Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juni 2012

Av Carro - 30 juni 2012 09:02

God morgon bloggen!

Ja då var det äntligen helg igen och det är nu ett tagsen jag skrev här. Även den här veckan har det varit fullt upp, eller ja, jag fattar inte vart tiden tar vägen?! Denna veckan har gått enormt fort.


I torsdags så jobbade jag nästsista passet med Theresé på jobbet som slutade hos oss igår.

Klockan var 10:30 och Theresé gick runt i serveringen och grejade och jag var inne på lagret och skurade golvet. På vårat lager är det är inga fönster alls, och rätt vad det var så blev det kolsvart, strömmen gick. Jag visste att jag hade massor av saker runt mig som jag inte ville gå och snubbla på så jag väntade en liten stund tills ögonen vande sig så jag såg ut till serveringen. Där såg jag Theresé som frågade vi skulle göra. Jag gick till elskåpet och kollade om det var något som hade slagit ifrån, men det var det inte. Då blev Theresé i samma veva orolig för vad som kommer att hända med kassan, just då klickade det till och strömmen kom tillbaka. Vi gick ut i serveringen för att kolla vad som hände med kassan. Tyvärr gick den inte igång så vi fick ju ringa han som är chef nu när Malin är sjukskriven, problemet var bara att tfn nr som stod på listan till honom stämde inte, jag ringde och väckte någon stackars kille. Så vi bestämde oss för att ringa ägaren så det gjorde jag, men där tutade det upptaget. När jag gick ut till serveringen igen för att säga till T att det tutade upptaget hos honom så stod ägaren i serveringen, han kom väldigt perfekt. Efter en liten stund fick han igång kassan. Allting annat gick också igång som det skulle utom tv:n och kamerorna. Efter ett tag konstaterade ägaren att det var hårddisken till ena datorn som gick sönder i samband med strömavbrottet, inte så roligt =( Men ja, det mesta hann ju starta upp igen och så innan lunchen började.



Idag ska älsklingen och jag ut till Hälsö. Farmor fyller 70 och ville att vi skulle komma. Hon har ringt mig de andra åren också och undrat om jag vill komma ditut, men jag har sagt nej varje gång, så nu när hon ändå fyller 70 så kände jag mig skyldig att åka dit. Visst jag har knappt haft någon kontakt alls med henne sedan vi flyttade därifrån för lite mer än 4 årsen, och sedan dess så har jag varit ute på Hälsö max 1 gång om året. Farfar däremot har jag varken pratat med eller träffat alls sedan innan vi flyttade därifrån. Så ja, det ska bli trevligt att träffa all släkt på Thomas sida igen, men det kommer att kännas konstigt, både att träffa allt folk och komma ditut igen, det är ganska precis ett årsen Malin och jag var därute senast. Och när jag kommer dit så känns det så konstigt, det som jag minns därutifrån när jag kommer dit är liksom från när jag inte mådde så bra de 2-3 åren innan vi flyttade till Torslanda. Idag är det ett ställe för mig som är så bekant, men ändå främmande, det är svårt att förklara.

Så ja, vi får väl se hur det blir i eftermiddag. Tur att jag inte åker ut själv i alla fall utan att älsklingen är med <3


Ne nu är det dags att väcka Malin och Jesper också och äta frukost. Jesper brukar kalla mig för sömntuta men ja, nu är det han som ligger ute i vardagsrummet halv 10 på morgonen och snarkar haha. Han får inte sova i samma rum som mig nu när han är så allergisk för då snarkar han väldigt mycket...


Ni får ha en bra helg!
//CarroEllen

Av Carro - 19 juni 2012 22:13

Godkväll bloggen!


Då var det äntligen snart onsdag, inte ens ett helt dygn kvar tills jag får träffa älsklingen =) Har saknat honom enormt mycket faktiskt, pratade sist med honom i fredags. Han som lovade att svara på sms i alla fall ibland, men nejdå det har han inte gjort =(


Igår eftermiddag kände jag att jag hade ont i handleden, imorse hade det inte blivit bättre, det har snarare blivit värre under dagen. När jag berättade det för Malin förut så kom hon på att det kan ju vara att jag har gjort något och stukat den, det är nämligen precis samma ställe i handleden/armen som jag har ont nu som jag hade då jag halkade i trappan ute hos Jesper i vintras, och ja, det är ju inte omöjligt, frågan är bara vad jag har gjort nu då?....


Ja, imorgon blir det som sagt var då att åka ut till älsklingen, åker direkt efter jobbet. Där ska jag hjälpa honom att packa om till torsdag då Malin, Jesper och jag tar bussen upp till Bengtsfors och är där över midsommar, det ska bli väldigt trevligt :D


Ne nu är det snart sovdags, jag är helt slut. Nu har det varit två veckor som det bara har varit fullt upp hela tiden verkligen, hoppas det lugnar ner sig nästa vecka.


God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 18 juni 2012 22:22

Godkväll bloggen!

Igår kväll hade jag väldigt svårt att somna, tyckte det var alldeles för varmt på rummet och så låg jag och funderade på lite saker, så det slutade med att jag somnade någon gång vid halv 1-1, så imorse när klockan ringde halv 6 så ville jag verkligen inte gå upp, jag var helt slut. Men ja, jag drog mig till jobbet, jag somnade på 21 an, sedan slumrade jag även till när jag satt på grön, den som bara tar 5 min :P


När jag kom till jobbet så började Sofia prata om att vi skulle ha ett möte på jobbet halv 4 i eftermiddags, det hade ingen sagt till mig, däremot stod det på schemat men jag kollar nästan aldrig på det eftersom att jag har mina tider klart liksom.

När Emelie kom halv 12 så sa hon att mötet var kl 16, både Sofia och jag gick efter schemat där det stod 15:30, så det slutade med att Sofia smsade chefen, det visade sig att hon bara hade skrivit fel på schemat, det var kl 16. Så ja, jag slutade ju kl 15 så jag fick ju stanna kvar på jobbet 1 timma, det var en aning segt faktiskt men ja, sådant får man väl ta ibland.


Under mötet fick vi veta, eller det var väl typ bara jag som inte visste om att ännu en person ska sluta på jobbet =( Det kommer att bli väldigt tråkigt, så nu kommer det bara vara 1 person kvar som jobbade där när jag började, en person förutom Malin (chefen).


När jag kom hem kvart över 5 i eftermiddags så började jag städa här hemma direkt, efter ca 40 min kom Malin hem, då fick hon börja med maten. Sedan har hela kvällen gått typ, och nu är jag verkligen helt slut. Hoppas att jag sover bättre inatt, saknar älsklingen så också <3


Ne nu är det dags att sova. God natt!
//CarroEllen

Av Carro - 17 juni 2012 22:04

Godkväll bloggen!

Ja då var jag åter hemma i Torslanda efter en helg i Bengtsfors. Det har varit helt okej, dock lite småsegt och inte så mycket folk där som jag tycker om när det är, däremot kom faktiskt Nea och hennes kille upp, det var trevligt. Så igår var mamma, Nea Tobbe och jag iväg och kollade på en gammal silvergruva djupt inne i skogen. Vi har varit där några gånger innan men det är lika intressant varje gång =)


Idag har jag städat ett rum i ladugården, ett rum som vi gjorde ordning för många årsen, isolerade, drog in ström, lade golv, målade osv. Så där ska Jesper och jag sova på midsommar hade jag tänkt. Vi har gjort det några gånger tidigare, dock är det inget jag hurrar för egentligen, det är för mycket spindlar där, så därför städade jag där ordentligt idag =)


Även denna veckan blir det fullt upp. Imorgon är det jobb, sedan ska jag hem och städa och laga mat, köttfärssås =)

På tisdag måste jag packa eftersom att Malin, Jesper och jag åker till Bengtsfors på torsdag kväll, då tar vi bussen upp, och så ska jag ut till älsklingen på onsdag då han kommer hem från scoutlägret, ska dit för att hjälpa honom att packa om. Jag längtar verkligen tills jag får träffa honom igen, saknar honom så redan <3 =)

Så helgen som kommer så är jag på sommarstället igen, men då är både Malin och Jesper med, det ska bli väldigt roligt och trevligt, längtar verkligen till helgen redan! :D


Här kommer lite bilder från i helgen =)


       



God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 12 juni 2012 21:25

Godkväll bloggen!

Detta känns som en konstig vecka av någon anledning, igår kändes det inte som måndag, idag känns det inte som tisdag, och imorgon är det redan onsdag, hänger inte med nu... Aja.


Idag har vi i alla fall haft en del att göra på jobbet.

Här hemma har jag packat lite och grejat med lite olika saker bara, men mestadels tagit det lugnt faktiskt, härligt.


Imorgon kommer älsklingen hit och sover här. Jag vill träffa honom ytterligare en gång innan han åker iväg, så då blir det bara en vecka som vi inte träffas. Så imorgon kväll ska jag packa och så ska älsklingen och jag sätta upp en hylla på mitt rum och även sätta upp lite mysiga lampor där.


Herregud vad jag längtar tills Jesper och jag åker iväg på den kryssningen nu, vill ha den 26 juli nu! :D


Ne nu är det snart dags att sova. God natt!
//CarroEllen

Av Carro - 11 juni 2012 20:55

Godkväll bloggen!

Ja då var denna måndag över, dagarna går så fort, dock tycker jag bara att det är bra, vill att denna och halva nästa vecka ska gå fort. På torsdagkväll åker jag med mamma upp till sommarstället. På fredag tar Cissan studenten så ska fira henne där, sedan är jag där hela helgen, kommer hem på söndag. På fredag åker älsklingen på scoutläger och kommer hem på onsdag, kommer verkligen sakna honom, tur bara att jag är borta över helgen så det är bara måndag-onsdag som jag är hemma då inte han är det.


Idag har älsklingen och jag varit i stan och shoppat lite. Jesper fick köpt lite småsaker och jag fick köpt saker att hänga runt halsen på Cissan på fredag och lite annat, tog kort på mina saker förut, jag köpte även en ljusslinga som inte är med på bild eftersom att Jesper tog med sig den hem för han skall greja lite med den, ska göra lite fint ovanför mitt skrivbord med en hylla och lite lampor.

Tack för en väldigt trevlig eftermiddag älskling och för all hjälp, vad skulle jag göra utan dig?! <3 <3


Här kommer lite bilder, lite av det jag köpte idag och även bilden på fruktfatet som vi köpte på torslandafestivalen som jag glömde lägga ut igår.


 



//CarroEllen 


Av Carro - 10 juni 2012 08:59

God morgon bloggen!

Ja då var det åter söndag igen och jag sitter nu ute hos älsklingen. Malin ligger och sover och älsklingen själv är nere i köket och bakar scones, det ska bli väldigt gott.


För en veckasedan kände jag att jag började få ont i halsen, men då tänkte jag bara att det går över tills imorgon. Tyvärr gjorde det inte det, det blev bara värre för var dag, så denna veckan har jag jobbat 7:30-13 torsdag och fredag. Vad kommer det sig att jag har blivit förkyld typ varje månad de senaste månaderna?.... Men nu måste jag ju hålla mig frisk, till helgen ska mamma och jag (får se om Nea följer med) till sommarstället för Cissan tar studenten, och helgen efter det så är det ju midsommar, då ska vi dit igen hoppas jag, och om ca 1,5 månad så åker ju älsklingen och jag på semester, längtar som tusan verkligen.


Bortsett från att jag har varit sjuk i veckan så var det ju också Torslandafestivalen i onsdags, så det var vi nere på i några timmar, vi hade även tänkt gå ner och kolla vad det var för band som spelade på kvällen, men då mådde jag inte alls bra så det struntade vi i.


Vi gick en sväng i alla affärer nere på torget, även second hand butiken. Där hittade Malin och jag ett fint turkost fruktfat som vi köpte för 20 kr. Jesper hittade ett dataspel och ett pussel.


Vi satt bla. och kollade på "Ljuva toner" när de uppträdde. De är nämligen med varje år och de är såååå bra, tog lite kort då och filmade även Ebba Knutsson när hon sjöng "Euporia"


Här kommer lite bilder och filmer från festivalen, det är inte bara bilder på Ljuva toner utan även också på "Elixia" (eller hur det nu stavas) som dansar zumba, så ska jag snart ner och äta nygräddade scones :D



 

 




//CarroEllen 

  
  

Av Carro - 3 juni 2012 20:51

Godkväll bloggen!

Ja nu under de senaste veckorna så har det blivit väldigt dålig update här, det har varit så mycket med flytten och saker att greja med hela tiden. Men ja, vi har kommit i ordning en del, dock har jag fortfarande en del lådor i vardagsrummet som jag borde packa upp, vi har ju fått köpt förvaring till förrådet för några veckorsedan, men än så länge är det bara Malin som har lagt sina saker i sina korgar, mina gapar fortfarande tomma.


Denna veckan har varit en aning konstig, i alla fall på jobbet, vi har haft en hel del att göra vissa dagar, det har varit roligt, dock blir man så himla trött när man inte är van vid det än, så hela denna veckan har jag varit väldigt trött.


I fredags åkte jag ut till älsklingen och sov där till lördag. Tanken var att Malin också skulle följt med ditut, hon ville gå slingan därute och även kolla på resterna från branden i veckan. Tyvärr jobbade Malin igår så hon kunde inte följa med, så igår eftermiddag åkte Jesper och jag till Torslanda. Igår kväll storhandlade vi, lagade god mat, tacos och så bakade jag de underbart goda snickerskakorna. Sedan satte vi oss alla tre i soffan här hemma och satte på en film som gick på tv, dock blev det så att alla tre satt bredvid varandra i soffan med varsin dator i knäet och ingen följde riktigt med i filmen haha.


Idag har vi grejat en hel del här hemma. Utanför våran dörr, eller bakom dörren så har vi plattor som mamma och jag lade dit själva när vi hade flyttat hit (det var buskar där tidigare) och under de senaste åren så har de plattorna sjunkt ner på mitten, så det har sett bra konstigt ut, och vi har inte heller kunnat ha stolar där det senaste året för det har varit såpas mycket lutning på det. Idag har vi gjort ordning det, vi fick lyft på plattorna och lagt grus och sand under. Det mesta där fixade älsklingen, Malin och jag gick och hämtade sand och grus till honom, och hjälpte honom lite. Vi klippte istället häcken, eller buskarna som är utanför, de var nämligen så stora så man knappt kunde gå där. Så ja, idag har vi fått fixat massor utanför vilket känns väldigt härligt, gött att äntligen fått gjort det.


 

Den första bilden är hur det såg ut före och de två andra bilderna efteråt.

 

 

Från och med imorgon och hela sommaren så ska jag börja 7.30 och gå till 15 av olika anledningar, men det ska bli ganska härligt, gött att sluta kl 3, hoppas bara att jag lyckas komma upp ur sängen halv 6 på morgonen.

Ne nu är det nog snart dags att sova, vi är fortfarande väldigt trötta både Malin och jag här hemma.


God natt!

//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards