Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under december 2009

Av Carro - 9 december 2009 08:04

God morgon bloggen!

Sorry för den dåliga updaten igår...


sitter nu i sängen och äter frukost. Det blev de sista chipotlebullarna och en smörgås =)


Idag får vi se vad som händer på praktiken, hoppas bara att jag slipper rulla ännufler köttbullar :P Eller jo, vi pratade ju om att ev göra Jansons frestelse idag =)


Idag skulle tydligen mamma vara hemma så hon skulle låna min dator idag. Och i eftermiddag ska jag allt julpynta :P Fick ju inte gjort det igår för jag fick inte ner lådorna själv.


Jo, under lovet, eller fram till julafton ska jag jobba där jag har praktik nu.


Ni får ha en bra dag. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 8 december 2009 08:12

God morgon bloggen!

Sitter nu i sängen och äter frukost, sill, ägg och smörgås :P

Inatt har jag väl sovit någorlunda, dock vaknat ett par gånger.


Idag på praktiken så händer det troligtvis inte så mycket, jag ska göra min köttfärspaj iaf sedan får vi se.


I eftermiddag ska jag försöka få ork till att städa av rummet och julpynta lite tror jag. Får se om jag kanske kommer på något bra sätt att sätta upp de stjärnorna i mitt fönster som jag gärna vill ha. Vi får se.


Hoppas att ni har sovit bra och ni får ha en bra dag! Kram på er.

Av Carro - 7 december 2009 17:44

Hejsan alla bloggläsare!

Då har jag äntligen fått i mig lite mat. Det blev pasta med chipotlebullar och grönsaker :D supergott var det :D och så gjorde jag mig en riktigt god cappuchino också med lite grädde i :P xD


Läste just en artikel på gp:s hemsida. http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.266404-svart-fa-bort-bilder-pa-sig-sjalv-fran-hitta-se

Den handlar om att eniro och hitta.se lägger ut bilder på personer och att de inte går att ta bort om det inte finns en juridisk grund. Borde man inte själv få välja om man vill synas såpas på nätet....


Nu hör jag att mamma står i köket. Själv ska jag nog sätta mig och skriva av ett recept på en matpaj som jag ska ha med till praktiken imorgon, och senare ikväll funderar jag faktiskt på att sätta på en film. kanske en Beck, eller en Johan Falk eller en Irene Huss haha xD Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 7 december 2009 15:31

Hejsan bloggen!


Nu sitter jag då i min säng och bara tar det lugnt, känner dock att jag borde äta något, men samtidigt känner jag att jag inte vill det... Dessa himla känslorna om att jag inte vill/får äta för mig själv kommer tillbaka ofta när jag är trött vilket jag verkligen avskyr. Är det någon som har något tips på hur jag kan göra för att verkligen vilja äta?


Och nu när jag började skriva om maten så kom jag också tänka på att nu är det ju snart jul igen, och då kommer jag direkt att tänka på julen förra året. Den var långt ifrån bra och jag mådde dåligt fast jag märkte det inte så jättemycket då.

Det var då som Nea var på Hälsö nästan hela jullovet för att hon och mamma hade bråkat. Samtidigt var då mamma väldigt sjuk precis hela jullovet. Det var ju också första julen utan mimmi (mormor) vilket kändes väldigt tungt. Mamma och jag fixade lite julmat och så kom morfar hem några timmar och sedan även Nea.

Under nyår så var Nea på Hälsö medans mamma låg hemma och var sjuk, och själv hade jag inte planerat någonting, eller rättare sagt jag orkade inte göra något speciellt på nyårsafton. Jag kommer så himla väl ihåg förra julen vilket jag uppenbarligen inte vill göra. Men iaf på just nyårsafton så låg mamma i soffan hela dagen/kvällen och själv satt jag instängd på mitt rum framför datorn. Nu tycker ni säkert att jag är helt sjuk, men ja, jag satt vid datorn precis hela nyårsafton.


Nu så här i efterhand är det först som jag har förstått varför det lovet blev som det blev. Visst det var ju självklart för att mamma var så himla sjuk och att Nea inte var hemma något vilket gjorde att det var Väldigt lugnt hemma. Sedan var det ju då också första julen utan mormor, och sedan var det då också, jag kan säga så här att när det händer jobbiga saker inom familjen och dyl. så isolerar jag mig gärna på mitt egna rum med stängd dörr och sitter framför datorn, och jag brukar också äta väldigt lite.  

Eftersom att det var så mycket som jag tyckte var så jobbigt under det lovet så var det just det jag gjorde, jag isolerade mig på mitt egna rum med stängd dörr framför min kära dator, och där satt jag nästintill hela jullovet. Det var först när det lovet var över och som man kom tillbaka till skolan. Då pratade alla om hur mycket de hade gått upp i vikt för att de hade ätit så mycket god mat som jag verkligen insåg hur dåligt jag hade ätit under lovet. Jag kommer så himla väl ihåg att om jag säger så här, jullovet är ju ca 2 veckor. På de två veckorna så hade jag långt ifrån gått upp i vikt, jag hade gått NER 5 kg. Ja jag gick ner 5 kg under förra jullovet. När jag tänker på det nu så känns det som jag vet inte vad. Jag kan inte fatta att jag kunde gå ner så mycket på så kort tid.


Det är ju mycket sedan det lovet som jag har fått de tankarna om mat, om att jag inte vill/får äta för mig själv. Jag verkligen avskyr det.


När det lovet började närma sig slutet så hade också mamma blivit bättre. Jag kommer ihåg att hon och jag tog en härlig vinterpromenad i snön här i Torslanda över golfbanan där barnen åkte pulka. Eftersom att mamma tog ett kort på mig under den promenaden så kommer jag också ihåg det så väl. Jag kommer så himla väl ihåg hur jag kände mig och hur jag mådde. Det var först under den promenaden som jag insåg hur dåligt jag verkligen mådde. På det kortet tycker jag själv att jag ser väldigt smal ut trots att jag har väldigt mycket kläder på mig.





Nu kommer jag inte på så mycket mer att skriva och känner nu att jag måste gå och ta mig något att äta. Kanske koka lite pasta och ta några chipotlebullar som mamma gjorde igår som är supergoda! :D


Sedan en annan sak, jag vet att jag är dålig på att uppdatera, jag saknar faktiskt tiden från då när jag hade e-blogg och jag bloggade flera gånger om dagen och jag låg även 1:a på e-bloggs lista som "mest aktiva bloggare" Jag saknar det väldigt mycket, men numera känner jag att om jag skriver så mycket som jag gjorde då så kommer det inte att bli något speciellt sagt för jag har tyvärr inte lika mycket att skriva om nu för tiden som jag hade då, tyvärr. Men jag ska verkligen försöka bättra mig.


Tyvärr har ju e-blogg tagits bort vilket också då betyder att många gamla blogginlägg har försvunnit. Jag vet att när jag mådde väldigt dåligt i våras så bloggade jag väldigt mycket på just e-blogg. Jag kommer också så himla väl ihåg ett speciellt inlägg som jag verkligen inte ville gå miste om men som jag tyvärr gjort. Det inlägget hette "Tack vare serien" och det handlade om serien Tonårsliv som gick på tv i våras. I det inlägget skrev jag mycket om Joanna som hade anorexia, hur hon fick mig till att vilja må bättre. Men ja som sagt, tyvärr är det inlägget borta, har försökt på massor av olika sätt för att få tag i det. Länken finns kvar om man söker efter det men det kommer bara upp annat. Men men, sånt man får ta ibland.


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 5 december 2009 16:47

Hejsan på er alla bloggläsare!


Sitter nu hos Jesper och chattar lite och lyssnar på musik medans han är på scouter, jag ville inte direkt följa med :P


Kvällen igår var väldigt rolig och trevlig på Liseberg. Tack Jesper, Jesper, William och Malin för en härlig kväll! =)


Idag har Jesper och jag inte gjort så jättemycket.


Jo, jag läste i veckan, och även hörde av Nea hemma att de ska sätta upp baracker för Torslandaskolans elever. De kommer troligtvis hamna på Torslandavallen, på en av fotbollsplanerna där :P haha. Roligt :P Så då får inte Nea långt att gå till skolan, det är ju inte långt ifrån där hon går nu, Nordlyckeskolan. Så hon kommer ju att få gå ut högstadiet i de barackerna, usch vad tråkigt egentligen... men då kommer ju ändå alla tlsm igen som gick på Torslandaskolan det är ju iaf bra det =)


Sedan, en annan sak som jag läste på gps (göteborgsposten) hemsida i veckan är att till sommaren kommer Dreamhack till Göteborg för attdet inte kunde hålla hus på Elmia i Jönköping under de dagarna som de skulle pga en hundutställning under samma dagar. Så den skulle äga rum här i Göteborg, så det MÅSTE man ju gå på :D


Hopp, nu kommer Jesper hem om ca 1 timma. får väl hitta nåt roligt att göra =)


Hoppas att ni har haft en bra helg hittils. Kram på er mina vänner =)

Av Carro - 4 december 2009 08:03

God morgon på er!

Sitter nu i sängen och äter lite frukost. Asså idag känner jag mig verkligen helt slut, men ändå energi och samtidigt känner jag mig förkyld och tung i huvudet. Nej, jag tänker inte bli sjuk! Det har inte jag tid med.


Inatt tror jag att jag har sovit bra, bara det att jag ville verkligen inte upp ur sängen imorse när Malin väckte mig :P


I eftermiddag/kväll blir det iaf Liseberg med Malin, Wille, Jesper och en annan Jesper. Det ska bli trevligt =) Var ett tagsen man träffade Wille nu, har inte träffat honom sen midsommar. Efter Liseberg iaf så åker jag med hem till Jesper och kommer hem på söndag. Men imorgon eftermiddag så ska han på scouter så då lär jag sätta mig vid hans dator så då kommer jag nog skriva här =)


Asså usch vad jag hatar denna känsla, jag är hungrig men jag vill inte äta.... verkligen hatar det......


Haha, kom på det nu att jag har fortfarande inte använt dencykelpumpen som jag köpte för att jag hade så bråttom att köpa den :P haha, den ligger fortf. i mitt fönster oöppnad :P haha. Det var ju jag som skulle fixa min cykel och sedan ta några cykelrundor i veckan men har det blivit något av, nej det har det inte :P Hmm :P


Herregud, idag är jag tidigt klar märker jag, klockan e bara kvart över 8 och det  e ca 25 min kvar till jag ska gå.


Tänkte använda stegräknaren idag också så får vi se hur många steg jag gått när denna dag är slut. Hittilis har jag gått 254 steg :P


Ne nu ska inte jag bara babbla på. Ni får ha en riktigt bra dag! Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 3 december 2009 08:15

God morgon på er. Känner nu att jag egentligen inte har någon lust att skriva blogg för jag känner mig så stressad över en grej som kom upp på datorn kl 7 imorse :P Ska ta allt från början så får vi se hur denna dag slutar. Hmm, nåt säger mig att jag inte vill veta hur denna dag kommer att sluta...


Det började imorse strax efter halv 7. Malin kom in på mitt rum efter att ha ätit frukost, hon tände lampan i taket och så tog det en stund innan jag vaknade. Efter en liten stund visar det sig att hennes busskort är borta. Det är några få minuter kvar tills hon ska gå men vi letar efter det utan resultat så hon fick ta mitt 100 kort. När kl är 6:55 går jag in i duschen och när jag kommer in på mitt rum igen för att kolla vädret på datorn så har virusprogrammet hittat två virus på datorn, och efter en stund kommer det upp en ruta om att det har hittat ett virus i operativsystemet och att jag då inte bör använda datorn ifall det aktiveras, och att den skulle söka igenom datorn och ta bort det. Visst tänker jag, den kan väl få söka igenom, bara det att jag vet att den virusscanningen tar flera timmar att göra, men jag lät den gå ca 40 min innan jag gav upp och nu får jag då ist greja med det när jag kommer hem i eftermiddag.


Asså i eftermiddag kommer det att bli fullt upp. Jag måste fixa datorn, måste laga mat, vi ska leta rätt på Malins busskort och vi SKA gå ut och gå en sväng eller cykla.


Nu hoppas jag bara att resten av denna dag kan vara någorlunda lugn, men det känns som om att det kommer att hända något.... Usch vad jag hatar sådant här.


Ojdå, nu tickar klockan iväg. Ska snart gå. Kram på er


Av Carro - 2 december 2009 08:11

Tänk att det redan är 2 december, det känns som om att det inte alls var längesen som det var sommar. Tiden har bara rullat iväg, det har gått så himla snabbt. Och snart är det jul, herregud det går alldeles för fort, kan vi inte bromsa tiden lite.....


Idag blir det då praktiken och sedan kommer Malin =) Så ikväll har vi fått i uppdrag att göra maten :P Det blir troligtvis kycklinggryta :D


Inatt har jag sovit väldigt konstigt, har vaknat flera gånger, jag har inte alls sovit bra inatt. Känner det nu också att jag typ känner mig lite vimsig.


Asså allvarligt talat, för några dagarsedan var det 10 grader varmt ute, och nu, den 2 december så är det frost, 6 grader kallt. Usch. Jag vill bara ligga kvar i sängen idag. Tur att jag iaf inte går så länge på praktiken. Slutar ju kl 2 =)


Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards