hade en del vattenkrig också :P hehe... Det började redan på morgonen när jag stod i disken, Marcus bara tiggde en dusch :P hehe så det fick han en liten :P.. Strax efter det så var Danne i köket, han hade hämtat något. Då stod Marcus med vattenslangen i handen och råkade ge Daniel en riktig dusch haha det var lite roligt att läraren råkade duscha Danne :P haha..


Efter det råkade Tommy spruta ner mig med vattenslangen. Då gav jag tillbaka lite. Strax innan jag skulle gå (skulle med syon till praktiken jag ska vara på i höst) så stod Tommy och jag och knödde på varandra och städade grönsaksavdelningen. Då kom Marcus förbi och både Tommy och jag hade sagt flera gånger under dagen att vi måste ge Marcus en dusch innan vi slutar. Så ja, jag tog vattenslangen, Tommy gick ut ur köket och när Marcus gick förbi mig så gav jag honom en rejäl dusch :P hehe.. MEN jag som inte tänkte så långt var att när Marcus väl hade gått förbi mig så tänkte jag att det var lugnt, jag skulle inte få igen :P.. haha men där hade jag fel, för precis när Marcus hade gått förbi mig så fick jag en riktig dusch... :P då hade han tagit vattengrejen som är till ugnen.. Jag som hade mobilen på mig då (hade glömt lägga undan den) var det första jag tänkte på :P.. hehe.. Så ja, då blev jag inte så lite våt :P men det blev inte Marcus heller haha.. :P.. 2 min senare så skulle jag gå, då fick jag en dusch av Tommy.... ja då var jag inte så lite våt :P haha...

 Så ja, denna dag har varit väldigt rolig i köket med Tommy och Marcus :D. Och till hösten byter jag troligen klass till B gruppen ist :D


Tommy nämnde någonting idag om att han funderar på att ev komma hit och hälsa på på lördag, så vi får väl se :D Jag börjar bli alltmer fundersam.. Detta blir bara konstigare och konstigare.. Vet inte riktigt vad han vill längre... aja


Nu kom Malin iaf. Ni får ha en fortsatt bra dag! =)

Av Carro - 7 juni 2009 21:57

Dagen idag började kvart i 10 när jag vaknade. Då satte jag på datorn, hade precis tänkt att sätta mig och skriva blogg när mamma knackade på dörren och sa att maten var klar, då vaknade Malin också :P


Direkt efter frukosten började vi med att flytta över bokhyllorna till mitt rum, och mamma och Nea satte ihop tv bänken de köpte till Nea igår. Och ja, det och städade både mitt och Neas rum riktigt ordentligt höll vi på med från kl 11 på förmiddagen till kl 5 på eftermiddagen, eller vi var däremellan iväg och röstade också, men det tog bara 10 min :P


Men ja, det blev bra iaf. Men än har jag inget riktigt bra ställe att ha datorn på.. Hmm.. jag får allt ta och börja fundera på det.


Men ja, Malin har hjälpt till massor idag också vilket var väldigt trevligt =) Alltid när Nea och jag städar så brukar det sluta med att mamma tappar humöret på oss för att hon tycker vi städar för segt, men det gjorde hon inte idag för att Malin var här :P

Tack gumman för en väldigt rolig och trevlig helg :D Det var vääääldigt längesen vi hade en sådan här långhelg tlsm utan massa telefoner som ringde <3



Igår när vi var på väg hem från festivalen så gick vi vägen om Diana, Såsa, Chiquita och Rico. Tog ett kort på när Såsa satt i Malins knä med en grej runt halsen som Malin vann på pistolskytte :P



Imon är det städning i vårat café som gäller, så vi börjar kl 9 vilket är väldigt härligt :D


På tisdag tar Fässberg studenten så då ska vi till skolan och se när de springer ut, och sedan på onsdag så är det skolavslutning :D Härligt :D det behövs verkligen nu :D



Ne, nu ska jag snart lägga mig. Ha det bra och sov så gott! =)

Av Carro - 7 juni 2009 21:54

Igår kväll var Malin och jag också på Torslanda festivalen, fast bara en snabbis på kvällen för att se Snowstorm. För er som inte vet vilka det är så kan jag säga en låt som de har gjort, nämligen Sommarnatt http://www.youtube.com/watch?v=091H5bxsaps&translated=1 

 Det var väldigt mycket folk där faktiskt vilket var väldigt roligt =)



Av Carro - 7 juni 2009 21:42

God kväll på er!


Sorry för dålig uppdatering denna helg, men det har varit fullt upp för ovanlighetens skull :D Malin har varit här hela helgen, och det har varit studentfest att gå på och sen har det varit Torslanda festivalen.


I fredags var Malin och jag på Torslandafestivalen en stund och kollade. Det var väldigt bra. Det var Koreansk dansshow, lokala solister, schlagerlåtar som sjungs och sedan var också Törs vi landa där. De var väldigt bra =) En från lokala solister var en 12 årig tjej som sjöng verkligen superbra :D



Av Carro - 6 juni 2009 23:29

God kväll på er!


Nu sitter Malin och jag i min säng och chattar och skriver detta.


Dagen igår var det fullt upp verkligen :P Malin och jag slutade 10:45. Efter det åkte vi till Backaplan och shoppade lite, sedan åkte vi hem och städade och åt lite. Direkt efter det gick vi ner till torget där Torslandafestivalen började.

Det var väldigt bra faktsitk :D Tog lite bilder också men orkar inte ladda upp de idag, eller lite xD haha, massor och flera filmer som jag gjorde :P



Idag har jag varit på Jespers studentfest :D Det var roligt och trevligt =) Andra gången vi träffades =) Men det känns faktsikt som om att vi har känt varandra i flera år, verkligen, typ hela livet, vi känner varandra redan såpas bra :D..

 Och nu vet jag att världen är enormt liten. Lisa är nu övertygad om att Jesper och hon är gamla barndomsvänner som inte har träffats på 13 år :O jösses.. det e roligt men konstigt. liksom, Lisa och jag har känt varandra i 2 år, och sen har jag träffat Jesper via internet och sedan visar det sig att det är Lisas gamla barndomsvän.. att världen verkligen är så liten... det är helt sjukt :P...


Idag kom jag till Amhult runt 7 nu ikväll. Där mötte Malin mig så gick vi hem och jag bytte om och sedan gick vi ner till torget och till Torslandafestivalen för att lyssna på Snowstorm. Där var det väldigt mycket folk. Såg hela Mumsgänget där också :P Och pratade lite med Anette och Hasse :P.. Trevligt =) Bara 2 veckor kvar så jobbar jag där :P

:D


Ne, nu ska nog snart Malin och jag lägga oss. Imon är det ju eu valet ju.. ska ni rösta? =) Själv vet jag inte, men mamma vill dra med mig på det :P Men ja, vi får se, jag vet iaf vad jag ska rösta om jag röstar... PP såklart :D :P


God natt med er och sov så gott! =) Kram

Av Carro - 5 juni 2009 08:18

God morgon på er!


En sak som jag inte orkade skriva om här igår var att jag fick igår bekräftat att världen är så enormt liten asså :P

 Så här var det. När vi hade slutat runt halv 3 igår så kom en kompis från skolan fram till mig och frågar vad en speciell msnkompis till mig heter i efternamn. Jag som vet att jag hade fått veta det hade givetvis glömt det. Innan jag hann säga något så slänger min kompis ur sig att om han har något ovanligt efternamn så är det mycket möjligt att det är hennes gamla barndomsvän som hon träffade sista gången när de var 6 år (idag är båda 19)


Efter en tids snack, eller rättare sagt resten av dagen så kom vi alltmer fram till att de två är gamla barndomsvänner som inte har träffats på 13 år... Det sista på dagen igår var min kompis mellan 70-90% säker på att det var hennes gamla barndomsvän.


Asså herregud, är världen verkligen så liten? En person som jag började prata med på kamrat första gången, sedan msn och efter det träffades vi irl, kan det verkligen vara så att de två är gamla barndomsvänner.... Det är helt sjukt asså, väldigt roligt, men konstigt :P... :D



Ojdå, nu ska jag snart gå. Har bara svenska idag. Efter det ska Malin och jag till stan, sen hem och städa och sen ev på Torslanda festivalen som börjar idag.



Ni får ha en riktigt bra dag! =)

Av Carro - 4 juni 2009 22:33

God kväll på er!


Sitter nu i sängen och chattar och skriver detta.


Denna dag har varit helt underbar. Vi har haft superroligt och trevligt. Jag var med Malin A,  Adde, Anki och läraren Marcus i köket och gjorde maten. Det var faktiskt väldigt roligt i köket idag. Marcus är väldigt rolig, synd bara att han blev varslad =( kommer att sakna honom, han var så bra lärare.

Men ja som sagt, vi har haft väldigt roligt och trevligt idag.

Cim och Camilla från Mums var där också :D det var trevligt, stod och pratade lite med de =) Det första de sa när de såg mig var att såsen var väldigt god. och jag bara, den gjorde jag förut. Då tänkte jag också "men jag som nästan aldrig har gjort sås, blev den verkligen så bra" :P haha. det var väldigt roligt. =)



När alla vi som jobbade hade lunch samtidigt när alla gäster hade gått så satt Jonna, Wille, Malin, Malin, Dessie och jag i uppehållsrummet. Rätt vad det är så börjar Dessie, Jonna och jag skratta som galningar. Dessie kommenterade att jag låter som en åsna när jag skrattar riktigt mycket, medans Dessie själv låter som en gris :P så herregud vad vi skrattade. Samtidigt satt Jonna och drack cider också :P Så ja, herregud vad vi skrattade asså.



Jonna tog en del kort idag som jag hade tänkt att lägga ut =) Det första kortet är på nästan alla som var med idag. Och ja, det är jag som sticker ut lite :P det är jag i röd tröja och keps :P haha.. jag tänkte inte ens på det :P men ja, jag var ju kock idag :P


Camilla från Mums tog också ett kort på henne och mig, får se när jag får det =)

Av Carro - 3 juni 2009 22:30

Hejsan på er!


Detta blir ett snabbt inlägg för jag är så himla trött och måste lägga mig.


Denna dag har varit helt underbar, haft väldigt roligt och trevligt i skolan. MEN när jag kom innanför dörren här hemma idag så möttes jag av en jobbig känsla. Jag bara tappade orken totalt, ingen matlust eller någonting, ville bara lägga mig rakt ner på golvet. Det var faktiskt riktigt äckligt.


När jag kom till köket så kände jag hur hungrig jag verkligen var, men jag ville inte äta, jag var inte hungrig, eller var jag det.... Jag värmde iaf lite soppa med pasta i. Jag åt 2 skedar soppa, och sen var jag "mätt" jag ville inte äta mer.. kände mig helkonstig..



När mamma kom hem så ville hon och Nea att Nea och jag skulle byta rum idag. Jag har ju haft det största rummet med datorn och allt möjligt där. I det rummet har jag ju aldrig fått sitta ifred. Så nu ikväll bytte Nea och jag rum, så äntligen har jag ett rum helt för mig själv :P :D Väldigt härligt, har ingen som springer i mitt rum hela tiden som det var innan.



Nu känner jag mig iaf lite bättre till mods, men usch vad hungrig jag är nu.. har ändå faktiskt efter det ätit några små pannkakor och sen även lite spagetti och köttfärssås, men usch jag e skithungrig igen..



Imon ska vi 3-4or ha servering för föräldrar och handledare från praktikerna runt halv 12 på dagen, ska bli roligt :D




Ja detta var lite snabbt om denna dag. Nu ska jag lägga mig.


God natt med er och sov så gott! =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards