Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Hotade gravid granne med hagelgevär

Av Carro - 14 juni 2009 21:04

Igår kväll runt halv 10 tiden så satt Malin och jag vid datorn och var inne på göteborgs postens hemsida och läste lite nyheter. Det vi fastnade för var den stora rubriken som löd "Hotade grannar med gevär" När vi snabbt läste den lilla text som stod innan vi gick in på själva artikeln så läste vi bara "Torslanda" Vi gick in och läste om det och när vi läste var i Torslanda det ägde rum så läste Malin och jag högt i mun på varandra "Amhult" Jag som då sa nåt i form med "i lilla Amhult, där vi bor" Vi läste snabbt igenom artikeln. Och jag tänkte hela tiden på att Amhult är ju inte så stort, bara en liten del i Torslanda, och just där vi bor.

Jag vet inte riktigt vad min första tanke var när vi läste det, men jag började genast rensa huvuvdet på olika personer hemma. (lägger ut en länk till en av artiklarna om det från gt http://www.gt.se/nyheter/1.1606101/hotade-gravid-granne-med-gevar )


I förmiddags ringde jag mamma. Det första hon sa var "har du hört om pådraget här igår eftermiddag?" och det hade vi ju gjort. Jag som ville veta var det var någonstans frågade ju mamma det med lite stressig och ivrig röst. Hon sa att det var våra grannar, och så beskrev hon lite mer vilka det var. Jag förstod ju direkt vilka hon menade.

Mamma hade ju dammiddag här hemma igår kväll. Eftersom att de satt i köket så varken hörde de eller såg något av pådraget förrän Diana ringde mamma och sa det. Mamma ställde sig och kollade i vardagsrumsfönstret och såg massa poliser vid vår parkering.  

Mamma och Carina hade tydligen gått ut och kollat.


Så ja, här i lilla Amhult var det polispådrag igår eftermiddag runt halv 6 tiden.

Jag åkte ju till Björkö runt 2 tiden, så jag varken såg eller hörde ju nåt av det. Men men.. Skulle inte förvåna mig om den familjen som hotade blir vräkta nu (det har varit en del klagomål på de sen de flyttade in)

Mannen som hotade misstänks för grovt olaga hot och vapenbrott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards