Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2011

Av Carro - 12 november 2011 08:32

8-10 port.


Kakan

4 ägg
6 dl socker
3 dl vetemjöl
8 msk kakao
2 msk vaniljsocker
2 krm salt
200 g smält smör


Kola/choklad täcket
75 g smält smör
½ dl socker
½ dl sirap
1 msk kakao
1 ½ dl grädde
200 g chokladkaka (gärna mörk, går bra med marabous vanliga mörka chokladkaka. Jag använde icas mörka bakchoklad)


Vispa ägg och socker poröst.
Blanda de torra ingredienserna
Smält smöret.
Blanda alla ingredienser och häll över i en smord och bröad form.Gärna med avtagbar kant.
Ställ in i ugnen på 175 grader i 30-35 minuter

Kola/choklad täcket:
Smält smöret och i med sockret,sirapen och övriga ingredienser.
Låt puttra nån minut.
Bryt chokladen i bitar och lägg i grytan.
Rör till en tjock smet.
Häll sen smeten över den något avsvalnade kakan.
Låt kakan stå svalt i några timmar.
Servera med grädde eller glass och frukt eller bär.


Lycka till!


 

Av Carro - 11 november 2011 21:36

Godkväll bloggen!

Då var snart denna dagen över och jag är helt slut. Nu sitter jag i soffan och Malin ligger bredvid mig och kollar vad jag skriver =) :P hehe.


På jobbet idag har det varit väldigt lugnt, men vi har ändå haft väldigt roligt. Det är inte så lätt att hålla sig för skratt när någon är så trött och tappar saker hela tiden :P Men man vet ju hur det är, det är skitjobbigt. Men men, trevlig dag på jobbet idag i alla fall :D


När jag kom hem idag så ställde jag mig direkt i köket och började baka. Jag gjorde som man brukar göra på jobbet, stå i köket och äta och greja samtidigt :P


Vid halv 5 tiden kom Malin och lite senare så började vi med maten också, det blev tacos :P =)


Jag kan säga så här i alla fall att maten blev supergod, likaså kakan =)


Jag orkar inte lägga upp receptet på kakan här ikväll utan gör det senare i helgen, men bilder kommer nu i alla fall.


Imorgon blir det stan med Malin och Nea :D Ska bli riktigt trevligt :D Nea pratar om att hon ska styla om mig/oss totalt :P vi får väl se hur hon lyckas med det haha :P Jag gillar inte direkt sådant :P Men skor måste jag hitta imorgon!


  



Nu måste jag snart sova, är verkligen helt slut känner jag, jag bara skriver fel hela tiden och får ändra :P

Hoppas att ni har haft en bra fredag =)


//CarroEllen


Av Carro - 10 november 2011 21:52

Godkväll bloggen!

Ja denna veckan har varit konstig på jobbet, varje dag utom en så har det varit väldigt lugnt. Lunchen idag var farligt lugn, man blir bara så extremt rastlös när det är så lugnt som det var idag, även om det fanns lite saker att göra men ja....


När jag kom hem i eftermiddags så hade vi äntligen fått åter varmvattnet, tack för det säger jag =) Så nu ikväll kunde man äntligen ta sig en varm och go dusch, diska och tvätta :P


Imorgon blir det fullt upp. Först jobbet, får se vad som händer där. Sedan ska jag hem och baka och laga mat, får se när Malin kommer också, det vet hon inte alls än. Sedan har vi sagt att vi ska äta här hemma vid 7 imorgon kväll, hoppas bara att Mikael hinner hem från Borås tills dess, jag vill så gärna att vi ska sitta alla fyra och äta och ha trevligt imorgon kväll. Jag får väl försöka komma ihåg att ta lite kort imorgon också då. Jag hade tänkt inviga mitt nya egna porslin imorgon också =) så ska duka lite fint och sådant, det tycker jag är roligt =)


Nu är det hög tid att sova om man ska orka upp innan kl 6 imorgon bitti. Kram på er

//CarroEllen

Av Carro - 10 november 2011 06:22

God morgon bloggen!

Ne vi har fortfarande inget varmvatten, så tröttsamt, får ringa och anmäla det idag.


Annars idag får vi se vad som händer. När jag kommer hem ska jag iaf städa lite och förbereda inför bakningen imorgon.

Igår fick jag föresten ett sms av en väldigt glad Malin, hon ska inte jobba i helgen :P :D


Ne nu måste jag snart gå. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare!

//CarroEllen

Av Carro - 9 november 2011 19:19

Godkväll bloggen!

Nu blir det bara ett snabbt inlägg för jag tänkte sätta mig och kolla på den nya Irene Huss som kom ut idag nu innan jag ska sova.


Dagen på jobbet har varit bra, men konstig. Hela morgonen och förmiddagen var verkligen superlugn, vid lunch och framåt så kom det folk precis hela tiden, vi hade massor att göra, och det var ju inte vi förberedda på så det var lite jobbigt.


När jag var på väg hem idag så tog jag en sväng förbi maxi. När jag kom hem och hade precis packat upp det jag hade handlat så ringer mamma och frågar om jag fick handlat allt (handlade till fredag) men det gjorde jag ju inte eftersom jag inte hade kunnat bära allt själv, så då fick jag gå ner till maxi direkt igen och möta mamma :P Då var jag vrålhungrig men jag tog en halstablett och gick ner till maxi och mötte upp henne :P


När jag höll på med maten vid 5 tiden nu i eftermiddags så kände jag bara hur jag blev svimfärdig, då slog det mig att jag hade inte ätit sedan kl 10 imorse. Eftersom att det var så mycket att göra på jobbet så kände man sig inte heller hungrig. Så det var väldigt gott med lax och pasta förut :P


Förut när mamma stod och diskade och jag tänkte att jag snart ska ta mig en varm och härlig dusch så säger mamma att vi inte har något varmvatten, suck. Men mamma och Mikael åkte iväg och tränade och hoppades på att vi skulle ha varmvatten nu när dem kommer hem snart, men det har vi inte än :P Men jag som envisades med mig själv behövde verkligen tvätta håret, så jag tog mig en ISKALL dusch. Så nu ligger jag i sängen med långbyxor, fleecetröja och täcke på mig och ska dricka te nu och kolla på Irene Huss =)


//CarroEllen

Av Carro - 8 november 2011 21:07

Godkväll bloggen!

Ja då var även denna dag över, och även idag har det varit enormt lugnt på jobbet, klockan kvart över 9 var vi klara med prepplistan, så tidigt har jag aldrig varit med om att vi har varit klara med den :P Sedan har det varit väldigt lugnt hela dagen, får se hur morgondagen blir.


Nu längtar jag till helgen, men jag hoppas fortfarande att Malin inte ska jobba.... På fredag blir det nu att jag ska baka den kakan jag pratade om, sedan ska Malin och jag också göra tacos. Så fredag blir en myskväll med mamma och Mikael också =) Ska bli trevligt. Sedan lär väl jag somna vid 10 som vanligt :P

På lördag ska Malin, Nea och jag till stan och shoppa, jag har ju en del saker som jag behöver köpa :P

På kvällen har mamma bjudit hem Nea så då ska vi äta lite gott här hemma, mamma, Mikael, Nea, Malin och jag. Ja Mikael ska inte iväg nu tydligen :P =) Så det ska också bli väldigt trevligt :D Ska bli trevligt att sitta alla 5 igen och prata :D Längtar! :D



Imorgon kommer ju en ny Irene Huss film ut =) Så den måste jag se någon dag, det blir nog inte imorgon för då ska jag med mamma och Mikael och handla på kvällen, men kanske på torsdag eller något. Sedan vill väl antagligen Malin se den i helgen också =)


Just det ja, min rygg är bättre nu i alla fall, jag känner lite grann bara men inte mycket =)

Sedan pratade jag idag med min chef ang jobb för Malin, så nu har hon mailat den andra chefen så får se hur det blir. Det hade ju varit så enormt roligt om hon hade fått jobb så vi hade jobbat på samma ställe. Det är ju något vi har velat väldigt länge och som vi har funderat på, så nu hoppas jag bara =)


Ne, nu är det snart dags att sova igen, var tar dagarna vägen, det känns som om att man bara jobbar, äter och sover :P

Kram på er

//CarroEllen

Av Carro - 7 november 2011 21:00

Godkväll bloggen!
Nu sitter jag hemma i min säng och gör inte så mycket, har just smort in ryggen med voltarensalva bara. Jag måste ha sträckt mig bara eller något, men jag har inte en aning om vad jag har gjort för att stäcka mig :P


Denna dag har varit väldigt lugn på jobbet, det har inte alls varit mycket att göra. Men eftersom att jag fortf. har ont i ryggen och så så tycker man ju att jag inte hellre vill något annat än att sitta ner när jag kommer hem, men nejdå, när jag sitter så gör det bara mer ont. Så när jag kom hem idag så ställde jag mig i köket och lagade mat, det blev pasta och köttfärssås :D Supergott blev det verkligen =)


Till helgen får inte Malin jobba :P hehe På fredag ska jag nämligen baka en "fredagskaka" här hemma, ett nytt recept som jag har hittat, och på lördag ska Malin, ev Nea och jag till stan. Sedan pratade mamma om nu ikväll att vi fyra kan äta lite gott och prata här hemma på lördagkväll, vi får väl se om det blir så, hoppas verkligen det, det hade varit väldigt trevligt, Mikael är ju inte hemma då, han skulle iväg någonstans, så då blir det bara mamma, Malin, Nea och jag isf. Hoppas!!!! =)


Ne nu tror jag faktiskt att jag snart ska ta och sova. Man blir extra trött när man har ont i ryggen =(


Kram på er
//CarroEllen

Av Carro - 6 november 2011 08:34

God morgon bloggen!

Ja då var det söndag igen då och idag blir det till att spela badminton och sedan åka hem ikväll.


Gårdagen vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, den var lite småkonstig bara, inget jag vill prata om här...


Igår kväll satt i alla fall Jesper och jag och kollade på film och jag åt choklad och chips :P Det är så himla sällan jag äter chips, ca 1 gång om året, men nu hade jag köpt med mig det, sådana goda "Dalslandschips" som Nea och jag kallade de för förr "Lantchips" De är verkligen hur goda som helst, tyvärr hade de tydligen inte kvar min favoritsmak som jag åt förr, "kantarellsmak" :P


I veckan får vi se vad som händer, får väl försöka träffa Jesper i veckan ist eftersom att vi inte lär träffas nästa helg. Jag hoppas verkligen inte att Malin jobbar så vi kan träffas hela helgen :D så kan vi åka till stan på lördag eller något. Kanske tom börja kolla så smått på julklappar, börja fundera på det i alla fall, man är ju alltid ute i sista stund annars. Lite längre fram så kanske man ska gå till panduro hobby och se om man kan hitta lite roliga saker att slå in julklappar med också, sådant tycker jag är roligt =)

Apropå jul, vi vet fortf. inte vad vi hemma ska göra under jul, och eftersom att vi inte har kommit på något så lär det väl inte heller bli något spec, bara det gamla vanliga enormt tråkiga.... Men vi får se....


Nu är det snart dags att gå upp.

Kram på er
//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards