Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under december 2009

Av Carro - 17 december 2009 09:54

Hejsan bloggen! Sitter nu  skolan med Jonna och gör inte så mkt, börjar om några få minuter. Asså usch vad kallt det är ute idag då. Det var typ 7 minus när jag gick hemifrån imorse. nu får det gärna bara komma snö också så är det riktig vinter :P Vart är all snö?!


Idag blir det en ganska lugn dag, vi ska ut med klassen och äta lunch i Mölndals bro sen på någon restaruang där  =) sedan tror vi att det är gympa i eftermiddag och när jag kommer hem ska jag till DeliX en snabbis och sen hem och städa, eller just det ja jag ska ju handla också... Hmm. aja. nu börjar vi alldeles strax. Ni får ha en bra dag. Kram på er mina vänner

Av Carro - 15 december 2009 17:29

Hejsan bloggen!


Sitter nu i sängen och känner mig väldigt mätt, har just ätit pasta och köttfärssås :P


Om ca 30 min ska jag gå ner till torget för att möta Jesper och så ska vi till maxi en sväng, mamma ville jag skulle handla lite :P Jesper ska sova här inatt så får han närmare till skolan imorgon =) och så är varken mamma eller Nea hemma =)


Denna dag har varit väldigt härlig. Jag hamnade i cafét med Lisa och Sara =) Det gick väldigt bra och jag som ville vara igång hela tiden lade mig på alla fyra och torkade ur kylarna i cafét och även rensade bland tallrikarna och torkade de hyllorna. Haha, jag fick ställa undan en del tallrikar också som vi bara hade några få av utav varje :P och så hade vi tydligen en dator som jag kallar det haha, ne men en maskin som man skrev på och fick utskrivet på klisterpapper det man hade skrivit. Så ja, jag vill inte veta hur många gånger jag egentligen har rensat bland de tallrikarna för att alla som är likadana ska stå på samma ställe, så nu gjorde jag små lappar och satte upp vart de skulle stå, hoppas nu att folk kan hålla den ordningen!


Imorgon börjar vi halv 9 och då är det städning av cafét som gäller. Klockan 1 imorgon ska vi på "En julsaga" som någon av estetklasserna har gjort =) Det ska bli roligt =) De gör något sådant varje år och det är alltid lika mysigt att gå och kolla på det för då känner man verkligen att julen är nära =)


Jo sen som det stod på gp:s hemsida för en stundsen "Nu är snön här- men inte i centrala Göteborg" Vi bor ju i Göteborg men i en liten förort om jag säger så :P och ja, vi bor antagligen för nära havet för att vi ska få någon snö :P haha. ne men det är ju så, ju närmare havet man kommer desto mindre snö är det. Så ja, tom. i Mölndal har det bara regnat hela dagen, eller ja, när jag var på väg hem förut från krysset så var det lite snöblandat regn, men det är det närmaste snö vi kommit denna veckan :P


Hoppas att ni har haft en bra dag =)


Kram på er

Av Carro - 15 december 2009 06:58

God morgon mina vänner!

Hoppas att ni har sovit bra, själv har jag sovit sådär, vaknat ett antal gånger inatt.


Sitter nu i sängen och äter frukost, köttbullesmörgås =) :P Usch, idag regnar det ute =( Kan det inte bara bli lite kallare här så kommer snön även hit...


Idag är det då som sagt var cafét som gäller för sista gången innan jul =) Ja på fredag slutar vi :D men sen ska ju jag jobba fram till dagen innan julafton. Någon dag i mellandagarna så ska mamma och jag till stan och sen ska jag också till Jesper och vara där under nyår =)


Ni får ha en bra dag! Kram på er.

Av Carro - 14 december 2009 21:30

God kväll på er!

Då var sista måndagen innan jullovet över då. Idag har jag och ett gäng från skolan tlsm med 2 av våra syo varit på studiebesök på Ljungkile folkhögskola. Det kan jag säga att jag kände direkt när de berättade vad de gör där, det är inte en skola jag ska söka till. Den var verkligen inget för mig, men jag hade gärna hittat någon annan folkhögskola, och allra helst med internat då så man bor där. Men ja, som jag sa till mamma förut, jag är i full gång och letar =)


Idag kom jag hem kl 1, blev avsläppt på Backaplan så jag tog bussen hem därifrån =)

Runt halv 3 tiden kom Jesper hit =) Vi gjorde inte så mycket, kollade på film, eller ja, jag somnade xD haha.


Nu ikväll har jag städat lite på rummet, rensat lite i en av mina skåp som jag har på rummet =)


Imorgon blir det då till att träffa resten av klassen igen vilket var ett tagsen =) <3 Och ja, imorgon är sista dagen som vi har öppet cafét tydligen, och på onsdag ska vi städa. Vi får väl se vart jag hamnar imorgon i cafét då =)


Var igång lite med kameran förut idag innan Jesper kom och tog lite kort.


Hoppas att ni har haft en bra dag!

Ne, nu säger jag god natt med er mina vänner!  Sov så gott!


  

Av Carro - 13 december 2009 21:24

Hejsan bloggen!

Sitter nu i sängen och känner mig ganska trött.


Denna helgen har jag verkligen haft fullt upp. Malin sov ju här inatt och förut idag fixade vi min cykel och så tog Malin Neas cykel så cyklade vi upp till gamla Torslandaskolan för att kolla hur det såg ut där nu. Asså herregud de har verkligen rivit precis allting nu nästintill. Man kände verkligen inte igen sig. Tog lite kort också som jag tänkte lägga upp.




Asså nu känner jag mig verkligen helt slut. Funderar på att snart lägga mig eller något.

Hoppas iaf att ni har haft en bra helg =)

Kram på er alla bloggläsare!  

Av Carro - 12 december 2009 20:54

God kväll bloggen!


Sitter nu vid köksbordet och Malin sitter i telefon så det blir bara ett snabbt inlägg nu. Idag har Malin och jag varit i stan och handlat julkappar. Men herregud vad folk det var, verkligen... men nu har jag iaf köpt alla julklappar :P :D


Usch vad trött man känner sig då efter denna dagen.


Ne nu blir det snart film. Kram på er.

Av Carro - 11 december 2009 08:15

God morgon bloggen!

Sitter nu i sängen och äter lite frukost. Idag får vi hoppas att vi hinner baka på deliX som vi har sagt i flera dagar nu :P hehe.


Inatt har jag sovit väldigt bra, dock vaknat någon gång av att täcket har legat på golvet :P haha.


I eftermiddag kommer Jesper hit. Vi ska laga mat och sedan ska vi kolla om ett spel han har med sig fungerar på min dator.

Det var någon dag i veckan som jag kom och tänka på ett spel som jag spelade verkligen jättemycket på vår första dator som vi hade :P hehe ja det var längesen men det spelet var så roligt och det fanns inte på skiva utan på datorn från början. Nu har jag letat på många sidor på internet efter det men inget av de som jag har laddat ner har fungerat. Spelet är age of empires. 1an fungerar inte vad jag vet på vista som jag har, men 2an kan göra det och 3an vet jag gör det, bara det att det fungerar inte att hämta hem och det är så förbannat dyrt i affären. Så idag skulle Jesper ha med sig något liknande spel som han hade hemma, får hoppas att det fungerar :P Tror dock det kan vara för gammalt :P men men vi får se.


Hopp, och som vanligt så har Nea tänkt att försova sig och skobba första lektionen bara för att hon nu tycker att hon börjar tidigt när hon börjar kl 10.... asså jag vill ngo inte ens veta vilka betyg hon kommer att få med tanke på så mkt som hon skobbar....


Ne, nu måste jag äta klart, ska gå om en stund. Kram på er alla bloggläsare och ha en riktigt bra fredag! =)

Av Carro - 10 december 2009 08:16

God morgon bloggen!


Sitter nu i sängen och äter frukost.


Kvällen igår var lite sådär småkonstig. Jag hade typ ingenting att göra för ovanlighetens skull så jag satte mig och kollade på gamla bilder från Hälsö. När jag såg de bilderna så kändes det som om att det var ett helt annat liv, inte ett liv jag har levt... det kändes väldigt konstigt. När jag hade kollat klart på de bilderna så ringde Thomas mig (pappa) Jag har inte pratat med honom sen jag fyllde år i oktober så det blev så himla konstigt. Satt och pratade med honom i 30 minuter :O ja herregud vad han pratade på :P Han undrade vad jag önskade mig i julklapp. Jag harinte sagt till någon om vad jag önskar mig i julklapp för jag vet ingenting :P men så när jag pratade med Thomas så kom jag och tänka på att om jag ska på DH i sommar så kan det ju vara en fördel att ha hörlurar till datorn :P Så det sa jag till honom, bra hörlurar :P


Kom igår att tänka på DH också och att jag kanske ska ta och fråga Cissan om hon vill med :D


Ojdå, idag tickar klockan bara iväg. Kram på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards