Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Halkat i trappa =(

Av Carro - 17 december 2011 22:09

Godkväll bloggen!

Nu ligger jag i sängen ute hos älsklingen och är glad över att det snart är sovdags för i förmiddags halkade jag nämligen i trappan här och har hela dagen haft ont i hela vänster sida, ont i handled och så slog jag i något ben precis bredvid svanskotan. När jag just hade halkat så gjorde det så ont så jag visste inte vad jag skulle ta mig till, Jesper sa det att det lät som att jag skrattade, men det gjorde jag verkligen inte.. När jag halkade så höll jag datorn i ena handen och en påse i den andra så jag kunde ju inte hålla mig i räcket som jag nästan alltid gör när jag går nedför den farliga trappan. Den trappan är nämligen smal, brant och väldigt hal. Just innan jag halkade, bara någon sekund innan så tänkte jag att jag inte skulle halka, utan att jag skulle ta det lugnt, men vad gör man då om inte just det man inte skulle göra.... Så ja, nu har jag bra ont i framför allt vänster sida av ryggen och med handleden är det vissa rörelser som gör ont när jag gör.

Jespers pappa som är läkare kom förbi och kollade men det var ingen större fara, inget brutet iaf, det är bara det att det gör så förbannat ont att halka i trappor.... Kan ni gissa vad det första jag tänkte på var när jag satt där på golvet nedanför trappan? Jo det första jag sa till Jesper var "ta datorn och kolla om den fungerar" :P hehe, så är det =) Det första jag tänkte på var datorn, det andra jag tänkte på var huvudet, men det slog jag inte i som tur var. Datorn överlevde men hade stängt av sig på något konstigt sätt märkte jag när jag satte på den, men både datorn och jag lever iaf :P

Så ja, nu får jag se hur det känns imorgon och får avgöra imorgon kväll om jag kan gå till jobbet på måndag, men det hoppas jag verkligen att jag kan, jag orkar inte bara sitta hemma.. Nu kan jag ju liksom knappt böja mig för det gör så ont, bara att lägga sig i sängen nu som är på golvet är inte lätt, bara det tar sin lilla tid, usch, jag som nästan aldrig slår mig annars gör det ordentligt när jag väl gör det....


Ne, nu är det snart sovdags. Jesper var så snäll och tog fram en madrass till som jag också ligger på så det blir lite mjukare, bra det känner jag nu, ja nu kan jag faktiskt ligga lite på rygg men jag lägger mycket tyngd på höger sida vilket är väldigt jobbigt.


Annars idag så har vi bakat lite, jag borde väl inte ha stått i köket ett antal timmar idag men jag ville så gärna det :P Vi har bakat lussekatter och mjuk pepparkaka, jag älskar mjuk pepparkaka! :P och imorgon ska vi baka hårda pepparkakor, det är inte jag så förtjust i men jag får väl vara med en stund iaf, då sitter man ju åtminstone ner :P

God natt!

//CarroEllen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards