Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juni 2009

Av Carro - 17 juni 2009 11:13

God förmiddag på er! sitter nu på Mums och har precis ätit. Fram till kl 11 var det verkligen fullt upp. Det var väldigt härligt men herregud vad varmt det har varit. Nu känner jag mig helt slut, men ja, slutar ju halv 3 så efter det hoppas jag att jag bara får ta det lugnt. Ni får ha en fortsatt bra dag :-)

Av Carro - 16 juni 2009 20:57

Läste förut om att Henrik Pontén hade varit på Dreamhack och snackat lite… Det hade kastas upp en tomat på scen osv :P hehe….
Själv skulle jag ju förhoppningsvis varit på DH denna gång OM jag inte hade jobbat. Men men, som jag sagt ett tag nu, kanske till vintern ist =) Det skulle varit sjukt roligt att åka dit iaf 1 gång :D



Av Carro - 16 juni 2009 18:25

God kväll på er!


Sitter nu i sängen och gör typ ingenting. Väntar bara på att mamma ska komma hem och ropa att jag antingen ska ta disken eller plocka upp maten hon handlat.. Sån e hon :P


Jösses vad trött jag är. Dagen idag har varit väldigt härlig. Mellan 11:45 och 12:40 så hade vi en sådan riktig lunchrusch vilket var väldigt härligt, det var så det ska vara i ett café :P hehe, det har jag sagt ett antal gånger :P


Idag när jag var på väg hem från Mums så såg jag en man och en kvinna. Jag reagerade inte direkt, men sedan kände jag igen tröjan som mannen hade på sig, och så kände jag igen kvinnan. Och ja, tröjan kände jag igen från en bild jag sett på gt:s hemsida, det var nämligen han som hotade en av våra grannar i helgen med ett hagelgevär.. Hmm.. Han blev tydligen inte fälld.... Hmm.. Undra nu då bara hur länge till de kommer att få bo kvar här (hyreshus) innan de blir vräkta.. Asså jösses, deras hundar, 3 st enligt mamma, jag har dock bara sett 2 av de. Men de har tydligen en dalmatiner, en liten nakenhund och en sådan jättestor hund, kommer för tillfället inte ihåg vad de heter, och ja, VARJE gång någon går förbi utanför (hundarna kan vara ute eller inne, spelar ingen roll) så börjar de skälla, alltid... Och varje gång de skäller så kan man tro att det är slagsmål... Asså herregud.. Man hör de hundarna flera gånger om dagen... Men ja, som sagt, vi får se hur länge de stannar här i Amhult.


Hepp, har mamma fastnat någonstans på vägen eller :P


Ja, kan tyvärr för tillfället inte komma på något mer att skriva här nu, eller joo, imon kommer Jesper hem :D :P En av mina bästa vänner som varit på scoutläger nu sen i fredags =) :P


Ni får ha en fortsatt bra kväll! Kram på er! =)

Av Carro - 15 juni 2009 22:52

Skrev för en stundsen en dikt som jag nu hade tänkt att lägga upp här.


Hur...

Hur kan en människa förändras så snabbt?

Hur kan en sådan go och glad tjej ändras till en sådan stor

fjortis på 1 år?

När folk säger att de inte känner igen dig

När folk säger att de tycker du är tråkig

Hur tror du då din mor och syster känner?

Tror du att de är lika glada för dig då som de var när du var så go?

Nej, verkligen inte, de snarare skäms

Det finns inte någon som känner igen denna tjejen idag

Många minns henne som livlig, rolig och glad

Och det hoppades man att man skulle få göra

Men nu är du en äkta fjortis som gapar när du pratar,

klär dig så man tänker "här är jag, kom och ta mig"

Lyssnar inte på någon mer än dina fjortisvänner

Du kan knappt prata med din mor och syster

Och massor av andra saker

Var har den goa, glada, livliga och roliga tjejen tagit vägen?

Kan du inte plocka fram henne igen

Vi saknar henne.


Av Carro - 15 juni 2009 19:14

God kväll på er!   Sitter nu i sängen och skriver detta. Dagen idag har varit väldigt bra, det var härligt att komma tillbaka till Mums igen :D Men nu känner jag mig helt slut :P så det är ganska härligt att jag bara jobbar 4 dagar denna veckan, så nu e det bara 3 dagar kvar :P hihi..  


Nu ikväll var mamma och jag och kollade på Neas skolavslutning för Nea skulle sjunga. Hon sjöng bra, men hon har tappat mycket. Hon sjöng mycket bättre för 1 årsen, då när hon och Ellen uppträdde med låten I´m yours.


Jösses vad trött jag är. Kunde inte somna natten som var heller, låg vaken ett bra tag :/....


Jag får se om jag orkar/hinner skriva något mer här idag.

Ni får ha en fortsatt bra kväll! Kram på er =)




Av Carro - 14 juni 2009 21:30

God kväll på er!


Ligger nu i sängen och chattar lite och skriver detta.


Nu ikväll var mofar här en liten stund. Mamma hade pratat med honom tidigare idag då han sagt att han ville komma hit för att lämna lite pengar till Nea och mig för att vi har sommarlov. Vi fick varsin fin blomma, tror det var liljor :P hehe, jag e inte så bra på blommor :P OCH så fick vi 500 kr var :O Det är morfar det :D Tack så jättemycket morfar :D Nu vet jag vad jag ska köpa som jag länge har pratat om :P högtalare till datorn :D har uruselt ljud på denna dator..


Kl 5 idag skulle Malin och de i det gänget som ror 10-huggare på Björkö ro Björkö runt. De sa att det skulle ta runt 3 timmar :P men det vet jag inte än hur lång tid det tog, har inte pratat med Malin.


Imorgon börjar jag sommarjobba :D Ska bli roligt faktiskt, visserligen bara 4 dagar denna veckan, men ganska härligt ändå. Härligt att komma tillbaka till café Mums :D och för första gången tjäna egna pengar också :P :D härligt..


Just det ja, när jag kom hem idag så möttes jag av en stolt blomma på köksbordet, tänkte lägga ut bild på både den och den jag fick av morfar =)


Okej, nu ska jag inte lägga mig alltför sent idag iaf, ska upp kl 7 imon. Men sedan har jag ju väldigt härliga tider på Mums nu, 8-14:30 :D härligt :D

 Så nu ska jag jobba måndag-torsdag, sen är jag ledig 2 veckor och sen jobbar 28, 29 och 30 =). härligt


Säger god natt på er nu så får ni sova så gott =)

Av Carro - 14 juni 2009 21:04

Igår kväll runt halv 10 tiden så satt Malin och jag vid datorn och var inne på göteborgs postens hemsida och läste lite nyheter. Det vi fastnade för var den stora rubriken som löd "Hotade grannar med gevär" När vi snabbt läste den lilla text som stod innan vi gick in på själva artikeln så läste vi bara "Torslanda" Vi gick in och läste om det och när vi läste var i Torslanda det ägde rum så läste Malin och jag högt i mun på varandra "Amhult" Jag som då sa nåt i form med "i lilla Amhult, där vi bor" Vi läste snabbt igenom artikeln. Och jag tänkte hela tiden på att Amhult är ju inte så stort, bara en liten del i Torslanda, och just där vi bor.

Jag vet inte riktigt vad min första tanke var när vi läste det, men jag började genast rensa huvuvdet på olika personer hemma. (lägger ut en länk till en av artiklarna om det från gt http://www.gt.se/nyheter/1.1606101/hotade-gravid-granne-med-gevar )


I förmiddags ringde jag mamma. Det första hon sa var "har du hört om pådraget här igår eftermiddag?" och det hade vi ju gjort. Jag som ville veta var det var någonstans frågade ju mamma det med lite stressig och ivrig röst. Hon sa att det var våra grannar, och så beskrev hon lite mer vilka det var. Jag förstod ju direkt vilka hon menade.

Mamma hade ju dammiddag här hemma igår kväll. Eftersom att de satt i köket så varken hörde de eller såg något av pådraget förrän Diana ringde mamma och sa det. Mamma ställde sig och kollade i vardagsrumsfönstret och såg massa poliser vid vår parkering.  

Mamma och Carina hade tydligen gått ut och kollat.


Så ja, här i lilla Amhult var det polispådrag igår eftermiddag runt halv 6 tiden.

Jag åkte ju till Björkö runt 2 tiden, så jag varken såg eller hörde ju nåt av det. Men men.. Skulle inte förvåna mig om den familjen som hotade blir vräkta nu (det har varit en del klagomål på de sen de flyttade in)

Mannen som hotade misstänks för grovt olaga hot och vapenbrott.

Av Carro - 13 juni 2009 10:22

God morgon på er!


Ligger nu i sängen och är ganska nyvaken, fick precis ett sms av Jesper =)


Idag ska jag ut till Malin på Björkö för jag är utslängd här hemifrån för mamma ska ha dammiddag. Malin och jag hade tänkt tälta som vi har gjort några år nu när sommarlovet har börjat, men jag har inte kollat ut än om vad vädret tillåter så vi får se, men det skulle varit väldigt härligt och tälta, då vet man att sommaren är här =) Så vi får se om jag hinner skriva nåt mer här idag.


Jösses vad tiden går fort, på måndag börjar ju jag jobba :D Jobbar visserligen bara 4 dagar då men ändå :P Ska bli roligt att komma tillbaka till Mums, och för första gången tjäna pengar också =) Det ska bli väldigt roligt :D


På midsommar har jag ingen aning om vad jag ska göra. Jag har försökt prata med Malin om vi ska hitta på nåt men hon pratar om att ev hitta på nåt med Wille så jag får inget riktigt svar av henne, och jag får inte sitta här hemma själv för mamma.. Suck... Ingen aning om vad jag ska göra...



Nu ska jag nog snart gå upp, mamma kom och öppnade min dörr nu :P =)


Ni får ha en riktigt bra dag! =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards