Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under maj 2009

Av Carro - 21 maj 2009 10:16

God morgon på er!


Sitter nu vid köksbordet och äter lite frukost. Har för tillfället världens magknip för att mamma stressar upp mig som sjutton när hon har mkt att göra.


Anledningen till att det inte blev något inlägg här igår var för att jag höll på och skrev ett, men det tog för lång tid så jag blev utloggad, och då orkade jag inte skriva om det.


Idag ska jag sitta en del här och ta det lugnt, och sen ska jag hjälpa mamma med lite saker.


Ni får ha en bra dag! =)

Av Carro - 19 maj 2009 21:23

God kväll på er!


Sitter nu i sängen och skriver detta. Jag har fortfarande inte loggat in på msn, men jag känner mig stressad och nervös över att jag inte är inne på det. Har nu också blivit irriterad för det. Usch jag verkligen hatar att vara internetberoende.


Igår hittade jag lite ja/nej frågor som man kunde ställa sig själv ang internet och datorn. Jag vågade först inte göra det, men det gjorde jag.

Frågorna löd;


  • Jag använder regelbundet internet under längre tid än planerat? Ja
  • Mina vänner eller min familj klagar ibland över min internetanvändning? Ja, ofta mamma och syrran.
  • Arbetet eller skolan blir lidande pga mitt internetberoende? Nja, det var värre förr med det.
  • Internet hjälper mig att bli av med otrevliga tankar? Ja
  • Internet påverkar regelbundet min nattliga sömn? Ja, alltid.
  • Jag säger regelbundet "bara några minuter till"? Ja
  • Jag försöker ibland minska min internetanvändning? Ja, men brukar inte lyckas så bra.
  • När jag inte är online så tänker jag på internet? Alltid, tyvärr.
  • Jag blir irriterad när någon stör mig då jag använder internet? Ja
  • Jag känner mig nedstämd och nervös när jag inte surfar på internet? Ja, tyvärr.

Sedan under de frågorna så stod det "om du svarat ja på två frågor eller fler bör du fundera över om internet har en alltför stor plats i ditt liv."


Vad fick ni på frågorna?


Nej, nu kanske jag ska ta och logga in mig på msn innan jag snart blir tokig.


God natt med er!


Bilden är på mig under höstlovet förra året när min syssling och jag typ lanade några dagar.

Av Carro - 19 maj 2009 20:20

Kollade precis runt lite på aftonbladet och hittade den här videon. Vilken trogen hund =)


Av Carro - 19 maj 2009 16:35

God eftermiddag på er!


Sorry att jag inte har varit så aktiv här de senaste 2 dagarna men det är för att jag har haft en del annat att tänka på, och det är inget som jag haft någon lust att skriva om här.


Jag är nog synsk eller något, kände samma känsla imorse igen som jag kände igår, men idag var den ännu starkare (att det kändes som om att det skulle hända något) Och det kanske förklarar hur min dag har varit idag. Jo den har varit typ ett h*lvete om jag säger så.


Idag har jag varit med Jonna, Dessie, Tommy Ö och Maria i cafét, eller Tommy var bara med en stund innan han hoppade in i baket för vi var alldeles för många i cafét.


För er som inte vet det så kan jag säga att Maria är en lärare som vi har i cafét som verkligen inte kan någonting, och som ska lägga sig i precis allting, och ta jobb ifrån en.

När jag och flera andra gick i 1an så var alltid vår lärare Britten så sträng med att det var eleverna och inte lärarna som skulle jobba. Maria är typ helt tvärtom. När man är med Maria så lär man sig verkligen ingenting och hon tar allt jobb från en. Det är snarare jag, och även vissa andra i klassen som lär henne, så ska det verkligen inte vara.

Så ja, idag har jag verkligen varit på väg att skälla ut Maria minst 2 gånger, men jag har inte vågat det.... och samtidigt har det varit massa andra problem också.....


Och mitt i allt idag så kom Elisabeth (vår klassföreståndare som har varit sjukskriven men jobbar 25% nu, dock ej med oss) och hälsade på i cafét OCH även vår gamla klassföreståndare Britten som alla 3or saknar och som var så sträng.


Så ja, det har hänt saker emellan idag, så denna dag har varit superjobbig.....


Nu ikväll hoppas jag bara att jag ska få ta det lugnt. Jag brukar ALLTID vara inne på msn annars när jag har kommit hem en dag efter skolan, men inte idag, loggar kanske in senare. Anledningen till det är för att jag känner att jag Måste ta det lugnt och tänka igenom saker och ting för mig själv. Ska nog snart även stänga av mobilen.


Jag behöver nu mer än någonsin komma bort från allt som heter Göteborg, skola och annat folk..... Saknar lugnet som jag hade förut, det inre lugnet. Nu känner jag tyvärr nervositeten för att jag inte är inne på msn. Ja jag är så beroende av msn och internet så jag blir nervös så fort jag inte är där. Men jag måste verkligen försöka ikväll, och kanske logga in senare.



Nu ska Nea (syrran) och hennes kompis ut och gå med Rico som vi är hundvakt för. Men mamma lär väl komma hem snart, men ja, lite lugnt här hemma iaf :P.


Hur har er dag varit? =)


Nu ska jag gå och fixa mig en cappuchino att dricka, mums :P =)

Av Carro - 18 maj 2009 15:40

Hejsan på er!


Denna dag har varit lite konstig, men ändå härlig.

Det började väl egentligen redan imorse. Jag kände det på mig att detta skulle bli en lite konstig dag.

 När Malin och jag kom till skolan så sa en av lärarna att vi inte skulle göra någon mat idag. Jag förstod inte först varför men sedan sa de att alla kylarna i köket hade gått sönder, så de varor vi hade var det lilla som var i cafét och baket. Men i alla fall. Vi hade som tur var vissa grönsaker och smörgåspålägg så vi kunde ha caféverksamhet fram till halv 12. Det var Jonna, Tommy Ö och jag som var i cafét. Det gick bra, men det var så segt osv. Det var ingenting som stämde kändes det som. Varorna som hade varit i kylarna i köket luktade.... ja ni kan nog tänka er :P Det luktade inte gott iaf :P och nästan allt fick slängas. Så ja, vi har inte mycket varor nu i cafét :P Får bara hoppas att det fixas tills imon så vi säljer lunch imon :P


Klockan 12 gick Jonna, Dessie, Malin och jag och åt i bamba, och satte oss efter det ute i den starka och varma solen. Där satt vi tills kvart i 1, då gick vi bort till där som elevrådet skulle vara. Ja, vi slutade halv 12 och kl 1 skulle Danne och jag på elevråd. Danne dök dock inte upp på det mötet, han stack väl hem ist. Men men. Det mötet var ca 20 min långt :P hehe, ja vi hade inte så mkt att ta upp och vi var inte så många heller.


Runt kl 2 var jag hemma, och då hade jag varit på aleks konditori och köpt mig en chokladmousse. Så när jag kom hem så fixade jag en cappuchino som jag hällde i lite grädde också i :P och tog också chokladmoussen, hur gott som helst var det :D :P.. Hehe, ja det är chokladmonstret Carro :P



Nu känner jag mig verkligen helt slut, trots att jag knappt har gjort någonting idag.


Ni får ha en fortsatt bra eftermiddag =) Själv ska jag kanske sätta mig och kolla på så ska det låta från i fredags som jag inte har sett.


Av Carro - 17 maj 2009 21:43


God kväll på er! Hade nu tänkt att övergå till denna blogg, har en annan också men det är det ena och det andra som inte riktigt fungerar med den, så nu tänkte jag byta. Om ni vill så får ni gärna ta en titt i min gamla blogg http://carroellen.e-blogg.se


Tänkte lägga upp en bild som Malin tog förut idag på ett ljus här hemma.


Ni får ha en fortsatt bra kväll =) själv ska jag nog snart faktiskt lägga mig. God natt med er alla bloggläsare!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards