Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Måndag och tankar från helgen

Av Carro - 2 maj 2011 22:04

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och gör typ ingenting. Denna helgen har varit väldigt trevlig, tack Malin och Jesper <3


I lördags cyklade ju Malin och jag ut till Öckerö där Jesper hade scouter så vi åkte dit en liten stund =) Sedan var det knallemarknad nere i Öckerö hamn så det var vi också och kollade på, men det var inget spec att ha där tyckte inte vi.. Sedan tog vi också en sväng till Hälsö. Jag kände liksom det att Thomas (pappa) visste att vi skulle ut så jag kände mig tvungen att åka och hälsa på honom, så det gjorde vi, fick fika där, kanelbullar :D hehe, ja Thomas har alltid gjort de godaste kanelbullarna faktiskt, baka och laga mat det kunde han, eller ja kan......

Som jag sa till Malin när vi var på Hälsö " ibland saknar jag faktiskt Hälsö, men det kan ju bero på att det är här jag har vuxit upp, det är här jag har bott i 17 år" Trots detta så känns det en aning tungt att vara där, jag kan inte riktigt vara mig själv känner jag. Jag vet faktiskt inte varför, men det hände så mycket saker när vi bodde där, mycket jobbiga saker, så det kan ju vara därför..... Sådant är inte lätt....

Om jag säger så här, jag önskar att jag bara hade kunnat glömma en del minnen och så från Hälsö och ha några kvar för att slippa känna en viss oro och tyngdhet (eller vad man säger) när jag åker dit/är där, för då hade jag säkerligen åkt dit ut lite oftare, men det är tungt, det känns inte helt rätt att vara där nu för tiden, jag känner mig inte välkommen om jag säger så... Ne jag vet inte vad det är men det är väl typ så jag känner iaf... Eller som en annan sak som jag också sa till Malin när vi cyklade en väg där på Hälsö "Det känns som om att jag cyklade här igår" En väg som jag har cyklat så himla många gånger, jag kunde än i lördags exakt hur jag skulle köra på vägen för att undvika alla hålor, jag behövde knappt tänka, då är man van vid att åka där......

Eller som när vi var hos Thomas i lördags (vi var ju där i höstas när första snön kom också) då sa jag till Malin " det känns så mycket mindre här nu än vad det gjorde förr" Det var lite småäckligt faktiskt, eller inte äckligt men ja.. vet inte hur jag ska säga. Men det kändes lite äckligt att jag kände mig som hemma där men ändå inte, liksom ett hus som jag bodde i 17 år (de sista 3 el 4 åren varannan vecka), och under 3 år nu har jag varit där max 3 gånger.. Det känns både tungt och jobbigt.... Suck...


Thomas berättade att han skulle rensa på Neas gamla rum, det rum som han har ställt in alla mina saker i och så undrade han vad jag vill spara osv, så jag måste (tyvärr) ta mig en sväng dit ut snart igen för att rensa bland mina gamla saker så jag får spara det jag vill.... Känns väl en aning motsträvigt men jag är ju sådan som verkligen inte vill slänga saker så jag måste dit ut och rensa bland de själv....


Ne nu lämnar vi det...



Idag kom mamma och Mikael hem från Berlin efter att ha varit där under helgen. Och ja, gissa vad de hade köpt med sig till mig, om inte choklad xD hehe.


 

Supergott verkligen, det godaste var den översta burken. Det var med choklad och hasselnötter :D Tack mamma och Mikael! <3


Ne nu måste jag snart sova. Kram på er alla bloggläsare! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards