Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juli 2009

Av Carro - 8 juli 2009 07:40

God morgon på er! Sovit gott? Det tror jag att jag har gjort, har dock vaknat några få gånger av att det varit kallt. Kanske dags att ta fram täcket igen...


Sitter nu i sängen och äter frukost och kollar ut genom fönstret och bara hoppas på att de mörka molnen jag ser inte ska komma hit.


Idag får vi se hur det är på Mums, ska iaf jobba med Anette idag. Hon hittar alltid saker att göra :P


Ni får ha en bra dag! =)

Av Carro - 7 juli 2009 19:39

God kväll på er!


Ligger nu i sängen och chattar lite bara och känner den goda matdoften från köket. För ovanlighetens skull slapp jag hjälpa mamma med maten :P jag står för efterrätten ist :P Har äntligen gjort den chokladpajen jag pratat om :D Får se senare hur den smakar =)


Idag har det varit väldigt lugnt på Mums, inte mkt alls att göra.


När jag hade bakat här hemma idag och satte mig ner så kände jag hur jag blev alltmer yr. Då kände jag att jag hade varit igång ett tag. Asså det känns i huvudet, jag har även idag varit lite småsnurrig men inte så farligt som igår, men då när jag hade bakat, jösses vad snurrig jag blev då.. men det gick över efter några min.


Nu ska vi snart äta här hemma. Tror mamma gör pannbiff och kokt potatis.. det får väl duga :P jag har ju aldrig gillat potatis så mkt :P men men, man kan inte alltid äta pasta :P


Hur har er dag varit? =)

Av Carro - 6 juli 2009 22:33

God kväll på er!


Nu orkar jag inte tänka så mkt för det hände en sak på jobbet idag, så ist skriver jag av från min dagbok jag skrev i förut ikväll om denna dag.


Imorse när jag kom till Mums så skulle jag göra Mumspasta. Jag började att hacka rödlök. Då tänkte jag att jag tar den stora och väldigt bra kniven som jag använder ibland. Varje gång jag tar den kniven så tänker jag att jag inte ska skära mig. Jag hade hackat en halv rödlök och då händer det, jag skär mig. Jag går snabbt och sköljer med vatten och då kommer Linda ut och fråga om jag skar mig. Jag bara ser hur handfatet blir nedskvätt av blod. Jag börjar bli lite småyr. Medans Linda hjläper mig att plåstra om såret så "sitter" jag och bara kollar bort och blundar. Jag känner hur det ömmar i fingret samtidigt som jag blir alltmer yr. Jag bara säger att jag måste ut och sätta mig lite och ha luft. Jag reser mig från stolen och börjar gå ut till cafét. Då händer det, jag kommer inte längre än till cafét. Jag känner hur jag bara vinglar runt mellan en hylla och montern i cafét. Jag bara känner att allt blir dimmigt, jag känner hur benen börjar vika sig, mina ögon går igen. Det enda jag känner är att jag slår huvudet i golvet. Efter några få sekunder vaknar jag och sätter mig upp direkt. Jag ser hur mannen med varorna kommer mot Mums. Jag tänker "jag måste resa på mig" då ramlar jag baklänges på golvet igen. Där ligger jag någon enstaka sekund innan jag vaknar till igen och sätter mig upp. Jag ser hur varorna nästan är inne på Mums. Jag säger till mig själv att jag måste resa på mig. Jag tar kraft till mig och lyckas resa på mig. Jag går ut genom dörren och krockar med varorna i dörren. Jag går och sätter mig på en stol. Jag känner hur folk som passerar passagen till maxi kollar lite på mig, men det skiter jag i. Där satt jag med armarna hängades nedför stolen. Jag hade fått med mig min isvattenflaska ut och kämpade för att hålla kvar den i handen. Då kände jag bara hur svetten rann från mig. Jag orkade inte bry mig för jag mådde såpas dåligt. Jag kände hur mannen med varorna kollade lite på mig ibland. Där ute i stolen satt jag 10-20 min innan jag reste mig. När jag kom in frågade Linda hur det var med mig. Bättre svarade jag. Jag gick snabbt in på toa och kräktes. Det var ingen som såg när jag ramlade.

Resten av dagen mådde jag okej, jag hade lite ont i huvudet, mådde lite illa ibland och var lite småyr, men jag stannade kvar resten av dagen ändå.


Runt halv 2 kom Lisa till Mums. Hon skulle träffa en kompis senare så hon hängde med mig hem när jag slutade.

När vi kom hem skulle jag byta plåster. Då fick jag samma känsla igen som jag fick imorse, men den här gången lyckades jag sätta mig ner innan jag var halvt väck. I samma veva ringde Malin på hem tfn. Jag lämnade snabbt över luren till Lisa som fick förklara för henne. Under den tiden ringde jag mamma och berättade. Hon sa att hon inte trodde det var någon fara.


Nu ikväll har jag legat i sängen typ hela kvällen med en våt handduk över pannan och lyssnat på musik, pratat i tfn eller vilat. Och nu ligger jag här och mår bättre, känner mig fortfarande lite småyr och väldigt lite illamående men det e inte mkt.


Så ja, detta har varit min dag. Det är därför jag inte har varit inne nåt på msn nu ikväll.


Vi får väl se hur dagen blir imon. Nu ska jag snart lägga mig. God natt med er och sov så gott. kram

Av Carro - 6 juli 2009 07:30

God morgon på er!


Sitter nu i sängen och ska snart äta frukost. Inatt tror jag att jag har sovit väldigt bra, jag har inte ens hört när Nea kom hem inatt vilket jag brukar höra... och nu på morgonen när klockan ringde så kände jag mig väl utvilad=) Härligt det faktiskt =) så nu får vi se hur denna dag blir.


Mamma kommer hem senare idag för hon ska åka och hälsa på några vänner till familjen, Nea däremot antar jag att hon inte kommer att vara hemma runt 3 när jag kommer hem. Då ska jag nog iaf ta och baka den där pajen :P =)


Ne, nu ska jag gå och fixa frukost. Ni får ha en riktigt bra dag! =)

Av Carro - 5 juli 2009 21:24

God kväll på er!


Usch vad trött jag känner mig nu då. Känner nu att det faktiskt är betydligt lugnare, inte all stress som det varit innan här hemma, det känns som om att det har blivit bättre, eller så är det bara tillfälligt, det återstår och se.


Denna dagen har iaf varit väldigt härlig. Jag har typ inte haft några måsten här hemma. Idag har jag varit hundvakt som ni kanske förstod i det förra inlägget. Jag skulle ju egentligen bakat den där chokladpajen idag som jag pratat om ett tag men jag hade ingen ork att gå ner till maxi på dagen idag så det gjorde jag med mamma nu ikväll och storhandlade ist. Så jag kanske bakar imon eller nåt sånt ist =)


Imon börjar jag jobba igen då efter 2 veckors ledighet. Den här gången jobbar jag 3 veckor, 28-30. V. 31 har ju mamma skickat Malin och mig till Brevika (vårat sommarställe i Bengtsfors) och sen börjar skolan v 34 igen, så det blir några veckors ledighet efter jobbet också som tur är =) Då kanske jag skulle med fam. Edvardsson ut och segla en vecka också men vi får se.


Nu funderar jag starkt på att sätta mig och kolla på sista avsnittet jag har kvar av Höök, skulle dock inte förvåna mig om jag somnar samtidigt :P jösses vad trött jag är, ögonen bara går igen på mig :O


Säger redan nu god natt med er alla bloggläsare och sov så gott! Kram på er!   

Av Carro - 5 juli 2009 17:16

Hejsan på er!


Sitter nu vid köksbordet och gör typ ingenting, chattar lite bara. Mamma och Nea kom hem från stan för en stundsen så nu är köksbordet fullt av saker :P hehe, typiskt Nea :P


Förut idag gjorde jag en god lunch som blev potatiskroketter m. köttbullar, grönsaker och en egengjord kall vitlökssås, med andra ord, det blev en rund måltid :P hehe :P.. Givetvis skulle Rico också få en kötbulle att tugga på :P


Tog också ett kort på ett hjärta som Nea har på sitt rum med ett gammalt kort på henne och mig i :P Det kort är nog från 00 någon gång tror jag :P



Av Carro - 4 juli 2009 18:45

God kväll på er!


SItter nu ute i skuggan på balkongen och chattar lite, har precis för ovanlighetens skull varit på godishuset och köpt lite godis :P

Jag hade ju tänkt att baka en chokladpaj idag, men jag orkade inte gå ner till maxi idag igen :P Så nu ikväll ska jag inte göra så mkt. Nea kommer hem om en stund och skulle äta, senare ikväll skall jag äta kantareller och smörgås antar jag att det blir :D Blir väl datorn också och förhoppningsvis de sista avsnitten jag har kvar av Höök =) Så med andra ord, ikväll blir det en lugn kväll =) väldigt härligt :D  Har faktiskt vad jag vet inget spec att göra här hemma :D Första gången på länge som det inte är nåt här hemma att göra som jag kommer på =) underbart Det har lönat sig att vara borta 5 dagar denna veckan :D


Ni får ha en riktigt bra lördagkväll! =)

Av Carro - 4 juli 2009 09:59

God morgon på er!


Sitter nu i sängen och äter yoghurt med digestive =)


Idag får vi se vad som händer. Jag fick erbjudande om att åka ut till Jesper men jag tror faktiskt att jag skippar det för jag har ju liksom knappt varit hemma på 5 dagar nu, och så är knappt mamma hemma idag vad jag vet.. men men, vi får se.

Man kanske ska lägga sig ute på balkongen lite idag och sola :P Ska kanske gå ner och handla lite godis senare idag också så man har nåt att tugga på till ikväll, eller så går jag ner och köper mandelmassa och bakar den chokladpajen som jag tänkt att göra :P =) Chokladmonstret Carro, det e jag det :P haha..


Ne, jag kommer för tillfället inte på något mer att skriva här, ska gå igenom lite gamla bilder idag och se om jag hittar något gammalt roligt minne som jag kan skriva om här =)


Ni får ha en fortsatt bra dag! =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards