Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under januari 2011

Av Carro - 3 januari 2011 17:22

Hejsan bloggen!


Sitter nu hemma vid köksbordet och gör inte så mycket.

Vad tröttsamt, jag skrev just ett inlägg som jag precis skulle publicera och så råkade jag trycka på något annat så det försvann, så jag orkar inte skriva om precis allt igen.


Men denna dag har varit bra, dock en aning seg, det har varit väldigt lugnt på jobbet.


Nu har jag faktiskt insett att jag kommer inte kunna jobba inom restaurang/café så länge som jag hade velat. Det är pga min rygg som jag har en del problem med. Många säger att det är pga att jag inte tränar något, och med tanke på det yrket jag har så måste jag träna en hel del för att orka med, men jag kan verkligen inte göra det. Jag är en sådan person som verkligen avskyr att träna, eller ja, jag går ju gärna ut och går och så, eller cyklar, men absolut ingen styrketräning alls, det avskyr jag verkligen. Så ja, jag har nu tänkt för mig själv ett tag att jag slutar hellre med det yrket jag har än att börja träna så mycket som jag borde göra. Problemet då är att jag vet inte vad jag skulle vilja läsa till annars, eller nja, jag skulle vilja jobba med människor på något sätt, men vet inte riktigt hur (dock Aldrig läkare eller något sådant) Någon som har tips på vad det skulle kunna vara för något? Skulle bli glad för förslag.


Ja, vi får väl se hur saker och ting blir.


Ikväll ska jag nog bara ta det lugnt, ska fixa lite mat som jag ska ha med mig imorgon bara, sedan vet jag inte om det kommer något på tv, ska kolla upp det också.


Kram på er alla bloggläsare! =)


  



Dagens ordspråk

Ingen kan hjälpa alla
men alla kan hjälpa någon

Av Carro - 3 januari 2011 08:19

God morgon bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och äter lite frukost. Om en liten stund ska jag gå iväg till praktiken. Usch, jag är faktiskt lite smånervös, men det kommer säkerligen att gå bra...


Inatt har jag väl sovit bra, dock vaknat ett antal gånger av att det har varit för varmt eller för kallt, sedan har jag drömt väldigt konstigt inatt.


Ne, nu måste jag äta klart. Får se om jag skriver här senare ikväll när jag har kommit hem.


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 2 januari 2011 22:45

Hej igen bloggen!

Ligger nu i sängen och ska alldeles strax sova. Nu ikväll har jag varit med mamma och Mikael på en härlig promenad och sedan har vi kollat på Morden i Midsomer som gick på tv, nya avsnitt :D


Imorgon börjar jag då jobba igen vilket jag inte har gjort sedan augusti. Det känns konstigt men ändå härligt. Det ska bli härligt att få något att göra om dagarna, då slipper jag bli så rastlös, men samtidigt känns det tråkigt eftersom att det har varit ganska härligt på sitt sätt att vara hemma för då har jag kunnat träffa både Malin och Jesper betydligt mer än vad jag skulle ha gjort om jag jobbade. Så klart kommer det att bli tråkigt men det ska ändå bli härligt att börja jobba. Liksom gå upp på morgonen och så. Nu kommer ju inte jag att börja förrän kl 9 varje dag men ändå. Sedan kommer jag att gå till 5-6 någon gång tror jag. Han ringde mig förut från Lilla saluhallen och vi sa att imorgon går jag 9- ca kl 17. Jag kommer säkerligen vara helt slut dessa första veckorna. Men men.


Ne, nu ska jag sova. god natt alla bloggläsare!

Av Carro - 2 januari 2011 19:11

God kväll bloggen!

Det blir bara ett snabbt litet inlägg nu, ska nämligen med mamma och Mikael på en liten härlig kvällspromenad innan vi ska sätta oss och kolla på nya avsnitt av Morden i Midsomer kl 21 :D


Satt här hemma förut och läste göteborgs posten för första gången på flera år. Vi får den hem nu nämligen, tack Mikaels föräldrar :D :P Tycker det är härligt att sitta och läsa den faktiskt och sedan lösa sudokun =)


Nu blir det lite bilder från promenaden igår samt några bilder på lite fyrverkerier, mer bilder på det kommer så småningom.


    


  

Hälsö och Knippla

 

 

Kram på er alla bloggläsare! =)


Av Carro - 2 januari 2011 17:47

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och har just städat här hemma, och Mikael fick äntligen suttit upp en lampa i taket i vardagsrummet =)


Nyårsafton var väldigt rolig och trevlig. Det var Malin, Jesper, Tommy och jag. Vi lagade riktigt god mat, det blev tre rätters, sedan spelade vi "Björköpol" (ett spel som en Björköbo har gjort) Det är som monopol men lite roligare tyckte jag eftersom att det var "granar" och "fesk" (julgranar och fisk) som man skulle typ samla på som man sedan kunde lösa in mot pengar. Sedan var det även i spelet som irl att man fick sno granar från varandra, fast bara ingen märkte det haha.


Maten vi gjorde var till förrätt en laxröra på en liten bit bröd, huvudrätt var det en fläskfilégryta med paprika och champinjoner och till efterrätt blev det bananasplit :D Ja det var enormt gott :D Tyvärr har jag bara bilder på efterrätten men jag hoppas att jag får bilder på förrätten också, huvudrätten glömde jag tyvärr ta kort på.


Vid ca halv 12 tiden gick vi ut och smällde av några av våra egna raketer innan vi gick ner till hamnen för att kolla på Björkös stora fyrverkeri. Det var väldigt fint.


När vi kom tillbaka till Malin fortsatte vi spela en liten stund till innan framför allt Jesper och jag blev enormt trötta. Vi somnade väl runt 3 tiden på natten. Sedan på morgonen gick Jesper upp strax före 10, då vaknade jag också men jag låg kvar och drog mig till ca kvart i 11. Sedan vaknade Malin runt kvart över 11, och Tommy väckte Malin första gången vid halv 12, sedan vid 12 då han gick upp, dock var han bra trött :P haha. Men ja, tack Tommy, Malin och Jesper för en väldigt rolig och trevlig nyår :D <3


Igår var vi ute och gick en väldigt härlig promenad runt Björkö. Vi gick ner till hamnen och kollade ut över Björköfjorden där det låg is hela vägen över till Hälsö. Sedan visade jag också Jesper huset där vi bodde med Thomas (pappa) på Hälsö. Tommy hittade det trots att det var så längesen han var där, blev förvånad faktiskt att han gjorde det =) :P


   




Det kommer lite mer bilder senare från promenaden. Nu måste jag plocka in disken och lite sådant.


Dagens ordspråk

Förra årets ord tillhör förra årets språk
och nästa års ord väntar en ny röst.
Att göra ett slut är att göra en början.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards