Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under maj 2011

Av Carro - 23 maj 2011 07:57

God morgon bloggen!

Då var det ännu en ny vecka då.

Igår orkade jag inte skriva här, jag var så trött under kvällen. Men igår gjorde jag inte så jättemycket, städade här hemma och lite sånt bara. Ändå tyckte jag att dagen igår gick väldigt fort. Hm. Men men. Nu är denna helgen över och nästa helg, eller ja, till helgen blir det ju då så ska jag ut till älsklingen igen =) Och då ska vi greja lite med min filmkamera, lägga över till datorn och så =) Hoppas bara att  kameran fungerar då.



Ne nu ska jag snart gå så ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er! =)

Av Carro - 21 maj 2011 21:55

God kväll bloggen!

Sitter nu hemma och lyssnar på en väldigt bra låt, "men bara om min älskade väntar"


Jag vill som sagt var få ordning på min gitarr så jag kan börja spela denna låten igen, jag kan ju inte stämma den själv, lyckas inte alls =(


Idag har mamma, Mikael, Malin, Bosse och jag varit iväg och kollat på Göteborgsvarvet. Vi stod nere vid Eriksberg men det var så himla kallt.

När vi kom hem så åt vi lite, sedan vid kvart över 6 åkte Malin, hon skulle iväg ikväll. Då satt Mikael med sitt dragspel här hemma och spelade lite, men efter en stund gick vi ner till Diana och hennes grannar där de hade lite "lördagsfest" eller vad man kan säga :P Så hade Mikael med sig dragspelet och spelade lite även där =) Det var trevligt men strax före 9 gick jag hem för det blev för kallt, vi satt ute hela tiden. Men jag var med där i ca 2 timmar iaf =)


 

Ja jag frös en del hela tiden så jag var allt påklädd, tre tröjor, jackan och den lilla halsduken haha :P xD


Hur har er dag varit?


Jag är nu helt slut verkligen. Kram på er alla bloggläsare! =)


Av Carro - 19 maj 2011 22:27

God kväll bloggen!

Nu blir det bara ett snabbt inlägg innan jag måste sova.

Idag vid 10 tiden gick jag hem för jag mådde inte alls bra. Jag var supertrött, ögonen bara gick igen på mig och jag visste knappt vad jag gjorde, skitjobbigt. Så idag har jag varit hemma och tagit det lugnt och sovit, men jag är fortf. bra trött, har troligtvis järnbrist... Inte förvånad alls egentligen.. Jag har ju varit trött hela veckan och det kom ju sådär hastigt i lördags då jag var hur trött som helst, sedan har jag varit trött till och från hela veckan, och inte vanligt trött utan ovanligt trött. Så nu blir det till att gå och köpa mer vitaminer imorgon och äta det några dagar och hoppas att det blir bra =)


Imorgon kommer faktiskt älsklingen hit :D Ska bli riktigt trevligt, har saknat honom mycket i veckan, ovanligt mycket faktiskt, antagligen för att jag har varit så trött. Men han kommer imorgon och stannar till lördag iaf, sedan ska han hem och plugga igen =) <3


Ne, nu ska jag sova och hoppas att jag är lite piggare imorgon iaf, fick tagit en tablett förut. Men men. Hoppas att ni har haft en bra dag iaf =) Kram på er alla bloggläsare och god natt! =)

Av Carro - 19 maj 2011 08:02

God morgon bloggen!

Ja jag är som sagt var helt slut idag, klockan väckte mig mitt ur någon konstig dröm imorse...


Idag lär det iaf bli lite mer att göra än igår. Idag är det nämligen 24 räksmörgåsar beställda och några landgångar. Får väl se om gymmet vill ha sallader idag också, då har jag att göra idag :P hehe :P =)


Idag ska jag iaf inte packa när jag kommer hem som jag brukar göra på torsdagar eftersom att jag faktiskt ska vara hemma i helgen, eller ja, jag ska inte iväg och sova någon annanstans. Känns lite konstigt ändå men men. Nästa helg blir det ut till älsklingen innan han åker på scoutläger 1 vecka, eller nästan.


Ne nu måste jag gå. kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 18 maj 2011 22:10

God kväll bloggen!

Sitter nu i sängen och känner mig helt slut, ögonen bara går igen på mig.

Denna dagen har varit väldigt lugn, jag slutade strax efter 2 :) Så under eftermiddagen satt jag och kollade på film och grejade lite med min gamla filmkamera =)


I helgen ska jag inte träffa Jesper eftersom att han har tenta nästa vecka och behöver plugga. Så ja, på lördag ska jag träffa Malin vet jag, får se vad vi hittar på, det är ju göteborgs varvet så får väl se om vi åker in och kollar på det, jag vet inte, får se. Ja, det känns lite tråkigt att inte träffa älsklingen i helgen, det är liksom det man är van vid, och att en vecka känns så lång tid att vara ifrån honom, eller ja, 1,5. Men men så är det ibland... och nyfikna Diana som frågar massor varje gång jag ser henne typ :P haha.


Ne herregud, jag kan knappt hålla ögonen öppna. God natt! Kram på er alla bloggläsare =)

Av Carro - 17 maj 2011 22:11

God kväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och skriver detta.


Denna dagen har varit väldigt lugn, även på praktiken. Jag har idag stått och tvättat kaklet och torkat golvet ordentligt och massa sådana saker, så vi har fått ganska bra ordning, eller bättre ordning där nu :P =)


Jag slutade ca kvart i 3 idag så när jag kom hem så ställde jag mig i köket och bakade en "Carros specialare" =) Den blev god men den chokladen som jag brukar ha i har de gjort om tydligen så den var inte lika god, men helt okej iaf, får nog bara köpa ljus choklad nästa gång ist :P


Nu under kvällen så har mamma och jag lagat lite mat här hemma, och sedan har vi varit nere hos Diana och djuren och bla kollat på sista avsnittet av "huset fullt av hundar" =) Diana blev kär i den hunden som familjen valde, dvärgsnauzern =) Hon vill tydligen ha en kompis till Rico efter alla år haha :P =) Men det hade varit roligt. Hur hade hon klarat av det, två hundar och två katter? :P haha. Ja vi får väl se.


Ne, det kanske snart är dags att sova. Imorse var jag verkligen hur trött som helst när jag gick utanför dörren kände jag. Hm.


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 17 maj 2011 07:46

God morgon bloggen!

Då var det tisdag igen och ännu en regning dag, var det inte tillräckligt i helgen?


Igår eftermiddag/kväll kom Malin hit och sov här inatt. Så igår kväll var vi och handlade lite, fixade lite mat och sedan skulle jag göra min musli. När vi skulle hacka chokladen i matmästern (våran matmäster är sönder så den kan starta utan lock) så trodde Malin att jag hade fått på locket (vilket jag inte hade fått) så hon startade och på några sekunder så hade vi choklad över HELA köket. Så ja, då blev det till att ta fram dammsugaren och börja städa hela köket. En aning segt, då var klockan efter 8 också :P Klantiga Malin...

Men tack Malin för en trevlig kväll <3 =)


Annars idag får vi se vad som händer. Jag känner mig lite piggare idag men jag är fortf. enormt trött, förstår inte vad det är egentligen, varför är jag så himla trött?

Jag får skriva mer här i eftermiddag eller något. Nu ska jag snart gå så ni får ha en bra dag alla bloggläsare! kram på er

Av Carro - 16 maj 2011 13:15

Hejsan bloggen!
SItter nu på praktiken och har lunchrast, har just ätit väldigt god kycklinggryta :D


Helgen har varit bra. I lördags var jag dock så trött så det inte var sant, jag satt vid matbordet och kunde knappt hålla uppe ögonen, skitjobbigt verkligen =( Men jag har hållt mig frisk än så länge, men nu känner jag det igen att ögonen bara går igen på mig, vad är detta? såå jobbigt. Plus att allt bara går fel idag, det är inte mycket som fungerar idag inte.... Suck, jag vill bara hem och lägga mig och sova. Hoppas jag slutar tidigt idag, måste dock tyvärr ner till maxi och handla senare för jag har ingen frukostmat hemma alls. Suck...

Sedan kommer Nea hit om en stund och äter en god kycklingsallad =) Träffa henne igen, var ett tagsen nu.


Igår var Jesper, Jespers pappa och jag iväg och spelade badminton i öns gympahall. Det gick väldigt bra och Jesper hade tydligen kommit igång nu till skillnad mot vad han hade gjort sist då han bara stod still :P Igår slog han mig, men vi var ändå väldigt jämna =) Så idag har jag sådan enorm träningsverk så det inte är sant. Vad är detta för en dag egentligen?


Hoppas jag får träffa Rico i veckan också och se hur det är med honom nu efter operationen <3


Nu har jag 10 min kvar av min rast och ögonen går bara igen på mig, jag orkar inte, jag vill bara hem och sova. Jobbigt....


Hur har er helg varit? =) Kram på er alla bloggläsare! =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards