Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2009

Av Carro - 6 november 2009 12:24

Hejsan bloggen! Sitter nu i Aktiviteten med Jonna och Lisa. Usch vilket väder det är idag då. Nu på förmiddagen har vi haft Elisabeth och haft matkunskap o pratat matcirkeln. Hmm. Nu börjar vi kl 1 med blomsterkurs och slutar runt 2 sen blir det hem och ta det lugnt, ev städa. kram på er.

Av Carro - 5 november 2009 21:43

( ) rökt en cigarett

( ) rökt en cigarr

( ) varit full

(x) varit kär

(x) blivit dumpad

( ) dumpat någon

( ) varit i knytnävsslagsmål

( ) rymt hemifrån.

(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak

( ) hånglat med en främling

(x) ljugit för en kompis

(x) skolkat (om man eg. kan kalla det för skolk)

(x) varit kär i en av mina internetkompisar

( ) flygit

( ) varit i ett våldsamt förhållande.

(x) tagit smärtstillande

(x) älskar eller saknar någon just nu

(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi

(x) gjort en snöängel

(x) byggt ett sandslott

(x) hoppat i en vattenpöl

(x) hoppat i en lövhög

( ) fuskat när jag spelat spel

(x) varit ensam

(x) tittat på en solnedgång

( ) sovit under stjärnorna

(x) blivit kittlad

(x) blivit missförstådd

( )vunnit en tävling

(x) haft kramp

(x) känt mig som en utstött

( ) ätit ett helt glasspaket på en natt

(x) hatat mitt utseende

( ) varit vittne till ett brott

(x) ifrågasatt mitt hjärta

( ) varit vilse

(x) simmat i havet (har ju bott på en ö i 17 år)

(x) känt som om jag håller på att dö

(x) gråtit mig själv till sömns

( ) lekt polis och rånare

(x) betalat för mat med bara mynt

( ) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort

( ) busringt

(x) fångat en snöflinga på tungan

(x) skrivit ett brev till tomten

(x) åkt rullskridskor

(x) fått en önskan inslagen

( ) drömt att jag gift mig med någon

Av Carro - 5 november 2009 21:17

God kväll alla bloggläsare!


Sitter nu i sängen och chattar lite och skriver detta =)


Denna dag har varit helt okej. Idag frågade Lisa och jag vår lärare om hon hade någon mer uppgift som liknade den Tonårsboken som vi gjorde förra året, och det skulle hon kolla upp :D Det skulle varit roligt att göra ett sådant arbete igen, eller bara förslag på vad man kan skriva om. Både Lisa och jag, eller iaf jag har kommit in i en sådan period där jag jättegärna vill skriva något, men jag har för lite ideér vad jag ska skriva om :P Så ja, kommer ni på något som jag kan skriva om så släng iväg ett gb-inlägg eller kommentar =)


Hm. asså jag har verkligen ingen fantasi om vad jag ska skriva om här nu. Hoppas iaf att ni har haft en bra dag =)


Kram på er!

Av Carro - 4 november 2009 06:19

God morgon bloggen!


Sitter nu i sängen och äter frukost och hör hur det blåser ute. Usch, det är 2 grader ute också, och ikväll/natt varnar de för snö :O Herregud redan :O Men men vi får väl se.


Idag blir det cafét med Sanna =) och Lisa kommer att vara med när hon inte har varor :P Hehe, hennes favorit på hela veckan, varorna xD haha...


Senare idag kommer troligtivs Jesper hit en stund också =) Ska bli roligt =)


Hmm.. Nea ville bli väckt 10 över 6, har hon gått upp då, nej det har hon inte gjort :P Aja det är som vanligt, får säga till henne innan jag går också :P


Ojdå nu tickar klockan iväg.


Ni får ha en riktigt bra dag! Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 3 november 2009 16:57

Heeej bloggen! =)


Sitter nu i sängen och mumsar lite choklad som mamma köpte igår, någon ny med blåbär =) God är den iaf =) hehe, men att hon vågar lägga den så jag hittar den xD haha, den kommer snart vara slut (a)


Idag har jag då varit med Khim & Jossan i cafét =) Det har varit ganska lugnt men ändå slog vi rekord i kassan :D


Nu känner jag mig helt slut verkligen. Funderade faktiskt på hemvägen att nu sätta mig och skriva över mina dagböcker, eller börja till datorn, men jag är alldeles för trött i huvudet för att göra det. Så ja, det får nog bli lite choklad och slå på filmen som jag fått låna av Lisa nu, Wallander- Prästen :D Den har jag inte sett :D


Igår kväll hade jag lite svårt att somna. Jag låg nämligen och funderade en del på bla. mina matvanor (vilket inte är något ovanligt att jag gör) Men sen kom jag och tänka på att jag kanske ska ta och fixa min cykel och börja cykla en runda några gånger i veckan =) Det skulle varit väldigt roligt tycker jag :D Jag har ju alltid gillat att cykla, och när jag gick på högstadiet så cyklade jag ju till skolan varje dag oavsett väder, eller ja, åskade det så kunde jag ta bussen, annars cyklade jag xD hehe :P Ja, jag cyklade i spöregn, snö o slask, som man brukar säga "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" Och ja... Men så ja, ska se om ja gkan få ordning på min cykel och börja cykla lite =)


Ne, nu tog chokladen på fatet slut, får ta och gå ut och hämta mer i köket och sedan sätta på Wallander filmen :D


Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 2 november 2009 21:53

God kväll bloggen!


Ligger nu i min säng och skriver detta.

Denna dag har känts konstig på något vis, vet inte riktigt hur. Visst jag har varit väldigt trött men ändå inte.

Denna dag har varit väldigt slapp egentligen bortsett från gympan imorse. Efter gympan hade vi som vanligt 2 timmas håltimma som varje måndag, och sen 1,5 timmas arbetsmiljö, där vi typ inte gjorde någonting :P haha.


När jag kom hem så satte jag mig och fixade vår gamla dator som var så himla seg, så den har Nea nu istället för den andra mopeden som vi kallar den för :P

Och ja, det tog ca 4 timmar att fixa den, och då kan jag säga att jag var trött efter det :P


Men ja, efter det satte jag mig och läste ur mina gamla dagböcker. Om jag säger så här, det är sen vintern 2005 som mitt liv har gått utför. Innan det var jag glad, eller glad och glad, eller det var jag väl, men jag var ju under 04 ganska ledsen eftersom att mamma och pappa separerade. Det konstiga är bara att jag inte har skrivit någon dagbok om det alls om hur jag mådde innan det. Men ja, jag vet i och för sig att jag inte klarade av att berätta för någon om hur jag kände. Jag vet bara att jag läste i ett inlägg i en av dagböckerna att jag ett par gånger träffade skolsyster på Bratteberg för att prata om hur jag mådde då, men det var liksom det enda. Jag skrev tydligen inte heller av mig alls under den tiden. Det var först efter hösten 05 som jag verkligen började skriva. Det var då alla problem med han som hotade mig började och samtidigt så var det problem hemma och jag hade bara ett halvår kvar av högstadiet.


Hösten 2006 började jag ju gymnasiet, och han som hotade mig visade sig hade börjat på samma skola som mig, dock inte samma program vilket var väldigt tur, men vi hade ändå några lektioner tillsammans. Jag var alltid rädd för honom, men som tur var så slutade han där när tredje året började.


Ja, det var bara lite av vad jag gick igenom 05-06. Om jag tar resten av åren fram till nu och förklarar också så kommer detta istället att bli en självbiografi, och det har jag varken ork eller tid till nu.


Jag tycker i alla fall att det var ganska intressant att läsa igenom sina gamla dagböcker =) Ska se om jag kanske får ork och tid någon gång sätta mig och skriva av allt och göra det som en bok :P Herregud den skulle inte bli liten kan jag säga :P haha. Om jag säger så här, datadagboken från jag tror det var 2005 är på 60 sidor :P så ja, den kan i så fall bli lång :P



Pratade lite med mamma förut, och ja, till helgen ska hon och jag ta en dag i stan =) Det var väldigt längesedan bara mamma och jag umgicks så det ska bli trevligt =) hoppas jag i alla fall att det blir :P =)


Nu ska jag snart sova. God natt med er alla bloggläsare!

Av Carro - 2 november 2009 15:23

Hejsan bloggen!


Sitter nu på Neas rum och skriver detta och installerar om vår äldsta dator :P Får se om den fungerar bättre sen =) Nea klagar ju bara över att ljudet inte fungerar på den andra.


Denna dag har varit väldigt härlig, trots håltimman =) Eller ja, under arbetsmiljön så var det väääldigt segt, Lisa och jag blev klara med uppgifterna vi skulle göra efter 15 min av lektionen så då satt vi bara och väntade på att alla andra skulle bli klara. Så ja, under ca 40 min så satt vi och typ inte gjorde någonting :P Men men..


Imorgon får vi se vart jag hamnar, köket, cafét eller baket. Hade gärna hamnat i baket =)


Jo, jag hittade ju lite gamla dagböcker igår som jag satt och ögnade igenom, saknade dock från ett år, men ska se om jag kan hitta de senare =)


Hmm.. det e bara sååå segt att installera om en dator, det tar för lång tid :P framför allt nu när jag sitter på Neas enormt dammiga rum också, och ja, e man kvalsterallergiker så är det inte så roligt, så ja, sitter nu här och känner hur det riktigt kliar i näsan och kan inte riktigt andas till fullt som jag kan göra annars.. Usch vad jag hatar det. Nea du får damma ditt rum nu! :P haha...


Ne, nu får jag väl fortsätta med den andra datorn, nu verkar den komma någon vart igen :P


Kram på er alla bloggläsare =)

Av Carro - 1 november 2009 22:38

God kväll på er alla bloggläsare!


Sitter nu i sängen och är faktiskt lite hungrig. Idag har jag lyckats slarva en hel del med maten. Jesper och jag åt frukost/lunch runt 12 tiden, då blev det en kycklingfileé och smörgås, och nu ikväll har jag bara ätit en bulle.. Det är det jag har ätit idag.  Hmm.. men men...


Nu ikväll kom jag på att jag hade några gamla disketter med gamla dagböcker på som jag gärna ville komma åt. Givetvis skulle Neas dator krångla, så jag fick koppla om till den gamla :P Så nu har jag suttit och läst igenom ett antal dagböcker mellan 1998-2006 Ganska intressant faktiskt =) Får väl imorgon sätta mig och kolla igenom mina andra dagböcker som jag skrivit förhand i =)


Ne, nu måste jag sova, det är ju liksom skola imorgon :P Usch det känner jag verklgien inte för. Tur är det iaf att vi slutar kl 1 :P


God natt med er.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards