Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under maj 2009

Av Carro - 27 maj 2009 11:49

Hejsan på er!


Sitter nu i skolan och gör inte så mkt, börjar kl 12.

Halv 1 ska Anki och jag möta vår syo och åka till hotell kusten för att gå på ett möte.


Efter det åker jag till centralen där jag möter upp Malin E och så åker vi till hennes storebror och äter innan vi går till teatern.



Imorse när jag gick upp kl 6 så hade mamma kommit hem, men ho låg bara och harklade sig svagt i sängen så jag pratade inte med henne något. Vi får se hur det e med henne ikväll när jag kommer hem. Kommer nog hem runt 10 tiden, teatern e slut runt halv 10, och sen hämtar Malins föräldrar oss där =).


Ni får ha en fortsatt bra dag! =)

Av Carro - 27 maj 2009 02:57

Hejsan på er! Halv 3 nu inatt så väcktes jag av mamma som kom in på mitt rum och behövde kläder, Diana skulle köra in henne akut till sjukhuset, så illa är det tydligen nu.. Faaen då, själv är jag orolig för henne för typ första gången. Mamma är nästan aldrig sjuk, och gnäller nästan aldrig om att något gör ont, det är därför också som jag är så himla orolig. Fattar ärligt talat inte hur jag ska kunna somna om nu.. Har ju det mötet imon som kan vara en fördel att vara pigg på...

Själv vet jag typ inget om halsböld, inte mamma heller mer än att det kan gå ut i blodet och då kommer hon att ligga på sjukhus ett tag....

Faaen vad orolig jag känner mig... :/ men tyvärr så kan jag ju inte göra något...


Okej, jag måste försöka att sova lite igen, klockan ringer 6:00 och då måste jag upp... Sedan är det ju teater ikväll också. Faen då, just den dag som är längst denna veckan så åker mamma in....

Av Carro - 26 maj 2009 21:47

God kväll på er! Detta får bli ett snabbt inlägg för jag måste snart lägga mig. Känner verkligen hur trött jag är nu efter denna dag. Idag har vi inte gjort så mkt, har haft trafikdag i skolan. Det var lite olia föreläsningar och sen var brandkåren där och visade hur de gjorde med en bil som hade krockat. Hur de bar sig åt för att få ut personerna ur bilen osv. Ja det var faktiskt väldigt intressant =)


Men denna dag har varit väldigt känslosam. Under 2 av föreläsningarna så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Inte bara det att det var hemskt, utan jag började tänka på gamla saker, saker som de pratade om och visade kort på...


Jag skulle ju egentligen träffat Jesper idag, men det blev dåligt väder, jag mådde inte så jättebra efter föreläsningen och sedan hade jag fått ett sms av mamma, om att hon åkte till vårdcentralen igen för hennes halsböld har kommit tillbaka. Och nu ligger hon i soffan med närmare 40 graders feber, kan knappt varken äta eller dricka, och när hon pratar så viskar hon. Så imorgon morra så ska hon åka in till sahlgrenska.


Imon är det möte på hotell kusten ang sommarjobbet och halv 7 imon kväll så ska vi med programmet (HR) på teater, så imon kommer jag hem någon gång mellan 10 och 11, får se, det kanske blir någon sms-bloggning för första gången :P =)


På torsdag ska jag ev träffa Robin =) en trevlig och rolig kille från skolan =) ska bli trevligt =)


Ojdå, detta inlägget gick fort och skriva :P ca 8 min :P


Nu ska jag snart sova. God natt med er! =)

Av Carro - 25 maj 2009 22:16

God kväll på er!


Denna dag har varit väldigt härlig. Var med Malin A, Emelie, Tommy Ö och Marcus i köket =) Där har det varit väldigt lugnt, vi hade bara räksallad idag, så det var inte så mycket att göra =) Eller Malin och jag bakade hönökakor =) det var faktiskt roligt :P hehe..


Runt kvart i 1 tiden gick Dessie och jag ner till växthuset där det var musikfest och bla. kören skulle sjunga =) Vi filmade och tog lite kort, men som vanligt får jag väl nästan säga så var jag inte med på nåt kort :P alltid jag som håller i kameran :P


När kören hade sjungt sina låtar vid kvart över 2 så var Jonna, Dessie och jag tvugna att gå till gympan som ska börja kl 3 egentligen. När vi gick så vi såg fotbollsplanen, där vi gick och skrattade så såg vi några i klassen, och även läraren. Vi såg hur de stod och delade upp lag till brännboll.


När Laila (läraren) såg oss så ville hon att vi skulle springa. Då gapade vi tre i kör att vi inte börjar förrän kl 3. Det lyssnade som vanligt inte Laila på.

 Men vi gick och bytte om, men vi varken stressade eller segade.. När vi väl hade bytt om så kom nästa gäng som precis då hade kommit som också skulle på gympan.



Efter gympan, när Malin och jag hade bytt om så gick vi ut och satte oss på en bänk utanför aktiviteten vid Wille. Där satt han och klinkade på sin gitarr =) När vi kom dit så blev det till att han hittade lite låtar som vi kunde alla tre och så spelade Wille och vi sjöng =) Det var väldigt härligt och trevligt =) Då kändes det verkligen att våren var kommen, eller nästan sommaren =) Helt underbart var det. =)


Så ja, denna dag har varit väldigt härlig, det har varit en ganska lugn dag, eller lugn på ett konstigt sätt.. men men..


Nu ligger jag i sängen och chattar för fullt, men ska snart sova =)

Denna vecka är verkligen fullt upp känns det som.

 Imon är det trafikdag i skolan, ska vara i aulan kl 9 och sluta runt 2 tiden. Efter det ska jag ev. träffa Jesper. På onsdag är jag i skolan till typ 12 någon gång, då ska Anki, jag och vår syo på möte på hotell kusten ang sommarjobben. Halv 7 på onsdagkväll så ska hela HR på teater, så kommer väl hem runt 11 eller nåt sånt.

På torsdag tror jag att det är vanlig dag.

På fredag börjar jag inte förrän kvart i 10. Då har jag svenska. Kl 12 ska vi åka med religionen och gå den guidade turen "Gud har 99 namn", så det blir lite längre dag än vanligt på fredag, men men.

Sedan vet jag dock inte vad jag ska göra till helgen :P =)


Ni får sova så gott =) god natt med er!

Av Carro - 24 maj 2009 19:20

God kväll!


Sitter nu vid köksbordet och gör typ ingenting, chattar lite bara.


Förut idag tvingade mamma ut mig så Nea och jag gick till Triumfglass som ligger här i närheten och satte oss där med varsin god glass :P



Jaha ja, då var snart denna helg över då. Kan säga att denna långhelg har varit helt underbar, det behövdes verkligen långhelg nu. Jag känner hur jag har lugnat ner mig mer och har börjat hitta ron igen =) helt underbart =)



Tog lite bilder förut vid glasscafét. Jag kunde inte låta bli att ta ett kort på en gale (fiskmås) som gick runt i närheten av oss. De är ju Malins kompisar :P xD hehe, eller inte :P


Ni får ha en fortsatt bra kväll! =)

Av Carro - 24 maj 2009 14:07

Jag blir ibland så irriterad på saker och ting som hela tiden handlar om vikten. Så fort man går in på tex. aftonbladets hemsida så är något av det första man läser "så här går du ner i vikt" Men vi smala då? Vi som varken vill eller behöver gå ner i vikt, hur ska vi bära oss åt för att gå upp i vikt om vi nu vill det? Vad jag vet så finns det inget mot det.


Jag har varit smal hela mitt liv. Jag kan äta nästan hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. Jag vet mycket väl att jag är för smal, och folk kommenterar det hela tiden. Varför skrivs det bara om hur man kan gå ner i vikt, och inte hur man kan gå upp?....


Det senaste jag såg på aftonbladets hemsida var "tappa 5 kg- på 5 minuter"

Jag blir bara så irriterad.

Många tror att vi smala är lyckligare osv. Men nejdå det är vi verkligen inte. Jag hör ofta "jag vill vara så smal som dig" Men att höra det är precis samma sak som att höra att man är för tjock osv. Att vara smal är varken positivt eller negativt egentligen, men när man varje dag ser MINST 2 saker om att gå ner i vikt, då blir man förbannad. Vad ska vi smala som vill gå upp i vikt göra då? På den frågan säger många bara "äta mer" men vadå äta mer.. Det hjälper inte för alla, alla går inte upp i vikt av att äta mer.


Hur ska vi bära oss åt egentligen?!


Bilden är på mig från i vintras.

Av Carro - 24 maj 2009 00:43

Hejsan på er!


Sitter nu i sängen och chattar lite, ska snart lägga mig.


Nu ikväll har jag grejat lite med bilder, gjorde bl.a ett litet collage med 4 bilder på mig. Alla bilder är tagna under det senaste året, men på 2 av bilderna så ser jag skitsmal ut. Jag vet att jag är smal, men på iaf 1 av bilderna så ser jag verkligen skitsmal ut...


Gjorde också om en bild från när vi bodde på Hälsö, när vi var på Öckerö under stormen Per och tog lite kort på hur mycket det blåste.


Hade tänkt att skriva ett speciellt blogginlägg ikväll, men det får vara.


Ni får sova så gott, god natt med er! =)

Av Carro - 23 maj 2009 20:05

God kväll på er!


Sitter nu vid köksbordet och chattar, mår illa också =( tog några få bitar godis för en liten stundsen och jag mår skitilla efter det. Usch...


Nu ikväll åt jag Carros lördagssecialare :P hehe. lax :D hehe.. ne men för er som känner mig vet att jag kan äta lax som lördagsgodis :P idag blev det inte lördagsgodis, men det blev innan lite godis :P Gott var det iaf.

Sedan gjorde jag fraschoklad också, supergott :D


Annars ikväll ska jag inte göra nåt spec. Ska nog iaf inte äta mer godis :P.


Nej, jag vill inte komma i en sådan period nu där jag tänker tillbaka på massa saker som jag saknar osv.. Nej det vill jag inte....


Ni får ha en fortsatt bra kväll! =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards