Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Tisdag 19/5

Av Carro - 19 maj 2015 20:02

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, ska ut och röja i köket från matlagningen om en stund.


I torsdags när vi var lediga så fixade Jesper och jag våra cyklar för sommaren. Vi var också ute på en liten tur, och efter det hade jag träningsverk dagen efter, kanske inte så konstigt, har ju inte cyklat på ett halvår. annars tog vi det mest lugnt.


I fredags jobbade jag ju, och under torsdagen hade det varit strömavbrott på jobbet. Som vanligt när det är strömavbrott där så är det något som går sönder, så varför skulle det inte vara det även denna gång... Denna gången var det kortmaskinen som gav upp, och ena skärmen för kamererna. Så hela helgen gick de utan kortmaskin, våra fina lappar satt istället uppe i restaurangen "Tyvärr har vi nätverksproblem så vi tar endast kontanter!" Just nätverksproblem stämde väl inte den här gången, men eftersom att det ändå är såpas ofta som vi har problem med den så har vi gjort lappar och plastat in som vi bara sätter upp när det inte fungerar, och oftast är det just nätverksproblem. Men ja, först igår kom en ny kortapparat, så strax före lunchen igår kunde vi ta betalt med kort igen. Det jobbiga när detta händer, att kortmaskinen inte fungerar är att många inte ens ser våra lappar som sitter uppe väldigt tydligt och på flera ställen, så vi måste fråga alla innan de börjar beställa om de har sett att vi bara tar kontanter eftersom att det tyvärr är väldigt många som inte har kontanter på sig alls längre. Tur att det finns en bankomat vid jobbet, men vi tappar ändå mycket kunder på att inte ha en kortapparat, folk vänder i dörren om de ser lappen och kommer inte tillbaka, tröttsamt.

I fredags fick jag också veta hur jag har semester i sommar, och sedan fick jag även ledigt dagen innan midsommar, härligt! Nu ska Jesper och jag bara komma på vad vi ska göra.


I lördags var vi ute en liten sväng hos Jespers föräldrar, eller hans mamma var bara hemma. Det var trevligt. Vi åt lite mat och spelade spel, M.I.G


I söndags var vi bara hemma och städade och var på maxi och storhandlade under eftermiddagen.


Jisses, i söndags var det 6 år sedan som jag började med den här bloggen, det är ett tag. Innan denna bloggen så har jag ju haft ett par stycken. Först var det ju lunarbloggen, sedan e-blogg som bara försvann utan förvarning, jättetråkigt. Där låg jag i topplistan på mest aktiva bloggare flera gånger om. Och då var jag verkligen aktiv i bloggen, jag skrev absolut Minst 1 gång om dagen, oftast 2 eller 3. Jag förstår bara inte vad jag egentligen skrev om. Idag har jag ju liksom svårt att komma på något att skriva varannan dag typ...


Igår var jag i stan med syrran. Vi var och shoppade lite. Först var vi och köpte lite örhängen. Jag har ju haft hål i öronen sedan jag var typ 10, kanske 12, kommer inte riktigt ihåg. Men de senaste åren har jag använt örhängen Väldigt sällan, så nu har jag märkt att de har börjat växa igen lite, så jag fick köpt mig lite nya små örhängen som jag kan ha på jobbet.

Efter det var vi inne på Esprit. Där hittade jag väldigt mycket kläder förr, men köpte väldigt sällan där eftersom att det är ju lite dyrare, men det är väl inte direkt något jag bryr mig om idag. Jag köper ju liksom kläder såpas sällan, så när jag väl köper något så brukar jag inte bry mig så mycket om vad det kostar så länge jag gillar det. När vi stod i rulltrappan på väg ner i butiken så fick jag syn på en långklänning och sa till Linnea "Jag tycker att långklänningar är så fina, men de är så jobbiga att gå i.." Så ja igår började Linnea bara plocka kläder som hon tyckte att jag skulle prova. Jag gick bara runt lugnt och kollade och hittade ett par byxor som jag skulle prova, men på bara någon minut så hade Nea hittat en del kläder. Så ja, jag fick prova en del. Ut ur butiken gick jag med en långklänning och en jeansjacka. Långklänningen är lite mer vid nedtill så den är lätt att gå i, och jeansjackan är med en del stretch i, väldigt härligt. Även jeansjackor har alltid jag tyckt varit fina eller vad man kan säga, men jag har aldrig hittat någon som jag har tyckt om då de flesta är utan stretch och väldigt tajta. Men den jag köpte var jättebra och skön.


Ne nu måste jag ut och röja i köket, men först kommer här lite bilder, sista bilden hittade jag på datorn nu. Det är ett litet test som vi hade när vi gick ur 9an på Öckerö. Tänkte att det kanske är lite roligt att lägga upp det nu när sommaren närmar sig. Svaren står längst ner i ena hörnet, lycka till!



       



//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards