Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2009

Av Carro - 23 november 2009 06:21

God morgon bloggen!


Sorry för dålig update. Igår gjorde jag typ ingenting, satt vid datorn hela dagen :P


Inatt har jag sovit som en stock, har dock haft en mardröm men den hinner jag inte berätta nu.


Idag blir det inte praktik som det var sagt. De ringde tydligen från praktiken i lördags när jag hade gått och  sagt att de skulle iväg idag, så idag blir det skolan för min del och följa med till brandstationen =)


Usch vilket väder det är idag då, bara hör hur det blåser ute och regnar, ne jag vill ligga kvar i sängen idag :P Som tur är så slutar vi tidigt idag iaf =) Får dock se vad jag hittar på senare.


Ne, nu måste jag snart gå upp ur sängen. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 22 november 2009 11:46

Sitter nu och kollar runt lite på youtube och hittade en härlig gammal jullåt, Mössens julafton =) När jag hör den så kommer jag direkt och tänka på när jag gick på Hälsö skola. Varje julavslutning i 7 år så sjöng vi den låten. Eller ja, det kom en person till skolan som sjöng den och så fick vi elever ta i på refrängen, ja herregud det var tider det, det är något man aldrig glömmer, det var alltid lika roligt när Jan Svensson kom :D Saknar faktiskt det lite.


http://www.youtube.com/watch?v=-bkkLBs0qN4&feature=related

Av Carro - 22 november 2009 10:45

God morgon bloggen!

Ligger nu i sängen och kollar ut på regnet som bara öser ner, och samtidigt så ser jag också att grannarna har pyntat balkongen med ljusslinga =) Vad mysigt =) Ja nu är det inte långt kvar tills man börjar ta fram julpyntet =) Tänk vad härligt att det är jul igen. Det är så mysigt, men samtidigt är det dock en tid för min del som är lite småjobbig. Det var ju liksom under jul som vi umgicks som mest med mormor och morfar, och numera är det bara morfar. Därför är jag inte riktigt mig själv under just jul, framför allt julafton. Detta blir då andra julen utan mimmi. Kommer ihåg förra året, då var det inte lätt. Men man får försöka göra det bästa av tiden som man nu har kvar med morfar <3



Igår var det fullt upp hela dagen, det var därför jag tyvärr inte fick skrivit något här. Jesper sov över här till igår och vi hade fullt upp hela förmiddagen. Sedan var det tjejmiddag hemma hos Malin på eftermiddagen/kvällen =) Det var väldigt roligt och trevligt =) Tack Malin för en trevlig kväll! och tack alla andra som också var med :D


Ja, idag regnar det som sagt var ute så det blir väl till att städa lite och sedan ta det lugnt hoppas jag. Känner det att jag har ingen större lust att hitta på något heller, känner mig fortfarande konstig på något sätt, kan inte förklara hur. Men men, det går väl över.


Imorgon är det då första dagen på praktiken =) Det ska bli roligt =) Och sedan kommer Norrköpingsgänget på onsdag :D Det ska bli roligt =)


Ne, det kanske är dags att gå och fixa lite frukost. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 19 november 2009 11:31

Hejsan alla bloggläsare!

Sitter nu i skolan med Jonna och gör inte så mycket, börjar kl 12.


Hmm. senare har vi gympa, eller jo vi 4or ska ju prata med Håkan också ang nästa vecka när Norrköpingsgänget kommer =)


Ikväll får vi se vad som händer, vet inte riktigt det än.


Hmm, har för tillfället inget spec att skriva om så ni får ha en fortsatt bra dag! Kram på er

Av Carro - 18 november 2009 22:00

Hejsan alla bloggläsare!


Sitter nu i sängen och funderar på att faktiskt snart lägga mig, känner mig helt slut.


Denna dag har varit bra. Det var väldigt härligt i baket idag MEN som vanligt var det jag som fick ta det sista i disken ute i cafét, asså alltid... hmm.. Men men, nästa vecka går jag ju ut på praktik så då kan jag ju inte stå där :P Och till våren tar man då studenten. Asså herregud, det är helt sjukt vad fort det har gått.


Nästa vecka kommer ju Norrköpingsgänget också =) Det ska bli trevligt =) Så nästa vecka blir det bara praktik måndag och tisdag, sen cafét fram till 12 då när de kommer =)


Efter att vi hade slutat idag så åkte jag in till stan och mötte upp Jesper =), åkte med Sanna och Sara till Korsvägen =) Fick köpt en cykelpump som jag nu hoppas fungerar bättre än den mamma köpte. Får testa någon dag.


Just det ja, Nea började ju på Nordlyckeskolan idag också. Hon trivdes tydligen inte alls. Hoppas då att de så snart som möjligt får ordnat med lokaler så de 370 eleverna från Torslandaskolan kan gå tillsammans igen.


Vet inte riktigt om jag skrev det i ett inlägg att jag imorse läste på gp:s hemsida att de hade hittat hela instrument bland rasmassorna eller hur man kan säga i gamla Torslandaskolan. Tänk asså, instrumenten klarade sig i den stora branden. De var inlåsta i ett skyddsskåp =) och även att dokumetation för betygen fanns på annat ställe så att 8 och 9orna kan få sina betyg ändå =) Det är ju bra det =)


Jag har nu sedan igår haft en sådan riktigt äcklig känsla av att det kommer att hända något i min närhet. Jag har ingen aning om vad, men något. Det känns som det. Usch den känslan gillar jag inte.


Ne, nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig. Kram på er!

Av Carro - 18 november 2009 07:00

God morgon bloggen!

Sorry för en dålig update igår, satt och kollade på film hela kvällen igår nämligen :P Kollade på Johan Falk, National target och även Leo Gaut. Asså herregud det är nästan äckligt när filmer är inspelade i Göteborg, man känner igen sig överallt :P Men de var enormt bra iaf :D


Idag blir det baket igen och sedan stan med Jesper =) Ska bli trevligt.


Jo, jag har nu varje dag läst om Torslandaskolan som brann ner. Nu sitter 3 st anhållna för branden =) Och idag börjar syrran på annan skola på eftermiddagen, få rväl se hur det blir.


Ne nu ska jag snart gå. kram på er

Av Carro - 17 november 2009 07:00

God morgon alla bloggläsare!


Sitter nu och äter frukost. Inatt tror jag att jag har sovit bra. Nu när jag vaknade kände jag fortf. lukten av bränt. Usch asså det har suttit sig i saker. Får se till att göra rent fläkten idag iaf.


Idag är det då cafét so gäller, hoppas att jag får vara i baket =)


Asså tiden bara rinner iväg, allt går så fort nu. Det är redan nästa vecka som jag går ut på praktik igen och så kommer Norrköpingsgänget. Herregud vad fort det går.


Ne, nu ska vi snart gå. Ni får ha en bra dag. Kram på er 

Av Carro - 16 november 2009 22:15

God kväll alla bloggläsare! Har tyvärr inte hunnit blogga tidigare idag. Denna dagen har bara varit konstig. Det började redan imorse. Jag hade verkligen ingen lust alls att gå upp ur sängen, samtidigt som jag starkt kände på mig att något skulle hända.

Jag gick upp ur sängen i tid så jag hann med bussen, men hann dock inte äta någon frukost alls, eller tja, en halv dålig banan. När jag satt på bussen så kände jag bara hur svetten började rinna. Jag kollade på de andra på bussen och de satt nästintill i t-shirt. Jag insåg då att det var varmt på bussen så jag tog av mig jackan. Jag kände hur jag började att må grymt illa. När vi väl stannat på Frölunda torg så trodde jag ärligt talat att jag skulle kräkas på bussen. Efter flera om och men så klarade jag av att hålla kvar det. När jag väl hoppade av bussen i Mölndal där jag mötte Lisa så hade illamåendet släppt lite, men inte mycket. Vi gick upp till skolan. Vi hade gympa första lektionen och jag mådde såpas illa så jag var faktiskt inte med på den lektionen.

Hela denna dag har jag mått lite smått illa så jag har ju inte heller velat äta så jättemycket.


Lisa åkte med mig till Torslanda när vi slutat så vi gick och åt på Mums =) När vi var på väg hem från Mums så ringde Nea mig. Hon var på väg att elda upp lägenheten. Eller inte elda upp, men nästintill. Hon och en kompis till henne bakade pepparkakor och hade suttit in sista plåten i ugnen, och så glömde de den. Så när vi kom hem så luktade det bränt långt ut på gatan och varenda fönster i hela lgh stod öppet. Vi vågade inte öppna ugnen med tanke på att vår brandvarnare går inte att stänga av på något sätt, eller jo, slå sönder den. Den är monterad in i taket och går inte att stänga av på något sätt. Nea hade stängt av ugnen så det enda vi kunde göra var att vänta tills den hade svalnat och hoppas på att det inte skulle tagit eld. Det luktade verkligen skit i hela lägenheten (och även på gatan) och det var även skitkallt i lgh. Jag tog på mig min härliga fleecetröja och raggsockar som jag gick runt med, eller ja, vi stängde in oss på Neas varma rum och gick ut lite då och då för att kolla till ugnen.


Strax efter 4 tiden kom mamma hem. Hon var väl lagom glad, men då hade ugnen svalnat såpas så att man kunde ta ut de ENORMT brända pepparkakorna ur ugnen. Men efter det luktade det.... ja jag tror inte jag behöver säga vad det luktade :P


Så ja, efter det fick Nea sätta sig och göra rent ugnen :P och imorgon ska jag göra rent fläkten för det har suttit sig i den. så visst luktar det en hel del i lgh fortf.... Men men.


Så ja, denna dag har varit väldigt konstig....


Men nu ska jag snart lägga mig om jag ska orka upp imon, hoppas att det blir baket imon =)  

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards