Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under oktober 2009

Av Carro - 16 oktober 2009 18:45

God kväll på er.


Hopp, då var min lugna stund över här hemma nu när mamma och Nea kom hem från frisören. Givetvis så kom båda två hem griniga. Mamma bara säger till Nea "hoppas du ska åka snart" (hon ska till Hälsö denna helg) och så klagar mama bara över massa saker.... Ska jag orka stå ut med detta hela helgen? mamma som ska plugga och som sedan kommer ta pauser lite då och då, vilket kommer leda till att hon kommer bli förbannad på mig för att jag sitter vid datorn. Nej det tänker jag inte stå ut med! Mitt på dagen någon gång imorgon så kommer jag att åka till Jesper och jag kommer hem på söndag. Asså detta är fan hopplöst. Nu har mamma börjat plugga igen vilket betyder att hon hela tiden är stressad, MEN samtidigt träffar hon en kille nästan varje helg. Hon får fan ta och ge sig. Visst okej, hon får göra precis som hon vill, men hon ska fan inte låta sin stress gå ut över Nea och mig! :@ Jag blir bara sååååååå trött på detta!


Jag som hade hoppats på en lugn och härlig kväll. Men nejdå tydligen inte....... Suck vad trött jag blir på detta....


Detta var en rolig fredagkväll jag får då... Hmm... Aja..


Kram på er.

Av Carro - 16 oktober 2009 06:47

God morgon.

Sitter nu i sängen och äter ett par kanelbullar till frukost :P.


Idag har jag verkligen ingen lust att gå till skolan, har de 2 segaste lektionerna idag. Först matkunskapen med Elisabeth.... och sedan blomsterkursen..... Hmm.... Neee de två lektionerna gillar inte jag... men det är väl bara till att traska sig iväg i regnet....


Ikväll ska jag bara ta det lugnt iaf.


Ojdå, nu ska jag snart gå. Ni får ha en bra dag. Kram på er

Av Carro - 15 oktober 2009 22:00

God kväll mina vänner!

Ligger nu i sängen och vänar på att syrran ska bli klar på toa så jag får gå och borsta tänderna.

Sorry att jag inte skrev något imorse men jag lyckades försova mig. Första gången vaknade jag runt halv 5 imorse av att det var skitkallt på rummet. Sedan vaknade jag när klockan ringde 6:05. Då stängde jag av klockan och satte på datorn, MEN då vaknade jag igen när skärmsläckaren hade gått igång på datorn. Då flög jag upp ur sängen och trodde då att klockan var kvart i 7, att jag skulle missa bussen, men som tur var så var klockan då 6:22. Men ja, det blev lite stressigt imorse, jag hann slänga i mig 1,5 litet digestivekex och några klunkar cappuchino innan jag fick rusa iväg till bussen.

När jag väl satt på bussen så somnade jag som en stock. Tur som jag hade så vaknade jag strax innan jag skulle av :P


När jag mötte Lisa i Mölndals bro så insåg jag att jag hade glömt gympakläderna hemma, så på gympan så fick jag faktiskt gå halv 3 för att hinna med 14:50 bussen. När jag kom till Amhult så mötte jag Jesper där =) så nu har han varit här en stund nu ikväll =) Vi satte oss och kollade på en film som jag aldrig sett innan, The dead zone. Den var faktiskt ganska bra. Gammal var den iaf :P hehe :P..


Ne, nu får allt Nea ta och vara klar på toa, jag vill lägga mig och sova, är verkligen helt slut!


Imorgon slutar jag ca 2, sedan har jag inget alls planerat för imorgon, ska nog bara hem och ta det lugnt för första gången på ett tag på en fredagkväll =) Kanske att mamma och jag ska fixa lite god mat eller något sådant, vi får se vad som händer.

På lördag vill Jesper att jag ska komma hem till honom, så det får vi se om jag gör, kommer isf hem på söndag.


Hepp, jag får väl skippa borsta tänderna idag då. Nea skulle ju bara på toa när hon slängde ut mig därifrån, men då skulle hon givetvis duscha också... Typiskt henne! .....


God natt med er.

Av Carro - 14 oktober 2009 21:01

God kväll på er mina vänner =)

Sitter nu i sängen och känner mig helt slut. Idag har jag badat bland varorna i vårat café :P eller inte riktigt badat, men det tog sin tid att fixa iordning allt, och jag kan säga att jag var inte så lite trött efter det :O :P.

Annars har denna dagen varit bra =)


Igår kväll var vi ju några personer här hemma, Malin, Lisa, Jesper och jag. När vi hade ätit så satte vi oss och sjöng lite singstar. Piff och Puff var ett lag och Nalle Phu och Jesper i det andra. Och ja, de som vann var Phu och Jesper :P

Efter det blev det efterrätt, den underbart goda chokladmoussen som jag hade gjort. Efter det ville Jesper absolut spela Twister. För er som inte vet vad det är för ett spel så kan jag säga att det kan vara enormt jobbigt. Man slår antingen knut på sig själv eller med sin motståndare, ja det är inte så lätt alltid.


Givetvis tog jag lite kort också. Tog bla 2 kort på dukningen, 1 på rosen som jag fick av Malin och sedan tog Lisa en del bilder när vi körde Twister. Och ja, bilden jag tänkte ladda upp beskriver typ hur trött jag var efter en tuff match mot Jesper :P


  



Tack mina vänner för en trevlig födelsedagskväll! =)



Hoppas ni har haft det bra idag =) Kram på er

Av Carro - 14 oktober 2009 06:59

God morgon på er.


Hoppas att ni har sovit bra. Själv har jag gjort det, men vaknade dock runt halv 5 av att jag frös som sjutton, det var väääldigt kallt på mitt rum, hade glömt att höja elementet.

När jag gick upp och kollade på termometern så kände jag bara att jag ville gå och lägga mig igen. Det är någon minusgrad ute. Usch vad kallt.


Sitter nu då i sängen och äter frukost, cappuchino och en kanelbulle. Hmm... Ja, jag har börjat slarva med frukosten igen, eller rättare sagt, jag kan inte äta på morgonen =(... usch jag hatar det verkligen...


Ojdå, är klockan så mycket :O ska snart gå, men först försöka få min tandborste som ligger på toa där Nea är :P.. som vanligt :P


Ha en bra dag!

Av Carro - 13 oktober 2009 22:42

God kväll på er.


Nu blir det bara en snabbt inlägg för jag måste sova, inviga min nya nackkudde som jag fick imorse av mamma och Nea =)


Denna dag har varit väldigt härlig =) Först cafét med Sanna och Lisa =) vilket gick väldigt bra :D Lisa fick pratat lite tyska också med några gäster :P haha.


Sedan vill jag tacka Malin, Lisa och Jesper för en helt underbart rolig och trevlig kväll :D Herregud vad vi skrattade, men ett gott skratt förlänger livet.. =)


Ne nu ska jag sova, skriver mer imorgon =) Kram på er mina vänner

Av Carro - 13 oktober 2009 06:32

God morgon på er!


Ligger nu i sängen och har skit ont i huvudet/nacken. Kan få det ibland när jag knäckt nacken för mycket....


6:10 vaknade jag ur en dröm av att mamma och syrran kom in och sjöng för mig. Jag fick frukost på sängen =) sedan fick jag det jag hade önskat mig, en nackkudde :D


Idag blir det då cafét =) Nu ska jag snart gå upp. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 12 oktober 2009 22:10

God kväll!


Sitter äntligen i sängen nu och planerar lite inför imorgon. Nu har verkligen denna eftermiddag/kväll varit fullt upp för min del. Halv 5 var mamma och jag hemma, då hade vi först varit på möte med arbetsförmedlingen bla. och också handlat. Och nu har jag då hittat kläder för imorgon, städat lgh, fixat lite för maten imorgon och gjort efterrätten, och även tagit mig en härlig dusch. Så ja, jag har haft fullt upp :P..


Imorgon fyller jag då 19 år =) Så imorgon eftermiddag/kväll kommer det lite folk hit hem =)


Ne herregud vilken huvudvärk jag fick nu då :O... hmm...


Det kanske är dags att lägga sig nu. God natt med er mina vänner.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards