Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Måndag och lov

Av Carro - 15 februari 2010 09:43

God morgon bloggen!

Då var denna helg över då, och den har varit väldigt trevlig =) I lördags var mamma och jag i stan och shoppade en hel del xD hehe. Jag behövde verkligen nya varma skor, men ja, det var lättare sagt än gjort. När vi hade varit inne i nästan varje affär i hela stan, även de skoaffärer som bara har lite skor, så sa jag till mamma "jaja, jag får väl överleva då med mina tunna skor" Men nej det fick jag inte :P sista skoaffären vi gick in i var inne på NK, där hittade jag äntligen ett par vinterskor, och innan det hade jag fått köpt ett par lite tunnare skor.


Innan vi hade köpt någonting så kände jag att jag började tröttna på att gå runt i skoaffärer så då sa jag att jag ville snart gå och sätta mig någonstans och fika eller något, men då sa mamma att vi ska hitta någonting först. När vi väl hade fått köpt de tunnare skorna så fick jag upp humöret lite och vi traskade då vidare för att hitta vinterskor. Jag kan säga så här, det märks verkligen i affärerna att det har varit en kall vinter, herregud det var inte många vinterskor kvar.


När vi hade fått köpt båda skorna så sa jag till mamma " NU går vi och sätter oss och fikar!" då började mamma "men ska vi inte ta JC eller H&M först då?" då var jag superbestämd och sa bara nej, då fick vi börja fundera på café. Efteråt sa mamma till mig att om inte jag hade sagt café då  jag sa det så hade vi båda två gått och bara blivit förbannade på varandra för att vi hade varit så hungriga, det är det problemet vi brukar stöta på när vi är i stan, vi går alldeles för länge utan att äta vilket alltid leder till att vi blir irriterade på varandra.


Efter att vi hade varit och fikat på Condeco där jag åt en chokladmuffins med maräng och hallon (supergod) så gick vi först till H&M och sedan till JC. På JC fick jag köpt massor av nya vår/sommarkläder =) Kan se om jag kanske lägger upp bilder på det imorgon =)

När vi väl hade varit på JC så mötte vi strax efter det upp Jesper som skulle med hem. Och då började vi traska mot Nordstan igen där vi var inne på H&M innan vi bestämde oss för att börja traska mot centralen för att ta bussen hem. Just då kom vi på att vi skulle ju gå till Te och kaffehandeln för att köpa kaffebönor. Mamma fick ju en kaffekvarn i julklapp. Jag fick välja kaffe och valde ett av de som vi smakade på när vi var på Kahls kaffe med klassen, det blev chokladkaffe :D Hehe, ja det är riktigt gott :D


Så det var väl så lördagen såg ut =) Trevlig var den, det var väldigt längesen mamma och jag hade en sådan trevlig dag i stan <3


Och dagen igår var trevlig även den =) Ett tag var vi fullt hus här hemma, mamma, Nea, Linus, Jesper och jag. Hehe, trevligt var även det =)



Och nu till något helt annat. För en stundsedan så satt jag och läste på aftonbladets hemsida. Där fastnade jag, likaså flera andra för rubriken "Svininfluensan bara en bluff?" http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6603505.ab Jag läste igenom den artikeln och kände det att den har bara varit överdriven känns det som. Jag som brukar kunna åka på det ena och det andra, och jag som inte ens vaccinerade mig har inte fått den trots att jag några dagar innan våra kusiner fick det hade jag varit där. Ne, bluff vet jag inte riktigt om det var, men överdrivet var det.



Idag fyller Malin år, grattis gumman :D <3 så ska dit på dagen idag och sedan ska jag med henne och hennes föräldrar till stan och äta någonstans =) Ska bli trevligt.


Imorgon och på onsdag har jag faktiskt bara tänkt mig att vara hemma och greja lite, och sedan träffa lite folk i slutet av veckan =) Asså herregud, vart tar detta lovet vägen? Förr hade jag absolut ingenting planerat under lovet så då satt jag bara vid datorn, men nu rullar det bara iväg.. Hmm. men men =) Mitt sista sportlov nu =(


Ne, det kanske är dags att gå upp ur sängen nu. Kram på er alla bloggläsare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards