Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2011

Av Carro - 23 november 2011 21:21

Godkväll bloggen!

Nu sitter jag i sängen och är verkligen helt slut. Trots att vi har haft två väldigt lugna dagar på jobbet så är jag ändå trött, det har i och för sig blivit lite senare nu på kvällarna, kan ju vara därför.


Under eftermiddagen idag så har Malin varit här =) Det var väldigt trevligt. Vi var först och handlade och sedan lagade vi mat här hemma. Det blev lax med fetaost- och soltorkade tomatercreme i ugn. Till det hade vi ris och en väldigt god sallad. Malin som är så duktig på att krydda fick även göra det idag och hon lyckades lika bra som vanligt. Tur att någon är bra på att krydda, det är inte jag iaf :P haha. Supergott blev det i alla fall =)

Efter att vi hade ätit så gick vi ner till maxi och lindex igen, jag hade tidigare idag kollat på ett par tjockare leggings på lindex som jag köpte nu ikväll då, och så ville mamma ha en ny burk pepparkakor också medans vi ändå var därnere, så vi fick gå in på maxi igen och köpa pepparkakor till henne. jag köpte även en ljusslinga som jag htitade där, men nu ikväll när jag testade den så fungerade den inte, toppen, så den får jag gå tillbaka med imorgon och få en ny. Hoppas att jag får upp den imorgon alt. början av nästa vecka så ska jag lägga upp kort på det här också =)

Tack Malin för en trevlig eftermiddag/kväll! =) <3


Nu är det snart dags att sova. Imorgon är det mycket att göra på jobbet. Först har vi 50 smörgåsar beställda på morgonen, sedan ev ytterligare 50 st =)

God natt!

//CarroEllen



Av Carro - 22 november 2011 21:24

Godkväll bloggen!

Ja då var denna dag snart över. Idag har det varit väldigt lugnt på jobbet, inte ens en lunchrusch, ganska härligt i och för sig eftersom att jag har känt mig bra trött idag. Trots att det har varit så lugnt så har det varit en trevlig och rolig dag med Zara och Sara =)


Här hemma idag har jag lagat mat, det blev kycklinggryta alá Carro. Sedan har jag pratat med Malin i telefon, långt samtal som vanligt trots att vi bara skulle säga en sak till varandra :P Ja det är verkligen som vanligt =) :P

Sedan har jag suttit och pusslat nu ikväll, har kommit en liten bit på det nu, ramen är klar och delar av slottet =)


Imorgon kommer Malin hit en sväng, vi ska i vanlig ordning laga mat, men det blir bara något snabbt, lax med fetaostcreme och in i ugnen =) Kanske ska be Malin göra hennes goda sallad till också och bara ha lite ris till eller något, det är ju för gott =)


Ne, nu är det dags att sova. Jag sov ju så dåligt natten som var.


Ne usch, jag läste just en blogg och då kom tankar igång, sådant avskyr jag. Det handlade om ätstörningar, ja ni som har följt min blogg alt. känner mig väl vet problemen med mat jag hade för ett par årsen, det är verkligen ingenting jag vill ner till igen. Ibland vill man det men då tänker jag bara på hur dåligt jag egentligen faktiskt mådde, och att jag inte vill må så dåligt igen.

Jag hade kunnat skriva lååååångt om detta nu känner jag men jag måste sova, får ta det en annan dag i så fall.


God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 22 november 2011 06:19

God morgon bloggen!

Inatt har jag inte sovit så jättebra. Eftersom att jag inte hade varvat ner helt igår kväll när jag lade mig så hade jag ju svårt att somna också, och när jag väl hade somnt så har jag sovit dåligt, usch avskyr sådant. Jag vaknade i alla fall vid 12 tiden i natt av att jag hade suttit något i halsen, och efter det hade jag svårt att somna om, så nu är jag bra trött. Får se till att lägga mig tidigt ikväll!


Annars idag får vi se vad som händer, hoppas i alla fall att det inte är så mycket att göra på jobbet idag som det var igår, ja lunchen igår var det faktiskt en hel del, vet däremot inte hur många vi hade.


Nu ska jag snart gå. Ni får ha en bra dag.


//CarroEllen

Av Carro - 21 november 2011 21:45

Godkväll bloggen!

Ja som jag skrev här igår kväll "Det är något konstigt, det känns på något sätt som att något kommer att hända.
Usch jag avskyr sådana känslor...." Det gjorde det imorse. Och nu tar jag den halvkorta versionen.

Det började redan imorse då jag var väldigt seg och i vanlig ordning nästan fick springa till bussen på krysset. 21 (bussen) var i tid och allt sådant så jag fick tom vänta på grön på backaplan.

När jag kom till jobbet så var det mörkt, ingen hade kommit, så jag stod och väntade som vanligt (jag har ju inga nycklar) Men jag har själv bestämt att om ingen har kommit kvart i 8 så ringer jag restaurangchefen. När klockan var 7:47 så var det ingen annan som hade kommit så jag ringde Malin. Hon trodde mig inte när jag sa att ingen hade kommit och blev irriterad. Hon frågade mig om jag visste vem jag skulle jobba med imorse men det visste jag faktiskt inte, och det visste inte Malin (chefen) heller så hon skulle kolla upp det och ringa tillbaka till mig om en stund igen. När Malin ringde tillbaka så hade grönsakerna också kommit. Hon sa att hon hade ringt till hon som skulle jobba på morgonen men hon hade inte svarat, hon hade också ringt alla andra och endast en av de andra svarade, Sofia. Så Sofia som bor i Kållered skulle komma och hon hade fått order av Malin att ta taxi, men att det skulle ju ta en stund så jag kunde gå och sätta mig och fika så länge. Så ja, jag ringde mamma för att fråga henne om ungefär hur lång tid det tar från Kållered till Stigs center en måndagmorgon kl 8.

När vi hade lagt på så gick jag en liten sväng (jag har inte en aning om hur det ser ut runtom där) men jag vände snabbt och gick till cafét/bageriet som ligger precis bredvid jobbet och köpte mig en smörgås och kaffe och satte mig där och värmde mig (jag hade ju då stått ute 40 min)

När klockan var halv 9 så gick jag ut igen och ställde mig för att vänta och just då kom Sofia i taxi =) Så då var det bara full fart. Jag bar in grönsakerna och Sofia startade alla saker och betalade taxin.


Vi ska ju öppna kl 8 egentligen men idag öppnade vi ca 50 min senare. Så ja, hela dagen har varit bra stressig, men trots det så har det gått väldigt bra idag, jag var själv förvånad över hur snabbt jag gjorde saker och ting just idag, lite roligt =) :P

Det var först efter lunchen som jag kunde börja varva ner (men det var lättare sagt än gjort efter att man har varit superstressad i flera timmar) Så det var först när jag kom hem, eller ja nu ikväll då jag satt och drack te med mamma och kollade igenom lite reklamblad som jag började varva ner.


Eftersom att det blev som det blev idag, Z försov sig så tycker jag ju ändå synd om henne. Hon som har pratat om att hon är så himla rädd för att försova sig och sådant. Jag hoppas VERKLIGEN att hon får vara kvar hos oss trots dessa två gånger hon har försovit sig (som jag har hört/vet) Det är så trevligt och roligt att jobba med henne, eller det är ju trevligt att jobba med allihopa där men på olika sätt. Z är mer den pratglada personen, det är inte direkt dem andra på samma sätt.


Ne, nu måste jag sova! God natt!


//CarroEllen

Av Carro - 20 november 2011 21:08

Godkväll bloggen!
Ja då var jag hemma igen. Önskar att helgerna någon gång kan gå segare.


Denna helgen har ändå faktiskt varit väldigt bra, trevlig med älsklingen, bättre än vad de brukar vara, trots att vi inte har gjort så mycket, jag har ju varit så himla förkyld och har orkat göra så gott som ingenting. Så ja, det har blivit en del film i helgen och bara tagit det väldigt lugnt, det har ju iofs inte Jesper haft något emot eftersom att han aldrig vill göra så mycket på helgerna, inte ens gå en promenad. Tack för en trevlig helg iaf älskling =)


I veckan får vi se lite vad som händer. På onsdag ska jag nog träffa Malin en stund och sedan ska jag träffa Veronica någon dag också. Jag hade nämligen beställt newbody kläder från henne som jag ska få i veckan =) Och så måste jag komma igång ordentligt med pusslet också =) Det är som vanligt, alltid en hel lista med saker man ska göra, det gillar jag inte...


Nu är det snart dags att sova, imorgon är det ju en ny vecka, ny dag på jobbet. Det är något konstigt, det känns på något sätt som att något kommer att hända. Usch jag avskyr sådana känslor....


God natt

//CarroEllen

Av Carro - 20 november 2011 08:47

God morgon bloggen!

Ja nu var der redan söndag igen då, det går alldeles för fort, jag vill vara kvar härute i alla fall en dag till med älsklingen....


Idag känner jag mig bättre från förkylningen igen =)

Ja, idag ska väl Jesper spela tennis som varje söndag antar jag, men idag orkar inte jag vara bollkalle som jag brukar. Och i eftermiddag ska jag åka hem igen =( Det går alldeles för fort.


Ne, man kanske ska gå upp ur sängen redan nu och göra sig iordning så går kanske dagen lite segare =)


//CarroEllen

Av Carro - 19 november 2011 17:47

Godkväll bloggen, eller god eftermiddag.


Idag har Jesper och jag haft en väldigt lugn dag vilket har varit helt underbart. Jag vaknade vid strax efter 8 imorse. Eftersom att jag var så himla förkyld så har jag vaknat flera gånger under natten. Då satte jag mig vid datorn och efter en stund vaknade älsklingen också. När vi hade tänkt gå upp ur sängen så ringde min telefon, det var Jonna som undrade om jag ville med på Liseberg =) Det var väldigt trevligt att prata med henne igen, saknar henne =) Men eftersom att jag var så himla förkyld och även var härute hos Jesper så tackade jag nej. När vi hade lagt på så tänkte jag gå upp då men då ringde Malin :P Så satt med henne i telefon i nästan 30 min tror jag :P Det är som vanligt :P Efter det gick vi upp och åt frukost.

Lite senare när vi hade ätit frukost så ringde min telefon igen (värst vad jag var populär imorse då) Då var det Aina, mammas moster som undrade om jag ville med henne och mina två sysslingar på Liseberg idag (vi hade pratat om det tidigare i veckan) Men jag sa nej även där eftersom att jag var så himla förkyld.


Annars idag så har vi så gott som bara varit iväg och handlat och lagat mat. Idag blev det något nytt recept som jag hade hittat, teriyakilax =) Eftersom att jag tyvärr är så förkyld så kände jag ju inte alls vad det smakade, men vi har ju teriyakikyckling på jobbet och det vet jag både är gott och luktar gott =) Får se till att göra den laxen när jag är helt frisk.


Nu känner jag mig i alla fall inte lika förkyld som imorse men den är långt ifrån över, usch jag HATAR att vara förkyld, man sover så dåligt då också....


När vi satt och åt förut så satte vi oss och kollade på en film, Jönssonligan blev det igen "och dynamitharry" Vi kollade ju på en igår kväll också men efter ca 30 min så orkade jag inte hålla uppe ögonen längre. Men jag kunde inte heller somna helt eftersom att jag var så förkyld och frös i massor. Så jag fick dra mig upp ur sängen och gå ner i köket och hämta vatten, jag var så himla törstig.... Men men, nu bara jag skriver känner jag, tänker inte alls hehe :P

Det känns väldigt härligt att ha fått tillbaka skrivglädjen igen efter ca 2-3 års uppehåll, eller så gott som =)


Nu ikväll blir det till att baka scones och kolla på mer film =) Nu eldar vi även i kaminen, mysigt!


Just det ja, igår kväll satt jag och gick igenom bloggen lite och hittade ett inlägg som jag skrev för exakt ett årsen. Där hade jag skrivit om att jag börjar bli stressad över julen för att vi inte hade en aning om vad vi skulle göra. Det enda jag visste var att det inte skulle bli en lika tråkig julafton som de två som var innan det, med andra ord 08 och 09. Tyvärr blev det ju då tråkig jul även förra året, och i år lär det väl bli samma sak, en fjärde jul i streck som är enormt tråkig, det kanske inte är så konstigt att jag inte tycker om julen längre? När jag säger tråkig så menar jag verkligen tråkig. Det har varit mamma, morfar och mammas bror (Nea var inte med oss alls förra julen) och Mikael har varit med lite. Det är nämligen så att varken morfar eller morbror tycker det är trevligt när vi ordnar lite jullunch och så. Och när vi sitter och äter så säger ingen någonting, det är skittråkigt, Ingen uppskattar maten eller något, det är bara en tradition, en grymt tråkig sådan nu för tiden. Mamma sa för ett tagsen att Mikael vill antagligen vara med sina föräldrar denna julen och mamma känner sig skyldig att ta hand om morfar i alla fall några timmar på julafton även om han skiter i vilket. Så ja, det lär väl bli samma jul som förra året, morfar och Bosse kommer hem en stund mitt på dagen, sedan åker Mikael och mamma till Mikaels släkt och jag åker hit ut till Jesper. Jag önskar att vi hade kunnat komma på en rolig tradition på jul.... När folk frågar mig om julen och jag säger att jag inte tycker om den så tycker de typ att jag är helt dum som inte tycker om julen. Men egentligen är inte det så konstigt nu för tiden. Det var annorlunda när man var mindre och mimmi (mormor) levde, då var det roligt på jul, men inte nu för tiden...


Ne, nu är det snart dags att börja baka scones. Hoppas att ni har haft en trevlig dag =)


//CarroEllen

Av Carro - 18 november 2011 20:21

Godkväll bloggen!

Sitter nu ute hos älsklingen och gör inte så mycket.

Denna dag har väl varit sådär på jobbet, den har varit konstig. Både jag och Zara har varit förkylda, och Maud som skulle komma halv 11 försvov sig och kom kvart över 11, sedan var inte hon på så bra humör på hela dagen heller, de två som brukar vara så himla trevliga att jobba tillsammans med. Tyvärr slutar ju Maud där snart, hon har sagt upp sig och fått ett annat jobb =(


När jag slutade idag så skyndade jag mig hem för att äta lite och packa det sista innan jag fick skynda mig till bussen igen för att åka hit ut, skynda mig i vanlig ordning till en lila express som var försenad. När de ändrade lila express att endast köra lilla varholmen- nils erikssonterm. och inte vidare till Älvängen så trodde man att den skulle vara bättre i tid än innan, men sällan, nu är det helt tvärtom. Är det någon buss idag som man absolut inte ska lita på så är det lila express. För ett tagsen fick Mikael vänta 1 timma på lila, den var extremt försenad, och det är såååå ofta som det är väldigt försenad. Den ska gå var 10 min på eftermiddagarna, men det gör den inte. Idag när jag stod på Järnvågen och väntade på ö-snabben så kom det två lila med en minuts mellanrum, inte okej. Borde de inte kunna passa tider bättre när de ändå bara går varh-centralen? det tycker man....


Ne, nu ska jag gå och göra mig ordning och sedan ska vi lägga oss och kolla på film. Får se lite vad det blir för film, kanske en gammal Jönssonligan som var 100 årsen man såg :P Eller någon annan.


Kram på er

//CarroEllen



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards