Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juni 2009

Av Carro - 26 juni 2009 14:15

Här kommer lite bilder jag tog för en stundsen. Jag kunde inte låta bli och ta kort på mammas samling av nötter :P 4 st av burkarna är nötter, 2 av de andra är soltorkade tomater och torkade trattkantareller =)

Av Carro - 26 juni 2009 13:24

Hejsan på er!


Sitter nu ute på balkongen i blåsten och gör inte så mkt. Hade tänkt att börja med ett bildspel =) Det var längesen jag gjorde det. Men nu ska jag snart gå och fixa lite mat, tror det blir lax och potatiskroketter igen :P Vi ska nämligen tömma frysen här hemma för att sedan frosta av den :P


Nu ska snart Nea åka till Liseberg så då blir det lugnt här hemma igen :P :D


Ne usch vad hungrig jag är, har tyvärr kommit in i en sådan period igen när jag inte äter så mkt, eller jag äter, men jag går bara ner :/ Usch jag hatar det.. Jag är redan alldeles för smal. Som Malin och jag har sagt nu flera gånger, får jag körtelfeber i sommar eller nåt så kommer inte jag sitta här längre, då kommer jag ligga på sjukhus för att jag är så smal. Usch jag verkligen hatar detta, och är skiträdd för att bli så sjuk så jag går ner ännumer.

När Malin någon dag denna veckan frågade mig om hur mkt jag väger, och jag svarade så trodde hon mig knappt. Nu vill jag inte säga exakt, men jag väger någonstans mellan 45-52 kg och det e inte mkt, inte för att vara 18 år.. Usch jag hatar det, jag måste hitta hjälp någonstans...


Ne, nu sticker Nea så får väl jag gå och fixa mat.



Av Carro - 26 juni 2009 00:09

Hejsan på er!


Ligger nu i sängen och hade alldeles strax tänkt att sova.


Nu ikväll har jag suttit och chattat lite, och bara tagit det lugnt vilket har varit helt underbart :D


Imon får vi se vad som händer, antingen kanske att Tommy dyker upp här, eller så kommer kanske Malin hit så sticker vi till Tumlehed och solar :D det skulle varit väldigt härligt, men samtidigt väldigt härligt att träffa Tommy om han kommer :$ :D <3


Ne, nu säger jag god natt med er så får ni sova så gott :P =)

Av Carro - 25 juni 2009 22:27

En sommarkväll 


Ute på balkongen jag sitter

Solen på väg ner bakom bergen är

Den svala sommarkvällsvinden yr runt mitt hår

En bit bort jag hör musik

Musik från båten som har ankrat i fjorden

Det verkar så roande

Så roande att jag själv vill ta min lilla båt och ro ut

Ro ut och bara sitta

Bara sitta där och fundera

Fundera på allt inom livet

Men det gör jag inte

Jag sitter kvar i den härliga stolen på balkongen

Klockan börja närma sig midnatt

Vinden fortfarande lika sval och härlig är

Båten i fjorden tystnar

Jag känner hur mina ögonlock blir allt tyngre

Jag kan inte hålla tillbaka

Ögonlocken går igen och jag somnar

Jag somnar ute i den härliga stolen

 i den varma stjärnklara sommarnatten 

Av Carro - 25 juni 2009 19:33

God kväll på er!


Sitter nu ute på balkongen i skuggan där det fläktar väldigt härligt. Jag känner mig verkligen helt slut, eller blev lite piggare i huvudet nu när jag fick i mig min första kopp kaffe idag :O Jag glömde ta det imorse :P


Imorse tog jag 10 bussen från Torslanda till Kungssten för Lisa och jag skulle ut till södra skärgården. Jesper kom och mötte mig vid färjan och sedan gick vi och handlade. Ja, vi har typ inte gjort någonting idag. Handlat, lagat mat snabbt, varit ute lite, men det var för varmt, dock blåste det en del så det blev inget bad, och sedan spelade vi kort =)

Tack Jepser för en trevlig dag =)


Nu ikväll ska jag nog inte göra så mkt, bara sitta här tror jag, eller kanske ta en dusch om en stund.


Hur har er dag varit i denna värme? =)



Av Carro - 24 juni 2009 23:21

Förut idag tog Malin och jag en härlig sommarkvällspromenad. Det var väldigt varmt, och det blev i 1,45 h men härligt var det :D


Vi satte oss på ett ställe ute på Skeppsholmen nere i Andalen och tog lite kort.



Av Carro - 24 juni 2009 16:16

Hejsan på er!


Jösses vad mätt jag är nu, åt precis lite mat.

Jag har verkligen hela dagen kännt mig supertrött av någon konstig anledning =(


Satt förut och gick igenom inlägg från min blogg på lunar, inlägg från 2007 då när det var som mest jobbigt med pappa osv. När jag läste det så trodde jaginte att det var jag, jag kunde inte förstå att det verkligen är jag som har gått igenom det som stod.


Jag hittade några inlägg från november 07 som jag fastnade för. Tänkte lägga ut de 3 delar jag fastnade för här nu;


Från tisdag denna veckan tills idag har jag bott hos Malin på Björkö för ja har inte orkat bo hemma. I måndags kväll blev ja o pappa typ ovänner o så fick ja reda på lite saker som inte var så roliga.. men men vill inte säga vad.... Så först idag ska jag hem. Det kommer kännas konstigt eftersom att ja e hos mamma o ja har inte vart hos mamma en hel kväll utan datorn sen ca 1 år tillbaka.. så det kommer kännas jobbigt.... men men.. livet e ju inte så lätt.... 


Asså dessa senaste 2 veckorna har inte vart särskilt bra. Det allra jobbigaste började i torsdags. Men vill inte skriva om det här. Igår, fredag var den absolut jobbigaste dagen på läänge.. Jag hade knappt sovit på natten för det "hände" lite saker på torsdag kväll Så igår var det asså för j*vligt.. Jag kunde inte sitta still, orkade knappt prata, o kunde knappt äta. Det var skit jobbigt. Det räckte inte med en sak som var jobbigt igår heller för när ja kom hem igår så blev det problem här hemma oxå. O asså då kände jag att allt bara slocknade, jag orkade inte mer. Jag blev verkligen hur ledsen som helst. Syrran o jag försökte prata med pappa om hur vi känner, men han går verkligen inte o prata med alls om sånt, för han förstår oss inte.. Han tror att livet e såå lätt, att det bara e o glömma allt som har hänt, men så e det ju verkligen inte... Men men som sagt, livet e hårt o leva...


Sen i torsdags har jag verkligen mått skit dåligt. Jag har sovit ca 4 timmar/natt fram tills igår. Det har vart så mkt problem här hemma nu också, så jag har ju inte heller haft någon ork alls. Jag har typ inte heller ätit något... men men...



Hur kände ni när ni läste det nu? Själv trodde jag knappt att det var jag som hade skrivit det, att det faktiskt är jag som har gått igenom det som står. Men jo det är det... Men jag försöker ju bara lägga det bakom mig så gott det går, men ibland känner man att man vill se tillbaka på saker och ting.



Kom också på förut att jag har bloggat ett antal år egentligen, men jag har använt bloggen på lunar. Mitt första inlägg lär ha varit 2005 någon gång :O Herregud det fattar jag inte att det är så länge jag har bloggat... Men men, åren går fort, för fort ibland.



Nu ikväll kommer det att vara fullt ös här hemma. Nu ska jag snart gå ut och gå en liten promenad med Rico, han orkar inte så långt i denna värmen. Efter det ska jag med mamma och handla. Kl 6 kommer Malin och ska sova här. Vi ska gå en härlig sommarkvällspromenad =) Och samtidigt ska Nea ha 2 kompisar här hemma över natten också :P Det kommer bli fullt hus :P haha.. Ne men trevligt ändå =) Och imon blir det Donsö, ska se om Lisa ringer senare bara =)


Ni får ha en fortsatt bra dag! =) Kram på er

Av Carro - 24 juni 2009 10:40

God morgon på er!


Då var det onsdag då, och som vanligt känns det som nu så blev jag väckt imorse. Andra gången jag vaknade var runt halv 9 tror jag, då var det sopbilen rakt utanför fönstret. Jag somnade om efter det och vaknade kl 10 av att telefonen här hemma ringde, men när jag svarade så var det ingen där... Såååå tröttsamt när man blir väckt också.....


Idag vill ju mamma att jag ska börja städa här hemma, men i denna värme :O Nja, vi får väl se. Om inte så får jag ta och försöka leta upp vårat parrasoll och försöka få upp det själv på balkongen. Vi har ju ett sådant jättestort parrasoll. Det har vi för att vi var tvugna ha det när vi bodde i lgh på Hälsö för där blåste det ju alltid så mkt. Men vi får se om jag lyckas få upp det :P 


Hopp, kommer tyvärr inte på något mer att skriva här för tillfället. Lägger upp ett kort på en liten Krabat som också var med på Malins, Jespers och min härliga promenad igår :P Nämligen Krabban (han kallas Krabban för att han går som en Krabba ibland) eller med andra ord, Rico :D  

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards