Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2011

Av Carro - 17 november 2011 20:49

Godkväll bloggen!

Äntligen är snart denna dag över. Ja denna dag har varit riktigt seg faktiskt. På jobbet hade vi en väldigt lugn morgon och förmiddag, sedan hade vi en väldigt tidig lunch som började halv 12 och slutade runt 1. Så detta har varit en lite konstig dag. Jag har varit orkeslös hela dagen men har kämpat på ändå, vilket jag även ska göra imorgon.


När jag kom hem idag så frös jag jättemycket och då hade jag feber. Nu känner jag mig lite bättre men jag fryser fortfarande, och nu ligger jag i sängen med en varm och go pyjamas på mig och täcke och fleecefilt, varmt och gott :P =)


Nu ikväll har jag suttit och gått igenom gamla dikter som jag har skrivit, jag har även suttit och gått igenom gamla msn-chatter mellan mig och olika personer, lite trevligt, men det väcks många gamla minnen till liv.


Tre av mina favoritdikter som jag har skrivit tänkte jag lägga upp. Jag vet inte om jag har lagt upp dem här innan faktiskt. Men men..



Vad vore ett liv utan...

Vad vore ett liv utan vänner
Vad vore ett liv utan problem
Vad vore ett liv utan kärlek
Ett liv utan vänner, problem och kärlek vore inte ett riktigt liv
Vänner behöver alla på något sätt
Utan problem så hade livet varit för lätt
Utan kärlek av olika slag så hade man inte kommit långt
Alla behöver kärlek på något vis
Och den finns alltid där, det gäller bara att upptäcka den.



Du vän

Du vän, en riktig vän du är
Du vän, du finns alltid där för mig
Du vän, du kramar alltid om mig när jag behöver tröst
Du vän, du ser när jag är ledsen
Du vän, du vet alltid hur du ska göra mig glad
Du vän, vi kan prata om allt
Du vän, du finns alltid där för mig som jag alltid finns för dig
Du vän, en varm och lång kram utav dig gör mig lycklig
Du vän, vi två finns alltid där för varandra
En sådan underbar vän du är
Jag vill aldrig släppa taget om dig


En sommarkväll

Ute på balkongen jag sitter
Solen på väg ner bakom bergen är
Den svala sommarkvällsvinden yr runt mitt hår
En bit bort jag hör musik
Musik från båten som har ankrat i fjorden
Det verkar så roande
Så roande att jag själv vill ta min lilla båt och ro ut
Ro ut och bara sitta
Bara sitta där och fundera
Fundera på allt inom livet
Men det gör jag inte
Jag sitter kvar i den härliga stolen på balkongen
Klockan börja närma sig midnatt
Vinden fortfarande lika sval och härlig är
Båten i fjorden tystnar
Jag känner hur mina ögonlock blir allt tyngre
Jag kan inte hålla tillbaka
Ögonlocken går igen och jag somnar
Jag somnar ute i den härliga stolen
i den varma stjärnklara sommarnatten


Imorgon åker jag ut till älsklingen och kommer hem på söndag igen. Vi får väl se vad vi hittar på i helgen då. Om jag blir mer förkyld så lär vi nog inte göra många knop, har en del filmer som vi kan kolla på i alla fall, bara jag inte somnar till varenda en :P


Nu ska jag snart sova, är verkligen helt slut känner jag. Kram på er alla bloggläsare!


//CarroEllen

Av Carro - 17 november 2011 06:16

God morgon bloggen!

När klockan ringde imorse så ville jag inget hellre än att bara ligga kvar i sängen.

Inatt har jag vaknat flera gånger, tror att jag har gnällt i sömnen och haft ont i halsen. Tydligen kommer jag inte undan en förkylning denna vintern. Jag avskyr att vara förkyld. Just i början av en förkylning så känner jag mig verkligen jättedålig, så har det alltid varit, så det är väldigt jobbigt. Jag får ju alltid feber också, och det vet jag att jag hade i alla fall i förrgårkväll, usch avskyr förkylningar och halsont. Vi får väl se hur det kommer att gå på jobbet dessa två dagar som är kvar av veckan.


Ikväll ska jag iaf packa, åker ut till älsklingen imorgon. Bara jag inte blir för sjuk...


Nu ska jag snart gå. Kram på er

//CarroEllen

Av Carro - 16 november 2011 18:06

Godkväll bloggen!

Sitter nu vid köksbordet med Nea och gör inte så mycket, ska snart sätta oss och fika.


Denna dag har varit helt okej, har haft en hel del att göra faktiskt, så det var bra att jag kände mig utvilad imorse. Dock fick jag springa till bussen strax efter kl 7 på Backaplan imorse, det var inte så härligt, men men. Jag har inte haft tur med bussar en enda dag denna veckan...


Nu känner jag mig helt slut igen, fryser som tusan också plus att jag kände nu i eftermiddag att jag har fått ont i halsen =( det har jag inte tid med.


Ne nu ska vi fika. Kram på er alla bloggläsare!


//CarroEllen

Av Carro - 16 november 2011 06:19

God morgon bloggen!
Ja då var det onsdag igen då. Idag känner jag mig åtminstone utvilad, jag somnade vid halv 10 igår kväll, jag var så himla trött så jag orkade inte pussla :P istället lade jag mig och kollade på film och halvsov, en Johan Falk =)


Tydligen är det inte bara jag som tycker det är kallt här hemma, mamma tycker det också, och elementen är inte ens ljumna. Värmen har nog inte riktigt kommit igång än tyvärr.

Idag är det i alla fall så man inte har någon lust att gå ut, 3 minus visade termometern nu när jag gick upp för 30 min sen. Så det blir till att ta fram min härliga turkosa halsduk :D :P


Jesper kom inte igår eftersom att han inte ens var i skolan, men jag hoppas att han kommer idag istället, men vi får väl se.


Nu kom duktiga Mikael hem från sin morgonpromenad, han är duktig han :P


Nu ska jag snart gå. Kram på er


//CarroEllen

Av Carro - 15 november 2011 19:29

Godkväll bloggen!

Ja som jag skrev imorse så var jag extremt trött och hoppades på att det skulle bli en lugn dag på jobbet och bussar som var i tid. Och ja, denna dag har tro det eller ej varit lagom lugn och bussar har varit i tid =)


Hela dagen har jag frusit massor så nu sitter jag med duntofflor och fleecetröja på mig och försöker få upp värmen. Bara för att jag klarade mig från förkylning när alla andra jag känner var sjuka så betyder inte det att jag ska få det nu istället, det vill jag verkligen inte!


Jag vet inte riktigt hurvida jag har berättat om jobbet slog det mig nu, hur det blir för mig där och så. Jag har i alla fall fått anställning med lönebidrag nu ett år framöver. Det känns helt underbart verkligen, mitt första riktiga jobb också =) Det är så himla roligt där också, och alla är verkligen supertrevliga och snälla =)


Nu har jag fixat bilderna på det jag köpte i lördags som jag igår lovade att jag skulle lägga upp, så här kommer dem.


 


Först är det pusslet, sedan är det de väldigt sköna skorna från Timberland =) Och sedan halkskydden, det återstår att se om de fungerar :P

 

Ne nu blir det till att sätta sig med pusslet. Kram på er alla bloggläsare!


//CarroEllen

Av Carro - 15 november 2011 06:20

God morgon bloggen!
Ja usch vad trött jag känner mig idag, det blev lite för sent igår egentligen, men men så blir det ibland.


Idag hoppas jag att det kommer bli en ganska lugn dag, att bussar är i tid och att det är lagom mycket att göra på jobbet.


I eftermiddag när jag kommer hem får vi se vad som händer, kanske att älsklingen kommer förbi en sväng och hjälper mig att pussla :P Hehe ja vi tycker faktiskt om båda två att pussla :P =) Om inte så ska jag bara ta det lugnt känner jag för idag är jag bra trött.


Nu ska jag snart gå så ni får ha en bra dag alla bloggläsare!


//CarroEllen

Av Carro - 14 november 2011 21:35

Godkväll bloggen!

Jag hade tänkt lägga upp bilder på det jag köpte i lördags men nu blir det försent att sätta sig och greja med det, får göra det imorgon istället, jag har tagit kort på det i alla fall.


Ja denna dag har varit konstig. Det började med att jag sa till Jesper på msn imorse att det kändes som att det skulle bli någon konstig dag och det blev det redan 20 min senare. Bussen var försenad och när den väl kom var det fel på den så det slutade det att jag kom 20 min försent till jobbet. Ringklockan hade tydligen lagt av på jobbet också så jag fick ringa in och be Therese som jag jobbade med komma bak och öppna för mig.


Sedan när jag skulle hem så var det förseningar på linje 24  så jag fick ta en knökfull 21 ist, antagligen bara för att 24 inte kom. Jag antog redan då att de hade gått igenom de bussarna och hade givit de körförbud och det läste jag ju nu på gp:s hemsida att det stämde :P Det är som vanligt....


Sedan nu ikväll vid 6 tiden så satt jag vid köksbordet och pusslade och kollade på en Johan Falk film. Då hörde jag sirener, jag reagerade inte så mycket eftersom att jag tänkte att det var på filmen. Efter någon minut såg jag blåljus utanför fönstret. Jag ställde mig i fönstret och kollade ut. Där stod det mitt utanför fönstret två brandbilar, en med sådan stor vattentank och en annan och en ambulans. Det brann i köket i en lägenhet på andra sidan gatan. Tur som det var så var det nog inte så farligt ändå för det gick väldigt fort. Jag varken såg rök eller kände röklukt när jag öppnade fönstret, och efter ca 20 min hade alla bilarna åkt igen, men de vädrade ju i lgh ett par timmar efteråt. Tur att det inte var så farligt.


Ja det blev ett lite halvkonstigt inlägg nu men klockan blev visst så mycket nu ikväll, var tusan tar tiden vägen? Man hinner aldrig lugna ner sig för man hinner inte göra någonting när man kommer hem från jobbet, ändå är jag hemma runt 4 tiden på eftermiddagarna.


Nu är det dags att sova.

//CarroEllen

Av Carro - 13 november 2011 21:14

Godkväll bloggen!

Jaha då var denna helg också över nu då.

Gårdagen var väldigt trevlig trots att Nea var bra irriterad på mig i slutet då jag hade bestämt mig för ett par skor som inte hon tyckte om, hon tyckte ett par andra. Det slutade med att jag köpte båda två för att få lite hjälp av mamma med att bestämma vilka jag skulle ha. Så i förmiddags så ringde vi en kompis till mamma, Diana som kom upp och hjälpte mig att bestämma vilka skor jag skulle ha kvar, och ja, hon tyckte samma som mig :D :P Så imorgon ska mamma gå och lämna tillbaka de andra skorna.


Jag fick även köpt halkskydd på Claes Ohlsson, te på Te och kaffehandeln och ett pussel på Bokia. De hade någon pusselrea där, ett 1000 bitars pussel för 99 kr, det kunde ju inte jag låta bli att köpa ett :P Så det började vi lägga igår kväll. Jag var så himla trött igår kväll men jag envisades ändå med att börja lägga pusslet. Så Malin och jag satte oss vid vardagsrumsbordet och kollade på den nya Irene Huss och lade pusslet. Det slutade däremot med att jag släckte lampan och nästintill somnade med huvudet på bordet haha, ja så trött var jag :P


Idag har vi egentligen inte gjort så jättemycket, jag sov länge för en gång skull imorse bara, vaknade halv 10. Numera brukar ju jag vakna någon gång mellan 8-9 på morgonen, det är bara för att jag somnar så tidigt. Men ja, jag var ju trött igår :P

Idag var ju Diana och Rico här en stund under förmiddagen då, sedan tog Malin och jag oss en promenad med Rico, sedan gick vi och handlade lite på maxi och sedan åkte Malin hem. Då diskade jag och grejade lite här hemma, hjälpte mamma med maten. Och efter det satte jag mig och pusslade =) Jag fick nästan ihop ramen, det är 2-3 bitar till som jag måste hitta bara så har jag ramen. Den ska bli klar imorgon iaf :P


Tack Malin, Mikael, mamma och Nea för en trevlig helg, Mikael var ju iaf med i fredagskväll =)


Jag ska försöka ta bilder och lägga upp på det jag köpte imorgon. Nu ska jag snart sova, jag är faktiskt bra trött.


Hoppas att ni har haft en bra helg =)


//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards