Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under februari 2010

Av Carro - 26 februari 2010 13:50

Hejsan igen bloggen!

Sitter nu vid köksbordet och har just ätit lite lunch, pasta och köttbullar :P

Förut installerade jag den nya datorn =) men har inte riktigt hunnit kolla på den riktigt, får se om jag gör det ikväll, annars får jag nog vänta till v 10 eller till nästa helg med att kolla igenom den och installera en del program =)


Nu ska jag snart åka in till stan och träffa Jonna :D Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 26 februari 2010 09:35

God morgon bloggen!

Ligger nu i sängen och småhostar och känner mig lite smått förkyld =( Nej, värre ska det inte få bli!


Asså denna veckan kom jag ju tillbaka från skolan efter min praktik men jag har bara varit i skolan en dag på hela veckan. I måndags åkte jag ju inte till skolan pga trafikkaoset, i tisdags var det skola fram tills att vi fick utrymma både Aktiviteten och skolan, och sedan dess har det inte varit någon skola alls.


Idag, eller senare ska jag iaf till stan och träffa Jonna =) ska bli trevligt :D


Nu är det inte långt kvar till mamma åker till Thailand :O tiden går bara så himla fort.


Annars idag får vi se vad som händer, egentligen har jag ju inte tid att sätta mig med den nya datorn men vi får se vad som händer.


Ne usch vad hungrig jag känner mig nu, kanske ska gå upp ur sängen och gå och äta frukost. Nea har inte gått upp än, hon skobbar väl första lektionen (som vanligt)


Dags att gå upp ur sängen. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 25 februari 2010 18:14

God kväll bloggen!


Sitter nu hemma vid köksbordet och gör inte så mycket, har just fixat lite fika som jag snart ska ta =)


Igår kväll åkte jag till Jesper, skolan har liksom varit stängd även idag och troligtvis även imorgon. Men idag har Jesper och jag varit i stan, Jesper fick köpt sig en ny mobil och jag fick köpt mig en ny dator :D äntligen :D :D men vi får se när jag har tid att sätta mig och greja med den =) hade gärna gjort det ikväll för det är så lugnt här hemma, mamma är inte hemma och Nea är på Horse show hela kvällen, men jag har sådan himla huvudvärk så vi får se, kanske öppnar den och inspekterar den lite men inte starta igång den, vi får se =)


Asså allvarligt, detta är andra dagen i rad som jag känner mig så här enormt trött trots att jag knappt gjort någonting, hoppas inte jag håller på och bli förkyld, nej det tänker jag inte bli nu när mamma ska iväg! :P Men men.


Ne, nu kanske det är dags för lite fika =) Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 24 februari 2010 09:47

       

Av Carro - 24 februari 2010 09:22

God morgon bloggen!

Vaknade för 1 timmasen av att jag hörde Nea.

Asså inatt har jag drömt massor av konstiga drömmar, det var någonting om någon busschaufför som inte ville köra till ändhållplatsen för att den ville inte vara försenad, och då fick massor av folk springa till färjan, jag vet inte men vi skulle iaf med Hönö färjan och då var massor av folk med som jag har träffat ett par gånger eller bara hört talas om. Ja den var väldigt konstig iaf. Asså nu de senaste veckorna så har jag drömt så himla mycket konstigt, vad kan det bero på?.. ne man borde inte tänka så men det är intressant :P


Just nu sitter jag iaf vid köksbordet och äter frukost, slät bulle med cappuchino =) :P


Idag nu innan lunch så ska jag städa mitt rum, mamma storstädade ju resten av lgh igår kväll, och sedan efter lunch någon gång så kommer Jesper hit =)


Just det ja, jag har ju inte lagt upp några bilder än från Isaberg, kanske ska ta och kolla på det nu =)


Kram på er alla bloggläsare! =)


Av Carro - 23 februari 2010 21:09

Jag avskyr att känna så här, deprimerad pga bråk här hemma under kvällen som jag dras med i vare sig jag vill eller inte, och då blir jag bara så trött och deprimerad, tappar orken till precis allting. Just nu vill jag bara lägga mig och sova.... Hatar också att ha beslutsångest som jag har nu..... ska jag med eller ska jag inte....... hatar sådant också.


Tack alla vänner som stöttar mig och lyssnar på mig, ni betyder allt! <3


Sedan har jag också det i huvudet nu om Thomas (pappa) funderar på hur det kommer att bli där nu efter onsdagens "utflykt" Känner just nu att jag bara vill gå i ide, men snart åker både mamma och Nea iväg vilket ska bli väldigt härligt men ärligt talat, jag kommer att sakna mamma lite.. Tre veckor är ändå länge. Men men, det kommer att gå bra, längtar så till v 10 då Jesper och jag ska bo här hemma själva =)


Varför skulle jag sätta mig och börja kolla på den serien "Dubbelliv" förut? den väckte bara gamla jobbiga minnen, stängde ju iaf av det när jag insåg att jag inte borde kolla vidare pga känslorna som jag fick då. Hmm..


Ne, nu hoppas jag verkligen att mamma snart har städat klart på toa så jag kan gå och göra mig ordning för natten så jag kan lägga mig och sova.


Kram på er

Av Carro - 23 februari 2010 16:45

Hejsan bloggen!


Denna dag var ju bra, när vi hade stängt vårat café idag och hela klassen höll på att städa runt halv 2 tiden så kom en person in till oss som jobbar i Aktiviteten och sa att vi ska släppa allt vi gör och gå upp och byta om och sedan gå ut från Aktiviteten. Då förstod vi att det var pga rasrisk, typ alla hallar i hela Göteborg är ju stängda pga rasrisk.


Eftersom att vi då slutade tidigare från Aktiviteten så fick vi också sätta oss och vänta på att engelskan skulle börja. När vi väl började så skulle vi kolla på film och ja, den fick vi väl kollat på ca 30 min innan rektorn knackade på dörren och meddelade oss att skolan ska stängas pga rasrisk. Hon sa också då att vi ska följa info på Mölndals eller skolans hemsida och att hela skolan är stängd iaf imorgon, och då även aktiviteten. Så ja, imorgon får vi se vad jag hittar på, ska troligtvis greja lite här hemma (som vanligt) och sedan kommer Jesper en sväng på efteriddagen =)


Resten av denna eftermiddag/kväll får vi se vad jag hittar på, kanske sitta här, vi får se. Kram på er alla bloggläsare

Av Carro - 22 februari 2010 21:52

God kväll bloggen!

Sitter nu i sängen och skriver detta. Asså herregud vilken dag detta har varit känns det som. Jag har ju visserligen varit hemma idag eftersom att jag anade att det skulle bli kaos med bussar osv, men jag har ju hela dagen följt trafiken minut för minut på aftonbladets hemsida och asså herregud,  det är helt sjukt att det kan bli så kaos i framför allt tågtrafiken efter denna snön, visst förstår det väl delvis men vatusan det är ju enormt dålig information överallt egentligen.


Lisa från skolan ringde mig förut idag och berättade att de knappt hade haft några lektioner idag eftersom att läraren som vi har i arbetsmiljön var fast i Varberg, så de hade tydligen bara gympa idag :P hehe. gjorde helt enkelt inte så mycket att jag var hemma idag, men imorgon ska jag dra mig till skolan.


Förut idag så smsade jag Malin för att meddela om isen som hade gått genom taket på centralen och då ringde hon upp mig och berättade att det var kaos i kollektivtrafiken i hela stan.


Annars idag har jag nästintill storstädat lägenheten och varit i full gång hela tiden, Nea följde med mig och handlade förut också och sedan hjälpte jag mamma med maten och så.


Hmm, ska ju till skolan imorgon och jag åker ju med mamma på morgonen, men jag får se till att ta på mig ordentligt eftersom att jag tar bussen hem på eftermiddagen och med tanke på vädret och orange så vet man aldrig hur sen den är.


Just det ja, jag har nu fått bilderna från Isaberg när vi åkte skidor i onsdags, ska försöka lägga ut de någon dag här =)


Tror också att jag har hittat en dator som jag ska köpa =) det är nämligen så att min dator som jag har nu räcker inte riktigt till för mig längre och så fungerar vänster musknapp när den själv vill och eftersom att jag inte har någon riktig plats att sitta på med datorn så kan inte jag använda vanlig mus till datorn, så jag har bestämt mig för att köpa en ny. Det har jag också tänkt göra för att när mamma kommer hem från Thailand så börjar hon plugga på heltid direkt när hon kommer hem och då behöver hon en dator att skriva på vilket hon inte har nu, så då ska hon få köpa denna datorn av mig =)


Ne, man kanske ska ta och lägga sig om en stund om man ska orka cafét imorgon. Kram på er alla bloggläsare!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards