Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under oktober 2009

Av Carro - 20 oktober 2009 18:21

Här kommer ett par bilder från dagen på efterrätten som jag gjorde, Äpplekaka Signe Tillish med en liten god sås över. Såsen bestod av creme fraiche, vaniljsocker och kanel =)

Lisa envisades med att jag skulle vara med på ett kort när jag höll i en bit kaka, så ja, det var väl bara att ställa upp :P


  

Av Carro - 20 oktober 2009 16:25

God eftermiddag på er alla bloggläsare!


Ligger nu i sängen och känner mig totalt slut. Herregud, detta är första gången på riktigt länge som jag känner mig så här trött efter en dag i Aktiviteten. Ändå har det varit ganska lugnt idag vilket  har varit helt underbart, men ja, jag vet inte, känner mig iaf helt slut. Borde städa rummet idag också men vi får se om jag orkar det lite senare, har ju liksom hela kvällen på mig.

Idag hade vi kycklingsoppa i vårat café, och för en gång skull hade vi efterrätt till också =) Maten stod Khim och Lisa för medans jag stod för efterrätten fram tills att Zainab  kom, då hjälpte hon mig lite. Allt i köket blev väldigt lyckat idag :D Och för en gång skull fick jag exprementera lite med att ta fler än två tallrikar åt gången :P :D


Jag tog faktiskt kort på efterrätten men ska se om jag kan lägga upp det senare, har en del andra kort också som jag tänkte lägga upp =)


Ne, jag får väl snart ta och gå och fixa lite mat, är väldigt hungrig. Mamma kommer inte hem förrän ca halv 8 och Nea har redan ätit, så jag steker upp en laxbit till mig :D hehe, min favoritmat xD :P


Hoppas att ni har haft en bra dag också =) Kram på er

Av Carro - 20 oktober 2009 06:18

God morgon på er!

Hoppas att ni har sovit gott, det har iaf jag gjort =)


Usch vad jag hatar detta. Jag vill kunna äta frukost, men jag kan inte det... usch vad jag hatar det.. Äter jag något större (en liten smörgås) på morgonen nu på vardagarna så mår jag skitdåligt efteråt,och känns som om att jag ska få upp det igen.. usch vad jag hatar det. Någon som har något tips på vad jag kan göra?



Nu ringde telefonen här hemma, troligtvis mamma som ringde och väckte Nea. Nea är ju som hon är med sina mobiler som bara går sönder. Jag vill inte veta hur många hon förstört när detta år är slut, hittils är det 9 st :P


Men men. Nu ska jag snart ta och traska mig bort till krysset i regnet. Det blir ju cafét idag =) Och på fredag går vi på lov :D härligt det :D


Kram på er

Av Carro - 19 oktober 2009 14:15

Hejsan bloggen!


Sitter nu i sängen och har just ätit en bit herrgårdskaka och en kopp Carros cappuchino :P =)


Denna dag har faktiskt varit bättre än vad jag antog imorse vilket var vääääldigt härligt =)


Ojdå, nu kom Jesper =) Ni får ha en fortsatt bra dag! Kram på er

Av Carro - 19 oktober 2009 06:42

God morgon alla bloggläsare!

Hoppas att ni har sovit gott, själv har jag väl sovit bra, vaknat ett par gånger av att det varit för kallt bara.


Då var det måndag igen då,och jag har verkligen ingen lust alls att gå till skolan. Känns som om att det är någon dragningskraft som drar mig till att stanna hemma idag, medans en annan kraft drar mig till skolan.. usch det gillar jag inte.... Hade mer än gärna bara stannat hemma hela veckan från skolan, eller rättare sagt, tills det i skolan har löst sig någorlunda så det inte drabbar mig så mycket som det gör nu. Asså detta blir ta mig f*n bara barnsligare och barnsligare tycker jag.... men men..


Senare idag ska jag troligtvis träffa Jesper =)


Nu drar jag till med en "gammal mening", Jag vill inte veta hur denna månad slutar! Lisa du vetvad jag menar iaf... Ne usch jag hatar detta, jag orkar verkligen inte gå till skolan idag... Gå till skolan för att ha 1 timmas gympa, 2 timmas håltimma för att sedan ha 1,5 timmas arbetsmiljö. Nej tack! men men....


Ni får ha en bra dag iaf! Kram på er 

Av Carro - 18 oktober 2009 18:10

God kväll på er!


Sitter nu i Jespers säng och gör inte så mycket, Jesper själv grejar med något på nedervåningen.

Idag har vi gått en riktigt härlig promenad =) Lägger upp kort från det någon dag.


Om ca 1 timma ska jag åka hemåt, blir lite sent idag men får väl bli det, det blev för stressigt att ta 17:10 färjan. Usch vad jag hatar att passa in med färjor... har fått göra det i 17 år från Hönö, ne usch det gillar jag verkligen inte.. hoppas bara att jag kan få med mig Jesper över till saltholmen sen iaf :P =) Den färjan e så seg.....


Nu väntar vi bara på att maten ska bli klar. Idag blir det sillgratäng.


Imorgon blir det till att gå upp tidigare, mamma ska inte sova hemma nu på 2 nätter så det blir till att ta bussen till skolan, hmm.. lite för tidigt för min del... men men får väl bara ta och göra det, gilla läget helt enkelt....


Men men. Hoppas att ni har haft en bra helg =) själv tycker jag att den har gått alldeles för fort :P Men men.. Kram på er alla bloggläsare

Av Carro - 17 oktober 2009 11:28

Hejsan på er!

Sitter nu i sängen och gör inte så jättemycket, ska åka om knappt 1 timma, ska bara äta lite innan jag åker.


Just det ja, vet inte riktigt om jag har nämnt något om att jag nu har hittat praktikplats för nästa period =) Det blir på DeliX, café och delikatessbutik här i Torslanda =) Det ska bli roligt =) Men de visste inte riktigt om de hade så mycket att göra så vissa dagar kanske jag kommer att få vara i skolan. Sedan kommer ju Norrköpingsgänget ner till GBG också min första praktikvecka, men får prata med praktiken då bara =) Det ska bli roligt att träffa det gänget igen =) Då ska vi söka pengar till Italienresan =) Sedan får vi se om det blir något av den =) Och sedan ska vi också på Liseberg. Det är det vi vet än så länge, vi ska prata om det till veckan vad vi ska göra :D


Får väl försöka få med Jesper ut på en härlig höstpromenad idag eller imorgon =) Lite fina höstkort från öarna skulle inte skada =) :P hehe...


Hmm.. ne nu kommer jag inte på så mycket mer att skriva om för tillfället. Får väl ta och gå och fixa lite mat, blir nog bara en köttbullesmörgås. Får troligtvis mat när jag kommer till Jesper :P


Ska se om jag kanske bloggar någon mer gång under helgen =) Kram på er alla bloggläsare

Av Carro - 17 oktober 2009 08:28

God morgon på er!

Vaknade strax före 8 av att jag hörde mamma och av att det var skitkallt på rummet. Så jag gick och tog min härliga fleecefilt och drog den över mig, så nu ligger jag i sängen med både täcke och fleecefilt över mig =)


Igår kväll var jag så himla trött. Jag hade gärna lagt mig halv 8, men då kom jag på att det kunde vara en fördel att ta disken, hade jag inte gjort det så hade jag vaknat kl 7 imorse av att mamma diskade, och det hade jag verkligen ingen lust av. När disken var klar så tänkte jag att jag skulle gå och lägga mig. Då var klockan strax före halv 9, ja det var en stor disk :P MEN då ringde Lisa och ville snacka och samtidigt höll jag på och packade lite föratt åka till Jesper idag. Så ja, jag som hade tänkt lägga mig halv 9 och sätta på en film att somna till, lade mig ist halv 10 och släckte strax efter 10, och somnade som en stock runt halv 11. Så jag har sovit hela natten =) Underbart härligt =)


Satt igår lite och funderade på hur jag var för ca 1,5 årsen och jämför mig med nu. För ca 1,5 årsen var jag väldigt stressig, jag mådde väldigt dåligt pga olika saker och ja. Och idag är jag lite lugnare av mig, mår iaf bättre av de saker som jag mådde dåligt över då, eller ja, jag kanske helt enkelt har lärt mig att leva med tankarna..... Men men.


Idag åker jag iaf till Jesper och kommer hem imorgon någon gång, vad ska jag liksom hitta på här hemma när mamma ska plugga och sedan bara kommer att bli förbannad på mig för minsta lilla sak. Ne, då vill jag inte vara hemma.


Herregud vad hungrig jag är känner jag nu. Man kanske ska gå upp ur sängen och gå och äta frukost. Ne, jag vill inte det nu, det är för kallt :P


Kram på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards