Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Onsdag 29/4

Av Carro - 29 april 2015 22:00

Godkväll bloggen!

Ja då var det redan onsdagkväll, eller typ lilltorsdag, är ju ledig på fredag, väldigt härligt, men tyvärr jobbar jag som vanligt imorgon, kväll, så någon cortege blir det inte för min del i år. Men men, har ju sett den flera år i rad nu, så det spelar ingen större roll att jag missar den i år.

Ja som sagt var, imorgon är det jobb som gäller, så något valborgsfirande blir det inte för min del, inte hela världen egentligen. De senaste åren har vi varit ute och grillat med Jespers arbetskamrater och sedan kollat på cortegen. Det har varit trevligt, men oftast ganska kallt.


Ja då är det långhelg denna veckan då, så härligt!

På fredag ska jag troligtvis träffa Malin, ta en promenad om vädret tillåter, på kvällen kommer mamma hit och ska sova här. På lördag kommer eventuellt syrran hit och äter, sedan pratade mamma om att vi skulle åka till blomsterlandet igen. Bredvid tv:n här hemma så har jag en jättefin murgröna MEN den har fått spinn (ser typ ut som små spindlar som gör nät på växten) så den har jag ingen större lust att ha kvar, mamma pratade om att plantera ut den, men jag vet inte, känns lättare att bara slänga den så är jag av med äcklet. Sedan köpte ju Nea och jag en stor Hortensia som vi planterade i en stor kruka här hemma och satte ute. Första natten var det bara ett par plusgrader ute, då hade Nea sagt att jag skulle sätta plastpåsar över de nyplanterade blommorna på balkongen, så det gjorde jag ju. Knappt två dygn senare var Hortensian död. Så nu ville Nea plantera ut den så den tar sig nästa år istället (om jag kommer ihåg att vattna den), så behöver köpa ett par nya växter/blommor. Så ja, i helgen blir det nog ganska fullt upp faktiskt, men hoppas att jag kan sätta mig och läsa Skriva-tidningen som kom förra veckan, fick bara börjat i den samma dag som den kom.


Just det ja, Italienresan har blivit framskjuten till hösten någon gång, typ oktober, men jag är redan nu såå taggad på att åka. Jag har läst lite om maten där nu, och andra godsaker, typ gott kaffe, glass, pasta och Tiramisú, det kommer typ att bli en matresa verkligen, längtar så mycket efter att få testa alla de sakerna där! Flygresan tänker jag egentligen inte så mycket på, försöker tänka bort det, istället tänka på allt roligt och all god mat som vi kommer att äta där. Flygresan kommer att gå bra, det vet jag, känns bara lite pirrigt typ, första gången jag ska flyga liksom, men men, det är trots allt några månader kvar tills dess. Sedan ska vi ju också kolla lite mer på vad vi faktiskt ska göra där, sevärdheter och sådant, några av er kanske som har tips på något i eller runt Pisa mer än det lutande tornet?


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards