Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under januari 2011

Av Carro - 18 januari 2011 21:08

God kväll bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet. Det är bara mamma, Mikael och jag hemma. Igår kväll rök mamma och Nea ihop så i eftermiddags när jag kom hem så höll Nea på och packade en stor väska, hon skulle till sin kille sa hon, och att hon inte ville prata med mamma och massa sådana grejer. Så ja, det var det som hände igår kväll och nu får vi se hur saker och ting blir här hemma egentligen. För asså det finns ingen som orkar med Nea och hennes enormt taskiga attityd alltför länge, vi har gjort det här hemma i ca 5 år, men nu måste det få ett slut (dock inte Mikael) Så ja, vi får väl se...


Annars tycker jag att hela denna dag har varit så enormt seg, samtidigt har jag varit så enormt trött också. Jag har HELA dagen fått för mig att det är torsdag eller fredag idag, skitjobbigt, det gör väl troligtivs att veckan känns betydligt längre än vad den är. Suck.


Tänk vad härligt det hade varit om det var fredag idag, det hade jag behövt känner jag, jag känner mig verkligen helt slut och så tar det så mycket kraft och ork från en det här med Nea också.....


Hoppas iaf att ni har haft en bra dag? Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 18 januari 2011 08:22

God morgon bloggen!


Inatt har jag väl sovit ganska bra tror jag. Dock har jag nu lite småont i huvudet....


Inatt sov Malin här, hon kom hit igår eftermiddag =) Vi var ute på en liten hal promenad :P Man borde verkligen köpa sig broddar....


Ja, jag har under en period känt på mig att något ska hända, tror det började förra veckan. Och ja, igår gjorde det det.... Men det är inget jag vill skriva om här just nu förrän jag vet hur saker och ting blir, det är bara en grej inom familjen... men men, inget speciellt typ.


Asså fy sjutton vad seg jag känner mig. Mikael sa det igår att även han har kommit in i någon sådan period då han inte har någon större ork till något.


I söndags beställde Thomas ett nytt batteri till min dator, så det kommer väl i slutet av veckan hoppas jag iaf. det är ganska jobbigt att sitta inkopplad i väggen hela tiden..


I eftermiddag måste jag gå och handla, eller ja, om jag orkar. Sedan får vi se vad som händer.

Imorgon eftermiddag ska jag iaf träffa Sanna : D<3 ska bli trevligt =)


Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er =)  

Av Carro - 17 januari 2011 08:16

God morgon bloggen!

Jag har nog vänt på helgen eller hur jag kan säga, man äter ju oftast tacos på fredag- eller lördagkvällar, jag äter det på söndag kväll och måndag morgon xD haha. Syrran hade gjort det i fredags så tar jag det som är kvar nu :P


Jag vet inte riktigt vad det är med mig just nu, jag har kommit in i någon period då jag bara vill ligga kvar i sängen, har verkligen ingen ork alls.....Jag känner också det nu att jag vill flytta, flytta till något större än denna lilla tråkiga trean... Visst jag hade nog trivts här mer OM vi hade gjort mer hemtrevligt, men det tycker inte jag att det är. Tex på mitt rum så har jag en väldigt liten säng (70 cm bred) och tre bokhyllor med dörrar och allas böcker här hemma. Ja det är det som jag har på mitt rum. Jag har absolut ingenting på väggarna alls.... Ne, jag längtar faktiskt bara till mamma och Mikael hittar något hus..... även om de kollar en bra bit utanför stan...


Ojdå, nu måste jag visst äta klart innan jag ska gå. Hörs senare!


Kram på er

Av Carro - 16 januari 2011 22:14

God kväll bloggen!

Då var man hemma igen efter åter en helg ute hos älsklingen, men till helgen som kommer ska jag vara hemma, då kommer han hit istället troligtvis =)


Denna helgen har varit väldigt lugn, dock trodde jag att jag skulle bli nästintill döv på ena örat igår, men men inget jag vill prata om, men det är bra nu iaf.....

Så igår kväll somnade jag första gången strax efter 9, sov ca 30 minuter tror jag innan vi gick och gjorde oss i ordning för natten, och efter det somnade jag nästan direkt igen.


Asså det känns som att jag saknar något i mitt liv just nu, jag saknar älsklingen nu, men sedan saknar jag faktiskt att träffa alla andra vänner, inte bara Malin och Jesper hela tiden. Problemet är att jag hinner inte med allt, jag hinner dessvärre inte träffa alla personer som jag skulle vilja =( Samtidigt tänker jag så här nu, att jag ska vara två månader på "Lilla saluhallen" på praktik, sedan är det ju inte säkert att de har råd att anställa mig på heltid efter det, kanske bara några dagar i veckan. Sedan vet jag inte heller, det kan ju också hända att jag får förlängd praktik, Marina (min sius) kommer dit nästa måndag tror jag så vi får väl se då.


Asså herregud vad jag saknar skolan asså, verkligen, saknar att träffa allt folk.


Ne, nu ska jag alldeles strax sova. God natt bloggen!


Av Carro - 16 januari 2011 09:14

God morgon bloggen!

Ligger nu i sängen hemma hos Jesper och gör inte så mycket, vaknade för ca 15 min sen.


I helgen har vi inte gjort så mycket, vi gjorde en väldigt god sallad igår kväll bara =)


Senare idag ska jag åka hem igen (hade gärna stannat här längre) och så börjar Jesper skolan imorgon igen efter sitt långa lov :P Gottegrisen :P


Annars idag får vi se vad som händer, hör att det blåser väldigt mycket ute men jag hade gärna tagit mig en promenad, bara det inte är isgata så, det har ju regnat hela natten :/


Ne, nu måste vi gå upp innan jag svälter, är skithungrig.

Hopppas ni har haft en bra helg =) Kram på er

Av Carro - 14 januari 2011 08:23

God morgon bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och äter lite frukost.

Igår var det verkligen fullt upp, eller ja, på praktiken var det väl inte så jättemycket, jag slutade strax före kl 3, sedan kom Malin hit igen vid halv 5 tiden, då mötte jag henne på torget så kollade vi lite i affärerna där. Sedan skulle vi handla på maxi och efter det gick vi hem och lagade mat. Då var kl 18 och jag var redan då väldigt trött i ben och fötter efter dagen. Sedan satt vi och kollade på ett avsnitt av en ny serie som börjar på lördag (de två första avsnitten ligger redan ute), sedan gjorde vi lite efterrätt. Det blev smördegsstrutar med nutella :D Hur gott som helst :D :P


Hm, ja det var väl gårdagen, jag var verkligen helt slut i fötter och ben när vi lade oss igår, hade knappt suttit något på hela dagen kändes det som.


Idag blir det praktiken igen, jag slutar troligtvis runt 5 tiden, sedan ska jag åka ut till Jesper, ska försöka vara där till 7 =) <3


Ne nu måste jag äta klart innnan jag ska gå. Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 13 januari 2011 08:25

God morgon bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet med Nea och äter frukost.


Gårdagen var bra, det var iaf lite mer att göra på praktiken. Sedan nästan precis när jag kom hem så ringde Malin mig och frågade om hon kunde komma hit och sova här inatt, så igår kväll var Malin här och Mikael, Malin och jag gjorde mat, haha Malin- den bästa på att koka ris och sitta någon annanstans haha xD :D <3


Idag får vi se vad som händer. Mamma och Mikael kommer hem först imorgon kväll så Nea och jag är själva här hemma, eller njae, Malin ska sova här en natt till, hon ska bara hem och hämta saker idag. Sedan ska hon komma och äta hos oss idag =)

I eftermiddag när jag har slutat tror jag att vi ska ta oss en sväng till Cinco men vi får se om vi orkar det =) :P


Ne, nu ska jag alldeles strax gå. Ni får ha en bra dag. Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 11 januari 2011 21:24

God kväll bloggen!

Nu sitter jag här hemma vid köksbordet och har just druckit lite kvällste.

Dagen har varit bra, men lugn, men ja, det är ju så det är nu.


Sedan jag kom hem så har jag också tagit det ganska lugnt vilket har varit väldigt härligt =)


Förut när jag tog mig ett bad så funderade jag över hur det är här hemma sedan Mikael flyttade hit för, ja jag tror det är ca 2 månader sedan.

Innan han flyttade hit så var det väldigt ofta bråk här hemma för mamma var så stressad över allting typ. Jag satt oftast instängd på mitt rum framför datorn, satte mig väl i soffan någon gång med mamma och bara kollade på nyheterna.


Nu när vi är 4 st här hemma så blir det att när mamma och Mikael kommer hem på eftermiddagen/kvällen så sätter vi oss alla 3 eller 4 (om Nea är hemma eller inte) vid köksbordet och tar en liten kvällsfika och pratar. Och om mamma går iväg så sitter Mikael och jag kvar  och pratar. Mikael är en sådan person som man verkligen kan prata med. Han frågar liksom hur det är och hur dagen har varit och så. Innan så var det ju liksom bara om mamma, Nea och jag satt vid köksbordet och åt middag (vilket  var ca 2 gånger i månaden som vi satt tlsm) så satt ALLTID Nea och pratade, jag fick aldrig chansen att ens öppna munnen, det var bara hon som pratade. Så ja, nu för tiden känns det mycket bättre här hemma, det är roligare att vara hemma om jag säger så, det känns som att man är i en "riktig" familj igen och det har jag saknat under alla år....


Hm, mamma och Mikael har inte kommit hem än, kanske jag ska ta och göra mig ordning för natten och gå och lägga mig i sängen.


Hoppas ni har haft en bra dag =)


Kram på er alla vänner!


Dagens ordspråk

Livet kan bara förstås baklänges, men det måste levas framlänges.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards