Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 7 maj 2016

Pisa 1 & 2 maj

Av Carro - 7 maj 2016 14:07


Strax efter klockan 23 landade vi på Pisas flygplats. Landningen tyckte jag var ganska jobbig då jag hade ont i och fick lock för öronen redan 30 min innan vi landade, så då var jag inte så pigg, yrseln som jag kände när vi lyfte kom och gick också, men jag överlevde min första flygresa dock var det lite jobbigt. Att det var så små fönster tyckte jag var jobbigt, jag kände mig så instängd. Men som sagt var, jag överlevde.
När vi hade landat så virrade vi runt lite utanför flygplatsen innan vi hittade en buss som vi kunde ta till b&b som vi skulle sova på.
Tack vare en väldigt trevlig och hjälpsam busschaufför som inte kunde någon engelska så kom vi fram till rätt adress. Där möttes vi av en trevlig liten dam som visade oss vårt rum. Den natten sov inte jag så jättebra. Jag hade svårt att somna och vaknade flera gånger under natten.

Kl 9 på morgonen var det dags för frukost. Det blev rostebröd med Nutella och jordgubbar och en väldigt god cappuchino, syrran åt en typ slät bulle också.
Vi fick lämna våra väskor där så vi kunde utforska Pisa utan att släpa på massa saker vilket var väldigt härligt. Efter att ha gått ett bra tag så kom vi fram till det lutande tornet och alla vackra byggnader där. På vägen dit så var det väldigt gamla men vackra hus. Bilarna här kör verkligen som idioter, man får verkligen vara väldigt uppmärksam hela tiden .
Det lutande tornet var väldigt coolt att se eftersom att det lutade väldigt mycket, man blev yr av att stå nedanför det och kolla uppåt. Vi var inte inne i tornet men vi var inne i Dopkapellet och Katedralen. Båda de byggnaderna var väldigt fräcka, så mycket som var gjort av marmor. När vi hade gått runt lite i Dopkapellet så ropade de att alla skulle vara tysta. Då stod en man o mitten och gjorde olika ljud för att man skulle få höra hur länge ett ljud ekade därinne, det var fräckt.

När vi kände oss nöjda där så letade vi upp ett café som vi satte oss på och åt lunch. Jag åt en jättegod spagetti med köttfärssås, verkligen jättegod.
Efter det begav vi oss tillbaka till våra väskor för att hämta de och ta tåget till Florens.

En sak som vi har märkt här är att många italienare är väldigt hjälpsamma vilket känns väldigt härligt.


 


 


 


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards