Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 13 mars 2016

Trevlig vecka

Av Carro - 13 mars 2016 16:00

Hejsan bloggen!


Ja då börjar denna helgen lida mot sitt slut. Här hemma har Jesper och jag haft det väldigt lugnt och härligt. Jag har bara grejat lite, och Jesper var en sväng och handlade igår, annars har vi bara tagit det lugnt. Vi har varit väldigt trötta båda två efter en tuff vecka, men rolig för min del i alla fall. Ja vi har sovit middag båda två både igår och idag, härligt faktiskt.


Som jag skrev i förra inlägget så hade vi ju en praktikant på jobbet, och hon har en vecka kvar. Hon har gått med mig typ hela veckan, jag har fått lära upp henne en del, vilket har varit väldigt roligt. I fredags fick hon stå med lite i linen och göra smörgåsar vilket gick väldigt bra. Så veckan som kommer får vi se lite mer hur hon fungerar ute i linen. Om det går bra så kommer hon att erbjudas sommarjobb. Jag håller verkligen alla tummar och tår att hon vill och klarar av att jobba hos oss i sommar, en bättre praktikant än henne har vi aldrig haft.


I torsdags jobbade jag ju morgon med chefen. Vi hade en stor beställning att göra under förmiddagen som jag oroade mig lite för faktiskt, inte för själva beställningen, utan för att jag skulle göra den med chefen. Men ja, jag pratade lite med henne innan om hur jag tyckte att vi skulle lägga upp det, så det gick väldigt bra sedan faktiskt. Sedan var vi Väldigt glada över att vi hade praktikanten, utan henne i torsdags hade vi inte alls legat så bra till med saker och ting som vi gjorde efter lunchen. En stor eloge till henne!


Efter jobbet åkte jag in till stan och träffade Malin. Vi var och åt middag på gamla café vänner, det hade bytt namn, kommer dock inte ihåg vad det heter nu, men det ligger mellan Korsvägen och Berzelligatan, ett väldigt mysigt ställe. När vi åt så frågade Malin om jag ville att bara hon och jag skulle göra någon utflykt eller något, och hon kom snabbt med förslaget att åka till Varbergs stadshotell och Asia spa. Jag blev överlycklig över att hon frågade, det är liksom flera år sedan vi gjorde någon utflykt tillsammans bara vi två. Så det har vi planerat in, ska bara boka det också, det ska verkligen bli hur mysigt och trevligt som helst :D  Efter det gick vi till Avenyn och kollade i lite affärer där, sedan tog vi vagnen ner till Nordstan. Malin fick shoppat lite, och själv fick jag köpt mig ett par nya strumpbyxor med fleece inuti, så härliga verkligen. Så vi hade en väldigt trevlig och mysig eftermiddag, tack Malin <3


I fredags var ju älskligen på AW, så jag var själv hemma hela kvällen. På hemvägen gick jag förbi maxi för att köpa lite kvällsmat. Det blev revben med en fralla och chips, mums! Det lite komiska var att när jag kom till maxi så var revbenen slut (som de oftast är på fredagar) Men flera hade sett att de precis hade kommit ur ugnen, så det var kö till revbenen. Det har jag faktiskt aldrig varit med om innan, men lite roligt ändå, det fanns massa grillad kyckling och kycklingklubbor, men typ alla ville ha revben. Efter en stund fick jag i alla fall tag i ett paket. Väl hemma började jag baka direkt. Det blev kladdkaka med geishabitar i, jättegott verkligen. Resten av kvällen satt och bänkad framför datorn och kollade på lite olika serier. Så ja, jag hade helt enkelt en väldigt härlig kväll för mig själv.


Så ja, för att avsluta detta inlägg så kan jag ju säga att jag har haft en väldigt rolig och trevlig vecka, med en härlig "slapparhelg"

Nu ska vi sätta oss och kolla på en serie där första avsnittet gick förra veckan, andra kommer ikväll, Springfloden, får se hur den är.


Hoppas att ni också har haft en bra vecka och helg =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards