Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under oktober 2009

Av Carro - 12 oktober 2009 06:54

God morgon på er.

Hoppas att ni har sovit gott. Själv har jag väl sovit bra tror jag.


Idag är det då den sega dagen.... Typ 3 timmas rast samanlagt....Suck.. Jag orkar verkligen inte denna dag egentligen.. Ikväll kommer jag att ha fullt upp. Måste handla till imorgon, göra efterrätten idag, städa och massa sådant. Så ikväll kommer det att bli fullt upp. Hoppas barainte det mötet håller på alltför länge.


Nu ska jag snart gå. Kram på er.

Av Carro - 11 oktober 2009 22:00

God kväll på er.


Nu så har jag kommit hem igen. Denna helg har varit väldigt trevlig =)


Söndag 11 oktober, asså jag har alltid tyckt att oktober har varit en härlig månad. Löven på träden börjar få fina färger. Sedan tycker jag det ser så härligt ut att se folk som har börjat klä sig i vinterjackor och massa härliga kläder. Därför tycker jag att oktober är en sådan härlig månad.


Imorgon hade då mimmi (mormor) fyllt 71 år om hon hade levt =( Jag saknar dig hela tiden mimmi :'( Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta <3

Anledningen till att jag alltid har kommit ihåg mimmis födelsedag är för att hon alltid fyllt dagen innan mig. Det var alltid lite roligt... <3


Så ja som sagt då, då var det 2 dagar kvar tills man fyller 19 år. Herregud vad tiden går fort nu asså.


I fredags fick jag syn på en ny choklad som jag aldrig sett innan. Chokladmonster som jag är så kunde jag inte låta bli att köpa den. Det var med nougat och hasselnötter i. Snacka om att den var goooood :D


Sedan var vi ute och gick runt Donsö slinga i lördags. Tog lite kort då=)


  



Ne, nu ska jag snart sova. Hoppas att mamma kommer hem snart så jag kan fråga henne om jag kan åka med henne imorgon.

Ne usch, jag vill verkligen inte till skolan imorgon. Måndagar är så himla sega, och framför allt dagen imorgon. Imorgon börjar det med gympa, men den ska jag inte vara med på pga min förkylning. Så då blir det väl bara till att vänta. Efter det har vi 2 timmas håltimma, och efter att vi slutat kl 1 så ska jag vänta 1,5 timma på att jag och några ska ha möte med arbetsförmedlingen och syo. Men men.. Får väl överleva med boken jag tar med imorgon att läsa :P


Nu kom tydligen mamma hem, och ja jag kan åka med henne imorgon.


Hoppas att ni har haft en bra helg =) Kram på er alla bloggläsare.


Av Carro - 9 oktober 2009 06:44

God morgon på er.


Nu blir det ett snabbt inlägg. Ska snart gå och fixa frukost, sedan packa ner det sista jag ska ha med i helgen och kl 7 ska jag gå :P..


Men ni får ha en riktigt bra helg!


Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 8 oktober 2009 21:58

God kväll på er alla bloggläsare!


Sitter nu i sängen och gör inte så mycket, chattar lite bara. Nu ikväll har Nea färgat håret på mig :D Äntligen :D Det blev bra =) Brunt =) lägger troligtvis upp kort på det i helgen.


Sedan har jag också varit med Jesper idag på eftermiddagen =) Träffade honom en stund i stan =)


Imorgon åker jag till Jesper och kommer troligtvis hem på söndag igen.


Ne,nu ska jag snart lägga mig. God natt med er.

Av Carro - 8 oktober 2009 06:45

God morgon på er alla bloggläsare!


Sitter nu i sängen och ska snart gå och fixa frukost. Hopp, jag klarade mig tydligen inte undan en förkylning nu då =( Bara jag är frisk till nästa vecka så. Eller ja, jag ska ju till Jesper i helgen också men vi får väl se hur det blir med det då.

Nu var det faktiskt ett tagsen som jag var förkyld. Det var ju ett tag som jag blev förkyld typ hela tiden. Men som sagt, bara jag är frisk till nästa vecka så är det okej, vill ju inte vara sjuk på min födelsedag :/


Ne, kanske dags att gå och fixa lite frukost. Ni får ha en bra dag. Kram på er.

Av Carro - 7 oktober 2009 16:00

Hejsan bloggen!

Nu sitter jag då, en riktigt trött och småförkyld Caroline i sängen och skriver detta.


Sorry att jag inte skrev något igår men jag orkade inte det. Dagen igår var iaf väldigt rolig och trevlig i baket med Sara och Eva =) trots att det rörde till sig lite ibland, och Eva (läraren) lyckades riva ner alla kakformar rakt över den bänk som jag stod och gjorde en paj på :P xD haha.. Typiskt Eva xD.. Men ja, som sagt, annars var den dagen väldigt rolig och trevlig.  


Idag har jag också varit i baket, men ist för Eva så hade vi Åsa =) Hon hade tagit med sig ett recept på en chokladtårta som jag gjorde :D Det var lite roligt =) och sedan gjorde jag en äpplekaka som Eva skulle ha med sig hem =), jo jag gjorde ju också en "Carros specialare" :P hehe.. Ja det var väl det jag gjorde idag, orkade inte göra så mycket mer. Jag skulle ha gjort den chokladtårtan som jag hade med mig recept på också, men det orkade jag inte, tror inte heller jag skulle hunnit det.

När vi hade slutat så gick jag ner till cafét igen för att betala för en smörgås som jag hade glömt. Då frågade Helena mig hur det känns nu med klassen osv. Då sa jag det att det går inte att jämföra den klass jag går i nu och den andra. Så det känns väldigt härligt :D


Syrran Nea har ju varit sjuk nu i över 1 vecka, och idag fick hon provsvaren. Hon har halsfluss =( Så hon behöver åka till vårdcentralen för att hämta sitt recept för att sedan hämta ut det på apoteket. Problemet är bara det att Nea orkar inte det själv, och mamma kommer inte hem förrän senare ikväll för hon har skola, och Thomas jobbar.....

Hon sa iaf att hon kanske orkar färga mitt hår senare :D Hoppas hon orkar det iaf :D


Kram på er alla bloggläsare.

Av Carro - 6 oktober 2009 07:02

God morgon på er alla bloggläsare!


Sitter nu i sängen och äter lite frukost, och fryser... Hm, hade ju på elementet inatt, men det verkar inte hjälpa..


Idag blir det då troligtvis baket :D Har hittat lite nya recept nu som jag kan göra :D Och i eftermiddag ska jag troligtvis med mamma till tippen :P.. lagom roligt men men :P..


Ojdå, nu ska vi gå snart. KRam på er

Av Carro - 5 oktober 2009 21:15

God kväll på er.


Hoppas att ni har haft en bra dag, det har jag haft iaf =)


Vaknade klockan 8 imorse och var klarvaken. Hm, kanske har börjat vänja mig vid Jespers tidiga tider :P xD

Då satte jag mig iaf och kollade på de Doobidoo avsnitt som jag missat. Efter det började jag städa lite på mitt rum, rensa bland papper osv.

Runt kvart över 2 tiden kom Malin och hon pratade om att gå till Lindex för att kolla på en tröja.


Väl på Lindex så provade Malin massor av tröjor, dock var ingen av de helt okej, men däremot hittade jag en tröja :P En tjock, lite längre och med lite ull i, en riktigt varm tröja :D Mörkblå, eller mörk turkos var den =) Fick också köpt hårfärg :D Äntligen :P :D så i veckan ska jag färga håret :D Det blir samma som i vintras, mellanbrunt :D Malin däremot hittade en tröja på Cinco =)


Hmm.. herregud vad trött jag blev nu då.


Säger god natt med er och sov så gott.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards