Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juni 2009

Av Carro - 13 juni 2009 01:11

God kväll på er, eller vad man kan säga vid denna tiden :P


Sitter nu i sängen och chattar väldigt lite, och smsar med en kompis, Malin som jag lärde känna strax innan vi började förskolan tror jag. Hennes mormor och morfar bodde grannar med oss då. Vi var kompisar hela låg- och mellanstadiet, men under högstadiet så blev vi ovänner lite då och då för hon förändrades så mkt, och alla tyckte att hon var så jobbig. Men tja, sen vi började gymnasiet så har vi knappt träffats någonting, några gånger på bussen hem bara, men ingenting alls det senaste året. Tror jag träffade henne på bussen i januari förra året, precis när vi hade fått vår lgh här i Amhult, ja det tror jag är sist. Kommer ihåg att då kände jag knappt igen henne, hon hade förändrats sååå mycket. Men ja, det är ju så, alla förändras =)


Men va tusan, nu hör jag någon som smäller raketer :/ Låter som om att det är emellan husen typ.. Hmm..


Ne, det kanske är dags att lägga sig och sova. Hade tänkt att sätta mig och skriva en självbiografi för tredje året i rad (skrev en i mars 07 och en i juni 08) men ne, inte idag, får ta det någon annan gång under lovet ist när jag känner att jag orkar det. Det har hänt ganska mycket nu på 1 år egentligen.. Framför allt nu de senaste månaderna, då när jag började kolla på serien Tonårsliv, efter den serien så har ju jag verkligen börjat tänka eftersom att både i Joannas och i Cecilias fall så kände jag igen mig en del.. Så ja, det har förändrat mitt liv lite smått.. men ja.. ne, den får jag skriva någon annan dag... Jag skrev ju en bok förra sommaren =)


Nu säger jag god natt på er och sov så gott =)

Av Carro - 12 juni 2009 14:29

Tjingeling där!


Nu kom Nea hem för en liten stundsedan för att hämta lite kläder osv innan hon åker ut till Hälsö igen.


Fram till kvart över 12 idag satt jag i sängen och chattade med Jesper innan han åkte.. Hehe.. :P =)

 När han väl hade åkt så gav jag mig själv en spark i baken och gick och fixade lite frukost som blev tortillasnittar :P hehe.. ja jag vet, jag kan komma på konstiga frukostar :P.. hehe.. Men gott var det i alla fall :D


Ne, nu börjar jag änna tröttna på Nea här hemma, hon bara går runt och sjunger massor :P hehe..



Så fort Nea har åkt så ska jag sätta mig och rensa den gamla datorn på bilder, så får vi se hur mycket det blir som ska slängas där sen :P hehe.. det lär nog bli en del :P.. hehe..


Jo, nån som har nåt bra tips på virusprogram som man kan ladda ner gratis? behöver det till den datorn vi ska byta till nämligen.



Tänkte nu lägga ut den bilden jag har pratat om innan, den som Cim tog på Camilla och mig när de var på lunchen vi hade i skolan =)



Vädret är tråkigt nog, fortfarande regnigt =( men tja, man kan väl då ist se det som om att då får man gjort saker här hemma :P hehe =)

Av Carro - 12 juni 2009 11:34

God morgon på er!


Ligger nu i sängen och chattar lite med Jesper nu innan han ska åka om ca 1 timma. Det kommer att bli väldigt tyst på msn, men ja, du får ha det så jätteroligt och trevligt på lägret =)

Det känns faktiskt väldigt konstigt.. Sen den 12 februari i år så har vi pratat med varandra nästan varje dag på msn, och nu ska du iväg på läger 5 dagar... Men ja, vi hörs iaf på ett eller annat sätt =) Och du får ha det superbra! :D



Usch, det kanske är dags att gå upp och äta frukost, är väldigt hungrig...


Idag ska jag rensa den gamla datorn och även städa här hemma.... Vädret är ju inte så roligt heller så det är likabra att göra sådant idag...



Ni får ha en bra dag! =)

Av Carro - 11 juni 2009 23:56

Hejsan på er!


Ligger nu i sängen och ska snart sova. Ikväll har jag suttit och chattat lite och sedan också kollat på 2 Beckfilmer :D Det blev skaprt läge och sedan annonsmannen :D Att filmer som man har sett 5 ggr alltid är lika spännande i slutet asså.. :P.. hehe =)


Ikväll började det ju regna också, och det gör det än.. Usch vilket väder.. =(



Imon åker Jesper på scoutläger. Det kommer att vara tyst på msn har jag en känsla av... Men ja, vi kommer säkerligen höras någon gång via sms, du kommer ju hem på onsdag.... Det är verkligen helt sjukt vad fort Jesper och jag har lärt känna varandra, verkligen. Du är en helt underbar vän Jesper, verkligen =) <3



Ne, det är nog dags att sova. God natt med er och sov så gott! =)  

Av Carro - 11 juni 2009 18:11

Hejsan på er!


Sitter nu här och chattar lite och lyssnar för första gången på länge på Per Gessle :P =) Just nu spelas "jag skulle vilja tänka en underbar tanke" :D Den är ju såååå bra :D


Annars idag har jag inte gjort så mkt, var nere på banken en snabbis och lämnade lite papper, sedan har jag bara suttit här hemma, plockat undan lite bara också..


Idag har jag verkligen inte haft någon matlust alls, inte idag heller... =(.. Men för en stundsen gav jag mig själv en spark i baken och fixade en supergod middag :D Carros kycklinggryta med ris och grönsaker :D


Nu ikväll hade jag nog faktiskt tänkt mig att ta en Beck kväll :D Leta upp alla Beck som jag har här hemma :P =) Hehe, ja jag är Beck fan :P.. hehe.. I sommar är det ju ny premiär för, jag tror det var levande begravd, eller så var det i stormens öga.. Kommer inte riktigt ihåg. Men ja, den ska iaf Beck galningarna Carro och Lisa försöka gå på :P hehe :D Jag jobbar ju då men vi får se om vi kan få ihop det. Det hade ju självklart varit väldigt roligt att gå på den premiären :D


Det känns fortfarande inte som om att det är sommarlov... Vädret är inte särskilt roligt heller.. Men tja, man får ta det lugnt iaf :D härligt :P


Hur har er dag varit? =) 

Av Carro - 11 juni 2009 10:57

God morgon på er!


Sorry för den dåliga uppdateringen igår, men jag orkade inte riktigt skriva blogg igår, och så var jag med Malin och Lisa efter skolan också. Vi hade väldigt roligt hehe, sjöng lite singstar också....



Sedan igår också så dök ett och annat "problem" upp som jag inte riktigt visste om.. Hmm... men men.. Det ena är den här gången iaf inte mellan de vanliga personerna om jag säger så, eller 3 st, varav 2 av de är de "vanliga" aja whatever, det är nog bara Lisa som fattar vad jag snackar om nu :P eller om ens det :P

Så ja, igår kväll satt jag här och kollade på film och chattade, det är ju faktiskt sommarlov nu :D Det känns det verkligen inte som sommarlov nu, verkligen inte.


Ikväll kommer mamma hem efter att ha varit i Örebro sen i tisdags, och under den tiden så har Nea varit på Hälsö, men Nea kommer nog inte hem förrän på söndag tror jag eftersom att hon ska vara där i helgen ändå. Så ja, nu har jag varit ensam hemma några dagar vilket har varit helt underbart faktiskt :D


Till helgen är det prat om att Malin och jag ska tälta för det e en sådan grej som vi har gjort nu några år när skolan slutat =) Men vädret ser väl ut att bli sådär men vi får hoppas.



Asså Tommy du anar inte vad jag saknar den "gamla" tiden, saknar den som sjutton verkligen. Jag blir bara alltmer fundersam, och för var dag som går så tänker jag alltmer på det... Vi måste ses nu snart... <3



Ne, det kanske är dags att gå upp och äta frukost. Har ätit väldigt dåligt de senaste 2 dagarna vilket jag inte får göra... hmm...


Ni får ha en riktigt bra dag! =)

Av Carro - 9 juni 2009 21:42

God kväll på er!


Idag har jag varit med Malin, Jonna och flera andra på skolan och sett 3-4orna springa ut =) Det var dock lite tråkigt att Dessie bara försvann, fick inte kramat om henne eller nåt. När Jonna och jag hade letat efter henne en bra stund så ringde jag henne, då var hon på väg hem, och där stod jag med en nalle till henne i handen.. Men tja... och nu flyttar hon till Sthlm så får väl se om vi kommer att ses nåtmer...


De andra iaf fick vi sagt grattis till och kramat om =) Kommer dock sakna er Wille, Malin, Jonas och Andreas från PMF... Men hoppas att vi ses snart igen :D



Ojdå, nu e Nea (syrran som e på Hälsö inatt) pratglad på msn :P.. hehe..


tog lite bilder idag som vanligt typ :P en på mig från imorse innan vi åkte =) och en på bilen de åkte i =)

Av Carro - 9 juni 2009 00:21

God kväll på er!


Ligger nu i sängen och chattar lite med Ola och skriver detta.


Förut ikväll så var Malin och jag ute och gick en väldigt härlig promenad med Rico. Vi gick en liten slinga som vi gått innan så vi kom ner vid Gossbydalsängen =) Ja de promenaden var väldigt härlig. Det är en hel del skog där som man går igenom så det kändes nästan som om att vi var i Brevika (vårat sommarställe i Bengtsfors) och gick :P hehe..

Självklart tog vi en del bilder också =) Tänkte lägga upp några av de =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards