Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juli 2014

Av Carro - 18 juli 2014 22:27

Godkväll bloggen!

Sitter nu i soffan som vanligt med älsklingen och bara tar det lugnt, jag har väldigt ont i min rygg, har ju haft det de senaste två veckorna av någon anledning =(


Ikväll skulle ju vi gått på restaurang egentligen, men när vi hade gjort det som vi skulle göra i stan så var inte jag ett dugg hungrig, så vi åkte hem istället och handlade lite mat på maxi, så det blev grillade kycklingspett med ris och ört- och vitlökssås, mums! =)


I stan fick vi köpt ett nytt mobilt bredband, lite småsaker på Clas Ohlson och även en del godis på 4gott. Hittade även ett mellanmål med nutella som jag bara var tvungen att testa, och det var jättegott, älskar nutella! =)

På maxi köpte vi även varsin tidning, det är något jag köper varje semester, en korsordstidning som jag har ett tag, fast tyvärr var den jag köpte bara tävling till 5/8 tror jag, men får lösa en del ändå =) Tänk vad härligt, nu börjar semestern, älskar att sitta ute när det är riktigt gött väder och bara lösa korsord, underbart! =)


   


Ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare!


//CarroEllen

Av Carro - 17 juli 2014 22:18

Godkväll bloggen!

Sitter nu i soffan med älsklingen och känner mig verkligen helt slut, kom hem för knappt en timmasen.


Idag när jag var påväg till jobbet, var på Backaplan, jag hade just gått av bussen och hade lite småbråttom till nästa. Då hörde jag någon som ropade ursäkta efter mig, jag stannade ju såklart och kollade vad det var. Då kom det fram en kvinna till mig som pratade väldigt tyst så det var väldigt svårt att höra vad hon sa. Hon förklarade att hon och hennes mamma var på semester i Göteborg från Örebro och att kvinnan hade blivit av med sin plånbok inne på MC. Hon ville att jag på något sätt skulle hjälpa dem att komma hem, hon pratade om att jag kunde få 1000:- extra, jag kunde få hennes väska (en dyr märkesväska), hennes adress osv. Jag som hade lite bråttom, och kände att jag inte riktigt visste hur jag skulle kunna hjälpa dem, skitsvårt. Så det slutade med att jag gång på gång bara sa att "jag är ledsen men jag kan inte hjälpa er", tillslut gav hon sig och gick surt därifrån. Vad gör man liksom i en sådan situation? Jag bara stod där och kände att jag verkligen önskade att jag kunde hjälpa dem (för det verkade som att hon talade sanning) men att jag inte visste hur, och just då vid den tidpunkten..


På jobbet idag har vi haft massor att göra verkligen. Jag fick berättat för mig att idag hade de inte bara varit inne och köpt 26 mackor, utan idag hade även flera lag varit inne och ätit, plus att det var mycket annat folk också. Men under tre timmar i eftermiddag/kväll så hade vi det faktiskt ganska lugnt, så då hann vi städa det mesta som ska göras på kvällen, men vid 19:55, fem min innan vi stängde kom det in ett helt gäng, typ 10 st, sådant är bara jobbigt, inte alls roligt, men men. Vi hann i alla fall med 20:50 bussen från jobbet och så hade jag sådan tur att det var 1 min kvar till nästa buss skulle gå när jag kom till backaplan.


Så ja, denna dag har varit konstig och väldigt stressig, så inatt hoppas jag att jag kommer sova gott. Imorgon är ju då sista jobbdagen innan fyra hela veckor semester, underbart! Och imorgon kväll tror jag att älsklingen och jag ska en sväng till stan och köpa lite godis (såg i lördags att 4gott vid Lilla bommen säljer Ferrero rocher i lösvikt och kostar lika mycket som vanligt lösgodis) så jag ska dit och köpa massa sådana =) Sedan ska vi köpa nytt mobilt bredband också, surt att jag inte hittade numret till mitt gamla, och så ska vi ev gå på restaurang också =)


Ne nu måste jag sova om jag ska orka upp imorgon.


//CarroEllen

Av Carro - 16 juli 2014 20:44

Godkväll bloggen!

Sitter nu i soffan med älsklingen och bara tar det lugnt.

Idag har vi inte haft riktigt lika mycket att göra på jobbet men ändå en hel del, plus att idag har jag varit väldigt trött, precis innan lunchen bara small det och jag blev verkligen supertrött, jobbigt. Men men..


Här hemma ikväll har jag tvättat en maskin, hjälpt älsklingen lite med maten, lax i dillsås, mums!

Sedan har jag även suttit och försökt hitta "telefonnr" till mitt mobila bredband kontant, jag har lyckats lägga undan det, och tyvärr gick det inte att se i programmet heller, typsikt! Så ja, vi får köpa ett nytt sådant, det kostar bara 99:- på Phone house, men ändå lite surt, tror jag har använt det en gång bara, men jag hittar det verkligen ingenstans, har vänt upp och ner på lådor där jag skulle kunna tänka mig ha lagt det (hittade bara lådan, men inte det kortet där simkortet har suttit)


Imorgon är det jobba kväll som gäller =( Men vad gör det, nu slipper jag det på några veckor :D har ju bara två dagar kvar att jobba innan fyra hela veckors semester, underbart!


Nu verkar det som att vi ska iaf åka ut till Donsö, paddla i Dalsland i år igen, åka till Brevika, och sedan pratade ju Jesper om att han gärna ville till Gotland. Just det ja, sedan var det den kurorten också, Mösseberg, så vi får se lite vad som händer =) cykla en del hade jag gärna velat göra också trots att det inte har blivit någon ny cykel för min del, har ju inte kommit iväg och kollat på det igen, bara den gången på Backaplan där de bara hade en enda cykel inne som jag kunde provcykla, men den tyckte jag var lite för dyr så det fick ju vara, men det är säkert en jättebra cykel egentligen, men jag använder den lite för lite för att lägga ut 7000:- på en cykel tycker jag. Men men..


Just det ja, i förra veckan fick vi syn på en lapp på en av pantmaskinerna på ica maxi som var lite rolig, och idag fungerade den pantmaskinen men då var det en av de adnra som inte fungerade, så även på den fanns det en lite rolig lapp på (omni inte ser texten, tryck på bilden för större)


 


Ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare! =)


//CarroEllen

Av Carro - 15 juli 2014 20:48

Godkväll bloggen!

Sitter nu i soffan med älsklingen och halvsover, jag är verkligen hur trött som helst, skönt att vi bara har 3 arbetsdagar kvar innan fyra veckors semester =)


Igår kväll var Jesper iväg och spelade Magic på kvällen så han var inte hemma förrän halv 10 på kvällen. Men ja, jag fixade mig lite mat och sedan satt jag vid datorn, hade en väldigt lugn kväll, eller jag grejade lite här hemma när jag kom hem bara.


Idag har jag varit på Backaplan och träffat Lisa en sväng, det var trevligt =) Vi satt och pratade lite om vad vi skulle göra om vi hade slutat på våra jobb. Lisa ska gå en kurs innan och det blev jag faktiskt också lite intresserad av, fast inte samma som henne, hon ville gå bartenderkurs och jag isf barista. Jag minns att jag pratade om att jag gärna ville gå en sådan kurs för några årsedan när jag jobbade på Lilla saluhallen, eller även innan när DeliX låg där, men det blev aldrig av. Men det är nog något jag hade velat, så man iaf har den utbildningen, fast om jag hade bytt jobb så är jag faktiskt inte helt säker på att jag skulle vilja fortsätta med kallskänka, jag tycker ju det är roligt och så, men det sliter på himla mycket på kroppen, man blir så himla trött och har ont här och var efter lång tid. Jag hade nog egentligen velat gå någon/några kurser lite åt det hållet jag håller på med nu, fast lite annat ändå, men jag vet inte. Jag tycker ju om att jobba med händerna och samtidigt med människor, någon som har förslag? =)


Ne nu ska jag nog faktiskt snart sova, känner mig helt slut verkligen.

God natt!

//CarroEllen


Av Carro - 13 juli 2014 20:38

Godkväll bloggen!

Då var det söndagkväll, och bara fem dagar kvar att jobba innan semestern, dock kommer det vara mycket att göra denna veckan eftersom att det är Gothia cup. Då kommer alltid mycket lag och äter.


Imorse vaknade jag väldigt sent, det var längesen jag sov så länge, 10:50. Som sagt var, jag var nog trött igår, sedan var det ju lite svalare inatt också, inte lika varmt som det har varit de andra dagarna.

Så ja, idag har vi haft städ- och tvättdag här hemma.


Jisses vad trött jag blev nu då, helt slut. Den här helgen har gått väldigt fort, fast jag har ju gjort saker hela tiden typ, stan och sedan cykeltur igår och sovit länge och städat idag. Och om en vecka har jag haft semester ett par dagar och är troligtvis ute på öarna, hoppas på bra väder bara =)


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)


//CarroEllen

Av Carro - 12 juli 2014 23:30

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen och bara tar det lugnt.


Idag har jag först varit med mamma i stan en sväng, vi skulle köpa skor till mig, jag upptäckte ju igår att mina enda sandaler har börjat gå sönder. Så strax före kl 14 mötte jag upp mamma i stan. Vi gick i typ alla skoaffärer i hela stan (som vi brukar göra när jag ska köpa skor) Jag provade ett par i en av de första butikerna som vi var i som satt bra på, men jag ville kolla vidare om jag kunde hitta några andra, men det gjorde jag inte så vi gick tillbaka och köpte de, eller några som var väldigt lika de som jag provade. Usch det är alltid lika jobbigt att kolla efter skor till mig, det blir typ alltid alla skoaffärer i hela stan innan jag hittar något jag vill ha och kan ha.

Så idag blev det ett par skor, ett par vita tajta byxor och ett par lite halvsäckiga jeans som är lite kortare än vanligt, men såå sköna, dock väldigt dyra.


 

Dessa skorna var väldigt sköna fast lite ovant med sådan grej mellan tårna. Det är just innesulan som är så speciell, och den finns i många olika varianter men sulan är densamma =) Dessa köpte jag på Bianco för 549:-


 

Vita byxor, köpte jag på Veromoda för 349:-


 

Jeansen. Lite säckiga men väldigt sköna, köptes på Design Only för 1599:-


 

Så här ser de ut baktill.



När jag kom hem vid 18 tiden nu ikväll så satt älsklingen och jag en liten stund i soffan. Vi satt och försökte hitta om det kom något vettigt på tv nu ikväll, men det gjorde det inte. Så då kom jag med idén om att ta en cykeltur, så det blev det, en ganska lång cykeltur, eller det tog ca 30 min en väg, till Björlanda Kiles småbåtshamn. Jag har varit där en gång tidigare men det är många årsedan nu. Det var en väldigt härlig cykeltur, lagom varmt ute också, även Jesper var väldigt nöjd med den turen =)

Så ja, vi cyklade runt lite i hamnen och hittade en thai/grillrestaurang. Jesper var väldigt hungrig och jag var väl lite småhungrig så vi satte oss där och åt lite. Så ja, för att avsluta det här så kan jag väl säga att jag har haft en väldigt trevlig dag, och nu borde jag sova riktigt gott inatt =)

Lite bilder kommer här.



 

Jesper tog en panoramabild över hamnen, lägg märke till Alla master.


  

En liten gård som vi cyklade förbi, såå mysigt. Det är det som är så mysigt med Björlanda och Säve, det känns delvis som landet, men ändå som stan. Björlanda hade jag nog kunnat tänka mig att bo i, väldigt mysigt och lite lantligt.


Tagen på samma ställe som bilden innan.


Ne nu är det nog sovdags!

God natt!

//CarroEllen  


Av Carro - 11 juli 2014 19:40

Godkväll bloggen!

Då var det äntligen fredag. Denna veckan har gått ganska fort, men eftersom att vi hade städkväll på jobbet i tisdags så känns det som att jag inte har varit hemma så mycket i veckan, men men, har ju bara 5 dagar kvar att jobba innan semester =)


Idag har vi haft massor att göra på jobbet, jobbade med Linnea ett par timmar idag också. Det gick bra, men eftersom att det var en del att göra så var det lite smårörigt, men så brukar det vara när man jobbar med någon som man inte är van vid.

Efter jobbet åkte jag till stan och mötte upp Jesper då han skulle hämta ut sin nya platta som hade kommit, så nu har han något att pilla med.


Imorgon ska vi eventuellt in till stan en sväng och kolla på cykel till mig igen, ska kanske också kolla på skor till mig, upptäckte idag att mina sandaler, de enda jag har har börjat gå sönder =(


Resten av kvällen blir det nog till att kolla på film/serie. Jesper hade hittat någon gammal serie i Öppet arkiv på svt för ett tagsen och så har jag ju inte heller sett den nya Morden i Midsomer, den som gick i tisdags.


Ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare! =)


//CarroEllen

Av Carro - 10 juli 2014 12:23

Hejsan bloggen!
Sitter nu på bussen påväg till jobbet. Jag vill verkligen inte jobba idag, jag vill med Nea och Thomas till Burö och bada!
Ja det är ju verkligen jättevarmt ute nu och trots att det är svalare inne på jobbet än vad det är ute så är det fortfarande över 27 grader i köket, och så går vi med långbyxor på oss och är igång hela tiden, usch. Men ja, nu har jag bara idag, imorgon och nästa vecka kvar att jobba innan jag går på semester :-) Hoppas bara att vi också får sådant här väder på semestern.
Just det ja, igår kväll satt Jesper och jag och kollade lite mer på saker att göra på semestern (Internet gick igång av sig själv kl 23 igår kväll) och vi hittade något i Falköping som verkade intressant, Mössebergs kurort eller något sådant heter det. Någon som har varit där och vet hur det är?

Nu är jag snart framme så ni får ha en bra dag i sommarvärmen!
//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards