Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juli 2009

Av Carro - 18 juli 2009 16:26

Hejsan på er!


Sitter nu i sängen och gör typ ingenting, chattar lite bara och har ont i knäet som också nu e svullet och e hungrig. Idag har jag och mamma varit på Backaplan en stund och kollat runt lite. Jag hittade lite saker som jag kan lägga upp senare. Känner att jag typ inte har någon ork alls nu eftersom att vi inte ätit..


Lovar skriva mer senare. Ni får ha en fortsatt bra dag. Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 17 juli 2009 07:40

God morgon på er!


SItter nu vid köksbordet och äter lite frukost och är verkligen supertrött, men är väääääldigt glad över att det e fredag :D

När jag vaknade imorse kände jag att jag hade ont i mitt knä som igår kväll. Bara för att jag stod upp så mkt igår, och under 1 timma stod jag ju bara och inte gjorde ett smack, det tar tydligen på knäet =( usch vad jag hatar det. Men jag ska stå ut idag! ....


Asså det känns verkligen att Nea kommit hem igen.. Hon e ett stressobjekt utan att hon vet om det. Det var ju såååå härligt när hon inte var hemma, det var så lugnt och man riktigt kände att man lugnade ner sig.


Ojdå, klockan bara tickar iväg idag. När jag kommer hem idag så skulle det inte förvåna mig om jag somnar :P så vi får se om jag kommer in på msn direkt när jag kommer hem eller ej, och sen beror det också på om Nea e hemma eller inte...


Men men, ni får ha en bra dag! =)

Av Carro - 16 juli 2009 22:36

God kväll på er!


Ligger nu i sängen och chattar lite med Tommy.


Från min sms-bloggning så vet ni ju hur lugnt vi hade på Mums imorse. Strax efter 10 var det så lungt så vi började att skrubba väggarna :P hehe.. Ja det höll vi på med fram till ca kl 11, då gick jag på lunch. Halv 12 slutade Cim och när det var Anette, Lovisa och jag som jobbade runt 1 tiden så ändrades hela dagen. Det kom alltfler gäster, och runt 2 tiden fram till strax före 3 så var det fullt upp. Just det ja, kl 11 hade vi haft 4 kunder på hela dagen :P Då e det lugnt...


Kvart över 2 kom Jesper till Mums och väntade på mig. Jag fick jobba över lite idag eftersom att det var så mkt  och göra. Idag var också sista gången jag träffade Anette eller hur jag kan säga, inte sista, men sista för den här gången. Hon sa då att jag måste komma in till hösten eller nåt sånt samtidigt som man hörde på henne att hon var ledsen att det var sista gången.... Hon sa också att hon har mitt nr så att hon kan ju ringa om det behövs folk någongång och det tackade jag verkligen inte nej till :P Så ja. Jag vet inte vad jag ska säga. Är såååååå glad över att jag har hittat ett så bra ställe som Mums. Det kan inte bli bättre faktiskt. 3 minuter hemifrån och de är väääldigt nöjda med mig också. Själv har jag svårt att förstå att det faktiskt bara e sommarjobb där, men ja som sagt, man vet ju aldrig när Anette hör av sig och det behövs folk :D Anette sticker till Kroatien imon nämligen tror jag det var och kommer hem nästa lördag, och min sista dag är på torsdag OM det inte är så att det är bra väder på fredagen också för då har Anette bett mig att hoppa in så betalar hon mig :D <3


Sedan idag har jag varit med Jesper. Vi fixade datorn här hemma bla :D så äntligen är den fixad :D och efter det fixade vi mat och sen gjorde vi inte så mkt, kollade lite på datorn o så bara.


Usch, nu känner jag mig verkligen helt slut. Har ont i knäet också =( Nee det får inte komma tillbaka så mkt igen =( har stretchat det en del och lite så nu så vi får se hur det e imon. Känner nu också att det verkligen känns i ryggen nu att man stått upp precis varje dag.


Ne, nu ska jag snart lägga mig. Och Jesper, du är en av flera helt underbara vänner! <3 tack för denna dag, verkligen =) <3


God natt med er och sov så gott! =)

Av Carro - 16 juli 2009 09:46

God morgon på er! Står nu på Mums och gör absolut ingenting, har redan gjort alla måsten för idag, så ja nu sitter Cim och Jag här bara. inatt har jag väl sovit ganska bra. Det åskade ju en del igår kväll precis när jag hade somnat. Senare idag ska jag vara med Jesper en stund. Vi ska väl fixa datorn hemma. Just det ja, Nea kommer hem idag också efter båtsemestern. Aja ni får ha en fortsatt bra dag! :-)

Av Carro - 15 juli 2009 17:29

Hejsan på er!


Sitter nu i sängen och har precis kollat på allsång på skansen, såg ju inte det igår. Har också ont i huvudet, förmodligen pga vädret, det e ju mer åska på väg in över Göteborg. Jag gillar åska, men jag får nästan alltid ont i huvudet när det e påväg.


Även denna dag har varit väldigt lugn. Jag och Cim tlsm bakade lite imorse bara annars har det inte varit mkt alls att göra. Vi var klara med alla måsten kl 10 imorse så ja... Denna dag har varit väldigt seg, men ändå rolig och trevlig. Idag har jag jobbat med Cim o Anette :D


Inte heller idag dök Thomas upp på Mums så vi får väl se om han gör det...


Hmm.. kommer tyvärr inte på något mer att skriva om just nu, känner att jag tappat orken för att skriva :/


Hur har ni haft det denna dag då? =)

Av Carro - 15 juli 2009 07:40

God morgon på er!


Vad är det för dag idag?! Jag hade ju för mig att det var onsdag igår och då är det ju torsdag idag... men nej det är onsdag idag.... :P... hmm.. sånt e bara irriterande...


Sorry att jag inte uppdaterade igår kväll, men klockan blev för mkt och så behövde jag lägga mig. Igår kväll satt jag och kollade på båda filmerna jag lånar av Lisa :D De var väldigt bra :D Det kommer ju ut ännufler Wallander också som jag måste hålla koll på när de kommer ut :P :D och sedan Beck premiär den 26 augusti :D


Idag får vi se vad som händer, de varnar ju för åska i Göteborg idag men vi i Torslanda brukar ju klara oss, men man ska inte säga för mkt.. :P


Jo, igår kväll frågade mamma mig om Thomas också (pappa) När jag skulle träffa honom, hur jag tänker med honom osv.. Jag blev typ bara irriterad och då bytte hon samtalsämne... Asså i sommar ska hon få läsa min bok som jag gjorde i skolan, Tonårsboken för däri finns ju min självbiografi och då kanske hon fattar lite mer varför jag inte vill träffa honom.. Men men...


Ojdå, klockan bara tickar iväg, nu måste jag snart gå ner till Mums. Ni får ha en riktigt bra dag!

Av Carro - 14 juli 2009 16:44

Hejsan på er!


Har nu suttit mig riktigt gött i sängen och skriver detta och chattar lite. Lisa var här för en stundsen och lämnade 2 filmer som jag ska låna av henne, 2 Wallander, Hämnden och Skulden så det blir till att se någon av de ikväll :D


Denna dag har varit hur seg och lugn som helst. Asså vi har typ inte haft något alls att göra på Mums. Ett tag stod vi och kollade på klockan typ 1 gång i minuten...


Jag skulle gå ut till förrådet idag för att hämta in en spann med kycklingröra, och det var nog tur att jag gjorde det för när jag skulle ta spannen ur kylen så fick jag massa vatten över mig. Min första tanke var att kylen hade gått sönder. Det stod ju fler saker i den också. Jag gick in med kycklingröran och pratade med Cim som gick ut och kollade på kylen. Hon ringde väl Anette antar jag och det visade sig att det var förlängningssladden till kylen och musfällan som hoppat ur. Vi tog in allt som hade varit i kylen till själva cafét och fick leta plats i kylarna där ist. Så de varorna ska Anette kolla på imon så får vi se om det går att använda eller ej. Så det var nog väldigt tur att jag gick ut till förrådet då för det var enda gången vi var där idag.. Jag sa ju att något skulle hända :P men än vet jag inte om det är nåt annat också... hmm.. aja...


Nu ikväll lär det bli till att hjälpa mamma med maten, kycklinggryta :D och sen ska jag ju riva lite ost också och frysa det, men det gör jag nog snart, och sen blir det nog film ikväll om mamma inte hittar på massa saker jag ska göra...


Men men.. Kram på er

Av Carro - 14 juli 2009 07:29

God morgon på er!


Sitter nu i sängen och äter en smörgås och dricker cappuchino. Asså detta är nästan jobbigt, det känns verkligen som om att något kommer att hända....


Idag tror jag inte det är nåt spec på Mums, hoppas bara inte att Thomas dyker upp....


Jösses vad trött jag känner mig då.. Får väl försöka att lägga mig tidigare ikväll..


Hmm... vet inte riktigt vad jag ska skriva om mer så ni får ha en bra dag! =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards