Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juli 2009

Av Carro - 13 juli 2009 15:58

Hejsan på er!


Jösses vad trött jag känner mig, ligger i sängen och bara tar det lugnt.


Denna dag har gått ganska fort trots att den varit seg och konstig. Camilla kom in på Mums en sväng idag :D Det var roligt att se henne igen, det var ett tagsen =)


Redan imorse hade jag en svag känsla av att det kommer att hända något. Jag vet, jag är konstig, jag känner sånt på mig när det ska hända något, det kan vara vad som helst... Men i alla fall. Personerna jag har haft i tankarna idag är Tommy :$ och Thomas (pappa)

Thomas ringde ju mig förra veckan och sa då att han hade tänkt komma till Mums någon dag när han är på väg hem från jobbet.

Idag när jag stod inne på Mums så kollade jag bara mot ica maxis ingång och såg en välkänd tröja och kände igen gångstilen så väl. Då slog det mig att det var Thomas (pappa). Då kände jag bara hur kroppen började strejka, den ville inte alls göra som jag ville. Samtidigt som jag såg honom så höll jag på med 2 smörgåsar. Gissa vad jag gör. Jo, jag gör fel, eller tja, jag tänkte på att jag gjorde sallader vilket jag inte gjorde, utan jag gjorde ju smörgåsar.. Så smörgåsen blev fel. Mitt huvud gick mellan smörgåsarna, klockan, utgången till maxi, kassan, smörgåsarna och runt så... Jag visste inte vad jag skulle göra. Allt blev bara så himla konstigt. Då tänkte jag ju också då att han kommer att komma till Mums efter Maxi, men det gjorde han inte. Ändå betedde jag mig så i över 1 timma. Det var verkligen skitjobbigt.


Ikväll blir det till att hjälpa mamma lite med olika saker, och sen ska jag kolla på Lotta på Liseberg på tv ikväll också :D  


Hur har er dag varit? =)

Av Carro - 13 juli 2009 07:36

God morgon på er!


Sitter nu i sängen och har precis ätit lite frukost, smörgås med gravad lax på. Inatt tror jag att jag har sovit bra.... Jag känner mig iaf ganska utvilad...


Idag är det jobb då, men jag slutar som vanligt halv 3 och då kanske Lisa kommer hit en stund, vi får se, för att lämna några filmer och så ska hon låna en film av mig.


DÅ har man 2 veckor kvar att jobba nu då och sen är det looooov :D Mamma pratade om att hon ev skulle bort en hel vecka så då får jag väl se till att vara hemma för det är ju det jag vill, vara själv 1 vecka :P Hoooooooppas :D


Ne, nu ska jag gå och ca 15 min. Ni får ha en bra dag trots vädret. Kram på er!

Av Carro - 12 juli 2009 22:08

God kväll på er!


Sitter nu i sängen och pratar med Jesper via skype och chattar lite. Nu är mamma på väg hem från sin helg någonstans, fråga mig inte vart hon varit för det vet jag inte :P och Nea som har varit på Hälsö men är nu ute på båtsemester, så själv har jag haft en helt underbart härlig ensam hemma helg :D Ja ni vet ju vad jag gjorde igår :P Jag låg i soffan hela dagen och kollade på film xD asså det är mååååånga årsen som jag kände mig så lugn som igår, helt underbart var det verkligen :D


Idag har jag städat och grejat här hemma några timmar innan jag lade mig i soffan och kollade på film och pratade med Jesper via skype.

Jag har nu ett antal gånger fått frågan om Jesper och jag är tlsm, och det kan jag svara på nu. Nej det är vi inte, vi är bara vääääldigt bra vänner. <3


Men ja, vid 3 tiden tror jag så lade jag mig i soffan och där låg jag till någon gång nu ikväll :D :P haha..

 Asså denna helg har verkligen varit helt underbar. Jag har inte bara tagit det lugnt denna helgen utan jag har kännt mig väldigt lugn också vilket har varit helt underbart :D


Jo just det ja, jag pratade med några släktingar från Bengtsfors i förmiddags också i tfn ang regnovädret som varit. Där hade de klarat sig någorlunda men det var flera vägar som var avstängda och de hade inte varit och kollat till vårat sommarställe. Det skulle inte förvåna mig om man inte kommer dit nu för vissa delar av vägen är översvämmad, jag vet inte men jag chansar...


Hmm... Vet inte riktigt vad jag ska skriva mera....


Asså Tommy, detta blir jag snart tokig på, jag orkar inte gå runt med detta längre, det har gått för lång tid, vi måste ses någon dag...... <3 :/


Aja, ni får sova så gott. Själv ska man ju jobba imon :P hmm.. xD.. aja.. God natt med er och sov så gott.

Av Carro - 11 juli 2009 23:36

God kväll på er!


Sitter nu i sängen och pratar med Jesper via skype bara och är trött.


Jag vet inte ens om jag vågar säga vad jag gjort idag xD haha.. Neee men idag har jag inte gjort många knop. Jag har typ bara legat i soffan och kollat på film (a) haha.. Tror jag har kollat på runt 4 filmer idag xD och tv i typ 2 timmar :P haha.. Det är väääääldigt längesen jag tog det så lugnt som jag gjort idag, vilket har varit väldigt härligt, men känner nu att jag börjar bli rastlös :P hehe... men någon gång måste man ju vara lite lat också :P hehe xD...


Hmm.. annars idag har det varit en konstig dag... Orkar dock inte ta det nu för datorn jobbar sig och jag känner mig helt slut...


Men jag säger iaf god natt så får ni sova så gott kram på er.

Av Carro - 11 juli 2009 10:19

God morgon på er!


Sorry att jag inte uppdaterade igår kväll, men dels var Malin här och sov här inatt, och så var jag såååå trött, verkligen helt slut, ett tag satt jag och nästan sov över datorn medans Malin spelade på min mobil :P


Malin ringde mig igår på dagen när jag jobbade och sa att hon och hennes föräldrar inte skulle ut och segla igår pga vädret, det var ju regn hela dagen igår, så då sa Malin att hon kunde komma hit och sova här inatt  så det gjorde hon. Vi sjöng en del singstar igår :D och nu har Malin lämnat 2 av sina singstar skivor här :D så i helgen blir det till att sjunga :D


Senare igår kväll fick Malin ett sms av sin mamma som sa att Malin skulle vara hemma runt 10 tiden idag för kl 11 skulle de segla från Björkö, så vi satte klockan på 8:40 imorse vilket jag inte direkt hurrade för för jag var supertrött :P Kl 9:15 gick Malin och då gick jag och lade mig igen och somnade om :P och nu vaknade jag för en stundsen av att en barn stod och skrek här på gården :P sånt e såååå typiskt här asså.. Men men...


Idag får vi se vad som händer, har lite saker att fixa här hemma men vi får se.


Nu regnar det iaf inte ute men de varnar för stora regnmängder i Göteborg :P men men...


Ni får ha en bra dag! =)

Av Carro - 10 juli 2009 07:41

God morgon på er!


Då var det fredag då :D Härligt. Inatt har jag sovit riktigt bra. Drömde också när klockan ringde vilket jag vääääldigt sällan gör. I helgen ska jag sova ut..


Vilket härligt väder vi har  i GBG nu då, eller inte.... regnet står som spön i backen..


Läste precis om en svår trafikolycka på Hönö med 5 unga. Jag bodde ju på Hälsö förr och vi var alltid på Hönö och handlade osv och kände även en del personer där. Och ni vet säkert hur det är på öar, alla känner alla. Det skulle inte förvåna mig att jag hade känt igen personerna om jag hört namnen eller nåt... http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=139&a=505485 Det låg även ute på aftonbladet...


Ne, nu ska jag gå om ca 10 min, dags att äta upp frukosten. Kram på er alla bloggläsare

Av Carro - 9 juli 2009 07:36

God morgon på er!


Sitter nu i sängen och äter frukost. Idag känner jag mig helt slut, får försöka att lägga mig tidigare ikväll bara.... hmm :P


Asså detta är som vanligt, alla säger olika. Går man in på göteborgs posten och läser så säger de att ovädret är över för den här gången, men går man in på aftonbladet så läser man att mer regnkaos väntar... Aja... vi får väl se.


Senare idag tror jag att Malin kommer hit en stund =) Hon ska iväg imon så då ses inte vi förrän v 31 när vi ska till Brevika..


I helgen var det prat om att Ola ev skulle komma till gbg pratade vi om förra helgen, och igår pratade jag med honom och då skulle han på nån festival eller nåt denna helg.. Aja, vi kommer inte träffas detta lovet heller med andra ord. Så många gånger vi har planerat och så har det inte blivit något.. Men men... vi har ju pratat om att träffas sen i höstas... Aja..


Nu ska jag snart gå till Mums. Ni får ha en riktigt bra dag! =)

Av Carro - 8 juli 2009 18:11

Hejsan på er!


Sitter nu vid köksbordet och ska snart börja med maten hade jag tänkt. Mamma kommer hem senare idag för hon skulle iväg med jobbet och Nea är någonstans :P Så idag är det jag som står för maten. Jag hade tänkt göra kycklinggryta alá Carro :D Det e nåt av de sakerna jag brukar göra när jag lagar mat :P


Sitter också här nu och följer radarbilder på åskovädret över Sverige. Många säger att Torslanda ligger ganska bra till när det gäller åska, vi brukar klara oss undan det ganska precis vilket väldigt härligt =) Som förut läste jag på gps hemsida om åskovädret som drog över Göteborg halv 4 imorse, och så var det en bild över Älvsbrogsbron som ligger i närheten av där vi bor. Jag vet att jag kollade på klockan halv 4 imorse, men inte att jag hörde någon åska. Och jag som brukar vakna väldigt lätt, jag hörde ingen åska alls... Så jag tror allt att vi har ganska tur här i Torslanda =)


På Mums har det varit väldigt lugnt även idag =) Ganska härligt faktiskt, och lite skratt har vi allt fått =) Haha, den hundvalpen Linda pratar om, den som äter allt möjligt :P haha lika gott skratt varje gång :P Sedan har jag fått stå i kassan lite idag också :D Jo, när jag hade varit i förrådet på Mums för att hämta lite saker så ser jag en person som kommer in i passagen. Tanken om att jag känner igen honom slår mig. Och precis då hör jag en röst bakom mig "Hej Caroline" Jag vänder mig om och då förstår jag vem det är, det var min morbror som jag inte träffat på 1 år. Och då tänker ni "men 1 år är väl ingenting" Njae egentligen inte så, men han träffade vi väldigt ofta förr och vi bor nästan grannar men förra våren sa mamma och Bosse (morbror) upp kontakten med varandra vilket jag tycker är vääääldigt tråkigt för Bosse är väldigt rolig. Han och jag har haft roligt ihop när vi grejat med alla datorer genom åren :D Saknar faktiskt det lite men men..


Och sedan när jag stod i kassan på Mums så kom det en dam som jag kände igen, men var inte 100% säker. När hon skulle beställa så kollade hon på mig och sa hej. Då slog det mig, eller jag kan inte placera henne till 100% men det är någon från Hälsö :P Asså jag har typ glömt Hälsö och allt folk därifrån, jag känner typ inte igen någon därutifrån längre :O Men iaf, där stod vi och pratade en liten stund.


När jag kom hem runt 3 tiden så gjorde jag iordning en Carros cappuchino med lite 40% grädde i :P och så tog jag en bit av den underbart goda chokladpajen som jag gjorde igår :D Lägger ut en länk till receptet för den rekomenderar jag verkligen :D http://www.recepten.se/recept/chokladpaj.html


Ne, nu får jag väl ta och börja med maten. Ni får ha en riktigt bra kväll alla bloggläsare trots vädret.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards