Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under december 2011

Av Carro - 19 december 2011 21:24

Godkväll bloggen!

Jag orkar inte skriva så mycket här nu. Jul är en jobbig tid tycker jag av flera anledningar, däremot inget jag vill skriva om här =( Men det är bla. mycket gamla minnen som väcks till liv, och sedan Mimmi (mormor) gick bort så har vi aldrig hittat vårat sätt att fira jul på, det går bara mot det sämre för var år känns det som. Men men. Som ni säkert förstår nu då så har jag då bestämt mig ang jul, jag vill inte med till sommarstället, jag vill träffa mamma och syrran men jag vill inte med dit, problemet är att jag inte alls vet vad jag vill göra över jul, det har jag inte vetat de senaste åren heller. Så ja, jag åker väl ut till Jesper antar jag. Det kommer inte att kännas bra, men jag kände det att hur jag än hade valt så hade det inte blivit helt bra. I Dalslands djupa skogar hade jag bara blivit rastlös och sedan även irriterad, sitta inne i den stugan utan internet (det fungerar väldigt dåligt däruppe), utan vatten inne och bara sitta där och inte göra någonting, det avskyr jag, jag vill ha något att göra isf. Men men. Det är det jag har bestämt mig för i alla fall och det är inget jag är glad över, eller jo delvis, men som sagt var, det hade inte spelat någon roll hur jag än hade valt för det hade inte blivit helt bra ändå. Jag vill ju egentligen träffa både mamma och syrran och även älsklingen, men det blir svårt när det skiljer över 20 mil emellan. Ne även denna jul får bli som den blir, jag orkar inte bry mig som jag har sagt innan.


Just nu känns allt så himla jobbigt. Och sedan jag halkade i trappan i lördags så känns ju inte saker och ting bättre heller. Idag har jag haft 1,5 arm på jobbet, skitjobbigt. Ne idag har jag inte känt av ryggen lika mycket som igår, idag har det ist varit armen som har gjort ont. Jag kan inte göra olika knyck, typ skaka grejer och så, då gör det jätteont. Enda gången då jag verkligen känner av ryggen, då det gör sådär superont är när jag nuddar det stället som jag slog i, det räcker att nudda det lätt så gör det göront. Även handleden är likadan, så fort jag nuddar den lite så gör det göront. Trappor är farliga!


Nu är det snart sovdags. God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 17 december 2011 22:09

Godkväll bloggen!

Nu ligger jag i sängen ute hos älsklingen och är glad över att det snart är sovdags för i förmiddags halkade jag nämligen i trappan här och har hela dagen haft ont i hela vänster sida, ont i handled och så slog jag i något ben precis bredvid svanskotan. När jag just hade halkat så gjorde det så ont så jag visste inte vad jag skulle ta mig till, Jesper sa det att det lät som att jag skrattade, men det gjorde jag verkligen inte.. När jag halkade så höll jag datorn i ena handen och en påse i den andra så jag kunde ju inte hålla mig i räcket som jag nästan alltid gör när jag går nedför den farliga trappan. Den trappan är nämligen smal, brant och väldigt hal. Just innan jag halkade, bara någon sekund innan så tänkte jag att jag inte skulle halka, utan att jag skulle ta det lugnt, men vad gör man då om inte just det man inte skulle göra.... Så ja, nu har jag bra ont i framför allt vänster sida av ryggen och med handleden är det vissa rörelser som gör ont när jag gör.

Jespers pappa som är läkare kom förbi och kollade men det var ingen större fara, inget brutet iaf, det är bara det att det gör så förbannat ont att halka i trappor.... Kan ni gissa vad det första jag tänkte på var när jag satt där på golvet nedanför trappan? Jo det första jag sa till Jesper var "ta datorn och kolla om den fungerar" :P hehe, så är det =) Det första jag tänkte på var datorn, det andra jag tänkte på var huvudet, men det slog jag inte i som tur var. Datorn överlevde men hade stängt av sig på något konstigt sätt märkte jag när jag satte på den, men både datorn och jag lever iaf :P

Så ja, nu får jag se hur det känns imorgon och får avgöra imorgon kväll om jag kan gå till jobbet på måndag, men det hoppas jag verkligen att jag kan, jag orkar inte bara sitta hemma.. Nu kan jag ju liksom knappt böja mig för det gör så ont, bara att lägga sig i sängen nu som är på golvet är inte lätt, bara det tar sin lilla tid, usch, jag som nästan aldrig slår mig annars gör det ordentligt när jag väl gör det....


Ne, nu är det snart sovdags. Jesper var så snäll och tog fram en madrass till som jag också ligger på så det blir lite mjukare, bra det känner jag nu, ja nu kan jag faktiskt ligga lite på rygg men jag lägger mycket tyngd på höger sida vilket är väldigt jobbigt.


Annars idag så har vi bakat lite, jag borde väl inte ha stått i köket ett antal timmar idag men jag ville så gärna det :P Vi har bakat lussekatter och mjuk pepparkaka, jag älskar mjuk pepparkaka! :P och imorgon ska vi baka hårda pepparkakor, det är inte jag så förtjust i men jag får väl vara med en stund iaf, då sitter man ju åtminstone ner :P

God natt!

//CarroEllen



Av Carro - 16 december 2011 06:24

Godmorgon bloggen!

Ja då var det äntligen fredag igen då =)

Idag känner jag mig verkligen aptrött, hade gärna bara velat ligga i sängen och inte göra något alls idag, det är så kallt här i hela lgh också, tycker jag iaf :P


Idag blir det jobb sedan åka ut till älsklingen igen. I helgen varnar de iaf inte för storm, jag har ju varit därute alt. åkt ut just under stormen de två senaste gångerna, så typiskt :P


Ne nu ska jag snart gå. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare!

//CarroEllen

Av Carro - 14 december 2011 21:06

Godkväll bloggen!

Ja då var även denna dag snart slut då och jag känner mig bra trött, har gjort det hela dagen....


Idag har det bara varit som vanligt på jobbet, bara det att både Zara och jag tyckte att det kändes som att det var fredag idag. Det hade iofs inte skadat, hade gärna velat ha helg nu.

Apropå helgen, jag tror att jag åker ut till älsklingen igen, men den här gången helhelg =) Jag vet ju inte än hur vi ses nästa helg, under julhelgen, nej jag har fortf. inte bestämt mig om jag ska med till sommarstället eller inte, det är så jobbigt däruppe utan vatten, gå på ett iskallt utedass hela dagarna, usch! Ne jag vet faktiskt inte. Men samtidigt vill jag träffa mamma och Nea. Vi får väl se hur det blir...


Nu ikväll har jag lagat mat här hemma, det blev spagetti carbonara, supergott verkligen =) Sedan har jag grejat med lite annat också.


Ne nu ska jag nog faktiskt snart ta och sova, och hoppas att jag somnar också. Den senaste veckan så har jag haft så himla svårt att somna på kvällarna, har legat vaken i flera timmar innan jag somnat, inte det minsta roligt =(

God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 13 december 2011 21:31

Godkväll bloggen!

Denna dag har varit väldigt lugn. På jobbet har vi inte alls haft mycket att göra, inte ens en lunchrusch och här hemma har jag gjort det vanliga, lagat mat, fixat matlåda till imorgon, pratat med Malin i tfn i nästan 1,5 timma :P Jag fattar inte vad vi pratar om egentligen, tiden bara försvinner. Hela dagarna bara går så himla fort, man gör exakt samma sak varje dag. Trots att jag är hemma redan vid 4 tiden varje dag så går kvällarna så himla fort, jag hade verkligen velat bromsa tiden en aning, tänk om man hade kunnat det, då tror jag att det är många med mig som hade gjort det :P......


Imorgon får vi se vad som händer, hoppas i alla fall att det blir lite mer att göra på jobbet då =) Jag måste ju ta och baka chokladtryffel någon dag också, den jag gjorde så mycket förra julen...


 

Lägger upp en bild på dagens kvällsmat :P Te och det enormt goda brödet som Thomas var här med i veckan, tack! :D


Ne nu är det snart dags att sova. God natt!

//CarroEllen 

Av Carro - 12 december 2011 21:30

Godkväll bloggen!

Sitter nu i sängen och ska snart sova.

Denna dag har varit helt vanlig, inget speciellt som hänt alls. På jobbet har det varit ganska lugnt.

Här hemma har jag städat, stekt pannkakor som jag var så himla sugen på :P


Jahaja tydligen är det fortf. inte helt bestämt om jul, jag måste få tag på min morbror... Allt kommer bara att bestämmas i sista stund, avskyr sådant. Jag hade ju bestämt mig vad jag skulle göra, eller ja, jag hade bestämt mig för att jag inte skall med till sommarstället utan vatten inne och bara vi där, jag vill ju träffa älsklingen under julhelgen också! Men nu har mamma börjat prata med mig igen ang jul, hon vill verkligen att jag ska följa med, så nu har jag sagt det att jag kan tänka mig att följa med om jag inte är där hela helgen, därför måste jag få tag på min morbror...


Ne nu är det snart dags att sova igen.

God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 11 december 2011 21:34

Godkväll bloggen!

Ja då var det åter söndag då och jobb imorgon igen. Denna helg har varit lite konstig, den har gått väldigt fort.

Hela denna veckan har varit så oerhört konstig, det har hänt så himla mycket saker, däremot inget jag vill skriva om här, inte än iaf.


Denna dag har varit bra ute hos älsklingen. Han var iväg och spelade tennis förut idag som han alltid gör på söndagar och då passade Malin och jag på att ta oss en härlig promenad, slingan därute, sedan gick vi vägen via hallen där dem spelade och så testade Malin att slå några slag när tiden nästan var slut, hon var riktigt duktig på det =)


Ne, det blir inget långt inlägg idag heller, nu måste jag nämligen sova, fastnade lite nu ikväll med att sitta och kolla på Neas fiskar KatjaKaj och BenteBent som vi ska passa nu en vecka haha :P Får se om jag hinner skriva mer imorgon då jag tänkte städa lite här hemma och sedan måste jag komma ihåg att göra flingor till mig som jag har missat.


När första ljuset brinner står julens dörr på
glänt
och alla är så glada att fira få advent 
 

När andra ljuset brinner är snart lucia här

Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär


När tredje ljuset brinner står julens dörr på  glänt
och alla männskor glädjas
att fira få advent


God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 10 december 2011 20:34

Godkväll bloggen!

Nu blir det bara ett snabbt inlägg för Malin, Jesper och jag har just bakat lite nötgodis och ska sätta oss och kolla på någon julfilm.


Denna dag har gått väldigt fort och var lite kaotisk imorse. Det var nämligen så att all färjetrafik härute var inställd så vi visste verkligen ingenting :P Men det löste sig ändå.

Nu blir det film, återkommer imorgon.


//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards