Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Trött

Av Carro - 5 januari 2011 23:14

God kväll bloggen!
Jag är egentligen för trött för att skriva här just nu. Tankar bara yr runt i huvudet på mig efter att vi började prata om lite jobbiga saker under middagen förut här hemma. Tankar som går tillbaka i tiden, jag ser framför mig hur saker och ting var då, känner precis hur jag mådde då osv. Usch vad jag avskyr sådant... och när det är så så borde jag bara sova, då är jag för trött, eller har kommit in lite för djupt på det men en/flera person/personer som jag aldrig har pratat med om detta innan. Usch jag avskyr sådant här!


Jag har lagt ut den en gång innan men jag lägger ut den en gång till, en dikt som jag skrev för ca 2 årsen, det är det som vi pratade om förut....



Bara att glömma och förlåta?



Tror du det är att bara glömma och förlåta allt du gjort och så du varit mot mig?

Har man barn ska man väl bry sig om dem

Framför allt om dem bara är hos en varannan vecka

Det är väl inte så svårt att fråga hur det går i skolan,

hur man mår, vad man vill ha för mat osv.

Är det verkligen så svårt?

När ens förälder inte ens säger god natt till en

Inte ens säger till om att han och hans nya tjej åker iväg för en dag

Så upptagen kan man väl sällan bli när man har träffat en ny?

Okej om det hade hänt en gång,

men händer det gång på gång på gång

Då tappar man orken och tålamodet

Det enda du gjorde var att laga mat till mig

Men inte prata med mig

inte ställa några enkla frågor

Inte säga god natt till mig

Inte ens säga till när du åkte iväg

Med andra ord, du brydde dig knappt om mig

Trots detta och mycket annat, bodde jag kvar hos dig

Men tillslut tappade jag orken och tålamodet och flyttade med min mamma till stan

Du blev givetvis väldigt ledsen över det, men vad gjorde det att jag inte var hos dig mer?

Du brydde dig ju ändå inte ens om mig när jag var hos dig

Ska ens förälder vara så mot en?

Ska ens förälder behandla sitt barn så?

Hur länge står barnet ut?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards