Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2009

Av Carro - 30 november 2009 21:40

Ligger nu i min säng och skriver detta.


Förra veckan var ju Norrköpingsgänget här i GBG, det var därför jag inte bloggade så mycket för jag hann inte med det. Men i alla fall, tänkte nu att berätta lite om dagarna, vad vi gjorde =)


Runt 12 tiden på onsdagen kom de till Aktiviteten. När alla hade samlats och kramat om varandra så gick vi för att äta i vårat café =) Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det var för mat, kommer bara ihåg att det var väldigt gott. När alla hade ätit klart så sa  Helena (vår lärare) att de bjöd på en kaka också. Alla tog ”Viktorias dajmbollar” som jag hade gjort tidigare på dagen, och ja, efter någon minut så frågade nästan alla om receptet :P hehe, ja så goda var de =) Efter att vi hade ätit så skulle Norrköpingsgänget åka och checka in på hotellet de skulle bo på. Under den tiden så fick vår klass göra lite vad vi ville, men vi skulle åka från skolan ca 1 timma senare. Jonna och jag orkade inte vänta så länge i skolan, det fanns liksom ingenting att göra där så vi tog bussen in till stan och åkte till Norrköpingsgängets hotell där vi skulle träffas allihop ca 1,5 timma senare. Efter en promenad med letande efter hotellet så hittade vi det. Vi smsade Rebecka och en stund senare kom Norrköpingsgängets lärare ner och sa vilka rum Sebbe och Rebecka bodde på. Vi tog hissen till våningen de bodde på och knackade på ett utav rummen. Där satt båda två och gottade sig och kollade på tv :P Jonna och jag slog oss ner och så satte vi oss och snackade lite =) Det var trevligt =) Kl 4 så skulle vi mötas allihop vid receptionen på hotellet. När Jonna, jag och Norrköpingsgänget satt där och väntade på de andra från våran klass, dvs 2 lärare och 3 elever så kollade vi på klockan när den var kvart över 4, de dök inte upp. Efter en stund ringde Håkan (en av våra lärare som var med) och frågade vart vi var. Vi var ju där som vi skulle träffas medans de var på avenyn :P haha, men de skulle iaf komma till hotellet. När klockan blev halv 5 så blev vi väldigt varma så vi gick ut och ställde oss. När klockan började närma sig 16:40 så såg vi hur de andra kom gåendes i långsam takt mot hotellet. Då vinkade vi ut Norrköpingslärarna och då sa en av de ”inte visste jag att det var sådan flextid i Göteborg” Då skrattade jag bara :P Haha, ja men de kom ju liksom 40 minuter senare än vad vi hade sagt :P


Den kvällen tog vi oss iaf en promenad genom Nordstan och längs avenyn tills vi kom till vårat mål, Hard rock café. Där skulle vi bowla och äta. Det var ganska annorlunda att bowla där faktiskt för där var det bara halva banor och andra halvan var på en dataskärm, så det var lite ovant. Men men roligt var det iaf trots att det kändes i kroppen att man hade varit igång sen tidigt på morgonen.


Den kvällen var jag hemma runt 10 tiden och då var jag verkligen helt slut så jag somnade nästan direkt.



På torsdag morgon träffades Jonna och jag på centralen kvart över 9 för att sedan gå och möta de andra i Nordstan. När vi väl kom till mötesplatsen så var det ingen annan som hade kommit så vi gick och köpte oss varsin cappuccino =) Strax före halv 10 dök Norrköpingsgänget upp och när klockan hade slagit halv 10, mötestiden, så var det ingen Helena i synhåll. Precis när vi tänkte säga att hon ännu en gång var försenad så såg vi Helena och de 3 andra komma gåendes mot oss.


Vi började vår stadsvandring genom Nordstan och bort till NK:s julskyltning =) Det var faktiskt väldigt längesedan man såg så det var lite roligt.

Vi hade bokat bord på restaurang Sjöbaren som ligger i Haga halv 12. När klockan var knappt halv 11 så var vi utanför. Vi gick då runt i lite affärer och när klockan slog halv 12 så kom nästan alla ut med likadana påsar :P haha, ja det var en affär som de flesta av oss gillade :P haha. Nu tänker inte jag nämna vad affären heter för jag köpte nämligen en julklapp där :P


När klockan var halv 12 och de flesta av oss stod utanför restaurangen så ringde de efter oss. Den restaurangen är tydligen väldigt populär och det är väldigt litet, så de kan inte hålla bord hur länge som helst. Maten där var väldigt god, det blev Havets wallenbergare (gjord på lax) och potatis.


När vi hade njutit av maten och alla var nöjda och glada så bar det tillbaka till skolan, eller ja, Jonna och jag åkte med Norrköpingsgänget till deras hotell för vi fick inte plats i Helenas bil så vi åkte ist med de till skolan.


När klockan började närma sig 14:00 så var det dags för uppvärmning inför den spännande och roliga innebandymatchen elever mot lärare. Ja det var väldigt spännande match faktiskt tycker jag, men ja, vi elever vann med 5-4 :D


När den matchen var slut och vi hade duschat och bytit om så samlades vi i vårat café där vi skulle äta middag. Runt 6 tiden slutade vi och då åkte jag hem och packade inför helgen och grejade lite.



När klockan ringde på fredagsmorgonen så kände jag bara hur huvudet kändes tungt och jag var enormt trött, men det spelade ingen roll att klockan ringde 5:00, jag skulle upp :P Halv 7 mötte jag och Jonna upp Håkan vid Järntorget därifrån vi sedan åkte till fiskeauktionen. När klockan var 7:00 så började det och då träffade vi en som skulle visa oss runt och berätta lite saker. Runt 8 tiden tog vi bilarna upp till Sjöfartsmuseet där vi gick runt med guide. Det tyckte faktiskt jag var väldigt intressant trots att jag var på väg att somna för att jag inte hade ätit någon frukost och var då väldigt hungrig. När vi hade gått första rundan där och även fikat så gick vi ännu en liten runda till och efter det bar det iväg till skolan där vi skulle äta lunch. Till lunch där fick vi tacos =) Det var väldigt gott.


När vi hade ätit lunch så var det några timmar kvar till vi skulle åka till Liseberg så då fick vi göra lite vad vi ville. Hehe, ja, Rebecka, Sebbe, Jonna och jag var såpas trötta så vi nästintill somnade ca 40 min i uppehållsrummet :P haha.


När Liseberg öppnade kl 3 så var vi där =) Det var väldigt härligt och fint där =) Det var väldigt längesen jag var där nämligen. Men den kvällen var väldigt rolig och trevlig :D Strax efter kl 6 så skulle Norrköpingsgänget börja sin bilresa hemåt vilket kändes väldigt tråkigt. Vi kramade om varandra och bestämde att vi skulle träffas på något lov. När de hade åkt så gick Jonna och jag runt en liten stund på Liseberg innan vi gick mot våra bussar.  Ja, under den kvällen så hade vi gått förbi ett stånd med rostad mandel och massa sådant ca 4 gånger så sista gången kunde vi inte motstå :P hehe xD Sedan ställde vi oss och kollade på ett band som spelade och sjöng lite julmusik, det var väldigt trevligt! <3 =)


Tack alla som var med för en väldigt rolig och trevlig vecka! <3


Lägger upp två bilder från veckan, den ena är när vi står utanför Hard rock café och den andra är på Liseberg =)


  

Av Carro - 30 november 2009 08:16

Jag vet, dålig update det senaste =( Men jag tänkte iaf försöka ta mig tid och sätta mig här ikväll och berätta om de senaste dagarna då jag inte bloggat nåt. Kommer upp lite bilder då också, så ikväll =)


Nu sitter jag och äter frukost, ska snart gå iväg till praktiken =) Det ska bli roligt, men hoppas ändå att jag slutar tidigt idag för det känns som om att jag har en del att göra här hemma....


Ne, nu hinner jag tyvärr inte skriva mer. Ni får ha en riktigt bra dag! Kram på er

Av Carro - 26 november 2009 21:23

God kväll alla bloggläsare!


Sorry för en väldigt dålig update men jag har verkligen inte haft tid att blogga dessa dagarna. Och nu blir det ett väldigt snabbt inlägg, är nämligen hur trött och helst, och imon ska jag upp kl 5, ska på fiskeauktion imon nämligen och det är bara på morgonen kl 7. så ja. och på eftermiddagen blir det Liseberg och på kvällen ska jag till Jesper, så ja, jag vet det blir väldigt dålig update, men får väl försöka ta igen det nästa vecka :P =)


Kram på er och ha en riktigt bra helg!

Av Carro - 25 november 2009 06:17

God morgon alla bloggläsare!

Idag blir det ett snabbt inlägg, ska snart gå till bussen. Inatt har jag sovit som en stock vilket har varit väldigt härligt =)


Nu blir det då cafét under förmiddagen och sedan vid 12 tiden så kommer Norrköpingsgänget =) Och då överlämnar vi städningen till 1-2orna :P


Får se om jag kanske hinner hem en snabbis i eftermiddag innan vi ska gå och bowla =)


Så ja, som sagt, det kommer inte att bli mycket bloggande under dessa dagar nu för det kommer att vara fullt upp, på fredag tex. börjar vi kl 7 och på kvällen ska vi på Liseberg, så ja, fullt upp :P


Så jag finns på mobilen nu tom fredag, kommer kanske bli nåt inlägg här men inte mycket.


Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 24 november 2009 17:10

Hejsan alla bloggläsare!

Sitter nu i sängen och har just kollat på film och smaskat på en riktigt god cappuchino och ett winerbröd som jag köpte förut :P


Denna dag har varit väldigt härlig =) Började ju kl 9 på praktiken. Så ja, idag har det varit väldigt lugnt, har fått göra några smörgåsar, sallad och pajer =) De är väldigt trevliga och roliga :D


Slutade 13:20 idag för det var så lugnt, så då gick jag och handlade på maxi. Väl hemma så städade jag och skalade potatis, tror mamma ska göra potatisgratäng ikväll :D


Imorgon kommer då Norrköpingsgänget :D Det ska bli trevligt =) Så imon kväll ska vi gå och bowla =)


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)


Kram på er!


  

Av Carro - 24 november 2009 08:10

God morgon bloggen!

Sitter nu i sängen och äter frukost, gröt blev det idag =) Det är ganska härligt att börja kl 9 och gå hemifrån strax efter halv 9, då kan jag äta frukost också =)


Ja, idag är det då som sagt var praktik. Det ska väl bli roligt, testa på Lite annorlunda än det jag gjort innan =) Nu blir det ju café och delikatessbutik =) så vi får väl se hur det går där idag, sen ska jag ju dit först nästa vecka igen för imon kommer ju Norrköpingsgänget =) och mamma skulle iväg med jobbet imon så det får bli till att ta bussen strax före 7. Men men.


Ne, nu får jag ta och äta vidare. Kram på er!

Av Carro - 23 november 2009 19:21

God kväll på er!

Sitter nu i sängen och chattar lite bara och lyssnar på lite musik.

Mamma står i köket och stryker och verkar väldigt lugn idag vilket är väldigt härligt =) Kanske för att Nea också varit det ett antal dagar nu =) vilket är helt underbart =) Om jag säger så här. Förra veckan satt mamma, Nea och jag och åt vid köksbordet tlsm 3 gånger vilket är typ 1 årsen vi gjorde om inte ännumer längesen. Så det var väldigt härligt =)


Tänkte nu lägga upp en bild på en grej vi gjorde på blomsterkursen för ett tagsen, det är inte en så jättebra bild och den blomman har stått ett tag men ja :P Och sedan är det ett kort på mig från förut idag, haha, ja jag e hon som alltid lutar på huvudet på kort xD haha.

  


Ni får ha en fortsatt bra kväll! Kram på er

Av Carro - 23 november 2009 14:54

Hejsan alla bloggläsare!


Ligger nu i sängen och känner mig enormt seg. Ute är det skitväder =(


Idag blev det en väldigt kort dag. Vi började halv 9 med gympa, då spelade vi innebandy, tränade inför torsdag då vi ska vinna över lärarna :P haha xD


Efter det skulle vi på studiebesök på brandstationen så dit gick vi. Väl där så berättade de lite hur det gick till när de fick en utryckning och sen visade de några korta filmer. Efter det visade de bilarna, vad de hade för saker osv. I slutet frågade de 2 som pratade oss om någon ville prova kläderna som de använde vid en utryckning. Både Lisa och Daniel gjorde det. Just när de hade fått på sig allt så fick de en utryckning. Haha, ja det är så typiskt :P Så då var det bara till att akta på sig för att inte stå ivägen. Men men. Det var intressant iaf =)


Imorgon blir det då praktik =) Och på onsdag kommer Norrköpingsgänget =)


Ne usch vad jag fryser nu då. Har inte någon bra film här hemma som jag inte sett heller. Aja, vi får se vad jag hittar på, borde nog städa men det orkar jag inte. Ne, det är sådant skitväder ute, regn och nästintill kuling, då ska man sitta i soffan och kolla på film, men inte själv :P Ne, får se vad jag hittar på.


Hur har er dag varit hittils?


Kram på er alla bloggläsare!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards