Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under februari 2010

Av Carro - 15 februari 2010 09:43

God morgon bloggen!

Då var denna helg över då, och den har varit väldigt trevlig =) I lördags var mamma och jag i stan och shoppade en hel del xD hehe. Jag behövde verkligen nya varma skor, men ja, det var lättare sagt än gjort. När vi hade varit inne i nästan varje affär i hela stan, även de skoaffärer som bara har lite skor, så sa jag till mamma "jaja, jag får väl överleva då med mina tunna skor" Men nej det fick jag inte :P sista skoaffären vi gick in i var inne på NK, där hittade jag äntligen ett par vinterskor, och innan det hade jag fått köpt ett par lite tunnare skor.


Innan vi hade köpt någonting så kände jag att jag började tröttna på att gå runt i skoaffärer så då sa jag att jag ville snart gå och sätta mig någonstans och fika eller något, men då sa mamma att vi ska hitta någonting först. När vi väl hade fått köpt de tunnare skorna så fick jag upp humöret lite och vi traskade då vidare för att hitta vinterskor. Jag kan säga så här, det märks verkligen i affärerna att det har varit en kall vinter, herregud det var inte många vinterskor kvar.


När vi hade fått köpt båda skorna så sa jag till mamma " NU går vi och sätter oss och fikar!" då började mamma "men ska vi inte ta JC eller H&M först då?" då var jag superbestämd och sa bara nej, då fick vi börja fundera på café. Efteråt sa mamma till mig att om inte jag hade sagt café då  jag sa det så hade vi båda två gått och bara blivit förbannade på varandra för att vi hade varit så hungriga, det är det problemet vi brukar stöta på när vi är i stan, vi går alldeles för länge utan att äta vilket alltid leder till att vi blir irriterade på varandra.


Efter att vi hade varit och fikat på Condeco där jag åt en chokladmuffins med maräng och hallon (supergod) så gick vi först till H&M och sedan till JC. På JC fick jag köpt massor av nya vår/sommarkläder =) Kan se om jag kanske lägger upp bilder på det imorgon =)

När vi väl hade varit på JC så mötte vi strax efter det upp Jesper som skulle med hem. Och då började vi traska mot Nordstan igen där vi var inne på H&M innan vi bestämde oss för att börja traska mot centralen för att ta bussen hem. Just då kom vi på att vi skulle ju gå till Te och kaffehandeln för att köpa kaffebönor. Mamma fick ju en kaffekvarn i julklapp. Jag fick välja kaffe och valde ett av de som vi smakade på när vi var på Kahls kaffe med klassen, det blev chokladkaffe :D Hehe, ja det är riktigt gott :D


Så det var väl så lördagen såg ut =) Trevlig var den, det var väldigt längesen mamma och jag hade en sådan trevlig dag i stan <3


Och dagen igår var trevlig även den =) Ett tag var vi fullt hus här hemma, mamma, Nea, Linus, Jesper och jag. Hehe, trevligt var även det =)



Och nu till något helt annat. För en stundsedan så satt jag och läste på aftonbladets hemsida. Där fastnade jag, likaså flera andra för rubriken "Svininfluensan bara en bluff?" http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6603505.ab Jag läste igenom den artikeln och kände det att den har bara varit överdriven känns det som. Jag som brukar kunna åka på det ena och det andra, och jag som inte ens vaccinerade mig har inte fått den trots att jag några dagar innan våra kusiner fick det hade jag varit där. Ne, bluff vet jag inte riktigt om det var, men överdrivet var det.



Idag fyller Malin år, grattis gumman :D <3 så ska dit på dagen idag och sedan ska jag med henne och hennes föräldrar till stan och äta någonstans =) Ska bli trevligt.


Imorgon och på onsdag har jag faktiskt bara tänkt mig att vara hemma och greja lite, och sedan träffa lite folk i slutet av veckan =) Asså herregud, vart tar detta lovet vägen? Förr hade jag absolut ingenting planerat under lovet så då satt jag bara vid datorn, men nu rullar det bara iväg.. Hmm. men men =) Mitt sista sportlov nu =(


Ne, det kanske är dags att gå upp ur sängen nu. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 12 februari 2010 08:11

God morgon bloggen!

Sitter som vanligt nu och äter frukost. Igår var jag ju i skolan på det info.mötet ang Italienresan, men ja, vi fick inte veta så mycket mer än vad vi redan visste, eller jo lite men vi fick inte veta om vi ska åka än, det får vi veta i mitten av mars troligtvis. Hmm..


När det mötet var slut så frågade både Helena och Åsa (två av lärarna som var med) om vad jag känner om resan. Då sa jag det att jag aldrig har flugit innan och att jag heller aldrig har varit utomlands på det sättet, har ju bara varit i Polen med skolan och då åkte vi buss ner. Men asså sedan är det det också att jag känner inte något sug alls av att åka utomlands, det är som det alltid har varit, jag vill bara till Island och ingen annan stans, så jag kände det igår när de pratade om Italienresan att alla blev väldigt glada, men själv kände jag mig, jag vet inte hur jag kan säga, men jag kände mig inte så glad iaf, kände snarare någon rädsla typ. svårt att förklara. Men vi kommer inte att ha tillräckligt med pengar för flygresan så vi ska få börja sälja saker. Det tycker jag ska bli väldigt roligt, det har jag ju gjort innan då när jag gick på Hälsö :P Ne men det är roligt att sälja saker till en klassresa, men jag hade mycket hellre åkt bara någonstans i Sverige än till Italien..... Hmm. Men än så länge så vet vi ju inte om vi får pengarna, och får vi inte det så kommer jag ärligt talat faktiskt känna en lättnad.. Jag vill inte åka egentligen, men nu har jag lovat så många att följa med, och sedan tjatar mamma på mig så himla mycket om att det är klart jag ska med osv.... hmm.. Men som sagt, vi får se om det blir av eller ej, blir det inte det så kommer vi att åka någonannan stans.



Idag är det då sista dagen på deliX =( Riktigt tråkigt. Kommer sakna Eva och Pekka där, de är så härliga och roliga, men jag kommer att komma tillbaka till de :P :D


Nu ska jag snart gå. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 11 februari 2010 08:15

God morgon bloggen!


Sitter nu vid köksbordet och äter frukost. Igår kväll så kom Thomas med mina nya hörlurar som jag har väntat på i ca 1,5 månad :D Lägger upp bild på de =)


Asså herregud, är det kylan som har kommit tillbaka?.. suck. det är nästan 15 minus ute nu, man får lägga på några grader på vår termometer för att den ligger precis ovanför grannarnas fönster :P


    



Idag ska jag ta 11:20 bussen till skolan för att där gå på info.möte ang Italienresan, så idag får vi troligtvis veta om den blir av eller inte =)


Ikväll ska mamma och jag prata med Nea ang helgen och sedan Måste jag städa ikväll..


Nu ska jag gå om ca 20 min. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er

Av Carro - 10 februari 2010 08:12

God morgon bloggen!

Sitter nu vid köksbordet och äter frukost, all bran Dark chocolate och den chokladyoghurten som jag har köpt innan :P ganska gott faktiskt.


Igår när jag var på väg hem från stan så ringde jag Thomas (pappa) och han ska troligtvis hämta mina hörlurar idag :D


För en stundsen satt jag och läste på gp:s hemsida och där fastnade jag direkt för rubriken "Här är 36 slag mot integriteten" http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.307787-har-ar-36-slag-mot-integriteten Asså det är mer än vad man tror egentligen....


Idag får vi se vad som händer på deliX, har ju iaf den smörgåsbeställningen att göra =)


I eftermiddag ska jag se om jag orkar verkligen storstäda rummet...


Ne usch, nu kom jag på vad det var jag drömde inatt.... Jag drömde att jag själv åkte ut till Hälsö och bara gick runt där gamla minnen dök upp...


Ne, nu ska jag gå om ca 20 minuter. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er

Av Carro - 9 februari 2010 08:14

God morgon bloggen!


Då var man hemma igen då, sitter nu vid köksbordet och äter frukost.


Jag har väl inte så mycket att skriva om helgen här iaf. men den blev som den blev och det viktigaste tycker jag är att jag nu finns där för Jesper. aja.


I eftermiddag ska jag till stan, Jespers mamma fyller år och ville att jag skulle gå med Jesper, Joakim och deras mamma ut och äta någonstans =) det ska bli trevligt.


Hm, har väl inte så mycket mer att skriva här mer än att jag får väl kanske ta och försöka börja planera lovet lite bättre. Ska ju träffa Sanna, Lisa, Malin, Crippe ev och sedan även Jesper nu då eftersom att de inte åker till Frankrike nu då, och sedan även några andra. Vi får se hur det går ihop :P hehe ne det ska gå ihop :P <3


Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! kram på er =)

Av Carro - 7 februari 2010 13:18

Hejsan bloggen!


Är nu hemma hos Jesper, vi lagar lite lunch och gör chokladmaränger xD hehe, ja vi är gottegrisar ibland  :P


Idag är jag väldigt trött, har sovit några timmar inatt pga en grej som hände igår kväll/inatt.


Tänkte iaf bara säga att för er som undrar så kommer jag hem imorgon morra så kommer in på msn igen imorgon eftermiddag troligtvis =) Känner det att det känns bäst att stanna här tills imorgon efter det som hände.... Men men.


Nu ska vi snart äta. Kram på er alla bloggläsare =) 

Av Carro - 4 februari 2010 08:20

God morgon bloggen!

Sitter nu vid köksbordet och äter frukost, varm smörgås med kaffe, mums :P :D


Idag får vi se vad som händer på deliX =)


Ikväll ska jag i alla fall diska och sedan packa, ska ju till Jesper till helgen, mamma ska komma dit också på lördag för att träffa hans föräldrar, hon ville det nu innan hon åker iväg =)


Hm, har inte så mycket att skriva om här känner jag.


Tog ett par kort för en stundsen som jag kan lägga upp.


    

Av Carro - 3 februari 2010 08:17

God morgon bloggen!


Snö snö och snö, är vi verkligen i Göteborg?! Ja det är många årsen som det var så här mycker snö i Göteborg, och vi hade ju kallaste januari sedan 1987, antar att smhi menar i hela landet då, för så kallt som vi hade här i gbg i januari, exakt så kallt hade vi det någon gång mellan 2000 och 2005, jag kommer inte exakt ihåg, men mimmi hade ju skrivit upp sådant i en bok som morfar har sparat =)


Ja herregud asså vad snö det har kommit inatt :O och de säger mer idag. Hmm. jag är i alla fall glad över att jag inte ska till skolan på ett tag utan att jag håller mig på deliX, annars lär även jag få stå och vänta på försenade bussar osv. Nejtack det slipper jag gärna!


Tog ett kort för en liten stundsedan utanför vår dörr.



Visst är det härligt med snö, men inte när det blir sådana problem i trafiken.


Det är ändå inte så jättekallt ute nu vilket är ganska härligt. det ligger på 3-4 minus.


Ja, äntligen kommer en större plogbil här utanför och tar bilvägen :P Innan har bara den väldigt lilla plogbilen som tar trottoarerna kört och även tagit bilvägen här utanför och det har sett så fånigt ut :P hehe. Men men.


Nu ska jag gå om ca 15 min. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er  

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards