Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2009

Av Carro - 15 november 2009 22:18

God kväll på er!


Ligger nu i sängen och chattar lite och skriver detta.

Då var denna helg över då. Asså den har gått så enormt fort, och samtidigt har den känts konstig. Framför allt natten till lördag. Jag har ju en tendens att känna saker på mig när det kommer att hända något. Den natten som Torslanda skolan började brinna. Jag vet att jag inte alls sov bra den natten. Tror jag har minne av att jag hörde sirener. Men jag sov inte alls bra kommer jag ihåg, vaknade flera gånger osv.


Igår kväll bestämde Jesper och jag oss för att kolla på Die hard som gick på tv. Den började ju halv 10, och höll på ca 20 min innan det var nyheter. Jag är sådan att ska jag ligga ner och kolla på en film eller tv så måste jag greja med något samtidigt annars somnar jag, det spelar ingen roll hur bra filmen är, jag somnar ändå. Det var just det jag gjorde igår. När filmen började igen efter nyheterna så slocknade jag. Jag vaknade några gånger då och då, vet iaf att jag vaknade lite lätt när Jesper tog av mig mina glasögon, de är ju inte direkt så smart att sova med :P Sedan vet jag att jag vaknade lite lätt när Jesper skulle hjälpa mig in till min säng :P Haha, ja det är inte så härligt att sova framför tvn :P

Jag hade ju gärna velat se den filmen för det var längesen jag såg den, men nedå, jag skulle tydligen somna till den xD


Ne, nu måste jag nog lägga mig, ska ju liksom upp strax efter 6 imon. God natt med er alla bloggläsare!

Av Carro - 15 november 2009 16:54

Hopp, förut idag var Jesper och jag uppe vid Torslandaskolan för att kolla hur det såg ut nu efter branden. Och ja, herregud, det är ingenting kvar asså. Tog en del bilder som jag tänkte lägga upp.


Jo, sen pratade jag med mamma för en stundsen. 7orna ska få gå på Lillebyskolan, 8orna på Nordlyckeskolan här i Torslanda medans 9orna ska få åka till Trulsegård i Björlanda. Så Nea får ändå gå på Nordlycke (det var dit hon sökte först men fick inte gå där) Asså allvarligt talat, en sådan stor skola och det enda som klarade sig var gymnastiksalen. Dock skulle det inte förvåna mig om den blivit rökskadad med tanke på att en av dörrarna där såg inte så roliga ut. Men ja, vi får väl se, försöka följa det så gott det går.


       

  

Av Carro - 14 november 2009 15:15

Hejsan bloggen!


Sitter nu vid köksbordet och äter chokladpaj (den jag har som ena bilden överst i bloggen) Hehe xD Ja, Jesper och jag kunde inte undgå att baka den :P


Annars idag har vi kollat på film, Irene Huss- Den krossade tanghästen. Haha, ja, då satt jag och sa "där har jag suttit många gånger osv" (menar på färjan de filmar från) Bra e den iaf =)


Har inte hört nåt mer av syrran ang hennes skola, men jag följer det på http://www.gp.se Läste nåt om att de ev får flytta till Trulsegård i Björlanda. Då blir det isf en bit att åka. Vi får väl se.


Ikväll blir det till att kolla på Die hard 4 :D Var väldigt längesen jag såg den =)



Kram på er

Av Carro - 14 november 2009 10:31

God morgon alla bloggläsare!


För en stundsen ringde Lisa mig och frågade om jag hade läst den stora nyheten. Nej sa jag för jag hade inte ens hunnit sätta på min dator. Då berättade hon att en skola i Torslanda, och att hon trodde det var Torslandaskolan som står i lågor. Jag lyckades typ skrämma livet ur Lisa när hon berättade det haha. Men så sa hon att det står på aftonbladet. Jag bad Jesper gå in och kolla, och ja alldeles riktigt, där stod det om att Torslandaskolan står i lågor och att släckningsarbetet är i full gång. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6122093.ab 


Jag ringde då Nea som ca 30 min innan hade fått ett samtal av sin klassföreståndare, så hon visste redan om att hennes skola står i lågor. Jag pratade med mamma också som undrade vilken/vilka byggnader som brann. Själv har jag bara varit vid den skolan 1 gång, det var när de skulle gå på sommarlov i år. Mamma funderade på om gymnastiksalen än så länge har klarat sig för den ligger på baksidan om jag säger så. Men ja, vi får väl se om Jesper och jag kanske åker dit och kollar idag.


Ne, nu är det snart frukost, är vrålhungrig. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 12 november 2009 19:05

God kväll alla bloggläsare!


Sitter nu i sängen och chattar lite och skriver detta =)

Mamma har lånat min dator under några timmar nu ikväll för hon behövde plugga.


Denna dag har känts väldigt kort, vilket inte heller är så konstigt :P haha. Ja, jag träffade ju syon på DeliX halv 11. Där var vi klara strax efter 11. Då åkte vi till skolan. Lisa o Jonna satt och väntade på mig i Aktivieten så gick vi till bamba tlsm =)


12:50 skulle vi på teaterkonsert som esteterna gjort. Det var bra =)


När jag kom hem så städade jag och grejade lite under tiden som mamma lånade min dator.


Jo, ang DeliX, de öppnade för ca ½ årsen och det är väldigt olika från dag till dag hur mycket de har att göra, men runt jul så kommer det att vara mycket, så min handledare sa att om det blir bra med denna praktiken så får jag gärna komma och hjälpa till där för de behöver all hjälp de kan få =) Så det är lite roligt =) Hoppas att det blir bra också, och det tror jag :D


Ne, funderar faktiskt på att sätta mig och kolla på en Irene Huss nu, kanske Eldsdansen =)


Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 12 november 2009 09:47

Då har man nu ätit frukost, blev pasta och stekt torskfileé som fanns klart i kylen :P


Nu ska jag snart gå iväg och möta min syo. Hörs ikväll! Kram på er

Av Carro - 12 november 2009 08:40

God morgon mina vänner!


Ligger nu i sängen och skriver detta. När jag vaknade klockan 8 så låg det en lapp på datorn. Jag hade inte hört Malins klocka imorse och hon ville inte väcka mig. Så när jag vaknade så hade hon redan gått. Men Malin då, varför väckte du mig inte :P


Halv 11 ska jag då möta min syo där jag ska prakisera v 48-50 =) Efter det ska jag åka med henne till skolan. Idag slutar vi kl 3, så är väl hemma strax efter 4 eller något sådant.


Nu är det snart helg, guud vad underbart känner jag :D Imorgon har vi ju matkunskap med Elisabeth och efter det ska vi på orkideutställning med blomsterkursen, så är väl hemma någon gång mellan 3 o 4 och då kommer Jesper hit =) Ska bli trevligt.


Ne nu får jag snart ta och gå upp. Är enormt hungrig nu. Jo, jag ska nu försöka ta nya tag ang maten så får vi se hur det går =) Känner det att maten har börjat styra mig alltmer, jag tänker hela tiden på vad jag äter osv. Jag verkligen hatar det.


Ni får ha en bra dag! Kram på er

Av Carro - 11 november 2009 22:20

God kväll alla bloggläsare!


Ligger nu i sängen och skriver detta. Denna dag har varit lite småkonstig i skolan, men efteråt var det trevligt. Jonna, Lisa o jag åkte in till stan. Jonna och jag skulle ju boka bowling och bord på hard rock till när Norrköpingsgänget kommer så det gjorde vi. Efter det gick vi till Condeco och fikade =) Jag köpte mig en cappuchino och en god, men lite torr chokladkaka med banan i. När vi hade fikat klart och var på väg nedför Avenyn till centralen så skulle Jonna gå och kolla en sak innan.


När jag kom hem runt halv 5 så hade Malin kommit, Nea hade släppt in henne. Eller ja, Malin stod utanför vår dörr och väntade på Nea :P Efter 5 min kom Nea som tur var.


Det som var lite roligt idag var väl att vår lärare, eller hon vi har ist för Helena nu var lite snurrig idag :P haha. Men då kan jag säga så här att jag var inte själv mycket bättre xD Jag har hela dagen känt mig trött o lite sådant. Men men. Imorgon är det torsdag och då är det inte långt till helgen =) Och helg betyder sova ut :P såvida jag får det för Jesper :P haha.


Ne, nu ska snart Malin o jag sova. Jag går hemifrån först 10.10 imorgon. Fick ledigt på förmiddagen för att jag ska med syon till praktiken och prata lite.


Ne nu säger jag god natt. Kram på er.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards