Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under februari 2010

Av Carro - 22 februari 2010 13:28

Hejsan bloggen! Har väl egentligen inte så mycket att säga för tillfället, sitter nu iaf hemma vid köksbordet och borde väl börja städa lite vilket jag inte orkar, utan har ist fastnat här och följer trafikkaoset på aftonbladets hemsida, chatten där och så sitter jag och kollar ut på snöflingorna som yr runt i luften utanför fönstret. Anledningen till att jag inte åkte till skolan idag är för att jag inte litar på västtrafik alls idag vilket jag också nu då läser att man inte heller borde göra :P men imorgon får jag se till att dra mig iväg till skolan och hoppas att dagens lilla snöfall inte ska ställa till det alltför mycket.


Hm, nu mulnar det på ännumer här, så vi klarar oss tydligen inte från den snön som drar över västkusten nu. Suck, det räcker med snö nu..... men är ändå ganska mysigt men inte när det blir sådan kaos i trafiken som det är nu och så läser man om skolor som fått stänga idag pga snö och/eller istappar. Sitter och funderar på hur kallt det är ute egentligen just nu, vår termometer ligger delvis i solen nu så den är inte att lita på...


Hmm, men men, vi får väl se hur denna vecka slutar, de har ju sagt blötsnö eller regn till helgen, vi får väl se hur det blir med det.


Ne, jag får väl ta och ge mig själv en spark i baken och börja städa lite här innan Nea kommer hem i eftermiddag. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 21 februari 2010 12:40

Hejsan bloggen!


Här kommer bara snabbt lite bilder från promenaden i snöovädret igår. Kram på er. Hm, växer det bär på buskar på vintern? Såg lite småroligt ut när en hel buske var röd av bär med massor av snö på.  




Den sista bilden är faktiskt en istapp som hängde från taket och nästan ner i marken på ett hus.   




  

Av Carro - 20 februari 2010 11:17

Hejsan bloggen!

Sitter nu vid köksbordet och har just ätit frukost och sitter nu och kollar ut på all snö som yr runt i luften. Usch all denna snö, det har kommit tillräckligt inatt.


Idag ska vi (Jesper och jag) försöka gå på en liten promenad så jag får tagit lite härliga vinterbilder, mer än de jag tog utanför förut när jag var ute och skottade.


Tänkte nu bara lägga upp lite bilder från kvällen igår hos Malin, och sedan även en bild som jag tog förut på en av våra trädgårdsstolar och på grillen.


        


Tack Malin för att jag fick komma igår =)


Nu ska vi vända upp och ner på mitt rum efter Jespers USB-minne.


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 18 februari 2010 10:08

God morgon bloggen!


Vaknade för en stundsen efter att ha sovit som en stock hela natten, var enormt trött igår när vi  kom hem :P


Ja, dagen igår var väldigt trevlig och rolig dock var det så himla mycket folk och backarna var helt upplogade så all snö låg i högar och resten var is, men ja, det gick att åka men inte så snabbt som jag ville :P


Så tack Thomas, syrran och Malin för en trevlig och härlig dag. Bilder kommer upp ev ikväll, det var Malin som hade med sin kamera =)


När klockan var ca 4 så ville Nea ge sig och åka hem medan Malin och jag ville stanna lite längre, så vi fick åka ett varv till. Under sista varvet fick jag ett sms av Henning (en kompis som bor i närheten av Isaberg) så jag ringde upp honom och han kom till Isaberg strax efter halv 5, så vi stod och pratade lite medan de andra packade in i bilen. Det var trevligt att träffa honom igen, var ju liksom ett årsen sist, och däremellan har det hänt mycket, men men.



Idag ska jag in till stan och träffa Lisa och Sanna, ska bli trevligt =) och ikväll ska jag bara ta det lugnt tror jag.


Asså herregud, det är bara 1,5 vecka kvar innan mamma åker till Thailand :O gud vad tiden går fort asså.


Ne, det kanske är dags att gå upp ur sängen, Malin verkade somna om här nu haha :P


Ni får ha en bra dag alla bloggläsare, kram på er =)

Av Carro - 17 februari 2010 06:40

nu bär det snart av till Ulricehamn eller Isaberg för en dags skidåkning :D Återkommer kanske ikväll, annars imorgon. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 16 februari 2010 22:16

God kväll bloggen!


Ligger nu i sängen och kollar på Wallander Dödsängeln som snart är slut, och om en liten stund ska jag lägga mig och sova om jag ska orka gå upp imorgon innan 6 :P


Tog lite kort förut idag när jag provade de nya kläderna.



God natt! Kram på er   

Av Carro - 16 februari 2010 14:07

I förmiddags så sa jag till mig själv att jag INTE ska sitta vid datorn idag och bara låta dagen rinna iväg,utan att jag skulle greja med saker här hemma osv. Men vad gör jag... jo jag sitter här ändå... Hmm har typ ingen ork känner jag.


Jag har ju börjat på ett nytt skrivprojekt men det har jag inte kommit så långt på :P jag har typ inte orkat skriva på det... kanske för att jag inte har allt material till det på datorn vilket hade varit lättare om jag hade, men det har ja ginte heller orkat fixa... Hmm. vad är det med mig.. Jag har verkligen ingen inspration alls när det gäller skrivning längre. Förr kunde jag bara sätta mig och skriva och så fick jag ihop något, men det kan jag inte nu, mamma tror ju att det är för att jag knappt läser någonting numera heller vilket jag gjorde mycket förr samtidigt som jag skrev. det kan vara det, och att jag känner att jag inte riktigt har det lugnet som jag behöver för att sätta mig och verkligen skriva, ibland kan jag ha det men det är inte ofta. Hmm.  Det senaste jag skrev var ju den boken "Det löser sig så småningom" som var baserad på en verklig historia, men efter det har jag knappt skrivit något alls, ett par dikter bara men det är det enda. Hm, jag måste få lite mer inspration så jag kan sätta mig och skriva igen som jag gjorde förr.



Ja, äntligen gick Nea, kanske ska ta fram kläderna jag köpte då i lördags :P hehe.



Asså allvarligt, undra egentligen hur dagen imorgon kommer att bli. Det kommer att kännas väldigt konstigt, jag har ju liksom inte hittat på något så med Thomas på över 2 år, udnra egentligen hur det kommer att kännas och bli.. hmm.. Jag kommer nog inte direkt vara mig själv men vi får väl se. Ska iaf bli roligt att åka skidor igen och att Malin kan följa med :D


Asså denna låt jag lyssnar på nu är ju bara så härlig, den gör att man blir på bra humör, I'm yours :D


Ne, jag kanske ska ta och resa mig från datorn nu då :P Kram på er alla bloggläsare!



Av Carro - 16 februari 2010 09:45

God morgon bloggen!


Då var det tisdag då och idag ska jag bara vara hemma och greja och ta det lugnt.


Igår morse ringde Thomas (pappa) mig och frågade om vi skulle åka till Isaberg och åka skidor idag. Jag som inte vill åka själv med Thomas sa att jag kan höra med Malin om hon kan följa med. Malin är väl egentligen den enda som verkligen har märkt själv vilken konstig stämning det blir när Thomas och jag träffas, det är som att börja om på nytt och lära känna varandra, ja jag känner inte riktigt min pappa längre efter dessa 2 åren, så det var också därför det kändes bra att ha med henne. Men Malin kunde inte idag, så igår kväll ringde Thomas mig igen när vi satt på restaurangen (Malin fyllde ju år igår) och frågade hur långa Malins skidor var, så han skulle gå ut och mäta det i sin lilla bil och att vi isf åker på onsdag om Malin kan då, vilket hon kan :D


När klockan var 8 så satt vi i bilen på väg hem och då ringde jag upp Thomas, då hade inte han varit ute och mätt än för han hade fastnat vid tvn för att kolla på när Kalla tog guld :P haha, asså herregud det är bara för mycket med os...... (kommer från en mun som ALDRIG har gillat sport alls) Efter några minuter ringde han upp igen och då hade han varit  ute och mätt. Det var väl ganska precis att de kommer gå in =) så på onsdag, alltså imorgon så ska Malin, Thomas och jag iväg till Isaberg och åka skidor :D Det ska bli roligt, jag har ju inte åkt skidor på 2 år. vi får bara se hur mycket jag orkar med tanke på så dålig kondition som jag har fått det senaste året pga.... ja jag vet inte ens om jag kan säga det för jag är så förbannad på mig själv för det.... ne men det är det eftersom att jag inte tränar något längre och pga det med maten... tack vare det så har jag tappat hur mycket kondition som helst vilket är väldigt tråkigt, så ja, undra om ens jag kommer att komma ur sängen på torsdag haha. kommer typ att ha världens träningsverk :P Jag ska komma ihåg kameran också så blir det lite bilder också =)


Sedan då kvällen igår var väldigt trevlig, dock lite rörig eller ja. asså den restaurangen vi var på var nyöppnad och ingen av de två som jobbade där var särskilt vana vid sitt jobb märkte man. men trevligt var det, tack Malin för en trevlig kväll <3


Ne, nu kanske man ska gå upp och äta något, känner mig så enormt hungrig.


Kram på er alla bloggläsare!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards