Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2011

Av Carro - 5 november 2011 09:34

God morgon bloggen!

Sitter nu hemma hos Jesper och dricker kaffe, Jesper själv gick iväg kl 8 och spelade tennis med familjen och kommer hem nu runt 10 tiden.

Ja det känns verkligen att detta är ett "ungkarlshem" eller hur jag kan säga :P Det tar flera veckor innan han tvättar handdukar och sängkläder, när han städar så dammsuger han bara snabbt av golvet, han plockar inte undan någonting annat och så har han så lite porslin så det är bara onödigt för honom att köra diskmaskinen men ändå gör han det, så nu när jag skulle äta frukost så fick jag ställa mig och diska det första jag gjorde. Det är alltid så när jag kommer hit, alltid något jag får ställa mig och städa vid.. Det är inte alls roligt. Nu vid det bordet jag sitter ligger det tex massor av stearin på eftersom att han har lekt med ljusen och inte torkat det sedan. han rensar inte heller kylen, hittade en gammal mjölk där och även min cola från förra veckan som jag hade missat, och en majsburk som hade stått där i två eller tre veckor, usch! Jag vet det kan vara värre, men det är äckligt ändå....


Imorse när jag gick upp kände jag att jag hade väldigt ont i ryggen, antagligen från dagen igår =( Usch jag hatar att ha ont i ryggen =(


Nu känner jag att här hade jag bara velat sitta hela dagen, men ändå inte. Jag känner mig verkligen helt slut, och att ha ont i ryggen gör det ju inte bättre heller. Man borde väl ta sig en långpromenad idag, men tyvärr är det lättare sagt än gjort att få med sig Jesper på det. Han avskyr att vara ute och gå, eller han avskyr att röra på sig överhuvudtaget (förutom tennis och badminton) Jag gav förslag på att vi kan bowla i helgen men då sa han bara att han får ont i ryggen för det......? Då måste han göra något fel....? Han måste för tusan snart inse att han måste gå ner i vikt.... Jag önskar bara att han snart inser vad det är han håller på med.....


Nu kommer väl Jesper snart hem och jag borde väl göra mig ordning.

//CarroEllen

Av Carro - 4 november 2011 20:03

Godkväll bloggen!
Ja jag kan bara säga en sak, herregud vilken dag! Det började redan imorse. Jag satt på bussen och kände på mig att det skulle bli en aningen stressig dag.
När jag kom till jobbet så var Maud som jag skulle jobba med 5 min sen. När jag hade bytt om så tog jag golvet som vanligt. Efter det sa Maud att det är jättemycket att preppa, och det var det verkligen, allt skulle fyllas upp. Det var inte heller uppfyllt någonstans som det ska vara på morgonen egentligen. Så vi stod hela morgonen och preppade och när klockan var 10 så hade vi bara tomater kvar att skiva, så då tänkte jag sätta mig och äta men just då kom det typ ett busslass med norrmän, ett lag eller något. Alla ville ha våra smörgåsar. Så där stod Maud och jag och började göra dessa smörgåsar. Tur som vi hade så kom Therese kvart över 10 (hon börjar först halv 11) men hon fick slänga sig in och hjälpa oss. Så på 30 min hade vi gjort mellan 30-40 smörgåsar, det innebär mer än 1 smörgås i minuten, det är inte illa. Sedan fick jag sätta mig och äta för jag kände mig svimfärdig. Men ja, jag fick sitta 1 min innan jag fick fortsätta jobba. Så på hela dagen idag har jag suttit 1 min :P......
Efter detta busslasset så har det bara rullat på, vi har haft hur mycket som helst att göra. Det vi har gjort hela dagen är att preppat, bakat bröd och hjälpt kunder, något annat har vi inte hunnit med. Det har varit väldigt mycket att göra precis hela tiden, och högt tempo precis hela tiden också. Så ja, denna dag har varit väldigt jobbig, så nu är jag verkligen totalt helt slut... När jag gick vid 3 i eftermiddags så hade vi sålt 250-300 smörgåsar vilket är väldigt mycket.
När jag väl hade slutat och jag stod och väntade på bussen så ringde Malin. Hon hade inte fått jobbet i fjällen, men hon vill att jag ska prata med min chef och se om vi behöver folk (vilket jag vet att vi behöver) Så vi får se vad som händer där. Det hade ju varit väldigt roligt om Malin och jag hade jobbat på samma ställe. Vi jobbar ju så bra ihop också. Så vi får se vad chefen säger =)

Nu sitter jag ute hos älsklingen och gör inte så mycket, hade tänkt kolla på ”Bron” om en liten stund bara innan jag somnar. Ja jag satt och halvsov lite förut när vi satt framför tv:n och väntade på att maten skulle bli klar :P

Hoppas att ni har haft en bra dag =) Kram på er
//CarroEllen


Av Carro - 3 november 2011 21:29

Godkväll bloggen!
Ja då ska jag äntligen snart få sova. Idag har jag varit enormt trött verkligen, läste fel på prepplistan imorse och sedan har jag frågat kunder flera gånger vad de sa att de ville ha :P Så ja, denna dag har varit bra seg faktiskt eftersom att jag inte har velat något hellre än att gå hem och lägga mig och sova.

Annars idag så fick jag min namnskylt =) :P och så fick jag även veta att en av dem som jag har lärt känna lite bättre och som jag tycker är väldigt trevlig att jobba med har sagt upp sig eftersom att hon har fått ett annat jobb, heltidsjobb då. Så det är lite tråkigt.... =(


Apropå jobbet, på måndag börjar jag jobba "på riktigt" jag börjar med lönebidrag vilket kommer att bli betydligt mer pengar än vad jag får idag, så det ska bli väldigt härligt =)


Under eftermiddagen och kvällen så har Malin varit här :D Det var väldigt trevligt att träffa henne igen efter ett antal veckor. Vi skulle ju egentligen träffats i helgen också men tyvärr ska ju hon jobba =( Men nästa helg hoppas jag att vi kan ha en Malin och Carro helg :D <3


Imorgon är det jobbet som gäller och sedan åker jag ut till Jesper för 5 helgen i rad... Men denna helgen ska vi nog spela badminton och lite sådant också :D Så det ska bli trevligt =)


Ne nu ska jag snart sova.


//CarroEllen

Av Carro - 2 november 2011 21:33

Godkväll bloggen!

Äntligen är snart denna dag över, jag är helt slut, har ont i ryggen och fötterna och är bara trött. Idag har jag inte suttit ner mycket, satt max 5 min på jobbet och när jag kom hem satt jag ner och åt i ca 20 min innan jag reste på mig igen och började greja, och först nu lade jag mig äntligen i sängen klar för natten.


Ja denna dag har det varit en del att göra på jobbet. Det blev en aning stressigt imorse också eftersom att hon som jag jobbade med inte mådde så bra. Men men, så är det ibland.


Här hemma har jag packat eftersom att jag åker ut till Jesper i helgen igen, och så kommer Malin hit imorgon så jag hinner inte göra det då. Sedan har jag gjort mat till matlåda för imorgon, det fick bli pasta med kantareller :D Sedan har jag grejat lite med det ena och det andra.


Ja imorgon kommer Malin hit då som sagt var. Vi ska laga mat, pannbiffar med fetaost och soltorkade tomater :D Vet dock inte vad vi ska ha till det, får se vad det blir.


Hoppas att ni har haft en bra dag =)


//CarroEllen

Av Carro - 2 november 2011 06:21

God morgon bloggen!

Idag känner jag mig verkligen helt slut av någon anledning, inte alls roligt.


Undra varför mina planer nästan alltid spricker. Nu hade ju Malin och jag ev tänkt att träffats i helgen, och så hade jag isf tänkt att Malin, Nea och jag kunde åkt in till stan. Men nu ska Malin jobba eftermiddagar och kvällar i helgen så då sprack den planeringen. Så jag får väl åka ut till älsklingen ändå då. Jag kan liksom inte sitta hemma en hel helg, då kommer jag bli bra rastlös. Så jag sa till Jesper att vi får ta och hitta på något i stan på söndag eller något, jag har ingen lust att vara därute en hel helg till för 5 helgen i rad... Det är så tråkigt att vara därute men ändå härligt. Jag hade liksom gärna gått långa promenader och så då men det vägrar Jesper.... Hmm...


Ne nu ska jag snart gå så ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er


//CarroEllen

Av Carro - 1 november 2011 06:23

God morgon bloggen!

Ja då var det första november idag, tiden går så fruktansvärt fort....


Idag får vi se vad som händer på jobbet, om det blir en sådan dag som det blev igår.

I eftermiddag ska jag i alla fall förbi maxi och handla lite sedan ska jag nog bara hem och ta det lugnt tror jag =)


Ne nu ska jag snart gå. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare!


//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards