Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under december 2009

Av Carro - 21 december 2009 22:42

Var ute och gick en promenad i snön med mamma och syrran. Det var väldigt härligt. Vi var ute och gick på Amhultdammen också där Nea puttade iväg mig så jag ramlade och hon stod typ över mig xD haha. Hoppas verkligen inte att snön försvinner nu.



Ett kort på oss tre från förut när vi nästan var hemma igen. Syrran gjorde en sån konstig min så hon ville inte synas helt :P haha.




Nu ska jag snart lägga mig. Ska ju upp och jobba imorgon. God natt med er alla bloggläsare!   

Av Carro - 21 december 2009 17:22

Hejsan bloggen!

Sitter nu vid köksbordet och lyssnar på lite musik och chattar.

Ja, ute ligger det ca 1 dm snö vilket är väldigt längesen det gjorde =) Mysigt är det men de säger nu att det ska bli regn på onsdag, det är som vanligt i Göteborg när snön väl kommer... Kallt är det ute nu iaf. För ca 1 timmasen såg vår termometer ut så här;


  


Det kallaste här på mååånga år.


Ikväll blir det ev till att ta in och klä granen om mamma vill komma hem någon gång :P hehe det är som vanligt, alltid sen från jobbet :P


Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 21 december 2009 09:10

God morgon bloggen!


Ja, inatt kom snön även till Torslanda =) Så innan jag går så måste jag ut och skotta om inte Nea ska bli insnöad :P


Ne,nu ska jag gå om ca 25 min, måste fixa frukost också. Kram på er alla bloggläsare!


  

Av Carro - 20 december 2009 10:07

God morgon mina vänner!

Vaknade för ca 20 min sen. Idag är det också väldigt kallt ute, 6,5 minus. Usch, men men.


Idag blir det storstädning här hemma. Tyvärr har ju inte jag någon stjärna eller julstake eller något sådant på mitt rum =( mamma sa att hon skulle köpa det men det har hon inte gjort. Men men. Igår köpte iaf tydligen mamma en gran =) inte för att jag bryr mig så mycket med tanke på att jag inte är i närheten av den pga alla smådjur :P haha, men mamma ska sova med den :P haha ne inte riktigt men hon ska ha den bredvid sin säng, det är enda stället som den får plats på :P hehe.


Nu hör jag att mamma pratar med morfar och att han kommer som vanligt på julafton =)


Ne, nu måste jag snart gå och fixa lite frukost. Kram på er.

Av Carro - 20 december 2009 01:12

Hejsan bloggen!


Ligger nu i sängen och ska alldeles strax sova, mamma lär troligtvis väcka mig imorgon när hon börjar städa kl 9 typ. Men men.


Idag har jag varit med Jesper och Malin. Det var väldigt trevligt, tack Malin och Jesper för en härlig dag =)


Idag har det varit väldigt kallt ute. Jo i förmiddags ringde Aina, en av våra släktingar från Bengtsfors. Hon undrade hur det var med oss osv. Och så frågade jag henne om hon, Cissan och Jullan vill komma och bo här hemma med mig v. 9 när de Cissan och Jullan har lov, och det gör de troligtvis :D Ska bli roligt :D


Efter det samtalet ringde jag morfar och pratade lite med honom. Han berättade att Mimmi (mormor) förr, eller rättare sagt fram tills att hon blev så dålig skrev upp för varje vinter hur kallt det hade varit som kallast, och det hade tydligen morfar kollat igenom. Han sa att så här kallt som det är nu ca 10 minusgrader har det inte varit i Göteborg under hela 2000 talet. Asså det är helt sjukt.


Nu ikväll har jag pratat lite med Nea här hemma och så har jag suttit och kollat på en dokumentär, " För ung för att banta" Den handlade om några barn som hade anorexia. Den var faktiskt väldigt intressant.


Nej, nu måste jag lägga mig. God natt med er och sov så gott. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 18 december 2009 20:37

Ja, deliX har äntligen fått upp sin hemsida :D http://www.delix.se/ Kika in där och ta dig en sväng dit! Gillar ni franska ostar så är det en perfekt butik för dig. =) Vi har även olika korv och även fika. Kika in vet ja! =)

Av Carro - 18 december 2009 20:15

God kväll bloggen!


Sitter nu vid köksbordet och äter lite. Här hemma är det väldigt lugnt och skönt. Varken mamma eller Nea är hemma, och om en stund kommer Jesper hit =)


Denna dag har varit bra förutom att jag har haft huvudvärk typ halva dagen och nu ikväll när jag kom hem från deliX så fick jag sådan världens huvudvärk =( Får hoppas att det blir bättre nu efter maten =)


Ja som sagt då, idag har det varit avslutning i skolan vilket var väldigt roligt. Efter aulan så gick vi till vårat café och fikade och körde julklappsleken. Det var väldigt roligt =) Jag fick 2 fina ljus.

Men en grej som var lite rolig var att en väldigt rolig lärare, Lena satte sig vid bordet som Lisa, Jonna, Mikael, Johan och jag satt vid, och när de lade ut klapparna till leken på bordet så får vi 3 av Lenas paket, och när jag säger "men vad vi bara får små paket" så säger Lena "de var jag och hämtade på ungdomsmottagningen igår" och då sa alla vid vårat bord i en mun "Men Lena!" haha ja det var lite roligt :P Men det visade sig att det var inte alls det hon ville få oss att tro att det var :P haha, ne det var smink xD haha. ja det var lite roligt.


På deliX idag blev det ganska lugnt när jag kom, de hade tydligen haft väldigt mycket att göra under förmiddagen när jag inte var där. Det är så typiskt. Men men. Ska jobba igen på måndag.


Hopp, nu ringde Jesper mig och vill att jag ska komma ner och möta honom på torget kvart över 9, han vill dra ut mig i kylan :P Usch ja, ute är det inte varmt nu kan jag inte säga. För ca 30 min sen såg våran termometer ut så här;


  


Det är inte ofta som det är 7 minusgrader ute här asså :O


Hm. har för tillfället inget mer att skriva om så ni får ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare! Kram på er

Av Carro - 18 december 2009 08:15

God morgon bloggen!



Sitter nu i sängen och äter lite frukost. Idag är det då avslutning i skolan. Vi ska först till aulan och sedan till vårat café och göra julklappsleken :P

När vi har slutat så ska jag bara hem och äta och sedan ska jag gå och jobba på deliX. får se hur mycket det är där att göra i eftermiddag =) Och sedan ikväll ska jag förhoppningsvis bara sitta här, kanske spela lite =)


Ojdå, nu ska jag gå om 10 min. Ni får ha en riktigt bra dag. Jo föresten, nu har äntligen LITE snö kommit till Torslanda, det lade sig igår kväll :P


Kram på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards