Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under oktober 2009

Av Carro - 4 oktober 2009 22:14

God kväll på er.


Då ligger jag nu i sängen och skriver detta. Jesper åkte hem runt halv 9 nu ikväll. Tack Jesper för en trevlig helg! =)


Vi var ute på en härlig promenad idag i höststormen, gick Torslandas slinga. Och ja, där kände man att hösten börjar komma. Inte nog med att det nästintill blåste storm och det kom en riktig regnskur, vi hittade också lite olika svampar som jag givetvis tog kort på :P


  



Sedan skulle jag behöva lite hjälp med en grej. Jag behöver tips, tips på vad jag kan skriva. Jag vill så gärna skriva något igen för det var ju nu ett tagsen, men jag kommer inte på något. Snälla kom med tips <3




Av Carro - 4 oktober 2009 12:45

Hejsan på er alla bloggläsare!


Nu sitter vi i soffan vid varsin dator och kollar på Beck- okänd avsändare. Hehe, ja vi har inte direkt så bra fantasi på vad vi ska hitta på en blåsig dag som denna :P


Ja som sagt, ute blåser det en hel del, och inatt har jag vaknat flera gånger av att det har blåst och regnat mycket också.....


Senare idag får vi se vad vi hittar på. Det är ju kanelbullens dag idag också. Man borde egentligen baka kanelbullar då, men ne det får vara, har bakat tillräckligt denna helg :P hehe..


Imorgon är jag ledig. Vi har ingen arbetsmiljö och så fick vi ledigt från gympan =) Härligt det, sova ut imorgon. Får bara se vad jag hittar på. Borde nog egentligen ha en egen- hemma- dag men vi får se.


Hmm.. känner att jag gärna hade velat skriva om något speciellt nu, men jag kommer inte på något...


Ni får ha en riktigt bra dag. Kram på er.

Av Carro - 3 oktober 2009 17:30

Hejsan på er.


Sitter nu vid köksbordet både Jesper och jag, vid varsin dator :P

För en liten stundsen gjorde vi snickerskakor. Det är vääääldigt gott, men ser inte så gott ut :P och inte heller något för nötallergikern. Det är väldigt lätt att göra. Jag tänkte ge er receptet =)


1 burk, 225 g jordnötssmör

½ dl hackade jordnötter

2 dl ljus sirap

1 dl socker

1 tsk vaniljsocker

1 dl kokosflingor

1 L cornflakes

250 g mörk blockchoklad


Smält jordnötssmöret tillsammans med sirap och socker. Värm men ej koka.

Tillsätt resten av ingredienerna UTAN chokladen. Blanda och lägg i en fyrkantig form ca 20-30 cm.

Smält chokladen och bred över kakan.

Låt stelna bara lite grann innan du skär i små bitar. Kakan är mäktig!


  

Av Carro - 3 oktober 2009 11:34

Hejsan bloggen!


Sitter nu vid köksbordet med Jesper vid varsin dator och har precis ätit frukost, varma smörgåsar :D


Ute blåser det en hel del och det regnar som sjutton. Med andra ord, innesittarväder :P Men just det ja, om ca 1 timma kommre bokbussen hit till Amhult. Funderar på att gå dit en sväng och kolla, det e liksom bara 15 m bort :P Det ska tydligen vara lite historier som berättas osv. Kanske lite trevligt att höra. Vi får se, det beror på vädret, har ingen lust att gå ut om det regnar....


Annars idag ska vi baka snickerskakor :D Igår kväll bakade vi faktiskt den choklad- och mandelpajen :D :P hehe.. ja vi e gottegrisar ibland xD


Usch vad det regnar ute nu asså. Men ja, visst det är härligt med höst men inte alltid.. Härligt iaf att man inte är ensam i detta väder =)


Kram på er alla bloggläsare.

Av Carro - 2 oktober 2009 15:15

Hejsan på er.


SItter nu i sängen och väntar på att Nea och Linus ska bli klarai köket så jag kan börja städa.


I skolan idag har det väl varit sådär.. eller ja, om jag säger så här till er som inte vet det, dne läraren vi har i matkunskapen på fredagar, hon klarar jag inte av... Usch, hon tror att man inte kan någonting, och hon stressar upp sig hela tiden och låter det gå ut över oss...... Usch, verkligen hatar det...


Kvart över 5 kommer Jesper hit och då ska vi till maxi och handla. Nea är tydligen helt frisk idag, hon är som vanligt och hennes pojkvän är här nu :P Så vi får väl se när hon sticker till Hälsö.....


Ne, nu ska jag snart gå och städa. Ni får ha en riktigt bra fredag kväll. Kram på er.

Av Carro - 2 oktober 2009 06:45

God morgon.


hoppas att ni sovit bra. Själv har jag vaknat någon gång av att det även denna natt varit för kallt.. Hmm, får nog ta fram duntäcket ist.


Nu är det då fredag :D Idag är det mathunskap med Elisabeth...... och sedan om Åsa är i skolan idag så är det troligtvis blomsterkurs, men ärligt talat jag hoppas att det inte blir nåt.


Hopp, och nu kan då inte Jesper komma hit förrän senare ikväll pga att Nea inte ska åka till Hälsö förrän senare och de två går inte ihop.... gaaaah. jag blir tokig på detta....


Aja.. Ni får ha en bra dag iaf. kram på er.

Av Carro - 1 oktober 2009 19:32

God kväll på er!


Då fick man äntligen sätta sig ner efter denna dag. I skolan idag har det varit helt okej. Några personer fick lite trevliga pratstunder =)


När jag kom hem så började jag med maten, eller jag tog mig först en chokladboll för att få lite energi innan jag började med maten. Maten jag gjorde var skink- och grönsakspanna =) Det är väääldigt gott :D tyvärr har jag tappat bort receptet men jag kom iaf ihåg vad som skulle vara i :P hehe..


Nu har jag också dammsugit mitt rum, ska ta resten av lgh imorgon.


Just det ja, då är det 13 dagar kvar tills man fyller 19 år då :P


Imorgon kommer också Jesper :D Det ska bli trevligt =)


  

Sjuklingen lillsyrran igår kväll och den underbart goda skink- och grönsakspannan som jag gjorde.

 

Ne, man kanske ska ta och gå och duscha. Kram på er.

Av Carro - 1 oktober 2009 06:47

Sitter nu i sängen och äter frukost. Tidigt imorse vaknade jag av att jag frös väldigt mycket. Jag hämtade min fleecefilt och lade den över täcket och somnade efter en stund om igen. Nu har jag suttit på elementet för det är alldeles för kallt på natten.aja


Idag kommer det troligtvis bli fullt upp efter skolan, så det kanske blir ett inlägg lite senare idag.


Ne, nu ska jag gå om en stund. Kram på er och ha en bra dag.


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards