Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under juli 2014

Av Carro - 9 juli 2014 19:40

Godkväll bloggen!

Sitter nu ute på balkongen där det blåser gött och är jättevarmt, men ändå svalare än inne =)

Jag sitter nu också på internet via telefonen. När jag kom hem så fungerade nämligen inte internet, och inte tv:n heller, och vi har försökt felsöka det och grejer men som Jesper sa, det är typ som att en kabel är avklippt, det är tyst. Så Jesper ringde tele2 nu ikväll som inte hittade något fel, utan ist fick vi felanmäla det så nu kommer teknikerna ringa om 1-3 dagar, och självklart gav Jesper de mitt nr utan att nog riktigt tänka till, jag som inte ens kan svara i telefon på dagen, lyckat, så ja vi får väl se, hoppas att det kommer igång av sig självt, vi har ju liksom ingen tv heller då tv:n går på nätverket, typiskt!

Usch det är så tråkigt med sådanahär problem. Det var ju typ precis när vi hade flyttat hit och typ ett år efter så hade vi ju jättemycket problem med internet, det var fel på routern som de skickade och massa konstiga saker så det var ett antal gånger som vi var utan internet i flera dagar, men då fungerade iaf tv:n.... Usch, avskyr sådanthär..


Igår hade vi städkväll på jobbet, och efter det gick vi, eller Nea och jag cyklade mdans de andra åkte bil, och åt på Max som har öppnat ett par hundra meter från oss. Så ja, jag trodde faktiskt inte att det skulle bli så sent igår, men det blev det. Vi var hemma hos mamma igen kl 23, så idag har jag inte direkt varit jättepigg.


När jag kom hem idag så fixade jag espressoglass, egengjord chokladsås med fras till som typ är lite som chokladbollssmet, och så tänkte jag sätta mig på balkongen och kolla på gårdagens avsnitt av Morden i Midsomer på svtplay. Men ja, när jag öppnade explorer så hade jag ju inte anslutning. Så den planen sprack =( och det blev inte heller någon glass då eftersom att jag satte mig och felsökte eftersom att jag gärna ville få ordning på det... Hoppas att det går igång ikväll..


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)


//CarroEllen

Av Carro - 7 juli 2014 20:52

Godkväll bloggen!

Sitter nu i soffan med älsklingen och kollar på Lotta på Liseberg.


Igår hade vi en väldigt lugn dag här hemma, Jesper pratade om att han ville åka till stan på förmiddagen, men jag orkade verkligen inte det, så det blev bara en hemdag, vi fixade ordning lite på balkongen och lade oss där ett par timmar, Jesper satt vid datorn och jag läste en bok, spökhistorier =)


Idag har jag varit väldigt trött på jobbet. Det har ju varit så himla varmt hela helgen och igår kväll var det verkligen bastu på mitt rum. Jag tror att jag var uppe sista gången vd 23:20 och satte fönstret vidöppet några minuter innan jag lade mig igen och somnade en stund senare, så det blev inte så många timmar sömn natten som var. Ikväll är det iaf lite svalare ute så hoppas att jag sover bättre inatt.


Imorgon ska vi ha städkväll och personalmöte på jobbet, och vi ska samlas kl 20. Suck, jag gillar inte sådana kvällar, det blir alltid så sent.. Men men..


Hoppas att ni har haft en bra dag =)

//CarroEllen



Av Carro - 5 juli 2014 21:09

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen och äter lite choklad.


Idag har vi varit en sväng på Backaplan. Jesper skulle kolla på kläder och en ny platta, och jag hade ett presentkort på Siba som jag ville köpa något roligt för, och så skulle vi gå och kolla på cykel till mig. Jag har ju en cykel men jag har aldrig riktigt tyckt om den från första början, sedan har den ett väldigt dåligt ställ som vi aldrig har lyckats byta så den har tippat väldigt många gånger så den har lite repor och bucklor här och var.

Jesper fick i alla fall köpt ett par nya kortbyxor, några tröjor och en ny cykelhjälm till sig. Själv hittade jag inget så roligt på Siba, jag kom bara på en sak som jag behövde när vi gick dit, färgpatroner till skrivaren, så det blev det bara, hittade inget annat roligt, inte ens något spel. Men så är det ibland.

Ja vi var som sagt var inne på Sportson och kollade på hjälm till Jesper och cykel till mig. De hade bara en enda cykel som passade mig som fanns i lager för att provcykla, men av någon dum anledning så valde jag att inte provcykla den (ångrar det i efterhand) så någon cykel blev det inte idag. Jag ville nog ha lite fler än en enda cykel att välja på för just provcykla den innan gör ju att det blir lite lättare. Men ja, får väl åka dit någon annan dag, eller Jesper pratade om att det finns en Sportson vid hans jobb också som är större än den vi var på idag, så ja, vi får se, de kanske har lite fler. Där vi var idag så visade han några andra cyklar också som finns i tjejmodell men det var inga de hade inne.


Resten av kvällen blir det till att ta det lugnt, jag är helt slut efter denna dag, förkylningen är trots allt inte helt bra än, men nästan.


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)


//CarroEllen

Av Carro - 4 juli 2014 21:10

Godkväll bloggen!

Då var snart denna fredagen över. Idag har vi haft det lugnt på jobbet, det kanske beror på att Max har öppnat bara ett par hundra meter från oss och de har säkerligen skickat ut massor av rabattkuponger som gör att många går till dem. Men snart när folk har tröttnat på det så delas det upp på de olika matställerna runtom som innan =)


Ja igår jobbade jag ju min första dag på två och en halv dag efter att ha varit sjuk, och jag kan säga att det kändes verkligen att jag inte var helt frisk, jag var verkligen helt slut när jag bara hade gjort småsaker. Men som tur var så hade vi det väldigt lugnt så det var gött ändå, kom hem till halv 10 också =)


Innan jag åkte hem från jobbet idag så åt vi fredagstårta som vi gör ibland, så jag fick springa till bussen vid jobbet för att sedan hinna med 24 på Backaplan. När 24 väl kom och den körde iväg så pep det massor hela tiden. Vi åkte en hållplats coh där blev vi ståendes. Det visade sig att det var något med luften eller något till dörrarna så de gick inte att öppna och stänga som de skulle, och så kunde man inte köra bussen tydligen. Så efter typ 15 min (lagom till nästa buss kom) så kom ersättningsbussen. Just det ja, grejen var den att när jag gick på 24 på Backaplan så upptäckte jag en humla som surrade runt vid fönstret där jag satt, så det gjorde inte mig så mycket att vi fick byta buss trots att vi blev typ 15 min sena. Så den bussen blev ståendes mitt på busshpl mitt i vägen fast det gick att stanna bakom den precis. Så ja, ett litet "bussäventyr" blev det på hemvägen så där en fredageftermiddag, men men.. Och jag hade ju egentligen då inte behövt springa till bussen vid jobbet, men men..


Resten av kvällen blir det bara till att ta det lugnt, hör att några grannar har fest på sin uteplats och de låter en del, hoppas bara de är tysta till 23..


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)

//CarroEllen

Av Carro - 3 juli 2014 09:56

God morgon bloggen!

Då var det torsdag och idag ska jag jobba. Så typiskt bara att jag blir frisk lagom tills jag ska jobba kväll, segt.. Fast det är ändå bättre det än att gå själv här hemma en heldag till. Hoppas vi har det lugnt på jobbet idag så jag inte behöver köra helt slut på mig, det är ju inte direkt något jätteroligt väder ute idag så med tanke på det så borde vi inte ha så mycket att göra, men samtidigt är det semestertider så då vet man inte ändå. Ne vi får se.

Febern är iaf borta och förkylningen är bättre =)


Ja detta är första dagen på flera dagar som det är det vädret i Torslanda som smhi har sagt att det skulle vara. De senaste dagarna har de sagt att det skulle regna typ hela dagarna och likadant i stan. Men igår pratade jag med mamma som hade pratat med morfar och morfar bor typ bara 10 min bilväg från oss, och där hade det spöregnat på dagen, men här hade det bara kommit några få droppar. Torslanda ligger mittemellan öarna och stan, så då brukar det ju bli så att vi får något mellanväder mot vad smhi har sagt, eller raka motsatsen. Men men..


Ne nu ska jag gå och duscha. Äntligen få något att göra idag =)


Ha en bra dag alla bloggläsare! =)

//CarroEllen

Av Carro - 2 juli 2014 10:17

God morgon bloggen, eller kanske god förmiddag.


Jesper kom in till mig kl 7 imorse och hade ganska bråttom, han hade försovit sig, de få gångerna som han faktiskt har gjort det, det händer ibland, då är det de dagarna då jag inte ska upp på morgonen. Nästan varje morgon när jag går tidigare än honom så går jag in och väcker honom innan jag går, men men..


Idag är jag också hemma. Igår kväll hade jag en del feber, var helt orkeslös (blev anfådd för minsta lilla grej) och låg i soffan under täcket och frös massor, usch, avskyr att vara sjuk. Men ja, detta är sista dagen som jag är hemma, imorgon SKA jag jobba, jag tänker inte sitta själv hemma en heldag till. Idag blir det ju samanlagt 12 timmar som jag är ensam hemma, usch.. Jesper skall iväg och spela Magic på eftermiddagen så han är inte hemma förrän runt 19 tiden, seeeegt....


Så ja, idag får jag väl försöka få lite saker gjorda. Igår orkade jag ju inte göra typ någonting, men det hoppas jag att jag gör idag, idag spelar det ingen roll hur lång tid det tar, bara det blir gjort. Typ starta diskmaskinen, köra en maskin tvätt, dammsuga av lite och plocka lite. Ja jag har ju lite mer än 8 timmar på mig så det är ju lugnt (säger jag nu :P )


Oftast när jag är hemma på morgonen och tar det lugnt så brukar min frukost bestå av kaffe och kanelbulle, men idag kände jag inte alls för det, idag blev det istället en hallonsmootie, jättegott! =)


 



Just det ja, jag har haft ett par duntofflor i måånga år som jag verkligen älskar. Tyvärr har de nu börjat gå sönder och jag har inte hittat någonstans där man kan köpa de, vet ni kanske något ställe? Märket är Canada Snow och ser ut så här:


 



//CarroEllen



Av Carro - 1 juli 2014 20:43

Godkväll bloggen!

Sitter nu i soffan hemma med älsklingen och kollar på Allsång på Skansen. Asså vad tycker ni om det programmet nu sedan de bytte programledare?

Själv tycker jag att det inte alls är lika bra drag längre, det går så långsamt, Petra pratar för mycket och den här gången är det flera artister som man knappt ens har hört talats om. Ne bäst var det programmet när Lasse Berghagen var programledare. Allsång på Skansen har alltid i alla år varit ett program som jag har längtat efter och alltid suttit bänkad framför tv:n kl 20 varje tisdag de senaste åren, men idag hade jag tom glömt av att det skulle komma, och när det väl har börjat sitter jag bara och gäspar för det går för långsamt, tråkigt! =(


Annars idag har jag typ bara suttit i sängen och i soffan framför datorn. Hittade en gammal film som jag inte hade sett på flera år och som var tre timmar lång, så den har jag suttit och kollat på, "1939" heter den.


Just det ja, var det någon mer som hörde det åskovädret som drog över inatt, eller väldigt tidigt imorse? Jag vaknade med ett ryck av att jag hörde ett Väldigt kraftigt muller, först när jag hörde att det spöregnade ute också så förstod jag att det åskade, det var verkligen ordentliga muller.


Ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare! =)
//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards