Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under mars 2016

Av Carro - 28 mars 2016 12:15

Hejsan bloggen!


Ja, då var snart denna påsken över, och det har varit helt underbart att vara ledig 4 hela dagar, det var verkligen behövligt.

Älsklingen och jag har då varit ute hos hans föräldrar fredag förmiddag till igår förmiddag. Det har varit väldigt härligt, bara fått ta det lugnt. Vi har fixat lite med påskmaten och bakat, men annars tagit det lugnt. Det var bara härligt att komma hemifrån ett par dagar, bara vara därute och inte tänka på så mycket saker, inte ha massa saker som vi behövde göra som det är här hemma. Det har ju tyvärr inte varit något kanonväder, det har blåst en del och varit kallt. Men ja, vi var ute på en härlig, men väldigt kall promenad i fredagskväll och tog lite kort. Jag har alltid tyckt att det har varit härligt att vara ute på öarna och gå runt, man typ blåser rent huvudet från massa tankar och så, och man hämtar ny kraft och energi. Jag hade gärna stannat där längre, men Jesper ville hem, eller ja, vi hade lite saker att göra här hemma nu när vi är lediga också.


De två senaste veckorna så har jag fått alltmer ont i hälen, det sitter mitt i hälen. Gissningsvis är det väl typ hälsporre eller något sådant, men grymt jobbigt. Det gör liksom ont när jag går. Det bästa är att gå i crocs, då märker jag knappt av det. Hoppas att det går över snart och inte blir värre, det blir ju liksom jobbigt på jobbet.


Idag blir det till att storhandla och sedan bara ta det lugnt, jag behöver vila min häl, och Jesper är påväg att bli förkyld, stackaren.


Ja, imorgon är det då jobb som gäller, men härligt med ytterligare en kortvecka. Men tänk, nästa gång vi är långlediga då åker jag till Italien, eller ja, vi kommer hem på kristihimmelsfärd, men jag har tagit ledigt hela den veckan eftersom att vi kommer hem sent på torsdagen. Så då är jag ju ledig typ 1,5 vecka sammanlagt, härligt.


Här kommer lite bilder från helgen:


   


Hoppas att ni också har haft en bra påsk =)

//CarroEllen

Av Carro - 20 mars 2016 20:30

Godkväll bloggen!

Ja, då var snart denna helgen slut och som vanligt har den gått för fort, vill vara ledig imorgon också. Men det är ändå härligt att det är två kortveckor nu. Vet ni vad, idag är det exakt 6 veckor kvar till mamma, syrran och jag åker till Italien, om exakt 6 veckor vid denna tiden sitter vi på planet påväg till Pisa. Och ja, jag längtar verkligen, ser verkligen fram emot den resan.


Igår var jag med Jespers mamma på en bokrelease. Det var en kompis till henne som har skrivarkurser som har släppt en bok nu. Det var trevligt, dock var det typ nästan bara pensionärer där kändes det som, men ja det var trevligt ändå.

Innan releasen var vi och åt lunch, Jesper var med då också, på Malaysia saté. Jag åt friterad kyckling med currysås, dock var kycklingen en aning seg och inte alls så god som annan friterad kyckling som jag har ätit. Men ja, jag antog ändå redan från början att det inte var ett ställe för mig, och det var det inte. Det var inte direkt sådan mat som jag är så förtjust i, åtminstone inte av att äta ute, möjligtvis hemma bara.


Idag har vi städat och tvättat här hemma. Sedan var vi nere och storhandlade också. Idag blev det sådan lyx att vi åkte bil ner till maxi, min morbror skulle också dit, och så ville han ha hjälp med teknikkrångel av Jesper efteråt. Så ja, det har varit en helt okej helg, men nu ser jag fram emot två kortveckor.


Ja, om 6 veckor är det Italienresan, och ca 1 månad senare ska bara Malin och jag på ett spadygn till Varbergs stadshotell och Asia spa, fick bokat det igår. Så det ska bli väldigt trevligt, bara vi två, komma bort lite, leva lite lyx och äta god mat. Så nu har jag två stora saker att se fram emot, Italien med mamma och syrran, och Varberg med Malin, härligt!


Resten av denna kvällen spenderas framför tvn, klockan 21 kommer ju Springfloden.


Hoppas att ni också har haft en bra helg =)

//CarroEllen

Av Carro - 19 mars 2016 19:39

Godkväll bloggen!

Idag var Jesper förbi Saigon food i Nordstan och köpte med sig lite godis därifrån, så nu ikväll har vi testat det och satt betyg 1-5, så här kommer testet:


Vi började med "Hello Panda" ett godis från Singapore, kex med chokladfyllning.

 

Jag tyckte den var väldigt god. De smakar lite som chokladdigestive, precis sådant godis som jag älskar. Av mig får denna en 5a, av Jesper en 2a.


Nästa är "Banan toppad med socker"

 

De smakade faktiskt inte så mycket banan tyckte jag, men de var helt okej, typ torkad men ändå lite seg.

Av mig får de en 3a, av Jesper en 4a.


Den tredje är "Torkad mango" från Fillipinerna.

 

Jag gillar inte mango alls så detta var inget för mig. Av mig får de en 1a, av Jesper en 4a.


De två sista är likadana men olika smaker. Det är "Pocky" från Thailand, kex med jordgubbssmak och blåbär.

 

Dessa har vi ätit en gång innan. De smakar lite som salta pinnar fast inte söta, med typ yoghurtöverdrag av resp. smak. Jag tycker att dessa är goda, dock vill jag ha någon choklad till också. Av mig får de båda två en stark 3a, av Jesper en 3a.


Ja detta var det godiset, och ja, mina favoriter var "Hello Panda" Det tråkiga var att påsen som låg i kartongen var väldigt liten, så de blev snabbt uppätna.


//CarroEllen

Av Carro - 14 mars 2016 07:40

God morgon bloggen!
Ja då var det måndag morgon, sugen på att jobba? Faktiskt både ja och nej. Det ska bli väldigt roligt att fortsätta lära upp praktikanten och se hur det kommer att gå för henne, men efter att ha haft en riktig slapphelg så känner man sig fortfarande en aning seg. Det känns i alla fall härligt att jag inte jobbar med chefen en enda morgon den här veckan, inte som det ser ut just nu i alla fall.
Imorse bestämde sig älsklingen i sista stund att han ville jobba hemifrån, han var ännumer seg än mig. Hoppas bara inte att han är påväg att bli sjuk eller något.

Ja, denna veckan ser ut som vanligt. Jag jobbar kväll på torsdag, och har inte något planerat någon dag efter jobbet. Det känns ganska härligt ändå, en lugn vecka så sätt.
På lördag ska jag göra något som jag ser väldigt mycket fram emot. Jag ska med Jespers mor på en bokrelease. Det är en kompis till henne som har skrivarkurser som har gjort en bok, så det ska bli väldigt roligt faktiskt.

Nej, nu är snart bussen framme.
Ha en bra dag alla bloggläsare! :-)
//CarroEllen

Av Carro - 13 mars 2016 16:00

Hejsan bloggen!


Ja då börjar denna helgen lida mot sitt slut. Här hemma har Jesper och jag haft det väldigt lugnt och härligt. Jag har bara grejat lite, och Jesper var en sväng och handlade igår, annars har vi bara tagit det lugnt. Vi har varit väldigt trötta båda två efter en tuff vecka, men rolig för min del i alla fall. Ja vi har sovit middag båda två både igår och idag, härligt faktiskt.


Som jag skrev i förra inlägget så hade vi ju en praktikant på jobbet, och hon har en vecka kvar. Hon har gått med mig typ hela veckan, jag har fått lära upp henne en del, vilket har varit väldigt roligt. I fredags fick hon stå med lite i linen och göra smörgåsar vilket gick väldigt bra. Så veckan som kommer får vi se lite mer hur hon fungerar ute i linen. Om det går bra så kommer hon att erbjudas sommarjobb. Jag håller verkligen alla tummar och tår att hon vill och klarar av att jobba hos oss i sommar, en bättre praktikant än henne har vi aldrig haft.


I torsdags jobbade jag ju morgon med chefen. Vi hade en stor beställning att göra under förmiddagen som jag oroade mig lite för faktiskt, inte för själva beställningen, utan för att jag skulle göra den med chefen. Men ja, jag pratade lite med henne innan om hur jag tyckte att vi skulle lägga upp det, så det gick väldigt bra sedan faktiskt. Sedan var vi Väldigt glada över att vi hade praktikanten, utan henne i torsdags hade vi inte alls legat så bra till med saker och ting som vi gjorde efter lunchen. En stor eloge till henne!


Efter jobbet åkte jag in till stan och träffade Malin. Vi var och åt middag på gamla café vänner, det hade bytt namn, kommer dock inte ihåg vad det heter nu, men det ligger mellan Korsvägen och Berzelligatan, ett väldigt mysigt ställe. När vi åt så frågade Malin om jag ville att bara hon och jag skulle göra någon utflykt eller något, och hon kom snabbt med förslaget att åka till Varbergs stadshotell och Asia spa. Jag blev överlycklig över att hon frågade, det är liksom flera år sedan vi gjorde någon utflykt tillsammans bara vi två. Så det har vi planerat in, ska bara boka det också, det ska verkligen bli hur mysigt och trevligt som helst :D  Efter det gick vi till Avenyn och kollade i lite affärer där, sedan tog vi vagnen ner till Nordstan. Malin fick shoppat lite, och själv fick jag köpt mig ett par nya strumpbyxor med fleece inuti, så härliga verkligen. Så vi hade en väldigt trevlig och mysig eftermiddag, tack Malin <3


I fredags var ju älskligen på AW, så jag var själv hemma hela kvällen. På hemvägen gick jag förbi maxi för att köpa lite kvällsmat. Det blev revben med en fralla och chips, mums! Det lite komiska var att när jag kom till maxi så var revbenen slut (som de oftast är på fredagar) Men flera hade sett att de precis hade kommit ur ugnen, så det var kö till revbenen. Det har jag faktiskt aldrig varit med om innan, men lite roligt ändå, det fanns massa grillad kyckling och kycklingklubbor, men typ alla ville ha revben. Efter en stund fick jag i alla fall tag i ett paket. Väl hemma började jag baka direkt. Det blev kladdkaka med geishabitar i, jättegott verkligen. Resten av kvällen satt och bänkad framför datorn och kollade på lite olika serier. Så ja, jag hade helt enkelt en väldigt härlig kväll för mig själv.


Så ja, för att avsluta detta inlägg så kan jag ju säga att jag har haft en väldigt rolig och trevlig vecka, med en härlig "slapparhelg"

Nu ska vi sätta oss och kolla på en serie där första avsnittet gick förra veckan, andra kommer ikväll, Springfloden, får se hur den är.


Hoppas att ni också har haft en bra vecka och helg =)

//CarroEllen

Av Carro - 8 mars 2016 20:45

Godkväll bloggen!

Sitter nu i vardagsrummet med fötterna i fotbad. Det är verkligen något som i alla fall jag borde göra oftare än vad jag gör.


I lördags var jag ju på 27 års fest hos Malin. Det var trevligt. Sedan sov jag ju där också, och ja, det blev väl lite senare än vad vi hade tänkt oss, kvart i 2 på natten så släckte vi, och i söndags behövde vi sätta klockan på 9 då Malins föräldrar skulle komma, och vi behövde städa i gillestugan där hon hade festen. Så ja, i söndags hjälpte jag Malin och hennes kille att städa där, och vid halv 2 tiden åkte jag hem, vi var liksom väldigt trötta allihopa.

När jag kom hem så var jag jättetrött, men jag gick på någon överskottsenergi på kvällen så jag gick runt och dammade hela lägenheten innan jag somnade strax före kl 22.


Igår städade jag här hemma efter jobbet och somnade strax före kl 22 igen. Ja jag var väldigt trött igår också. Vi fick nämligen en praktikant igår, dock visste inte jag någonting om det förrän hon kom. I vanlig ordning struntade chefen i att berätta sådant för oss andra. Och ja, chefen är ju inte direkt den som har koll på nya personer på jobbet, så vem tror ni fick ta hand om praktikanten? jo jag.. Jag hade i alla fall tur att hon är jätteduktig verkligen, så det känns bra.


På torsdag jobbar jag morgon vilket känns väldigt härligt, dock har vi en ganska stor beställning till lunch, och jag jobbar med chefen, känns sådär, men det kommer säkert att gå bra. Det känns i alla fall bra att jag har praktikanten som lär sig snabbt och gör saker och ting ordentligt.

På eftermiddagen ska jag till stan och träffa Malin. Vi ska gå i lite affärer tror jag och sedan gå och äta på ett café vid Korsvägen typ, ska bli trevligt.

Och på fredag ska Jesper på AW så för min del blir det nog en lugn hemmakväll, äta revben och eventuellt baka något gott till mig själv. Ja just revben brukar jag äta när älsklingen inte är hemma på kvällen, och så brukar jag ju köpa sådana Remi-kex, men denna gången tror jag att det blir till att baka något istället.


Ne, nu börjar snart "Ung och bortskämd" på tv, har lite att fixa innan dess. Ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare =)

//CarroEllen

Av Carro - 4 mars 2016 22:15

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och ska snart sova.


Ja tänk, nu är det redan mars, och det är bara två månader kvar tills jag åker till Italien, längtar verkligen. Ja, jag kommer nog prata en del om den resan tror jag. Just nu tycker jag mest bara att det ska bli spännande, dock lite jobbigt att vara utan älsklingen hela 5 dagar. Men det får gå, det kommer att vara jobbigt den första dagen typ, sedan lär väl troligtvis tiden bara flyga iväg, så jag knappt kommer hinna tänka på att jag saknar honom förrän på kvällarna. Bara av att veta att min allra första flygresa är bokad, och att den närmar sig med stormsteg, har nästan gjort att flygrädslan är borta redan, men bara nästan, det återstår ju att se hur det blir när väl dagen är här. Redan förra helgen när vi var ute på Donsö så kollade vi lite på semesteresor faktiskt. Vi har pratat lite om antingen Island eller Skottland, sedan hade jag också bara kunnat tänka mig att åka till NordNorge. Så ja, vi får se lite. Jag vill i alla fall inte boka någon sådan resa förrän jag har flugit första gången, så vi får väl se om det blir någon mer resa i år.


Denna veckan har jag verkligen haft fullt upp, så nu är jag verkligen helt slut. När jag satte mig i soffan förut så satte jag mig med den ryggmassagen som jag fick av älsklingen i julklapp, väldigt härligt, den är verkligen superbra.

Men ja, i måndags var jag iväg och köpte present till Malin, fick dock åka runt en del innan jag hittade något att köpa, var hemma kl 19. I tisdags tog jag det bara lugnt på kvällen har jag för mig. I onsdags var jag hos tandläkaren, var där hela 50 minuter, bara pga den jäkla "tråden" som jag har bakom tänderna som hade lossnat, den är så tröttsam, bara ivägen... Så då var jag inte hemma förrän typ halv 7 på kvällen heller. Igår jobbade jag kväll, och för första gången med Unda. Det var trevligt och gick bra. Vi hade en stor beställning idag, så vi förberedde en del saker så mycket vi kunde igår bara för att vi skulle ligga bra till tidsmässigt idag. Sedan sov jag hos mamma. Och ja, idag har vi haft massor att göra på jobbet. Vi visste ju om beställningen, 19 hela smörgåsar, alla olika vilket gör att det lätt blir väldigt rörigt. När jag började jobbet imorse så kom Subway-kontrollanten, så vi pratade ju en del med henne. Och klockan 10 kom chefen, och strax därefter kom vår nya kaffemaskin som skulle kopplas in bakom kassan, typ på samma plätt som vi behövde stå för att göra beställningen. Så ja, det var ganska rörigt, och lite för mycket folk innanför linen mot vad vi är vana vid. Sedan kom det också en hel del kunder. Så ja, det var verkligen tur att vi förberedde mycket igår, och tur också att chefen kom in 2 timmar innan hon började, så hon fick ju hoppa in lite också och hjälpa oss. Men ja, beställningen blev klar i tid, vi fick preppat och bakat klart innan lunchen, och vi fick lärt oss kaffemaskinen någorlunda. Den gamla kaffemaskinen behövdes bytas ut, men den gjorde väldigt gott kaffe, vi fick ofta beröm för vårat goda kaffe, den malde bönorna samtidgt. Den nya maskinen är från Nescafe, så det är bara pulverkaffe i den, och mjölkpulver. Jag testade en cappuchino, men jag blev verkligen besviken, den var inte det minsta god, den smakade sött och typ inget kaffe alls. Chefen sa att det är många som är missnöjda med smaken på det kaffet. Jag älskar ju kaffe, och kan även dricka starkt riktigt kaffe (har ju min nespressomaskin här hemma) och jag gillade inte alls det nya kaffet, medans chefen som inte dricker kaffe alls i vanliga fall gillade det. Det kanske säger en del om smaken. Nej det smakade typ inte ens kaffe, det smakade bara sött och äckligt, jag kunde liksom inte ens dricka upp det kaffet. Nej, det var verkligen en riktig besvikelse. Så ja, nu får vi vänta och se vad kunderna säger.

Och idag var jag en sväng på Backaplan och fikade med Lisa, det var trevligt.


Imorgon blir det till att greja lite här hemma, och sedan åka till Malin under sena eftermiddagen, det ska bli trevligt. Jag ska sova där också för att slippa gå själv i stan sent på kvällen, så det ska bli väldigt trevligt. Malin och jag träffas liksom väldigt sällan nu för tiden, tyvärr, och pratar inte jättemycket heller. Men i onsdags satt vi och pratade i telefon i 1 timme, vad hände där liksom, men det var trevligt. Jag hoppas verkligen att vi hittar tillbaks till varandra igen, det hade känts så bra, ha en allra bästa vän igen. Men det får tiden avgöra. Jag är sååå glad över att jag har min kära Jesper i alla fall, och några andra vänner, dock få som jag träffar på fritiden. Men dagens samhälle är så stressigt, så man hinner knappt träffa folk ändå, tyvärr. Samhället idag är uppbyggt på det sättet att allt ska gå fort och man ska stressa känns det typ som, så jobbigt...


Ne nu är det nog dags att sova, jag är verkligen helt slut. Så god natt!

//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards