Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Tisdag

Av Carro - 19 maj 2009 16:35

God eftermiddag på er!


Sorry att jag inte har varit så aktiv här de senaste 2 dagarna men det är för att jag har haft en del annat att tänka på, och det är inget som jag haft någon lust att skriva om här.


Jag är nog synsk eller något, kände samma känsla imorse igen som jag kände igår, men idag var den ännu starkare (att det kändes som om att det skulle hända något) Och det kanske förklarar hur min dag har varit idag. Jo den har varit typ ett h*lvete om jag säger så.


Idag har jag varit med Jonna, Dessie, Tommy Ö och Maria i cafét, eller Tommy var bara med en stund innan han hoppade in i baket för vi var alldeles för många i cafét.


För er som inte vet det så kan jag säga att Maria är en lärare som vi har i cafét som verkligen inte kan någonting, och som ska lägga sig i precis allting, och ta jobb ifrån en.

När jag och flera andra gick i 1an så var alltid vår lärare Britten så sträng med att det var eleverna och inte lärarna som skulle jobba. Maria är typ helt tvärtom. När man är med Maria så lär man sig verkligen ingenting och hon tar allt jobb från en. Det är snarare jag, och även vissa andra i klassen som lär henne, så ska det verkligen inte vara.

Så ja, idag har jag verkligen varit på väg att skälla ut Maria minst 2 gånger, men jag har inte vågat det.... och samtidigt har det varit massa andra problem också.....


Och mitt i allt idag så kom Elisabeth (vår klassföreståndare som har varit sjukskriven men jobbar 25% nu, dock ej med oss) och hälsade på i cafét OCH även vår gamla klassföreståndare Britten som alla 3or saknar och som var så sträng.


Så ja, det har hänt saker emellan idag, så denna dag har varit superjobbig.....


Nu ikväll hoppas jag bara att jag ska få ta det lugnt. Jag brukar ALLTID vara inne på msn annars när jag har kommit hem en dag efter skolan, men inte idag, loggar kanske in senare. Anledningen till det är för att jag känner att jag Måste ta det lugnt och tänka igenom saker och ting för mig själv. Ska nog snart även stänga av mobilen.


Jag behöver nu mer än någonsin komma bort från allt som heter Göteborg, skola och annat folk..... Saknar lugnet som jag hade förut, det inre lugnet. Nu känner jag tyvärr nervositeten för att jag inte är inne på msn. Ja jag är så beroende av msn och internet så jag blir nervös så fort jag inte är där. Men jag måste verkligen försöka ikväll, och kanske logga in senare.



Nu ska Nea (syrran) och hennes kompis ut och gå med Rico som vi är hundvakt för. Men mamma lär väl komma hem snart, men ja, lite lugnt här hemma iaf :P.


Hur har er dag varit? =)


Nu ska jag gå och fixa mig en cappuchino att dricka, mums :P =)

 
 
Figaro

Figaro

19 maj 2009 20:56

Jag säga dig min vän, Det finns så mycket som livet rymmer.
Att finna själens bo är nyckel till många ting.
För att kunna förstår sin omgivning vi måste lära oss och förtår oss själva, ty allt hänger i hopp i ett, där allt är allt, inget är inget.

http://fig.maxxflow.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards