Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Veckan som varit

Av Carro - 3 juni 2012 20:51

Godkväll bloggen!

Ja nu under de senaste veckorna så har det blivit väldigt dålig update här, det har varit så mycket med flytten och saker att greja med hela tiden. Men ja, vi har kommit i ordning en del, dock har jag fortfarande en del lådor i vardagsrummet som jag borde packa upp, vi har ju fått köpt förvaring till förrådet för några veckorsedan, men än så länge är det bara Malin som har lagt sina saker i sina korgar, mina gapar fortfarande tomma.


Denna veckan har varit en aning konstig, i alla fall på jobbet, vi har haft en hel del att göra vissa dagar, det har varit roligt, dock blir man så himla trött när man inte är van vid det än, så hela denna veckan har jag varit väldigt trött.


I fredags åkte jag ut till älsklingen och sov där till lördag. Tanken var att Malin också skulle följt med ditut, hon ville gå slingan därute och även kolla på resterna från branden i veckan. Tyvärr jobbade Malin igår så hon kunde inte följa med, så igår eftermiddag åkte Jesper och jag till Torslanda. Igår kväll storhandlade vi, lagade god mat, tacos och så bakade jag de underbart goda snickerskakorna. Sedan satte vi oss alla tre i soffan här hemma och satte på en film som gick på tv, dock blev det så att alla tre satt bredvid varandra i soffan med varsin dator i knäet och ingen följde riktigt med i filmen haha.


Idag har vi grejat en hel del här hemma. Utanför våran dörr, eller bakom dörren så har vi plattor som mamma och jag lade dit själva när vi hade flyttat hit (det var buskar där tidigare) och under de senaste åren så har de plattorna sjunkt ner på mitten, så det har sett bra konstigt ut, och vi har inte heller kunnat ha stolar där det senaste året för det har varit såpas mycket lutning på det. Idag har vi gjort ordning det, vi fick lyft på plattorna och lagt grus och sand under. Det mesta där fixade älsklingen, Malin och jag gick och hämtade sand och grus till honom, och hjälpte honom lite. Vi klippte istället häcken, eller buskarna som är utanför, de var nämligen så stora så man knappt kunde gå där. Så ja, idag har vi fått fixat massor utanför vilket känns väldigt härligt, gött att äntligen fått gjort det.


 

Den första bilden är hur det såg ut före och de två andra bilderna efteråt.

 

 

Från och med imorgon och hela sommaren så ska jag börja 7.30 och gå till 15 av olika anledningar, men det ska bli ganska härligt, gött att sluta kl 3, hoppas bara att jag lyckas komma upp ur sängen halv 6 på morgonen.

Ne nu är det nog snart dags att sova, vi är fortfarande väldigt trötta både Malin och jag här hemma.


God natt!

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards