Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under maj 2011

Av Carro - 13 maj 2011 22:45

God kväll bloggen!

Då var man ute hos Jesper igen då, Malin lär inte komma ut i helgen tyvärr, saknar henne..


Just nu känner jag mig supertrött och en aning deprimerad för massa olika saker, tycker inte om det, det är bara jobbigt, men sådana tankar som jag vet brukar komma upp när jag är så trött som jag är nu.... Suck.... Jag tänker tillbaka massor på hur jag hade det förr och hur jag betedde mig när det var all problem med maten osv... Och att de i Jespers familj äter en del halvfabrikat får mig bara till att tänka nu också på vad jag äter... Hatar det.... Det har blivit en arbetsskada, jag kan inte med och äta halvfabrikat, jag tycker inte om det. Tänk så mycket tillsatser de har stoppat i den maten. Mycket bättre att tex göra en egen potatisgratäng än att köpa färdig som bara ska gräddas i ugnen. Nejtack inga halvfabrikat!

Jag vill bara flytta ut på landet och laga den mesta maten själv, så lite halvfabrikat som möjligt...... Som nu ikväll åt vi här kebabspett (färdiga som bara skulle gräddas) och potatisgratäng (som bara var att hälla i form och gräddas i ugnen), tzatsiki (som Jespers mamma faktiskt gjorde själv) och en grekisk sallad (som hon också gjorde själv) Och ja, vad åt jag då. Jo jag åt pyttelite potatisgratäng, ett kebabspett (men jag tyckte inte om det, jag var bara såååå hungrig) och en del sallad. Det blev min middag, och nu ikväll har jag ätit lite choklad men sedan inte mått så jättebra efteråt... Suck, jag hatar dessa j*vla tankar.......


Sedan så har ju hela denna veckan varit lite småkonstig, eller ja, från i onsdags iaf då vi satt på blå stjärnans djursjukhus med Rico som opererades igår kväll och kom hem nu ikväll. Dock har han ju ett ca 1 dm stort sår på magen nu och så får han inte hoppa osv. Stackars Rico. Men huvudsaken är att han blir bra igen <3 Så de senaste dagarna så har tankarna gått väldigt mycket till Rico <3


 


Ne nu måste jag verkligen sova känner jag, ögonen bara går igen på mig. Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 13 maj 2011 07:55

God morgon bloggen!

Jag har inte hunnit skriva här under veckan, det har varit fullt upp. Tyvärr hinner jag inte ta hela historien om i onsdags men kl 8 i onsdags kväll åkte mamma, Diana och jag iväg med Rico till blå stjärnans djursjukhus och kom hem halv 11 på kvällen. Rico hade fått urinsten. Så han blev inlagd där och opererades igår eftermiddag/kväll någon gång. Allt hade gått bra men han hade haft såå ont hela natten så han hade fått lugnande. Stackars Rico =(


RIco är ju den hunden som vi brukar passa en del och anledningen till att mamma och jag fick åka med Diana var för att Diana är själv nyopererad i magen och kan knappt gå.

Jag vet att jag har ett bra kort på Rico på datorn men jag hittar inte det just nu och hinner heller inte leta.. Så vi får hoppas att han blir bra snart <3


Ikväll åker jag ut till älsklingen igen och i helgen ska vi spela badminton :D Ska bli roligt :D


Ne nu ska jag snart gå ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er =)

Av Carro - 9 maj 2011 22:22

God kväll bloggen!
Nu blir det bara ett lite snabbt inlägg innan jag ska sova.

Denna helgen har varit väldigt trevlig =) Igår hade Jesper tyvärr väldigt ont i foten, han hade ingen aning om vad han hade gjort, men han kunde knappt gå, så igår hade jag verkligen ingen lust att sitta inne i värmen framför datorn så först satte vi oss i solen på balkongen där det blåste en del och spelade schack =) Och senare under eftermiddagen satte vi oss ute och täljde i ca 3 timmar tror jag. Jesper som är väldigt duktig på sådant gjorde en liten bil och jag gjorde en namnskylt :P hehe. Får väl se om jag tar kort på den någon dag och lägger ut =)


Idag har det varit så enormt varmt på praktiken, vi lyckades inte få igång ac:n så dörren fick stå öppen ist men varmt var det :P


Ne nu måste jag snart sova. Hur har er helg varit? =) Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 6 maj 2011 08:01

God morgon bloggen!

Då var det åter fredag igen, herregud vad denna veckan har gått fort :O =)


Ikväll åker jag ut till älsklingen och kommer hem på måndag =) Ska bli trevligt. Känns som om att det var ett tagsen jag var där faktiskt.


Annars idag får vi se vad som händer på praktiken, men det är ju fredag så det lär ju vara en del att göra, eller det brukar ju vara det iaf.


Ne, nu ska jag snart gå. Ni får ha en bra dag! Kram på er

Av Carro - 5 maj 2011 07:50

God morgon bloggen!

Då var det redan torsdag igen då, tiden går så fort, var tar den vägen?


Igår kväll hade jag en aning svårt att somna, låg av någon anledning och funderade en massor.. Men men, och när klockan ringde imorse så väckte den mig mitt ur en dröm, sådant är lite jobbigt ibland faktiskt för då reagerar man inte direkt....


Annars idag får vi se vad som händer. Det är ju torsdag vilket brukar innebära att det är mer att göra på praktiken. I eftermiddag/kväll ska jag packa till helgen då jag åker ut till älsklingen =) Ska bli trevligt =)


Nu ska jag snart gå så ni får ha en bra dag alla bloggläsare! kram på er

Av Carro - 4 maj 2011 19:01

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och gör så gott som ingenting.

Denna dagen har varit helt okej, ganska lugn =) Så även idag slutade jag ganska tidigt vilket var väldigt härligt =) Så nu under eftermiddagen ställde jag mig faktiskt och lagade lite mat, det blev kycklinggryta alá Carro :P =) Men den har blivit godare :P hehe.... Och till efterrätt blev det självklart några sådana chokladpraliner som jag fick av mamma och Mikael från Berlin =) hehe. Undra egentligen hur länge de två askarna kommer att vara kvar innan de är slut :P hehe. Max en vecka till tror jag xD hehe ja jag är ett chokladmonster :D


Annars ikväll får vi se vad som händer, ta det lugnt antar jag =)


Hur har er dag varit? =) Kram på er alla bloggläsare! =)


 

Av Carro - 3 maj 2011 17:45

Hejsan bloggen!

Detta har varit en lite småkonstig dag... Kan försöka ta det från början.


Imorse när jag cyklade till praktiken så spöregnade det så jag var enormt våt när jag kom fram. Efter en liten stund snöade det massor ute, och senare under dagen haglade det, vad är det med vädret egentligen?


Vid 10 tiden idag så åkte Morgan hem för att han hade glömt mobilen hemma hehe :P Strax efter att han hade åkt, Susanne satt i telefon och beställde ostar och gick jag runt och grejade. Det var när jag försökte Köra diskmaskinen som jag antog att något var fel, den var stendöd. Då var min första tanke att en propp hade gått, och av någon anledning så kollade jag bara på spisen också och konstaterade att inte heller den fungerade, och på spisen så hade vi ju potatis som skulle vara klar till lunchen kl 11.

Susanne satt ju fortf. då i telefon så jag kollade alla proppar men det verkade okej, ingen som hade slagit ifrån. Efter någon minut såg jag att inte heller kakmontern fungerade. När Susanne hade pratat klart i telefon så sa jag det till henne. Hon gick också direkt och kollade om det var någon propp som hade slagit ifrån men inte heller hon hittade någon. Så hon ringde Morgan som inte alls visste utan han fick ringa några som kom och kollade på det.

Efter en stund kom dem och då hade vi konstaterat att inte heller drickkylen, kassan och de stora kylarna och frysen fungerade. Tre av våra kylar fungerade bara. Så ja, det blev lite smått panik.. Potatisen behövde ju bli klar till lunchen. Tur i oturen får jag väl säga så fungerade faktiskt ugnen =) så vi fick ställa oss och hacka ner potatisen till mindre bitar och slänga in det i ugnen. Och ja, det var ju inte bara potatisen som skulle vara i ugnen samtidigt, nej det var ju också brödet, laxen och pajen. Haha så ja, det var lite smått panik där under förmiddagen. Först efter ca 1 timma så kom det igång igen, det visade sig att det var en propp i ett av proppskåpen utanför som inte vi kommer åt som hade gått. Det var tydligen samma som när Susanne och Morgan var bortresta i höstas, då var det precis samma saker som hade lagt av. Sedan hade vi faktsikt också sådan tur att den första kunden som kom och ville ha lunch kunde tänka sig bara lax och sallad så det fick hon, och hon hade jämna pengar som tur var eftersom att vi inte heller fick upp kassan. Och ja, lunchen kom lite senare idag vilket var väldigt bra, för då hann potatisen bli klar också =) Så halv 12 kom det igång igen.


För övrigt så har denna dagen varit väldigt lugn, jag slutade kvart i 3 och cyklade då hem i först hagel sedan spöregn, så en dränkt katt var jag allt när jag kom hem :P Och händerna var typ is...


När jag kom hem och hade fått på mig torra kläder så unnade jag mig en god fika =)


   

Av Carro - 2 maj 2011 22:04

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och gör typ ingenting. Denna helgen har varit väldigt trevlig, tack Malin och Jesper <3


I lördags cyklade ju Malin och jag ut till Öckerö där Jesper hade scouter så vi åkte dit en liten stund =) Sedan var det knallemarknad nere i Öckerö hamn så det var vi också och kollade på, men det var inget spec att ha där tyckte inte vi.. Sedan tog vi också en sväng till Hälsö. Jag kände liksom det att Thomas (pappa) visste att vi skulle ut så jag kände mig tvungen att åka och hälsa på honom, så det gjorde vi, fick fika där, kanelbullar :D hehe, ja Thomas har alltid gjort de godaste kanelbullarna faktiskt, baka och laga mat det kunde han, eller ja kan......

Som jag sa till Malin när vi var på Hälsö " ibland saknar jag faktiskt Hälsö, men det kan ju bero på att det är här jag har vuxit upp, det är här jag har bott i 17 år" Trots detta så känns det en aning tungt att vara där, jag kan inte riktigt vara mig själv känner jag. Jag vet faktiskt inte varför, men det hände så mycket saker när vi bodde där, mycket jobbiga saker, så det kan ju vara därför..... Sådant är inte lätt....

Om jag säger så här, jag önskar att jag bara hade kunnat glömma en del minnen och så från Hälsö och ha några kvar för att slippa känna en viss oro och tyngdhet (eller vad man säger) när jag åker dit/är där, för då hade jag säkerligen åkt dit ut lite oftare, men det är tungt, det känns inte helt rätt att vara där nu för tiden, jag känner mig inte välkommen om jag säger så... Ne jag vet inte vad det är men det är väl typ så jag känner iaf... Eller som en annan sak som jag också sa till Malin när vi cyklade en väg där på Hälsö "Det känns som om att jag cyklade här igår" En väg som jag har cyklat så himla många gånger, jag kunde än i lördags exakt hur jag skulle köra på vägen för att undvika alla hålor, jag behövde knappt tänka, då är man van vid att åka där......

Eller som när vi var hos Thomas i lördags (vi var ju där i höstas när första snön kom också) då sa jag till Malin " det känns så mycket mindre här nu än vad det gjorde förr" Det var lite småäckligt faktiskt, eller inte äckligt men ja.. vet inte hur jag ska säga. Men det kändes lite äckligt att jag kände mig som hemma där men ändå inte, liksom ett hus som jag bodde i 17 år (de sista 3 el 4 åren varannan vecka), och under 3 år nu har jag varit där max 3 gånger.. Det känns både tungt och jobbigt.... Suck...


Thomas berättade att han skulle rensa på Neas gamla rum, det rum som han har ställt in alla mina saker i och så undrade han vad jag vill spara osv, så jag måste (tyvärr) ta mig en sväng dit ut snart igen för att rensa bland mina gamla saker så jag får spara det jag vill.... Känns väl en aning motsträvigt men jag är ju sådan som verkligen inte vill slänga saker så jag måste dit ut och rensa bland de själv....


Ne nu lämnar vi det...



Idag kom mamma och Mikael hem från Berlin efter att ha varit där under helgen. Och ja, gissa vad de hade köpt med sig till mig, om inte choklad xD hehe.


 

Supergott verkligen, det godaste var den översta burken. Det var med choklad och hasselnötter :D Tack mamma och Mikael! <3


Ne nu måste jag snart sova. Kram på er alla bloggläsare! =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards