Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under december 2011

Av Carro - 9 december 2011 23:28

Godkväll bloggen!
Ja denna dag har det varit fullt upp hela dagen verkligen så nu är jag bra trött. När jag skulle hem i eftermiddags också så hann jag precis med 21 på Backaplan så åkte med till krysset, där missade jag precis både 24, 25 och lila som alla tre gick samtidigt, toppen. Så där blev jag ståendes i 20 min innan en bra försenad 25 kom. När vi kom till torget härnere så stod det en polisbil mitt i vägen och hade stängt av vägen. Vi fick senare veta att det var ett tak på ett av husen därnere som hade lossnat i stormen. Då var ju även Älvsborgsbron avstängd sedan kl 12 på dagen. Ja jag läste på gp förut att Älvsborgsbron stängs vid 28 m/s och i byarna hade det som mest varit 38 m/s idag :O Det är mycket! 25 m/s är ju storm och över 30 m/s är ju orkan, så det var ju helt klart orkanbyar... De hade ju varnat för storm, men inte ännu en sådan här kraftig storm, det var man inte alls beredd på. Sedan läste jag nu ikväll att de fick stänga Götatunneln österut eftersom att det trängde upp vatten ur dagbrunnar, den började svämmas över.


Imorgon ska Malin och jag ut till älsklingen om stormen tillåter det. Jag hoppas att de har öppnat Älvsborgsbron åter så vi slipper ta den himla omvägen via centralen ist, och så hoppas jag också att de inte måste ställa in färjer därute, då blir det jobbigt. Ne vi får se, men jag får som jag vill igen, vara ute i skärgården när det stormar, då märker man den som bäst :P Älskar stormar, det är så mysigt och häftigt, ja jag älskar ju väder, vissa personer tycker ju att jag borde ha blivit meterolog haha ne jag tror inte det :P


Ne nu måste jag sova, är verkligen helt slut. God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 8 december 2011 21:35

Godkväll bloggen!

Ja snart är det äntligen fredag igen och slut på denna veckan. Ja denna vecka har varit bra konstig på flera sätt, det har hänt så mycket, en hel del jobbiga saker, dock inget jag vill skriva om här. Hoppas att nästa vecka blir bättre, men ja, det känns som att de kommande veckorna kommer att bli konstiga, väldigt konstiga, ingenting kommer att stämma, inget kommer att vara som det ska vara känns det som. Men men...

Det är därför jag inte har skrivit så mycket här i veckan heller....


Imorgon får jag väl se till att ha lite myskväll själv, mamma är ju i och för sig hemma men ja, jag vet inte, vi får se. På lördag åker Malin och jag ut till Jesper och kommer hem på söndag igen. Det ska faktiskt bli härligt att komma dit ut igen, saknar älsklingen så mycket, det är ju två veckorsedan vi träffades sist. Och just att Malin kommer med också, det blir väldigt trevligt :D och så vill jag bort här hemifrån nu också känner jag...


Usch vilket väder det är ute nu då, regn och det blåser en hel del. Lagom till lördag då vi ska ut till Jesper så varnar de för högt vattenstånd också vilket då innebär att vi får se till att hålla koll på hur färjerna går, om det är så högt vatten som smhi säger att det ska vara så blir det problem för snabbfärjerna att gå, vi får väl se.


Jag önskar att jag hade haft tid till att skriva mer här nu, för nu vill jag verkligen skriva känner jag, men tyvärr inte för om jag ska orka jobbet imorgon så måste jag alldeles strax sova.


Nu ikväll har jag suttit i telefon med Malin i lite mer än 1,5 timma :P hehe ja det är vi det :P sedan har jag inte gjort så mycket annat, satt just och kollade på klipp från Lotta på Liseberg från i somras, blev besviken på mig själv för att vi aldrig var där i somras, bara förra året. Men men, så är det.


God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 7 december 2011 19:28

Godkväll bloggen!

Ja vilken dag säger jag bara. Bussar som missar torslandas största hpl som sedan stannar mitt i rondellen så det blir trafikkaos, sedan övergiven bil som står precis i början av busshpl så bussen har svårt att köra in där, och sedan flera konstiga kunder idag, plus att jag i vanlig ordning fick problem med kassan. Usch vilken dag! Plus att det nu är "bestämt" hur det blir under jul. Mamma och syrran åker till sommarstället, och jag har ingen lust att följa med, så jag får se vad jag hittar på, kanske åker ut till älsklingen och firar jul med dem, det ville ju hans föräldrar att jag skulle göra :P Men vi får se hur det blir.


Ne nu ska jag gå och göra mig en smörgås och avsluta denna dag på ett betydligt bättre sätt än vad den började med. Avslutar den med den nya Irene Huss filmen =) Just det ja, någon som har förslag på någon bra deckare som jag skulle kunna kolla på till helgen? =)


//CarroEllen

Av Carro - 6 december 2011 21:09

Godkväll bloggen!

Ja de senaste åren på julafton så har vi inte gjort så mycket, det har bara varit tråkigt så gott som. Och i år verkar det som att det kommer bli ännusämre än de tidigare åren. Det är nämligen så att mamma och Nea vill åka till sommarstället i Bengtsfors men jag vill inte med. Egentligen har jag inte en aning om vad jag vill göra över jul alls. Jag vill inte bara sitta hemma, men jag vill heller inte åka till sommarstället. Så ja, jag får väl låta mamma och syrran åka dit så får jag se vad jag hittar på. Jag har ju nämligen sagt nej till alla andra förslag också, och dem har sagt nej till mina. Så nu ger jag upp känner jag. Även denna jul får bli som den blir, jag orkar inte bry mig....



Vad gott, nu blev jag lite gladare. Pratade med Thomas (pappa) på fb och han hade tydligen gjort julebaket idag (ett enormt gott bröd som man bara MÅSTE ha under jul) och han kommer förbi med lite bröd till mig någon dag, gott! :D


Annars har även denna dag varit väldigt lugn på jobbet. det har inte ens varit något att göra på städlistan eftersom att Zara trodde att det var tisdag igår så gjorde hon städlistan för idag igår ist :P Hehe, så kan det gå när man inte håller koll på dagarna :P Men det gjorde inte så mycket, var bara skönt med lite lugn idag faktiskt =)


Nu ska jag snart sova. God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 5 december 2011 21:15

Godkväll bloggen!

Ja då var även denna dag över. Vet inte riktigt vad jag ska säga om just denna dag faktiskt, den har varit en aning konstig på flera sätt, även på jobbet, det sa Malin som jag jobbade med imorse också. Men men.


Här hemma idag har jag tagit det väldigt lugnt faktiskt, inte gjort mycket alls.


Ne jag har inget att skriva om här just nu känner jag faktiskt tyvärr =( Jag tror att det tyvärr kommer bli några dagar nu med lite lugnare att skriva här igen =( Men nu har jag kommit in i en svacka igen då jag inte vet vad jag ska skriva om =( Men det löser sig.


Imorgon ska jag träffa Veronica en sväng, ska bli trevligt, var ett bra tagsen sist =)


Just det ja, är det några av er läsare som kollar på årets julkalender, i så fall vad tycker du/ni om den? =)


Nu är det snart dags att sova. God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 4 december 2011 21:17

Godkväll bloggen!

Ja då var även denna helg över och den har varit väldigt rolig och trevlig. Igår kväll skrev jag ju här och berättade vad vi hade gjort =) Och idag trodde Malin och jag att vi skulle ha en lugn dag här hemma men så blev det inte, vi har nämligen idag varit med mamma och Nea en sväng nere på Freeport och handlat ytterligare lite julklappar. Jag fick även köpt lite fler och nya underlägg till mitt porslin som dem hade fått in nu, de var ju nästan slut sist vi var där.

Tack för en väldigt trevlig och rolig helg!



Nu tänkte jag bara klargöra lite saker ang det inlägg jag skrev här i fredagskväll, det om jag att kommer att vara tvungen att lösenordskydda vissa inlägg. Det är nämligen så att jag har fått veta lite saker som inte är så roliga för en del personer och mig. Jag vet ju själv att jag är väldigt personlig när jag skriver här, och jag känner att det är det som gör att jag skriver. Det är ju flera personer som säger till mig att man lär känna mig mycket bättre om man läser det jag skriver här än att prata med mig, och det tycker jag är väldigt roligt, men pga det så skriver jag ju också saker som handlar om andra. Det kanske inte alltid är helt okej, eller nu beror det på vad det handlar om givetvis. Men nu är det så att några personer jag tidigare har skrivit om inte vill att jag ska skriva om dem här om jag inte krypterar inläggen eftersom att det har hänt lite saker efter det.

Så bara för att jag kan vara väldigt personlig i vissa inlägg så måste jag tyvärr kryptera dem. Så om ni vill ha lösen till inläggen så får ni fråga mig om det.

Jag tycket att detta är väldigt tråkigt, meningen med att blogga är ju mycket för att dra så mycket besökare som möjligt, eller det är det man strävar efter, och ju fler besökare man har, destomer motivation får man till att skriva, det är ju så det är. Men tyvärr har jag inget val när det gäller detta. Så jag kommer INTE att kryptera ALLA inlägg men en del av dem. Men som sagt var, fråga så kanske ni får lösen. (Detta kanske blev ett lite konstigt stycke men det kändes svårt att formulera sig just nu)



Ja idag är det ju då andra advent och nu verkar det som att kylan kommer i veckan, de pratade även om snö, får hoppas att de har rätt den här gången. Nu vill jag verkligen ha snö! :P


När första ljuset brinner står julens dörr på glänt

och alla är så glada att fira få advent



När andra ljuset brinner är snart lucia här

Hon bjuder oss på kaffe

och bud om julen bär



//CarroEllen

Av Carro - 3 december 2011 23:11

Godkväll bloggen!

Ja då var snart även denna dag slut. Idag har Malin och jag varit på IKEA. Det var väldigt roligt och trevligt, vi träffade Lisa en sväng också, var ju så längesen vi träffade henne så det var trevligt =)

Vi fick båda två köpt lite julklappar idag och så fick jag köpt ett "tårtdekorationsset" till mig själv :P Får testa det någon dag =)


Nu ikväll har Nea varit här, eller ja hon är kvar här eftersom att hon inte kommer hem nu för att bussarna inte går därute =) Så även denna kväll har varit väldigt trevlig


Tack för en trevlig dag/kväll mamma, Nea, Malin och Lisa!


//CarroEllen

Av Carro - 2 december 2011 21:42

Godkväll bloggen!

Nu orkar jag egentligen inte skriva här för jag är så trött. Tänkte bara säga att tyvärr så måste jag från och med nu lösenordsskydda en hel del inlägg pga ryktesspridning =( det är inget jag vill, men om jag ska fortsätta här så har jag inget val. Om ni vill ha lösen till inlägg så fråga mig så kanske ni får det....


//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards