Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under januari 2011

Av Carro - 11 januari 2011 08:16

God morgon bloggen!

Då var det tisdag igen då och jag sitter nu och äter frukost. Jag har fortf. ont i ryggen, precis bredvid svanskotan, men får se hur det känns senare idag. Usch... Så idag ska jag gå en annan väg också så kanske jag klarar mig från att halka, eller ja, jag klarar iaf mig ifrån att halka i backar :P


Även idag kommer det nog att vara en lugn dag. Ska jobba med Morgan idag men ja vi får väl se hur det blir. Just januari och februari är två sådana månader då folk inte går ut och äter eller köper lite dyrare mat, många går till gymmet ist :P


I eftermiddag när jag har slutat får vi se vad som händer, mamma och Mikael skulle iväg på en demonstration för företaget så de är inte hemma förrän senare. Det blir väl till att diska och sedan lägga sig och kolla klart på "Morden i Midsomer"


Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! =) kram på er

Av Carro - 10 januari 2011 22:30

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och har ont i ryggen. Imorse lyckades jag nämligen halka när jag nästan var framme vid praktiken och satte mig typ på baken fast snett, så ja. Jag kände att det gjorde ont precis efteråt men sedan kom det tillbaka under eftermiddagen. Så när jag kom hem så smörjde jag in den delen där jag hade ont med voltarensalva vilket hjälpte lite, men nu känns det en del igen och mamma tycker jag bara ska låta det vara. Så ja, det känns bra, får väl se hur det kommer att bli imorgon, stå upp hela dagen med en ond rygg, nej usch det är något av det värsta som finns. Man blir så känslig för allting då, iaf jag... Hatar ryggont! Man borde stanna inne nu när det är så halt ute. Idag tog det ca 25 min att gå hem, en väg som i vanliga fall tar 15 min :P halt som tusan är det, så imorgon blir det buss eller en annan väg...


När jag kom hem idag så fixade jag lite fika och satte mig och kollade på en film =)


Ne usch vad trött jag är, saknar min älskling nu också trots att vi sågs senast igår <3 men så är det ibland. <3


Nu ska jag snart sova. Hoppas ni har haft en bra dag alla bloggläsare!

Av Carro - 9 januari 2011 22:28

God kväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och gör inte så mycket, känner mig bara helt slut verkligen.

I helgen har jag varit hos Jesper. Vi har absolut inte gjort någonting, bara tagit det lugnt, jag har varit så trött hela helgen efter första jobbveckan. Ja det lär ta sin tid innan jag vänjer mig vid att gå upp på morgonen och inte vara så trött. Igår kväll var jag så trött så jag skrattade åt minsta lilla sak....


Imorgon börjar ännu en vecka, och den här gången helvecka, undra egentligen hur trött jag kommer att vara till helgen igen :P haha. Ne usch... Men men, sånt är livet.


Jag kollar ju runt efter lite olika småjobb/utbildningar för jag vet ju att jag kommer inte kunna fortsätta som kallskänka så länge som jag vill pga min rygg =( Men men, så är det.


Nej nu måste jag sova om jag ska orka upp imorgon. Får se om jag hinner skriva något imorgon bitti.


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 7 januari 2011 08:11

God morgon bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och äter frukost.

Inatt har jag väl sovit sådär, vaknat ett antal gånger och sista gången jag vaknade innan klockan ringde var halv 7 av att jag hörde den lilla plogbilen utanför.


Idag får vi väl se vad som händer på praktiken, men jag hoppas faktiskt att det är lugnt så jag kan få gå lite tidigare eftersom att jag ska iväg ikväll.


Just det ja, jag fick beställt ett nytt batteri till datorn igår också, hoppas bara nu att det är rätt.


Ne, nu måste jag äta klart innan jag ska gå. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er =)

Av Carro - 6 januari 2011 22:02

God kväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och skriver detta.

Idag har vi varit nere hos Mikaels föräldrar i Lindome och ätit lunch/middag. Det var första gången jag var där och ja, det var väldigt trevligt =) Men en lite jobbig grej var att de kommenterade hur lite jag åt.... Sådant tycker jag inte om att höra.... Men men, för övrigt var det trevligt =)


Asså herregud vad det har snöat nu några dagar då, äntligen är det uppehåll. På gräsmattan här hemma så var det snö som gick till knäna på mig, helt sjukt verkligen hur mycket det har kommit. Och även när vi åkte till Mikaels föräldrar idag så var det en del bilar som hade åkt av vägen. Det var en här i Torslanda, där var de flera stycken som skottade fram bilen med händerna, hehe, ja man ska ha snöskyffel i bilen när det är sådant här väder ifall. Sedan var det en annan bil vid typ Kållered tror jag som hade kört av vägen och ner i ett dike, där var det ambulans också. Ja usch vilket väder det har varit nu några dagar, fast egentligen tycker jag bara att det är väldigt mysigt, dock inte när man ska ut och åka, men jag tycker om snö annars, det är så mysigt =)


Ja, det har iaf varit väldigt härligt med en ledig dag mitt i veckan, det behövdes verkligen nu kände jag, jag var verkligen helt slut igår kväll, och det kommer jag ju vara de första veckorna nu innan man vänjer sig, plus att jag har gått hemma så länge nu också som jag faktiskt har gjort (sedan september).


Jag satt och pratade lite med Mikael här hemma nu ikväll om jobbet och om att  jag planerar att läsa till något annat men att jag inte vet vad, eller något med människor men ingen aning om vad. Så ja, det satt vi och pratade lite om. Det känns så härligt, Mikael är en sådan person som man verkligen kan prata med. Det kan man inte med mamma på samma sätt, jag vet inte varför det bara är så. Jag är iaf väldigt glad över att Mikael är en i familjen nu eller hur jag kan säga =) <3


Imorgon ska jag jobba igen, 9-18 är det sagt men det beror ju på hur mycket det är att göra, är det lugnt (vilket jag hoppas att det är) så kommer jag ju få gå tidigare. Så imorgon eftermiddag/kväll ska jag ut till Jesper och vara där över helgen, kommer hem på söndag någon gång =)


Ne, nu ska jag snart sova, ska ju upp och jobba imorgon.

Hoppas ni har haft en bra dag alla bloggläsare =) Kram på er och god natt!

Av Carro - 5 januari 2011 23:14

God kväll bloggen!
Jag är egentligen för trött för att skriva här just nu. Tankar bara yr runt i huvudet på mig efter att vi började prata om lite jobbiga saker under middagen förut här hemma. Tankar som går tillbaka i tiden, jag ser framför mig hur saker och ting var då, känner precis hur jag mådde då osv. Usch vad jag avskyr sådant... och när det är så så borde jag bara sova, då är jag för trött, eller har kommit in lite för djupt på det men en/flera person/personer som jag aldrig har pratat med om detta innan. Usch jag avskyr sådant här!


Jag har lagt ut den en gång innan men jag lägger ut den en gång till, en dikt som jag skrev för ca 2 årsen, det är det som vi pratade om förut....



Bara att glömma och förlåta?



Tror du det är att bara glömma och förlåta allt du gjort och så du varit mot mig?

Har man barn ska man väl bry sig om dem

Framför allt om dem bara är hos en varannan vecka

Det är väl inte så svårt att fråga hur det går i skolan,

hur man mår, vad man vill ha för mat osv.

Är det verkligen så svårt?

När ens förälder inte ens säger god natt till en

Inte ens säger till om att han och hans nya tjej åker iväg för en dag

Så upptagen kan man väl sällan bli när man har träffat en ny?

Okej om det hade hänt en gång,

men händer det gång på gång på gång

Då tappar man orken och tålamodet

Det enda du gjorde var att laga mat till mig

Men inte prata med mig

inte ställa några enkla frågor

Inte säga god natt till mig

Inte ens säga till när du åkte iväg

Med andra ord, du brydde dig knappt om mig

Trots detta och mycket annat, bodde jag kvar hos dig

Men tillslut tappade jag orken och tålamodet och flyttade med min mamma till stan

Du blev givetvis väldigt ledsen över det, men vad gjorde det att jag inte var hos dig mer?

Du brydde dig ju ändå inte ens om mig när jag var hos dig

Ska ens förälder vara så mot en?

Ska ens förälder behandla sitt barn så?

Hur länge står barnet ut?

Av Carro - 5 januari 2011 08:20

God morgon bloggen!

Även idag blir det bara ett snabbt inlägg, jag är nämligen väldigt seg på morgonen nu för tiden :P Gårdagen var även den väldigt lugn, jag slutade strax före kl 3.

Under eftermiddagen åkte jag med Thomas och Nea till stan, eller ja, först åkte vi till Stigs center för att jag skulle ju till batterilagret och köpa batteri till datorn. Jag har ju varit runt i varenda butik i hela stan och nästan alla har hänvisat mig till batterilagret, men väl på batterilagret så hänvisa de mig till Google, inte ens batterilagret hade samsung batterier. Så igår kväll när jag kom hem så satt jag hela kvällen och försökte hitta något batteri som borde passa till mi dator (Det är erkligen inte lätt) Men jag hittade iaf ett som jag får beställa någon dag så får vi väl se hur det blir. Jag är nämligen lite stressad över detta för att försäkringen på datorn går ut här i februari och om jag inte hittar något batteri så måste jag lämna tillbaka datorn. Så bråttom är det....


Ojdå, ne nu måste jag äta vidare, ska försöka hinna med och blogga ikväll. Kram på er alla bloggläsare! =)


Dagens ordspråk

Livet är en enkelriktad gata

Av Carro - 4 januari 2011 07:54

God morgon bloggen!

Nu blir det bara ett snabbt inlägg, har visst lite bråttom. Inatt har jag väl sovit okej, känner mig dock väldigt trött.


Idag får vi se vad som händer på jobbet, hoppas det är mer att göra idag, eller njae kanske inte, jag hade gärna slutat tidigare idag också, får ju ändå bara de 170 kr om dagen oavsett hur länge jag jobbar. Ja innan har jag hört att det var 120 kr om dagen som jag fick, men tydligen var det 170 :/ Aja...


I eftermiddag/kväll ska jag diska och greja lite här hemma, sedan kommer mamma hen och ska göra mat så får väl hjälpa henne lite också.


Ne nu måste jag äta klart innan jag ska gå. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards