Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Ont i ryggen =(

Av Carro - 5 november 2011 09:34

God morgon bloggen!

Sitter nu hemma hos Jesper och dricker kaffe, Jesper själv gick iväg kl 8 och spelade tennis med familjen och kommer hem nu runt 10 tiden.

Ja det känns verkligen att detta är ett "ungkarlshem" eller hur jag kan säga :P Det tar flera veckor innan han tvättar handdukar och sängkläder, när han städar så dammsuger han bara snabbt av golvet, han plockar inte undan någonting annat och så har han så lite porslin så det är bara onödigt för honom att köra diskmaskinen men ändå gör han det, så nu när jag skulle äta frukost så fick jag ställa mig och diska det första jag gjorde. Det är alltid så när jag kommer hit, alltid något jag får ställa mig och städa vid.. Det är inte alls roligt. Nu vid det bordet jag sitter ligger det tex massor av stearin på eftersom att han har lekt med ljusen och inte torkat det sedan. han rensar inte heller kylen, hittade en gammal mjölk där och även min cola från förra veckan som jag hade missat, och en majsburk som hade stått där i två eller tre veckor, usch! Jag vet det kan vara värre, men det är äckligt ändå....


Imorse när jag gick upp kände jag att jag hade väldigt ont i ryggen, antagligen från dagen igår =( Usch jag hatar att ha ont i ryggen =(


Nu känner jag att här hade jag bara velat sitta hela dagen, men ändå inte. Jag känner mig verkligen helt slut, och att ha ont i ryggen gör det ju inte bättre heller. Man borde väl ta sig en långpromenad idag, men tyvärr är det lättare sagt än gjort att få med sig Jesper på det. Han avskyr att vara ute och gå, eller han avskyr att röra på sig överhuvudtaget (förutom tennis och badminton) Jag gav förslag på att vi kan bowla i helgen men då sa han bara att han får ont i ryggen för det......? Då måste han göra något fel....? Han måste för tusan snart inse att han måste gå ner i vikt.... Jag önskar bara att han snart inser vad det är han håller på med.....


Nu kommer väl Jesper snart hem och jag borde väl göra mig ordning.

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards